Brynäs IF

728138 inlägg · 7962 ämnen

bästa nyförvärvet???

« · 561038 Till forumet

bästa nyförvärvet???
vilken e den bästa värvningen Brynäs gjort hittils??
Kommentera

Sv: bästa nyförvärvet???
lillovechkin: Anti arnio skulle ja tippa mej han verkar liten...får se på onsdag. även Spets tror ja kan vara bra
Kommentera

lillovechkin: Jag har sett de nya spela så lite men av det jag har sett så är Arnio och Spets mycket bra spelare
Även Månsson och Sundqvist imponerade på mig
Kommentera

lillovechkin: Boork!
Kommentera

AD: Nu i Vojens så talade jag med Norska supportrar från två olika lag. Fredrikstad (Red Beavers) och Sarpsborg, dom hade bara gott att tala om Spets men det återstår att se om han kan hävda sig i ES också.
Kommentera

65selander: Låter fint det, hur var det annars där då? Kallt, varmt, svalt?
Kommentera

65selander: fråga dom från Sarpsborg va dom säger om vem som är bäst av Spets och Jon Kanon Bergman :)
Kommentera

Db_04: Spets gjorde nästan dubbelt så många poäng per match än Jon Bergman...
Kommentera

83 Liljegren: På ett ungefär ja.... men då spelade han i de näst bästa laget i en betydligt bättre omgivning än Jon....
Kommentera

Hoppas på Arnio måste ha en ny favorit när Ove blir äldre och långsammare och Sjödda tuggat sitt sista tuggummi på isen.

Fast är han bra så försvinner han väl fortare än en VSK Ftb tränare...
Kommentera

Clubsport: Enligt av vad jag har hört så stortrivs Aarnio här i Gävle så det finns ju stora chanser att det går att behålla honom. OM han nu lever upp till de förväntningar Brynäs har på honom.
Kommentera

GävleLasse: Han var då uppskattad i finska mästarna Kärpet så
Kommentera

Db_04: Precis, så det är stora chanser att han även kommer att göra sig nyttig i Brynäströjan.

Det gäller bara för Brynäs att skapa sig de ekonomiska förutsättningar att behålla honom plus att förstärka laget ytterligare till säsongen 06/07 och på så sätt bygga upp ett slagkraftigt lag. Jag tror inte att Sjödin fortsätter efter den här säsongen och hur det blir med Molin vet ju ingen. Det är många spelare vars kontrakt går ut efter denna säsong, så det är verkligen upp till bevis för många.
Kommentera

Db_04: På ett ungefär? ca. 1,3 mot ca. 0,75... det är skillnad...
Kommentera

GävleLasse: Frågan är väll hur Brynäs ska satsa.... på gubbarna eller föryngra....

Nånting mittemellan är nog de bästa

40 år
Tommy Sjödin

34 år
Ove Molin
Vesa Viitakoski

33 År
Andreas Dackell
Sebastian Sulku
Daniel Casselståhl
Mikael Lind
Mikael Wahlberg
Kommentera

Db_04: Jag tror alla dom du räknar upp spelar tills nuvarande kontrakt går ut, sedan blir nog inte många av dom kvar...
Kommentera

Db_04: Föryngringen kommer nog att få vänta ett slag då Dackell, Casselståhl och Wahlberg har kontrakt även 06/07

Sen får vi se hur pass bra Viitakoski och Sulku är i år. Det känns lite som att det är "do or die" för Viitakoski. Sulku har redan visat att han är en back som tar plats i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Viitakoski han blixtrade till några gånger i fjol och gjorde några fina mål men annars vare svårt att känna igen han......har sett han vid ett 10 tal tillfällen LIVE i Ilves
Kommentera

GävleLasse: Alla tre håller åtminstone 2 säsonger till i elitserien. Viitakoski får vi, som du säger, se i år hurvida han håller eller inte och om Sulku blir återställd...
Kommentera

83 Liljegren: Som det ser ut idag så har Brynäs tre backar på kontrakt som sträcker sig till säsongen efter den kommande. Där har Brynäs ett gyllene läge att verkligen förstärka backbesättningen. Stannar Boorken så tror jag att han kommer att bygga laget bakifrån.

På forwardsidan däremot så kommer Brynäs att ha en hel del platser att fylla. Miettinen hoppas jag ges nytt förtroende och han är 30 nu så det är ingen större fara rent åldersmässigt. Sen får vi se hur pass bra de nya har klarat sig.
Kommentera

GävleLasse: Det är sant. Får hoppas vi kan behålla Bäckis, Danielsson och Malmström också. Och nästa säsong att Lundström får vara backup åt antingen Korhonen eller Holmqvist för han måste få chansen någon gång.
Kommentera

Db_04: Ja Viitakoski hade svårt att komma in i spelet. Han är en bra målskytt, dock väldigt beroende av sina kedje kamrater. I Mina ögon så sknade Brynäsanfallet riktiga arbetare som kunde jobba fast puckarna i anfallszon. Det är när man har stor press på motståndarna som målskyttar av Viitakoskis spelartyp. Nu har vi några fler spelare som är beredda att göra skitjobbet, vilket kommer att öppna för spelare som just Viitakoski.

