Skitstöveln:
Jaa...mkt illa med Simon Skadebenägensson!!!
Förutsätter att han ersätts...det behövs...dock lär det väl vara NHL-vakum i några dagar/veckor...
Vågar inte ens hoppas på att det skulle vara Timonen.
Brynäs har ju varit klara med att inte bryta överenskommelsen när det gäller lockoutare också..
Peja:Det har väl alltid varit OK med korttidskontrakt.Det är väl bara när det gällt LO spelare som det har varit så skadligt. ;-)
Huge: Nu yrar du, på vilket sätt skulle Franson bryta mot HLs överenskommelse kring att inte ta in kontraktbundna spelare från NHL på korttidskontrakt?
foppa78: Varför skulle dom säga vem det är innan nåt är påskrivet?
Tror knappast på nån Timonen eller annan LO-spelare, som jag sa tidigare, då hade man nog signat Bäckis redan i oktober. Det är förmodligen nån från KHL eller nån AS spelare med klausul. Själv hoppas jag på Andersen!
Om det otroligt nog skulle vara Timonen som kommer så kanske man har skrivit korttidskontrakt med honom över matcherna i Wien + förlängningsklausul om NHL ställer in, på det sättet bryter man inte mot reglerna då han inte kommer spela någon elitseriematch. Timonen får behövlig matchträning och Brynäs har gjort ett kap om NHL ställer in.
Men nu lutar det åt att det är någon spelare i KHL som har begränsat med speltid skulle jag tro.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: Mina källor säger att det tyvärr inte är varken Timonen eller Andersén.
Då så Gurra88. Sagen Sie mir alles (Berätta allt)
Gurra88: Jag håller med dig om att det är synd att det inte är någon av dom två.
Man får hoppas att det är en förstärkning och inte någon breddspelare som ansluter.
Gurra88: "Mina källor säger att det tyvärr inte är varken Timonen eller Andersén"
Mina källor....
Munkas?
Då är det bara att förbereda sig på att Patrik Elias presenteras närsomhelst..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8639
Kan han kanske vara något för Brynäs ?
Den back som kan komma efter Mattias från juniorsidan anser jag vara Nicklas Andersson, men han är åtminstone en säsong från att vara med och träna med A - truppen.
Kristoffer Bäckström är också lovande junisback.
Om Bif kan få ett snabbt besked av Tony vore det utmärkt. Han kommer naturligtvis att kosta en hel del men det är en klasspelare värd. Tony kan ju också användas som center, även om jag ser honom som ytterforward. Då finns ytterligare ett alternativ förutom Jim Engström till skadebenägne Lind.
"Bäckis" beskrev förhandlingsläget med Jämtin som "inte så hett". Hoppas att han skämtade. Vi behöver den spelartypen. Vi behöver få upp storleken, tyngden och farten i truppen.