Brynäs IF

730585 inlägg · 7961 ämnen

Arenabygget

« · 546820 · » Till forumet

Sv: Arenabygget
65selander: Hmm... Då kanske det är slutkrökat? Mer vältränade killar till nästa år. Är det Boorken som har tänt på rent av? ;)
Kommentera

GävleLasse: Nån försöker radera ut alla spår efter Soling?
Kommentera

Joshua_Tree: Så kan vara fallet... I så fall så kommer väl de hitta rester av tröja #10 bland bråten där branden startade. Men skämt åsido så är det tråkigt med BÅDE CH's förstörelse och Soling flytt. Jag tror att Boorken kunde gjort precis som Fleming gjorde under KS, att använda Soling rätt.
Kommentera

GävleLasse: Förvisso. Samtidigt kan man inte ge en spelare hur många säsonger som helst. Soling körde fast. Jag tror att en flytt gör honom gott, och jag tror att någon annan kan fylla hans plats.

Jag kommer att sakna killen. Han var en frisk fläkt när han kom, men den friska fläkten har jag redan hunnit sakna ett par år.
Kommentera

Joshua_Tree: Ja det håller jag med om. Jag är övertygad om att Soling kommer att få en nystart i Linköping, men jag tror att han får kämpa på bra att ens ta en plats i nånting annat än en checkingkedja..Det är ju lite competition i Linköping, tuffare konkurrens om platserna än i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Soling kommer att bli landslagsman igen!!!
Kommentera

70 Rodrigues: ALDRIG.
Kommentera

prosten: Du tyckte ju att Micke Samuelsson inte hade något i Tre Kronor att göra, där hade du också FEL!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Helt rätt, Samuelsson har växt till sig. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel, hur är det med dig?
Kommentera

prosten: Samuelsson är grymt underskattad! Solklart att han platsar i Tre Kronor!!
Kommentera

Joshua_Tree: jag tror att det e boork som har vart i farten igen ;P
Kommentera

70 Rodrigues: Det får visa sig. Hur som helst så är det bevisat att han inte kom till sitt rätta jag i Brynäsdressen. I alla fall inte under de tränare han haft. Kanske Melin vet bättre...
Kommentera

Lystring alla dysterkvistar som huserar här: Namnsponsorn är klar
Kommentera

björne: Det var nog en av dom absolut bästa nyheter jag läst på länge. Så otroligt viktigt. Nu gäller det att bygga på laget också med någon/några spelare så kan det här bli riktigt bra.
Kommentera

Vilket företag har brynäs kommit överäns med? vad kommer den att heta då? En som inte har hänkt med i svängarna...
Kommentera

prosten: När jag har fel så återkommer jag :-)
Kommentera

björne: Det var inte en dag för tidigt. Ett steg i absolut rätt riktning.
Kommentera

Mycket skönt att läsa att allting är klart nu. Nu vill jag ha rykten på vilket företag som sätter sitt namn på väggen- Eller är det en privatperson?

65Selander Arena ;-)

Kommentera

65selander: jo det e jag... GrovSnus Arena aka Prillan blir namnet. Jag lättade på libran å slantade upp 10 mille.
Kommentera

GävleLasse: Är det någon som har koll på om Brynäs har sökt EU-bidrag för bygget.
Har för mig att Timrå har gjort det och ev MoDo också
Kommentera

65selander: Om jag inte minns helt galet så är det bara för infrastrukturen runt vår nya arena i Örnsköldsvik som det har beviljats EU-bidrag.
Kommentera

65selander: Ang sponsornamn så är det väl ingen idé att hålla på och gissa vem det är, vi får väl vänta på pressinfon och istället glädjas att dom har fått ur tummen och klarat av att få en sponsor som vill ställa upp.

Ang EU bidrag så säger du att andra klubbar har sökt och jag undrar om du vet om dom fått bidrag också.
Kommentera

64Waern: Jag har för mig att Timrå fick bidrag.
Kommentera

64Waern: Så här gick det för oss iaf.
Kommentera

64Waern: EU bidragen söks ej av föreningen utan av kommunen med motivation om att verksamheten är unik för regionen. I Övik och Sundsvall (f'låt Timrå) tyckte man att så var fallet. Initialt var Gävle kommun inte av den åsikten.
Kommentera

Huss: Eller så tycker kommunen att dom är rika vilket jag tror att dom inte är. Månne kommunen ha dålig koll på dom bidrag dom kan söka?
Kommentera

Falken: Håller med om att det positiva beskedet om namnsponsorn är den bästa nyhet som kommit från Brynäs på länge. Bra jobbat, alla i och kring styrelsen.
Kommentera

Jompe: Playboy Arena vore drömmen tänk vilka go-go brudar garanterat fullsatt varje match :)
Kommentera

Blir spännande att höra sponsorpresentationen nu. Mitt tips, se det för vad det är, är att arenaprojektet till slut landat på gamla, hederliga Gevalia och Kraft Foods. Godisaffären gick nog om intet. Fast visst, det är godis med kaffe också. Trögt men bra jobbat, Brynäs!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Clarence: Kraft Foods har haft en policy om jag inte har fel mot större sponsor avtal. Med tanke på att MIF är ute ur leken så kanske dom har tänkt om eftersom LLA existerar. Sedan så profileras Gevalia också hårt i USA. För min del så skulle jag vilja ha Stenbeck som storsponsor.
Kommentera

65selander: Imorgon förmiddag presenteras tydligen nya arenasponsorn enligt Keb, fast det kanske alla redan visste. Jag har inte läst så noga senaste veckan.
Kommentera

Wesley: Enligt mig det absolut bästa namnet.
Kommentera

Falken:

Helt riktigt namn, det finns någon inte en person i sverige som inte känner till namnet Läkerol.
Jag undrar bara om hallen kommer bli fylld till sista plats någong ång.
Kommentera

Wesley:

Ajdå!! Det blev lite fel i förra inlägget. Jag somnade (snark) till när jag skrev tyvärr...jag menade det här.

