Sundlöv har varit i Finland och letat back..
"• Känns det som att ni närmar er en backvärvning?
– Det är svårt att säga. Vi håller ögon och öron öppna. Vi har sju backar i truppen just nu och har sagt att vi behöver åtta. Förhoppningsvis hittar vi någon som kan bredda laget.
• Det är alltså en breddspelare ni söker, inte en spetsvärvning?
– Självklart hoppas vi kunna hitta någon som kan spetsa laget. Men det finns inte särskilt mycket att plocka av från marknaden. Det kryllar inte av toppbackar. Men man vet aldrig, vi kanske hittar någon som av olika faktorer inte får det att fungera i sin klubb och kanske presterar jättebra av att komma till oss. "
foppa78:
Glöm inte att Öman lurade skatteverket på pengar i dribblande med artistkontrakt. Artistkontrakten gick ut, Växjö skulle bli tvungen att betala retroaktiv skatt om man ville ha spelarna med i kvalserien året dem gick upp, eller så blev spelarna helt enkelt tvungen att lämna landet.
Ömans lösning?
Han fixade lägenhet i Köpenhamn där spelarna fick bo och flög in dem för matcherna. Snacka om att tänja på gränserna!
foppa78:
För den här gången kan jag hålla med dig, ju mer skit som trycks ner i halsen på Anders Öman desto gladare blir jag, men jag hatar att Luleå ligger före oss så det får fan inte bli någon vana att hålla på dom!
Zappaholic:
Men för helvete! Nu är du väl ute och cyklar rejält. Vår målsättning är ju topp4, då är varje poäng MoDo tappar av godo. Sedan är det ju jävligt skönt att se cykloperna torska. ;)
Huge: Gamla meriter behöver inte betyda nåt, titta på Harju.
Luoma hade känts som ett bra kap, synd att även HV är decimerat på backsidan.
Sveriges bäste sportchef får fortsätta leta.....
Det har du rätt i Huge, jag skulle gärna se honom t ex till nästa säsong, där han börjar från noll i ett nytt lag. Men inte nu mitt under säsongen när han inte är i form och han ska in och lyfta ett lag. För hade han varit i form hade han spelat regelbundet och inte suttit på bänken.
hahii:
Den storväxte finländaren har haft en jobbig säsong och har vid ett flertal tillfällen varit petad ur truppen. Så här långt har det bara blivit ett mål, och totalt sex poäng. Luoma har dessutom lagets sämsta plus/minus-statistik.
Djävlar vad skönt att slippa honom i den form han är i nu. Se min fetning.
Vi ska ha förstärkningar och inget annat.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Arnio är välkommen, men löjligt att låtsas vara någon annan"
Det enda löjliga är att du orkar bry dig om nån som ev har bytt nick.
Om alla nu kan se att han gjort det så kan ju syftet knappast ha varit att försöka låtsas vara nån annan.
Då är det betydligt löjligare när DU låtsas vara brynässupporter....
arnio...nej Carl Lejonkräk: Tror nog Timander & Bibic skulle platsa i Dagens BIF, alldeles oavsett Sundlövs tillStånd på sin ribba!
Vem är båsöppnare, om Rahm är sjuk?
Gurra88:"bra försök att avleda fokus arnio.. det gick.. sådär"
Du verkar besatt så du blir inte lätt att få att ändra fokus det är ju tydligt.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Spelar väl inte så stor roll vilket..... lr? snacka hockey istället....t.ex: hur skall Brynäs långa svit av segrar mot Timrå kunna bli ännu längre?
sylf:
"Han kanske tycker arnio är så korkad att han skäms"
Mina intryck efter att ha följt HS några år är nog att det inte är specielt vanligt att skribenter skäms...... och då fylls det ändå på med inslag i stort sett varje dag som skulle kunna följts av en ursäkt dagen efter.
Dagligen kommer det önskemål om att nivån på personrespekten skall höjas......
Gurra...... låt Carl Nånsortskräk va ifred.
Gurra88: Jag lägger ut det jag fick i bubbla av dig så att alla kan se hur du helt tappat fotfästet:
"Varför skulle jag inte må bra? Bara för att jag avslöjade dig? Frågan är hur du mår som avslutar ett konto och gör ett nytt dagen efter med hopp om att ingen ska upptäcka det? Synd bara att du skriver exakt likadant som tidigare. Plus exakt lika korkade åsikter.
"
Tänk att här startar man ett konto här på siten och blir genast förföljd och felaktigt anklagad för både det ena och det andra. Min tolkning är att du fullständigt har förlorat all verklighetsuppfattning. Skärpning!