Brynäs IF

727673 inlägg · 7962 ämnen

Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?

« · 1620399 · » Till forumet

Sv: Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?
HappyX3: Exaktamente!!!!
Kommentera

HappyX3: Gävletidningarnas Brynäsbevakning är ju katastrofalt dålig så det vore ingen överraskning om det inte byggde på mer än twitterinlägget. Ja, det går en del rykten på twitter, men så många rykten som kan jämföras med att Sundlöv har sagt upp sig går det väl ändå inte? Nämn något?
Kommentera

Peja:
Melin istf TJ?
Kommentera

tjugo8: Visst, men samtidigt inte riktigt jämförbart i och med att det ryktet cirkulerade bland t.ex en hockeyreporter på Radiosporten. Det skapar större trovärdighet än ett annonymt konto som vem som helst kan ligga bakom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Skulle vara avslöjandet om sprickan mellan Persson och Jonsson möjligen. Eller att stämningen i laget var ganska dålig under förra säsongen. Det dementerades ju lite väl kraftfullt av klubben. Persson valde ju senare att kliva av sitt uppdrag.
Kommentera

Peja:

Jo men Melin-ryktet har väl gd/ab inte valt att publicera?

O Wahlman har ju bara skrivit "Roger Melin kan vara på väg tillbaka till Gävle"

Inget om det är rykte/hörsägen el o han har källa

O fö; har ju twittigrarna haft rätt i det mesta...

Kommentera

Att byta sportchef är inget konstigt och förr eller senare kommer givetvis Sundlöv att lägga av. Men skulle sportchefen avgå med omedelbar verkan är det ett tecken på att något är jävligt fel i föreningen. Då finns det anledning att bli orolig på riktigt.

Blir kul att se hur länge det dröjer innan sundlövhatarna börjar hata den nye sportchefen. En månad?

Kommentera

Peja: Usel journalistik att enbart återge ett rykte från Twitter. God journalistik är att ta ett rykte och nysta vidare för att kunna avgöra om det ligger nån sanning bakom. Lokaltidningar är mediabranschens division 3.
Kommentera

Jajjen: "Blir kul att se hur länge det dröjer innan sundlövhatarna börjar hata den nye sportchefen. En månad?"

En månad låter länge, även om timingen spelar roll. Jag tror att kritiken skulle komma redan innan de första träningsmatcherna. Nyförvärv brukar ju sågas innan folk har sett de.
Kommentera

Peja:

Appropå Man Utd och Liverpool. Det går som bekant ett drev mot David Moyes i England. Källorna till ryktet är okända. Alla, både tabloidpressen och tidningar som indeependetn och Guardian, skriver om det.

På Man Utd:s hemsidan nämns inte rykte. Varför ska då Brynäs gå in i en oseriös pajkastning baserad på ett rykte från en anonym källa.

Kommentera

Nitram: Verkligen off topic, men när väldigt seriösa tidningar som The Times, The Guardian, The Independent etc publicerar den här typen av uppgifter så är det utplanterat av en "säker" källa. I detta fall kan det bara vara klubben eller Moyes camp. Det är ganska uppenbart att United medvetet läckt ut uppgifterna, vilket flertalet etablerade engelska journalister också har antytt.
Kommentera

Nitram: Nu gick dom ut med det=)
Kommentera

11/12;

3 coacher (ink Pecka), fastän Sundlöv även hoppades på B.Robertsson

12/13;

4 coacher

13/14;

3 coacher

14/15;

5 coacher

Snacka om obeslutsam SC...

Var petar jag in vänner o bekanta på bästa sätt snarare än att analysera behov och tillsätta org därefter...

Hur mkt har behoven egentligen förändrats på 3 år...???

Men det kanske inte slutar här...

12 min

Ska komma en till nyhet under dagen

Kommentera

tjugo8:

Jo det kommer hända mer i veckan. Om jag förstått det rätt något större än några tränarrokader
Kommentera

Johan Norrström: Troligtvis är det Bissett som skall in på någon position också. Översättare kanske?
Kommentera

munkas: Bissett har ju tidigare sagt att han gärna kommer tillbaka till Brynäs som tränare, kanske någonting är på gång på den fronten?
Kommentera

tjugo8: Vad skriver han på twitter? Jag har inte twitter så jag kan inte läsa det.
Kommentera

Zzz: Att det ska komma en till nyhet under dagen.
Kommentera

Brynäsgubbe:Brodecki verkar ha fått ett a-lagskontrakt, kan det vara nyheten? 
Kommentera

Linus Wickman: Men det är väl klart att det är Wallin! ;-D
Kommentera

KulaShaker:Nämn inte hans namn tack, hade förträngt det ryktet..
Kommentera

Linus Wickman:

Kanske det

Kommentera

tjugo8: Anderse'n kanske...?
Kommentera

SH:

Första center, som ska vara skadad 2/3 av säsongen...?

Kommentera

3 av tvättställen i LA ska få varmvatten?
Kommentera

Lunkan: Det är väl polarna Holloway och Scott som insåg att det enda tänkbara alternativet är att tillbringa de två kommande säsongerna i SHLs snyggaste dräkter!

