Brynäs IF

727035 inlägg · 7960 ämnen

Backar

« · 270341 · » Till forumet

Backar
Av våra lovande backar i juniorlagen så är det Mattias Karlsson som ligger närmast att ta en plats i A - laget. Om Mattias får chansen att träna med A - truppen så är jag helt övertygad om att han kommer att konkurrera ut Casselståhl och Petré. Mattias är en grym talang.

Den back som kan komma efter Mattias från juniorsidan anser jag vara Nicklas Andersson, men han är åtminstone en säsong från att vara med och träna med A - truppen.

Kristoffer Bäckström är också lovande junisback.

Om Bif kan få ett snabbt besked av Tony vore det utmärkt. Han kommer naturligtvis att kosta en hel del men det är en klasspelare värd. Tony kan ju också användas som center, även om jag ser honom som ytterforward. Då finns ytterligare ett alternativ förutom Jim Engström till skadebenägne Lind.

"Bäckis" beskrev förhandlingsläget med Jämtin som "inte så hett". Hoppas att han skämtade. Vi behöver den spelartypen. Vi behöver få upp storleken, tyngden och farten i truppen.
Kommentera

Sv: Backar
e de ingen som tycker att vi borde försöka få hem Anders Eriksson (back) å Honken ? ser hellre honken än norrena i brynäs tröjan igen ..

Sen så tycker jag att man ska försöka värva micke magnusson, eller Per-Anton LundStröm också!

Wallin o Modin, vore inte dumt heller.. ;)
Kommentera

wupps, få hem anders eriksson, skrev lite fel, han har ju inte lirat i brynäs, men endå.. ;)
Kommentera

Saxat från Keb´s sida om Niklas Karmhag.

Brynäsledningens kommentar om röglebacken är: "Vi har tittat på honom men han är inte högaktuell".
Så räkna inte med Karmhag i Brynäs säger Keb.
Kommentera

stenberg29: Hellre Honken än Norrena? är du frisk? Hur bra tror du Honken är nuförtiden? Norrena är en mycket bättre målvakt än Honken. Han skulle ha stannat i Sverige ett par år till för att utvecklas mer innan han stack till NHL....Inte för att jag borde sitta här och tycka om erat lag då jag är SSK'are, men denna kunde jag inte slita mej från.....=)

Ps. Ta inte illa upp för det......Ds....
Kommentera

stenberg29: Förstår inte tjatet om Anders Eriksson på detta forum. Själv minns jag honom som en stor, tung, orörlig back, befriad från spelsinne och ratad av Peter Wallin från VM-truppen för sisådär fem år sedan trots att han var inkallad från NHL. Eller är det någon annan Anders Eriksson? Jag kanske har missuppfattat.......
Kommentera

nanne: Smyg Brynäsare lär du vara för jag tycker du är här och tycker saker om BIF Ganska ofta
Kommentera

urmh ? kan ju sägá att honken har utevecklats rätt mycke "over there" va över i julas, till å kolla på en NHL match, å en i farma ligan, när han stog i Hartford Wolf pack ..
Kommentera

RavenLord: Synd å säga smygbrynäsare. Jag är SSK'are i hela mitt hjärta, men jag har en hel drös med Brynäsare hemma och runt familjen, så jag är kanske lite intresserad av vad som händer i det lägret....

Salig blandning i familjen dock. Jag är SSK'are, ena syrran är Leksing, Farsan är Brynäsare, Morsan är FBK'are, morfar är MODO'it och ena svågern är Skellefteå'are.....=)
Kommentera

Skitstöveln:

Jaa...mkt illa med Simon Skadebenägensson!!!

Förutsätter att han ersätts...det behövs...dock lär det väl vara NHL-vakum i några dagar/veckor...

Kommentera

Haha Casselståhl...Petré...fantastisk tråd.
Kommentera

K-R-I-S!
Kommentera

Är det någon som har hört några rykten eller har något förslag på vad Brynäs kan fynda till på Torsdag?
Kommentera

DavyDjoos Jag har kikat runt på nätet men har inte sett till nåt. Kanske är det någon som ska upp till åsen på träningen imorgon. Han borde ju ha anslutit imorgon om han skall spela i veckan.
Kommentera

Slajsarn:

Detta är som sagt ett riktigt löst rykte, men fick hur som helst höra att det kan röra sig om en finsk back som spelar i KHL. Men det kan lika gärna vara en Ungrare. Sundlöv är ju inblandad. :)
Kommentera

Johan Norrström: Jusso?
Kommentera

Johan Norrström:Hoppas bara att det är en bra back och inte någon som inte tillför nåt. Jag får känslan av att det rör sig om ett lån, try-out eller nåt liknande. Hoppas nu att inte lagdynamiken rubbas ;-)
Kommentera

foppa78:

Hade varit riktigt trivsamt med Jusso. Även hört Janne Jalasvaaras namn. Återstår att se om tipset stämmer. När det gällde Franson stämde det.
Kommentera

Slajsarn: är det ok med korttidskontrakt nu?
Kommentera

Hoppas och tror att de är den här backen!!
Kommentera

Kommentera

MarcusElving: Hmm
Kommentera

Vågar inte ens hoppas på att det skulle vara Timonen.

Brynäs har ju varit klara med att inte bryta överenskommelsen när det gäller lockoutare också..