Helt riktigt namn, det finns nog inte en person i Sverige som inte känner till eller inte har hört namnet Läkerol.

Jag undrar bara om hallen kommer bli fylld till sista plats någon gång
Kommentera

Wesley: Hehe. Mot Leksand går det nog bra att fylla på arenan, men mot andra lag kan det bli tufft. Men nu gäller det att vi fans ställer upp och ger vårt stöd i form av att gå på matcher. Sedan när vi även är i slutspel lär biljetterna vara mycket jagade ting.
Kommentera

Falken:

Vi får hoppas att det blir fullsatt ofta, det betyder väll att publikintäkten ökar med 90 - 100% och det är ju inte kattskit det i så fall. Då kanske klubben får en lite större säck med pengar till spelarköp.
Kommentera

Undrar om man får en gratis Läkerol-ask när man besöker arenan :P
Kommentera

Håller med om att namnet är det perfekta. Läkerol är ju även vida känt ute i Världen också. Ang Kapaciteten så kanske den är väl tilltagen hade nog räckt med ca 7000. eller max 6000. Bättre ha nästan fullt än att ha 1-3 tusen platser tomma.

Timrås tar väl ca 4500 och Luleås tar 5600 samt Leksands 7600 men dom har nog lättare att fylla sin.

Skit samma skoj att allting är på gång nu iaf

Kommentera

65selander:Jag tror åxå att det kan bli jobbigt att öka publiken i Gävle.Kanske finns det hopp framöver när den bortskämda generationen(alla guld på 60 och 70talet) minskar. Generationen Kvalserien kommer nog att vädra morgonluft.

Läkerol Arena ser och låter bättre än tex. Leaf Arena.
Willes resturang stänger visst efter dagens lunch och sen åker väl spadjäveln i backen. Sköööööööönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

65selander: Väldigt va positiv du var nu då, jag borde väl hålla med så hade vi ordnat en liten parodi här. Men det tänker jag inte. Se det i stället så här, genom att bygga en arena med rätt så stor kapacitet så visar man ambitioner. Det ska väl fan gå att fylla en arena med mindre än tio procent av gävles befolkning. Så jävla mycket händer det inte i Gävle och hockey är ju kul för det mesta. Klarar HV och FBK att fylla sina hallar ska vi kunna göra det.

Vad gäller namnet så kan det inte bli mycket bättre, ett klassiskt namn som dessutom har LOKAL FÖRANKRING. Detta är rätt så unikt i dessa "sätta-företagsnamn-påhallar-tider". Det är väl bara Ejendals som har liknande anknytning men vem fan vet vad det är för företag?

-HF
Kommentera

Skönt att dom snart börjar arbeta på den nya arenan! .. Äntligen blir vi lite mordernare! :D

Några Namnförslag som jag tycker passar:
Leaf Arena
Leafhallen
Läckerolhallen
Läckerol Arena
Gavlerinken
Kommentera

HF: Helt perfekt namn det kanske till och med får fart på den så ofta tysta publiken!

Läkerol makes people talk!
Kommentera

90Steen_: Gavlerinken??????? detta förlegade namn hoppas jag man begraver bland fyllningsmassorna på Alderholmen.
Kommentera

HF: Skönt med ett besked, även om det kommer lite väl sent. Skönast hade ju varit om allt varit klart direkt efter slutsignaleni sista matchen.
Vi Brynäsfans boendes i närheten av eller i Gävle får väl ställa upp och vara hantlangare så att de hinner ikapp tidsschemat.

Att fylla den nya arenan komer att bli svårt. Men om Brynäs börjar marknadsföra sig på ett bättre sätt så tror jag att det kommer att lösa sig. Ett publiksnitt på 6500 skulle ge mycket klirr i kassan.
Kommentera

Kan inte låta bli att lägga in denna klassiska emaljskylt.
Nästa år kan vi skrika ut "Gavlerinken är död, Länge leve Läkerol Arena" ;-)

Kommentera

GävleLasse: Har man ett bra lag så kan det vara möjligt med ett högt publiksnitt de första säsongerna.Det är efter "nyhetensbehag" som det gäller att hålla i. Man måste vara på alerten när det gäller andra evenemang än hockey, då minskar ju trycket på Brynäs som hockeylag och då även de ekonomiska aspekterna på just hockeyarrangemangen.

En naiv tanke: lockar en ny arena(kanske sent besked) bättre spelare?
Kommentera

aphac: Jag tror inte att arenan i sig kan locka bättre spelare, men i långa loppet så kommer ju den att bidra till att ekonomin tillåter att man skaffar bättre spelare. Men nu gäller det för Brynäs att ligga i som fasen att sälja in en massa evenemang, konserter, mässor och allt man bara kan komma på så att arenan genererar pengar året om. Och det måste göras NU, börjar man försent så blir det ett glapp. Detta är hyperviktigt.
Kommentera

GävleLasse: Yes, man får inte stirra sig blinda på hockeyn. det finns så mycket runt omkring som det går att utnyttja arena till. Där måste man som sagt ligga i.
Kommentera

65selander: Går det att få tag på en reproduktion av skylten? En redig klassiker!
Kommentera

« · 546820 · »