1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446108 inlägg · 7964 ämnen

Aspen blir Leksing

Aspen blir Leksing
Aspen blir Leksing ryktas det. Nån som vet nåt?

Sv: Aspen blir Leksing
Igor:Det tror jag knappast eftersom dom redan har värvat Bales och Johan Backlund blir förmodligen klar när säsongen är slut för han.Säg inte att du har läst det på hockeyligan silly season där oseriöst folk skickar in vad dom vill?

Nike89: Tyckte det inte lät helt otänkbart eftersom Aspen ligger risigt till för nytt kontrakt och Masken blir alldeles knäsvag för allt som lirat i en Brynäströja. Tycker du har ett lite trist tonläge. Är det TIK:s spelarförluster som svider eller?

Igor:Ett citat taget från Aftonbladet: Med stor sannolikhet är NHL-spelaren Tommy Westlund och Skellefteås målvakt Johan Backlund bland de spelare som redan skrivit på för Leksand, men eftersom de fortfarande är aktiva för sina klubbar kan övergångarna inte offentliggöras.

Varför skulle det svida för mig att Timrå tappar spelare när jag hejar på lokalkonkurenterna Sundsvall Hockey?Dock ber jag om ursäkt om du tycker illa om mitt tonläge...

Nike89: Oj då, förknippar ditt Alias med Timrå av någon anledning, ber om ursäkt för detta. Vad tror du då om Jimmy L, kommer han till oss eller?

Igor: Att det ryktas om att Asplund ska till Leksand kan förhoppningsvis betyda att Norrena har skrivit på för Brynäs, snälla gud säg att det är sant......:-)

Igor:Ett citat från Gävle Dagblad den 29:e Mars är: En annan gävlebekanting, Jimmy Lindström, sägs lämna Sundsvall Hockey för spel i Brynäs nästa år.
- Det är mer än jag vet. Men jag ska i alla fall flytta hem till Gävle, var jag ska spela nästa säsong är däremot inte klart, säger Jimmy Lindström.

Men ett annat citat från Dagbladet i Sundsvall är:Rykten placerar ju Jimmy Lindström i andra klubbar, vad säger du om det?
Sune: Jag är ganska övertygad att han kommer att stanna hos oss. "

70 Rodrigues: Leksand har redan två målvakter kontrakterade till nästa säsong. Backlund och Bales. "Aspen" får söka sig till någon annan klubb än Lif.

Kahn: Så Backlund är 100% klar för Leksand?

70 Rodrigues:Det sägs ju såhär i alla fall Johan Backlund är bland de spelare som redan skrivit på för Leksand, men eftersom de fortfarande är aktiva för sina klubbar kan övergångarna inte offentliggöras.

källa:Aftonbladet

Igor: Var har du läst att Aspen ska till LIF ?

Sylf: Antagligen tomma rykten bara. Men nånstans ska han väl ta vägen eller ska han fortsätta att vara 2:a och Lundström 3:e?

Igor: Ingen aning vad han ska göra,men att det skulle ryktas om LIF verkar otroligt.

Sylf: Har också svårt att tro att han går till LIF, men om det stämmer så måste Norrena vara klar.

« · 263107