Redigerad kommentar
mattias - 74: "Ni får helt enkelt hoppas på att mitt kära Leksand skall missa ES så kan ni kan hugga på Kapstad , Timander Bibic och Rönnberg kanske Svedberg. Spelare som aboslut inte är kvar i Leksand om vi misslyckas med att nå es än mindre om vi konkar :/"
Nu är vi ju ute efter klass och då menar jag inte allsvensk klass.....Sundlövs ribba är hårdare än så.
Redigerad kommentar
Zzz:
Ni får helt enkelt hoppas på att mitt kära Leksand skall missa ES så kan ni kan hugga på Kapstad , Timander Bibic och Rönnberg kanske Svedberg. Spelare som aboslut inte är kvar i Leksand om vi misslyckas med att nå es än mindre om vi konkar :/
sylf:
Jonte C hade gjort bättre ifrån sig Sunken, DP, Löf, Djoos, Berglind, Styrman
tjugo8: Lilja har hus nere i Skåne så det känns inte så troligt. Dessutom har han väl en minst sagt skakig tid bakom sig med ett års skadeuppehåll.
Borde det inte bli lite spelare över från NHL snart? Säkert någon som inte får plats i NHL som inte vill spela AHL. En forward och en back skulle inte vara fel.
Zzz:
Såg också att HV jagar...detta kommer bli riktigt tufft...inte värt att hoppas på för mkt...
Men om Löf kan bli elitseriemässig, Sunken skärpa sig, DP blomma ut, GP spela Djoos framför Berglind, samt något tillskott
Nu är det ju så att ES bästa back förra året inte är ersatt; LJ och Cody in & out
Lilja?
Berglind till Djurgården
Får se om det blir ngt av honom, skönt att vi slipper honom som en av 6 backar just nu iaf...
www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=182802&part=sports
verkar vara en stream till matchen
tompap71: Det har du helt rätt i, poängen va väl mer att det finns backar på marknaden som troligtvis kunde tillfört mer än den vi nu fick. Å andra sidan är det bara att hoppas att Styrman visar att jag och många med mig har fel.
Jeklund:
Vi har ju redan fyllt EU-kvoten, lönar sig liksom inte att ta in en ny back om det innebär att en av Gunderson eller Franson måste bänkas
90Steen_:
Ren spekulation men jag tror Slajsarn kan ha lite rätt om Sunken och kaptensrollen, kanske inte just att den tynger honom men som kapten står han lite mer i strålkastarljuset. Sundqvist har alltid varit den som gjort ett hårt och bra jobb i det tysta, spelat enkelt utan att synas så mycket. Nu är plötsligt mitt i blickfånget och jag får ibland intrycket att han överarbetar situationer, kanske omedvetet, för att på nåt viss motsvara det han tror förväntas av en som leder laget. Problemet är bara att han gör det för svårt för sig...
Slajsarn: Jäkligt synd att han gått ner sig så pass mycket, han hade verkligen behövts i normalform åtminstone med tanke på hur vår backbestättning ser ut för tillfället. Han kanske fick hybris efter två baljor på två omgångar!?
Tror dock inte att det är kaptensrollen, den borde han ju ha växt in i för längesedan. Men han kan förhoppningvis, som många andra, höja nivån när vi byter kalenderår. Killar som Ollas, Granis och Johansson har ju visat bättring på senaste tiden.
Huge:Nja, DP hr ju vrit borta nästan hela säsongen så med lite rättvisa så ska man nog ge honom några fler matcher innan man gör en bedöming. Jag tycker att DP ser ut att vara några snäpp bättre än Flera av våra backar.
Man kan ju undra vad som hänt med Sunken för han har inte varit i närheten av vad han visade förra säsongen. Är det kaptensrollen som tynger honom månntro?
Slajsarn: Ja, det kan lätt bli glädjesiffror om man inte kollar lite noggrannare.
24 matcher känns spontant som väldigt mkt, sett till vad han själv säger.
När han väl blivit varm i kläderna rankar jag honom i paritet med DP och ngt bättre än Berglind, Djoos och Löf.
Jämför man Styrman med Djoos så har styrman ett snitt på 11 min/match och Djoos 14
Det ska bli jävligt spännande att se honom spela imorgon. Fast han lär nog spela väldigt enkelt några matcher nu tils han kommer in i det. så man får nog vänta med den slutgiltiga bedömningen.
Redigerad kommentar
- Den stora anledningen till det tror jag är förra säsongen som till stora delar spolierades av skador. De spelare som han konkurrerat med har haft ett år där de kunnat utvecklats, som inte Styrman fick. Styrman är en bra spelare. Han fuskar aldrig och tränar alltid hårt. Han vill hela tiden utvecklas, så den enda anledningen jag kan komma på är att det blev för mycket skador i fjol."
Låter bra det där med att träna hårt och aldrig fuska.
Med talang kommer man långt, med transpiration och inspiration ännu längre... :-)
Huge:
Skojare där. :)
Debut för Styrman imorgon om jag förstått saken rätt. Tror nog att man kan förvänta sig att han inte kommer att göra en kanonmatch. Tar nog ett tag innan han är varm i kläderna. Jag kommer åtminstone ha lite överseende till en början innan jag plockar fram motorsågen. :)
Huge:
Blir ett fasligt jobb att se över all tillgänglig media, innan man skriver eventuella tips man snappat upp tycker du inte? Inte ska man väl behöva lusläsa bloggar ,twitter, kvällspressen, den lokala dagstidningen och samtliga hemsidor som har Elitserien på sin agenda för att få skriva ett tips här på HS?
Redigerad kommentar