Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

ÅRSMÖTET!!

« · 727333 Till forumet

Sv: ÅRSMÖTET!!
70 Rodrigues:
Du hoppar mina rätt avgörande frågor. Jag tolkar det som att du inte har något att komma med när det gäller dina påståenden!
Eller?
Upplys mig gärna om du har någon annan åsikt!

1. Fram med siffror eller en källa som kan bevisa att ditt påstående om ett sämre resultat än minus 7,5 miljoner är sant!
2. Förväntar du dig att Reander skall pyttsa in 7,5 miljoner?

"Om nu någon gång medlemmarna har en egen kandidat som dom anar att valberedningen inte anser vara lämpliga, så förstår jag inte att du blir så upprörd över det."

Du har precis beskrivit precis det den här saken handlar om. När det inte passar sig att använda sig av demokratiska arbetssätt tar man lagen i egna händer.
Är det så du ser på vårt samhälle? Vår förening?
Demokrati innebär för mig att man berättar vad man vill och söker stöd för det genom öppen dialog.
Det du indirekt förespråkar (anarki, diktatur m.m.) har vi sett många exempel på hur det fungerar.
Det du säger är att ändamålen helgar medlen?
Är det så jag skall uppfatta dig?
Ett rättslöst samhälle är bra så länge det gynnar dig själv på bekostnad av andra...?
I ett rättslöst samhälle fungerar din omvända bevisföring! Men vill du ha ett sånt samhälle, eller vara medlem i en sån förening?
Eller?

Helt rätt är däremot att valberedningen inte väljer styrelse, utan ger förslag till årsmötet som sedan röstar efter eget vilja.
Det har jag inte sett eller hört någon som har opponerat sig emot...?

Men däremot brist på öppenhet...
Kommentera

rackham: Någonting som hela det här har mynnat ut i är att vi äntligen har fått igång en diskussion om Brynäs som förening och inte som lag, och man kan ju även här lätt konstatera att merparten bara vill diskutera hockeyn o laget. Frågan är om det är signifikativt för Brynäs medlemsskara? Så medlemsråd eller inte så verkar ju majoriteten av viljan vara att Brynäs ska vara ett topplag inom svensk hockey. Du o jag kan ha den här diskussionen tills fan avlöser oss, jag är övertygad om att ingen av oss kommer att övertyga den 2:a.Du har dina källor och jag har mina.
Kommentera

70 Rodrigues:

7,5 miljoner:
Varför påstår du ena gången att 7,5 miljoner inte stämmer och nästa att det stämmer?
Bestäm dig!
Hur skall man annars kunna svara på dina inlägg...

Tidsbrist:
Du nämnde i tidigare inlägg att det var viktigt att inte skjuta budbäraren.
Budbäraren (Samuelsson) sa på årsmötet att han inte hunnit med att kommunicera till föreningen (valberedningen) att han hade ett eget namn på gång till årsmötet. Han angav tidsbrist.

Prioriteringar:
Finns inget vad jag vet som förbjuder Brynäs medlemmar att prioritera barn före årsmöte, låter snarare klokt att sätta barnen före Brynäs.
Synd att inte fler kunde komma på årsmötet nu när det låg på en lördag...
Det kanske blir bättre nästa år?

Svara på inlägg:
Jag försöker så gott det går...
Kommentera

70 Rodrigues:

Nu börjar du igen...

Vad vill du ha sagt med att du har "dina källor"?
Med det inlägget tvingar du mig att ställa följdfrågor eftersom det i högsta grad blir otydligt och vagt vad du menar.

Vad säger "dina källor" som inte stämmer med den "officiella bilden"?
VAD?
Kommentera

rackham till Rodrigues: "Synd att inte fler kunde komma på årsmötet nu när det låg på en lördag...
Det kanske blir bättre nästa år?"

Tror du utfallet av röstningen varit annorlunda om han kommit? ;)
Kommentera

rackham: Ja, tolkar gör du sannerligen, ungefär som djävulen läser bibeln!!
Kommentera

GävleLasse:

"Han" nedstiger nog inte för en sån simpel tillställning, eller vad tror du...?
Kanske närmare påsken då...
Kommentera

70 Rodrigues:

Du anar att jag inte köper det du kommer att skriva alltså.. :-)

Jag ställer frågor och skriver påståenden som jag uppfattar att du kommer med, eller inte...
Öppen dialog i enbart förbrödrande syfte. Utan tidsbrist.
Visst är det härligt med lite debatt!
Kommentera

rackham: Jag vet anledningen till varför tony inte dök upp på mötet och jag kan bara säga att jag tror inte att någon normalt funtad människa hade valt annolrlunda än vår gode Rodrigues i det fallet...Dysterkvist eller inte...
Kommentera

GävleLasse:
Det vet jag också!
Full respekt för det beslutet!
Kommentera

rackham: Ändå är det rätt intressant hur du kunde vrida till det att valet inte var "demokratiskt". Menar du att det förekommer "anarki" på Brynäs årsmöte?