Han gör minst 20 mål den här säsongen!
Kommentera

83 Liljegren: Jag betvivlar starkt att Lundström kommer att stå i Brynäskassen. Han håller inte måttet helt enkelt. Inte ens J 20 kommer att satsa på honom i år. Detta bevisas av att Brynäs inte behöll honom utan lånade ut honom till Valbo.
Kommentera

GävleLasse: Ja vi får hoppas du har rätt angående Vesa, 20 baljor skulle göra både honom och laget gott.
Kommentera

GävleLasse: Ja i och för sig, 16 insläppta mål på 3 matcher 03/04 talar sitt tydliga språk. Onödigt att ha honom i truppen som 3:e målvakt då...
Kommentera

GävleLasse: Brynäs J20 vore dumma att satsa på en målvakt som är 2 år för gammal....Jocke är född 84 och J20 spelarna är födda 86 och neråt.

Han utvecklas mer i Valbo än i Brynäs J20 skulle jag tro
Kommentera

83 Liljegren: Bara det faktum att vi kan kräva fler mål av många spelare i dagens trupp gör det möjligt att ta sig till slutspel.

Dackell hade en tung säsong med mycket skador. Han mäktade med 9 mål och jag tycker nog att vi kan kräva minst det dubbla av honom.

Samma gäller Wahlberg.

Om jag ska drista mig till att spekulera lite så tror jag även att Molin hänger några fler än vad han gjorde förra säsongen.

Men det måste till många fler backmål för att man skall känna sig säker. Allt för många av backarna har dyster minusstats som måste förbättras.
Kommentera

Db_04: Man får ju ha ett par spelare som är äldre...
Kommentera

Db_04: Det har du så rätt i. Men intresset för honom bland de Allsvenska klubbarna är väldigt svalt och det tycker jag visar lite vad han går för.
Kommentera

GävleLasse: Ja, Sulku kan nog sätta dit en del puckar om han blir frisk. Sjödda drar ju alltid sitt strå till stacken. Casselståhl har väl aldrig varit känd som någon målskytt... intressant att se hur Sundkvist är offensivt... Kuparinen kanske får målskyttet att lossna?
Kommentera

83 Liljegren: Jo det är 2 eller 3 överåriga du får ha med...men Brynäs har 2 J20 målvakter redan....och Jocke utvecklas nog inte mer i J20 än i Div 1
Kommentera

Db_04: Jo det är ju sant. Har du någon koll på hur dom befintligarna målvakterna står sig?
Kommentera

GävleLasse: Ja tydligen var de så...men allvenskan är ju bantad och de är hårdare konkurens där nu än i fjol.

Div 1 C är ett bra fönster utåt kan ja lova...många spelare som spelar i Allsvenskan i dag som nyligen var där.
Kommentera

83 Liljegren: Befintliga ska det givetvis stå :D
Kommentera

Db_04: Det kan nog stämma. Jag måste erkänna att jag har jävligt dålig koll på de lägre divisionerna. Jag vet dock att Eskilstunas (min gamla hemstad) Linden Hockey skall spela mot Valbo den kommande säsongen.. Där har Valbo många poäng att hämta *L*
Kommentera

GävleLasse:
Arlanda
Borlänge
Falun
Enköping
Linden
Uppsala
Hille/Åbyggeby
Valbo
Surahammar
Tierp (med bland annat Kyösti Karjalainen)
Kommentera

GävleLasse: här har du deras silly season
Kommentera

Db_04: Om den där listan stämmer så kommer Hille att få ett tugnt år i år...
Kommentera

GävleLasse:
Ja, han har ju lite landsmän att leka med på fritiden så förutsättningarna finns ju.
Kommentera

GävleLasse: Jag tror att målskyttet lossnar helt för "Kupan" i år och att han kommer att vinna den interna skytteligan med 39 mål och 48 ass, näst bäste back blir Danne J med 22 mål och 17 ass. Ove Molin går en ny vår till mötes och skåpar in 34 mål och assisterar till 3 mål, som för övrigt görs av Valle, med dessa tre så hamnar han på 26 mål.......Och så vaknade jag...jä.... att inte sådana här drömmar kan vara verkliga, men tänk om!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hur gammal är du? ;-)
Kommentera

Anneli: Hmm dröma kan man!
de där var kanske "lite" överdrivet!
Men jag hoppas "som de flesta andra" att iaf kupan gör lite mål iår!
Kommentera

AD: Hille klarade sig nätt å jämnt kvar förra året....blir väll dom och Falun som hamnar i botten
Kommentera

« · 561038