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Det skulle inte vara en dålig nyhet.
Kommentera

Lunkan: Byts mot kallvatten i duscharna...
Kommentera

Brynäsgubbe: Kukkonen?
Kommentera

Brynäsgubbe: Janne Pesonen?
Kommentera

orkar inte vänta! Vad är det för nyhet tro?
Kommentera

TobiasR: Kanske fler välgörenhetspengar till organisationer? Jag tror Brynäs satsar på att bli HBQT certifierade! Man tänker ta ner Huss tröja i taket och ersätta den med regnbågsflaggan.

Redigerad kommentar

Kommentera

TobiasR: Jonsson gör en slät figur i intervjun på GD. Riktigt blek utan framtidsvisioner och jävlaranamma.

Säger det igen: Något är skumt. Vad är fel...?
Kommentera

bradberry: Brynäs har fört hemliga förhandlingar med KHL och ansluter till ligan redan i år. Brynäs plats i SHL tas av Brynäs J20 lag. Det är helt enligt reglerna enligt Brynäs nye sportchef Kim Il Jong.
Kommentera

bradberry:Jag tycker man definitivt märker att Jonsson inte ens själv tror på att få förlängt nästa säsong. Det kanske behövs för att han ska känna en drivkraft till att lyckas kommande säsong. 
Kommentera

Skrubben: "Det kanske behövs för att han ska känna en drivkraft till att lyckas kommande säsong."

- Jo man kan ju hoppas det vänds till något positivt. Jag har en bestämd känsla av att TJs fortsättning inte är förankrat på alla nivåer i klubben. Det känns som det pyr någonstans...
Kommentera

bradberry: Ingen fler än jag som tycker att den här tråden börjar spåra ur ?

Jag kan förstå viss kritik som riktas mod MS men inte denna häxjakt.

Han har nog inte ett så lätt jobb och dessutom SHL's mest krävande supportrar!?!

Nä låt han jobba i fred så kommer han säkert lyckas hitta några guldkorn till nyförvärv, han har ju överraskat oss tidigare som med Scott, Sweatt bla...

Kämpa Sundlöv !!!

Kommentera

bradberry: Den känslan måste väl isf vara baserad på nåt mer konkret, eller är den bara ett resultat av alla rykten härinne som efter tillräckligt många upprepningar till sist blir "sanning"?
Melin har ju i princip varit klar, enligt hockeygurun Wahlman på radiosporten.
Sak samma med Andersén, han verkar ju också vara mer eller mindre klar enligt vissa.
Märkligt det där, hur önsketänkande supportrar jagar upp sig så enormt att rykten till sist blir mer eller mindre stenklara värvningar...
Kommentera

micke63: Jo jag tycker också det spårar ur. Utöver häxjakten på MS så blir ju även TJ lite förlöjligad.
Kommentera

Huge: Tja... Visst spelar det säkert in med alla rykten. Jag är dock ärligt förvånad över att man fullföljer TJs kontrakt. Hade inte räknat med det utifrån den bild jag fått av situationen. Exklusive ryktena...
Kommentera

Zappaholic:Nä, det är bara Brynäs nödlösningar och bristen på visioner som blir förlöjligade. Med all rätt dessutom. Det känns mer som en kompisförening än en stor elitverksamhet. Sportchefen har spelat tillsammans med tre av fyra nuvarande tränare. Det kan fan inte vara optimalt. Jaja, bristen på intressanta Brynäsnyheter kanske är bättre än de senaste 1-öringssmällarna. Ove och Dacke ska få ordning på det usla backspelet!? Snacka om att undvika problemen..
Kommentera

munkas: Finns det något Brynäs gör bra, kan man ju undra?
Kommentera

Så jävla synd om Sundlöv!
Kommentera

Officiellt: Sundlöv slutar som sportchef i Brynäs.

Kommentera

Peja: – Det känns som en bra tidpunkt både för mig själv och för föreningen att sluta nu, säger Micke Sundlöv. Sportorganisationen har en bra grund att stå på, och A-laget har fått en bra och stabil organisation runt sig. Brynäs IF har nu alla förutsättningar för att kunna närma sig, och med egna idéer och kraft ta sig förbi suveränen i svensk ishockey som just nu är Skellefteå 

Då hoppas vi att Sundlöv kommer med några riktiga stjärnvärvningar innan han slutar, annars är det ju bara tomma ord.

Kommentera

Peja: En blixt från en klar himmel!!
Kommentera

Peja:

Förjävligt att GD skrev om det...

Kommentera

Zappaholic: Ska tacka Sundlöv nästa gång jag ser karl. Han har jobbat hårt för Brynäs. Sen kanske det inte alltid har gått perfekt, men det är livet.

Kommer bli intressant att se vem som ersätter Sundlöv. Det har ju ryktats om Tommy som sportchef och Melin som huvudtränare. Helt plötsligt realistiskt i och med Sundlövs besked. För jag antar att det inte var sportchefsjobbet som man hade i åtanke för Honken...
Kommentera

Peja:

Ja och veckan har bara börjat. Twitter är inte så dumt ändå. Ja och det kommer mera.
Kommentera

« · 1620399 · »