Tanken på att valberedningens "förslag" snällt får bifall på varje årsmöte är i mina ögon inte vidare demokratiska utan har lite kommunistiska tendenser tycker jag... "Ni har rätt till fria val så länge ni röstar på våra kandidater" Typ ;)

OBS! detta var skrivet med en stor glimt i ögat, på tal om debatt menar jag;)
Kommentera

rackham: Exakt. Det finns ju saker man inte rår över här i livet...
Kommentera

GävleLasse:
Nej, själva omröstningen kan man ju inte säga något om.

Det är ju snarare det som nr 70 nämner (antyder): att man anar att ens budskap inte skall gillas och att man tar till vad som krävs för att utan öppen dialog (stöta/blöta/vrida/vända) driva igenom ett beslut.

Drivet till sin spets är det ett odemokratiskt synsätt/arbetssätt.
Falangtaktik som följt Brynäs de senaste... ja i hur många år!?
Jag undrar varför... :-)
Och med vilket resultat?

Med öppen debatt måste "man" ju våga stå för sina åsikter och tom kanske ansvara för dem längre fram...
Jag konstaterar att några i föreningen har tyckt det varit jobbigt historiskt sett (ingen nämnd ingen glömd)!

Det anstår inte en gammal dam!
Kommentera

rackham: "Det är ju snarare det som nr 70 nämner (antyder): att man anar att ens budskap inte skall gillas och att man tar till vad som krävs för att utan öppen dialog (stöta/blöta/vrida/vända) driva igenom ett beslut"

Jag tror att detta är följden av den brist på information som varit. Att hela tiden höra samma förklaringar och ursäkter gör att man blir luttrad, vissa mer än andra...
Kommentera

GävleLasse:

Möjligt, Lars, möjligt... men det rimmar illa med att medlemmarna ofta inte säger ett knyst på årsmötet.
Mer diskussion efterlyses, under HELA året!
Vi behöver ökad dialog i olika former och där kan säkert både föreningen (organisationen), valberedningen, medlemsråd m.m. bli bättre.

Det är försvinnande få idéer och förslag som kommer in till ovan nämnda "instanser" under året. Det är synd!
Där har medlemmarna lite att göra för att lösa "den brist på information som varit. Att hela tiden höra samma förklaringar och ursäkter..."
Rent teoretiskt kan det ju faktiskt vara så att det finns några förklaringar som är giltiga (även om de är gamla och närmast utslitna) att förklara föreningens utveckling eller brist på utveckling.

Men nu handlar det om framtiden, Lars, framtiden!
Vi kan alla bli bättre!

Alltså:
[email protected]
[email protected]

Eller valfritt forum...
Fire away!
Kommentera

rackham:
Medlemmar i all ära, men är inte tiden förbi när medlemmar och årsmöten avgör en klubbs sportsliga framgång?

Brynäs bör drivas som ett företag, där kompetenta medarbetare rekryteras och får gå om resultaten inte är de önskvärda.

De intressenter klubben har kan dra sitt strå till stacken genom att vara medlemmar och betala medlemsavgift, köpa souvenirer (vars utbud måste bli BÄTTRE) mm. Men att avgöra hur klubben bör drivas ligger inte på medlemmarnas och supportrarnas bord, enligt mig.
Kommentera

claesw: Nu tänker du precis så enformigt som jag menat i mina inlägg. Brynäs IF ÄR inte bara ett hockeylag i elitserien. Brynäs IF är så mycket mer. Det är en förening för barn, kvinnor, män, tjejer och killar. Människor som helt enkelt vill utöva idrot som ishockey och fotboll.

Vi skall alltså inte vara medlemmar i klubben utan helt sonika vara "sponsorer" till Brynäs, efter bästa förmåga hoppas jag för blir det paketlösningar så vet jag inte om jag har råd att vara "medlem" i Brynäs ;)
Kommentera

« · 727333