Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Back

« · 1694685 Till forumet

Sv: Back
Här kommer några fler från AHL:

Gillar Comrie och Syrvet, tror att de kan vara intressanta för BZ om de kan åka skridskor. 
Kommentera

Hehe det blev topp10 av poängligan bland backar, men tycker ändå att de är spelare som Bengtzén borde satsa på. Kanske han gör det också, vem vet? ;)
Kommentera

Chris11: Danny Syvret skulle jag gärna vilja se i Brynäs.
Kommentera

BIF96: Vem som helst i listan duger nog rätt bra ;) men inte alls omöjligt att det blir Syvret, han matchar vad BZ efterfrågar!
Kommentera

Om det nu är så som Samsung skrev här att Brynäs var en underskrift ifrån att värva Whitney så borde det ju finnas en jäkla massa pengar kvar i kassan? År 2014 tjänade Whitney ungefär 7 600 000kr per år vilket är 633k i månaden. Detta var alltså för mer än ett år sedan. Undra vad han erbjöds av Bengtzén, 300k i månaden?
Kommentera

Chris11: Är det spelare som haft drygt -20 senaste säsongerna som Bz efterfrågar?! :) Ofattbart att folk enbart kollar hur mycket poäng en back/spelare gjort.
Bz har ju vad jag förstått det tydligt sagt att en mer defensiv back ska in. Så de du länkat till kan vi ju nästan utesluta allihop.
En defensiv back är också helt rätt att försöka få tag på.
Ingen kritik mot dig, mer kul att se hur folk länkar till spelare som gjort en hel del poäng, men som vi säkert aldrig sett spela.
Kommentera

mattiaskarlgren: vart har han sagt att det ska in en defensiv? Det har jag missat isåfall.
De flesta spelare jag länkade är offensiva ja, men några av dem tvåvägsbackar vilket Bengtzén letar (enligt svaren han givit mig i sina mail). Så jag hoppas på en tvåvägsback som kan styra upp det i defensiven samt offensiven då vi fortfarande ska ersätta EKHOLM sen guldet -12.
Kommentera

mattiaskarlgren: så du menar isåfall att Whitney (som Bengtzén var ute efter) på -17 och runt 20 poäng är en defensiv back??? Eller har Bengtzén bytt plan? Njae jag tror mer på att han är ute efter en tvåvägsback istället för en defensiv general.
Kommentera

mattiaskarlgren: Har ALDRIG hört nånstans att det skall vara en defensiv back... Utifrån vad jag hört gissar jag på motsatsen...
Kommentera

mattiaskarlgren: Det verkar finnas en del "scouter" här som sitter och glor på sajter som EP.
Jag tror BZ vill ha lite mer kött på benen än vad EP kan erbjuda.

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Jag kan tänka mig att BZ och Bulan önskar spelare med arbetskapacitet, spelare som är snabba på rören, spelare som är riktiga lagspelare mer än att bara titta på siffror på EP. Karaktär är viktig liksom ledaregenskaper och träningsvilja.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Alla i laget ska inte vara målfarliga spelartyper. Den spelstil som Bulans hockey representerar präglas mer av attityd och kampvilja. 
Kommentera

Carl Lejonkräk: Eller en ansedd stjärnspelare som producerar så att folk lockas till Sätraåsen...
Kommentera

bradberry:Det enda som skulle få Gävleborna att gå på hockey är att matcherna inte sänds live på TV...
Kommentera

Powerfade: Äh det går ju många redan.
Kommentera

Powerfade: Hemmamatcherna borde vara blockade i städerna de spelar i så folk måste masa sig iväg till arenan. 😄
Kommentera

Brynäsgubbe: Haha, det skulle se ut det. Med gävlebornas mentalitet så skulle man bygga upp konspirationsteorier om att det är Brynäs som ligger bakom det hela och en bojkott skulle vara resultatet.

Det är ett komplext problem som Brynäs brottas med och det enda man kan göra i dagsläget är att försöka vinna matcher och framför allt ta sig till slutspel. Väl där ta sig till semi åtminstone.

Detta utan att riskera framtiden genom tanklösa värvningar.
Kommentera

Powerfade: Det känns iallafall som att BZ verkligen håller det han sagt om att det ska va rätt spelare och inte tar vem som helst bara för att fylla truppen. Så en tanklös värvning tror och hoppas jag inte det blir. För att publiken ska komma är det nog som du säger att det krävs vinster. Priserna kan ju knappast sänkas. Är kanske lätt att klaga när man bor 50 mil bort och inte kan gå så ofta men fattar inte hur folk kan välja Tvn istället för att va på plats. Särskilt med de priserna som är i Gävle.
Kommentera

bradberry: Om det är det som krävs, så kan man inte klassa dom som fans.. Då är jag glad att dom håller sig borta. Man går på matcherna oavsett motståndare eller spelare. Man går för klubben/föreningen av kärleken till sitt lag oavsett tabelläge eller något annat skit. Sen har brynäs dom lägsta biljettpriserna i hela SHL. Men det duger tydligen inte. Snåla gävlebor och "tycka synd om mig"-mentalitet.
Kommentera

Bellman 6,0: Gävleborna har alltid haft sitt Brynäs i högsta serien. De tar det för givet precis som att de förutsätter att bocken ställs upp varje jul, även om den brinner så ska den vara där. "Att gå på matcherna kan ju andra göra" det är så man fungerar i Gävle.

Jag har fullt förtroende för BZ. De nyförvärv han presenterat hittills känns välmotiverade, i alla fall utifrån det lilla jag sett av dem. 

Att vi har en grupp här som sitter och finkammar EP och namedroppar får vi leva med. Ironiskt nog är detde som gnäller mest när varje nyförvärv presenteras. I all uppeldad stämning med önskespelare hit och önskespelare dit så byggs en förväntan upp. Så presenteras ett namn och klagolåten startar. Speciellt efter att de kollat upp spelaren på EP. De kollar endast på hur många poäng de gjort, i bästa fall på +/- i övrigt så vet de oftast inte mycket om spelaren.

Det är så otroligt många aspekter att ta hänsyn till när man ska bedömma en spelare. Ta Månsson t ex. han fick till och med spela i tre kronor. Var det HANS egna kvalitéer som hockeyspelare som gav honom den chansen eller var det så enkelt att spelar man med Bäckis så räcker det med att ha klubban i isen?

Kommentera

Powerfade: Tror också på BZ. Tycker han värvat bra hittills. Att han inte har obegränsat med pengar är väl bara att acceptera.
Kommentera

Skönt med lite positiva inlägg. Snart kommer väl det ett inlägg från ellis som lägger sig som en våt kall filt över stämningen här inne.
Kommentera

Bellman 6,0: Jag tror att vi blir riktigt bra i vinter.
Kommentera

Chris11/bradberry: Det jag tydligt uppfattat är att Bz ska ta in en tvåvägsback absolut men hans stora styrkor ska ligga i det defensiva spelet.
Så har jag fattat det som.
Sen är det inte bara ta vilken poängstark back från EP som helst heller. Spelaren måste passa in i laget både spelmässigt men framförallt som person i gruppen.
Kommentera

« · 1694685