Kommentera

MarcusElving: Ja, vad hade Norberg trott att Hammarström skulle säga?
Stämmer DET ryktet och Timonen fortfarande håller samma standard som senast han var här, ja då jävlar har Sundlöv gjort ett riktigt kap.
Kommentera

Huge: Timonen? Tveksamt, då hade vi nog tagit in Bäckis för länge sen.
Kommentera

sylf: Ja, jag kollade inte så noga. Utgick från att han flyttat från NHL och nu spelar i KHL, men ser att han är lockoutare.
Isf kommer saken i ett annat läge, Sundlöv kanske chansar på att säsongen blir inställd därborta och att ett sånt beslut kommer inom kort.
Då kan det vara bra att ligga lite före och sno åt sig godbitarna.
Vilket förstås gör att han bryter HL:s överenskommelse, nåt han iofs och i praktiken redan gjort iom värvningen av Franson.
Troligast är nog att det rör sig om en finsk back som inte är lockoutare men som spelar i KHL.
Kommentera

MarcusElving: D är ju själva fan att dom inte kan säga vem det är detta är ju psykisk misshandel för fan! ;-)
Kommentera

Peja:Det har väl alltid varit OK med korttidskontrakt.Det är väl bara när det gällt LO spelare som det har varit så skadligt. ;-)

Kommentera

Huge: Nu yrar du, på vilket sätt skulle Franson bryta mot HLs överenskommelse kring att inte ta in kontraktbundna spelare från NHL på korttidskontrakt?

Kommentera

Huss: Vindarna har vänt ;-)
Kommentera

foppa78: Varför skulle dom säga vem det är innan nåt är påskrivet? 

Tror knappast på nån Timonen eller annan LO-spelare, som jag sa tidigare, då hade man nog signat Bäckis redan i oktober. Det är förmodligen nån från KHL eller nån AS spelare med klausul. Själv hoppas jag på Andersen!

Kommentera

MarcusElving: Linus skriver egentligen att Timonen enligt uppgift är och inte är, Brynäs nye back. Varför är Hammarströms ord mindre värt, så att säga? 
Kommentera

Huss: I teorin och tekniskt sett är Franson ingen lockoutare men i praktiken betraktas han väl ändå som det, även om jag också tycker att Sundlöv hållit sig till överenskommelsen.
Det var min poäng.
Kommentera

Anders Berg: Därför att Hammarström aldrig skulle säga nåt om det inte vore klappat och klart. Svårare är det väl inte.
Vad Norberg sen menar med "enligt uppgift" är väl isf en betydligt intressantare fråga.
Kommentera

Huge: Tveksamt dock om Timonen är en back i "rätt ålder"?
Kommentera

Anders Berg: Beror väl på vilken typ av back man vill ha.
En normal Timonen skulle jag vilja påstå är i rätt ålder, hur gammal han än är...   :-)
Kommentera

sylf: Är inne på din linje. Tror och hoppas på att Andersén längtar hem.
Kommentera

Om det otroligt nog skulle vara Timonen som kommer så kanske man har skrivit korttidskontrakt med honom över matcherna i Wien + förlängningsklausul om NHL ställer in, på det sättet bryter man inte mot reglerna då han inte kommer spela någon elitseriematch. Timonen får behövlig matchträning och Brynäs har gjort ett kap om NHL ställer in.

Men nu lutar det åt att det är någon spelare i KHL som har begränsat med speltid skulle jag tro.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Gavva: Mina källor säger att det tyvärr inte är varken Timonen eller Andersén
Kommentera

Gurra88: Mina källor säger att det tyvärr inte är varken Timonen eller Andersén.

Då så Gurra88. Sagen Sie mir alles (Berätta allt)

Kommentera

Wesley: Tyvärr har jag inte vem det är.. snokat runt. har bara fått bekräftat att det inte är någon av dem.. vilket är väldigt synd
Kommentera

Gurra88: Jag håller med dig om att det är synd att det inte är någon av dom två.

Man får hoppas att det är en förstärkning och inte någon breddspelare som ansluter.

Kommentera

Wesley: Senaste infon är att det blir ett lån inledningsvis, inte nödvändigtvis någon man sen kommer skriva kontrakt med.
Kommentera

Gurra88: "inte nödvändigtvis någon man sen kommer skriva kontrakt med."

- En kvinna? Mormor har verkligen nycklarna till framgång... ;)
Kommentera

Gurra88: "Mina källor säger att det tyvärr inte är varken Timonen eller Andersén"

Mina källor....
Munkas?
Då är det bara att förbereda sig på att Patrik Elias presenteras närsomhelst..

Kommentera

Huge: Ja? Vad är problemet? Det blir inte Timonen eller Andersén.. Kommer bli ett lån tills vidare.. Lindbäck och Bäckström blir fokus om säsongen ställs in
Kommentera

Gurra88: Tja, "problemet" är väl att ditt snokande mest verkar ha begränsat sig till att läsa vad som står i GD och sen har du plussat på med lite rykten och antaganden från andra läktarcoacher...
Kommentera

Huge: avundsjuk att du är helt utstängd från insyn? Detta trots att klappar dem medhårs varje dag. Tråkigt Huge.

Du tror ju på Andersén, men det kan du glömma.
Kommentera

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8639

Kan han kanske vara något för Brynäs ?

Kommentera

Gurra88: Säger Juuso Hietanen...
Kommentera

« · 270341 · »