Brynäs IF

730683 inlägg · 7961 ämnen

Arenabygget

« · 567614 Till forumet

Sv: Arenabygget
Falken: Jag vet EN som ska dit i alla fall ;)
Kommentera

GävleLasse: Då vet jag två :)
Kommentera

Falken: Då ses vi *ASG*
Kommentera

GävleLasse: Hehe, dock lär det bli mer än två ;)
Kommentera

Falken: Jo vi kan ju alltid hoppas. Jag ser med spänning fram emot den dagen...och tiden efteråt när pengarna förhoppningsvis har börjat strömma in.
Kommentera

GävleLasse: Mm, underbar tanke att för första gången gå in i "Läkerol Arena". Sedan ser man Sundlöv springa runt och jaga små Irländska vettar med guldkrukor ;)
Kommentera

Falken: Nej Sundlöv skall vara på sitt kontor och söka efter megastjärnor som skall skänka oss framgång, han måste ju sätta sprätt på alla miljonersmiljoner som dras in ;)
Kommentera

GävleLasse: Hehe. Vi får ta och värva Boumedienne, Rafalski, Timonen och Phillips så har vi en skaplig backsida :P
Kommentera

Falken: Hehe.. nu börjar det urarta till en våt dröm det här.
Kommentera

GävleLasse: Hehe, vem vet. Hade inte Timonen sagt att han kanske skulle komma tillbaka och Boumedienn lär ju komma tillbaka til Sverige, dock kanske han väljer SSK, tyvärr!
Kommentera

Falken: Boumedienne* ska det stå...
Kommentera

Falken: Det är ju inte säkert, han kan ju lika gärna välja ett lag i SM-Liiga. Eller nån pengastinn liga i europa.
Kommentera

GävleLasse: Jo, men vi får hålla tummarna att han kommer tillbaka. Tänk att ha Timonen över en hel säsong, mumma!
Kommentera

GävleLasse:
Var ni fulla mitt i veckan med tanke på ert dravel?? : )
Kommentera

När var det förresten namnet på arenan skulle offentligöras? Känns ju fånigt med "arbetsprojekt Läkerol Arena" eller vad det nu kallas...

Södertälje verkar kunna få lite problem annars. 3500 pers ikväll i nyupprustade Scaniarinken, klubben budgeterar med ett publiksnitt på 5250 för att kunna gå runt ekonomiskt.
F.ö tror jag E.on-arena, Scaniarinken och Coop-arena har valt helt fel lösningar. Bättre att bygga helt nytt än att fräscha upp (mer eller mindre) den gamla isladan. En ny arena innebär helt andra lösningar och lockelse för såväl sponsorer som publik än vad den gamla isladan kan bjuda på - jumbotron, sköna stolar och nymålat till trots. Blir kanske inte så enkelt för dessa klubbar att bygga om/ut i framtiden heller, hur ställer sig t.ex kommun och näringsliv till att bygga om ex Cooparena för en kostnad av 150 miljoner när man nyss rustat upp hallen för 50?
Kommentera

micke: SSK har alltid dåligt med folk på matcherna! Hur skall detta gå ihop?
Kommentera

« · 567614