Brynäs IF

725392 inlägg · 7959 ämnen

BIF-DIF

« · 123418 Till forumet


BIF-DIF
Vi slår DIF nu på lördag, minst med två mål. Men kom i håg att det är inte nu det är som viktigast, men det är alltid extra skönt att slå DIF, säger en stockholmare...
Kommentera

Sv: BIF-DIF
claesw: Ja ska bli skönt att spöa dom... 3-1 till Brynäs blir det. Anger, Miettinen och Johansson gör mål...
Kommentera

Sv: BIF-DIF
BrynasDanne:

4-2
Anger, Molin, Sjödin och Miettinen hänger varsitt.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
claesw: Som igår då nästan... Fast Ove sätter sitt första seriemål i år...
Kommentera

Sv: BIF-DIF
micke:

Jaha, vad tror du om Brynäs - Djurgården? Själv tycker jag Brynäs har varit stundtals svajigt men ändå övertygat i de två första matcherna, medan jag är lite tvivelaktig om var Djurgården står just nu...

Naturligtvis tror jag själv på krossning 7-2 mot dessa spöken från hockeyns bakgård. ;-)
Kommentera

Sv: BIF-DIF
westerlind: de blir storkross vill ja lova, de ska jag & djoos se till
Kommentera

Sv: BIF-DIF
westerlind: Tjjaaaeeee, vad ska man säga. Djurgården är alltid Djurgården, pucken är rund och det är jag oxå - under fötterna dvs. Men nog borde väl Kung Janne, Sjödda, Molle och Don´t look back in Anger kunna fixa en komfortabel 4-2 seger. Scchhegern är vår alltså *hick*

Urschäkta en sekund bara. Jag håller på och njuter av Leksand-Brynäs IF på video tillsammans med tokbrynäsaren #27 Lindström så jag måste dra mig tillbaka till tvsoffan/groggen en stund.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Brynäs borde ha en bra chans att vinna. Jag tippar att det blir ganska målsnålt, kanske 3-1 kan vara ett troligt resultat.
Djurgården har ju inte imponerat direkt och speciellt många mål gör de inte. Ram har hållit tätt i kassen och ett mål känns lämpligt för DIF. Brynäs å sin sida har ju heller inte övertygad fullt ut. Stundtals har det varit riktigt virrigt men däremellan riktigt bra. Effektiviteten lär knappast bli som mot Linköping igen men två mål lär det gå att peta in bakom djurgårdsmålisen. Trean prickas in i öppen kasse.
Mitt tips blir alltså 3-1 i en mycket bökig match, men vad gör det. Det är ju poängen som räknas och en vinst idag innebär att BIF har råd att förlora borta mot Frölunda utan att det gör speciellt mycket.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
0-1 det var inte bra men matchen har två perioder kvar
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Det märks att Lindström är tillbaka i gavlerinken, två utvisningar redan... =)
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Är det någon som tittar på matchen och vet hur dom spelar
Kommentera

Sv: BIF-DIF
par: Lät på radion som att det var riktigt bra forcerat i slutet!

Roger Kyrö hade ett smått grymt läge i näst sista sekunden, då Esko toppade upp med Sjödin, Djoos, Larsson, Anger, Kyrö och nån till!

Synd.. Men det lät på radion som att Gage gjorde en kanonmatch och att hemmalaget ändå var det som tog inititativet i matchen och dominerade tredje totalt!
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Värst vad tyst det blev här, då...0-1 låter ju inte så där hysteriskt underhållande. Kan nån som såg matchen berätta för andra vad som skedde?

Är det jag som missminner mig eller är det så att Brynäs av nån anledning brukar spela dåligt hemma på löradgar? Har ett svagt minne av att vi förlorade flera enkla hemmamatcher på lördagar förra året. 0-4 mot Linköping, t ex, visst gick väl den matchen en lördag? Vi förlorade också hemma mot AIK en lördag. Förklaringar, teorier, hypoteser, tack.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Jompe: Spelarna kanske dricker Coca cola och chips på lördag.. ;)
Kommentera

Sv: BIF-DIF
KentaK: Vart tog effektiviteten vägen ifrån torsdags eller var d bara tur då??????Nja snarare Koskenkorva på Fredagar än Coca Cola på lördagar därav Resultaten på Lördagar ;-) När gjorde BIF en bra match på en lördag för jag har också observerat detta att dom inte vinner sina matcher på just lördagar eller är det bara tillfälligheter(Det låter ju bra i alla fall) vet någon det????????
Kommentera

Sv: BIF-DIF
nu måste vi vinna mot frölunda på tisdag. låt inte dom tro att de kommer kunna köra över oss. däremot tror jag vi har en bra chans då, eftersom vf brukar kunna underskatta motståndare och inleda svajigt...hoppas effektiviteten kommer tillbaks
Kommentera

Sv: BIF-DIF
brynäsmörten: man kanske skulle byta ut treklövern på tröjan till en fyrklöver så kanske dom har tur nån gång jag var där och såg matchen den var inte bra
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Hur kul är det att köra 50 mil t.o.r. för att se BIF torska och dessutom inte göra nå´t mål? Matchen borde BIF ha vunnit idag men ett div.1-mässigt powerplay satte stopp för det. Esko har nog en hel del kvar att göra. Och vad gör Larsson-Molin? Från att ha dominerat Brynäshockyn till statistroller. Trist att se. 47 matcher kvar och har Brynäs mer att ge kan det bli övre halvan av Elitserien. Annars blir det kamp runt nedre strecken. Det såg ändå mycket bättre ut än vad jag trott före säsongen. Bäst idag var Brynäsklacken.

"Brynäs kan ha nåt stort på gång inom juniorhockeyn", skriver Hockeymagasinet idag efter juniorernas 4-2 mot starka Södertälje. Det är väl 20 år se´n Brynäs juniorer nämndes med respekt i hockysverige!
Kommentera

Sv: BIF-DIF
jäkligt synd att vi förlora...
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Jompe:
DIFs mål kom tidigt och efter det lade dom sig på försvar och slog ifrån sig sista halvan av matchen. DIF krympte ytorna och Brynäs fick aldrig nått utrymme att åka skridskor. DIFarna låg på som iglar eller ryggsäckar, välj själv.
Sorgligt att se Djoosen spela på säkerhet hela matchen med korta 2 meters pass rakt fram.
Ove kom åtminstone igång i sista. Daniel Johansson spelar med ett stort självförtroende. Anger och Miettinen duktiga.
Johan Lindström och Daniel Rudslätt gjorde sitt för att hjälpa BIF med 2 utv för Johan och en 2+10 för Daniel...
Gage var jäkligt duktig i DIG målet.

Brynäsklacken var lysande i första perioden, men sen lika tysta som dom brukar vara...

Sammantaget var detta en av dom absolut sämsta Brynäsmatcher jag sett.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Tack för den infon, Gavlerinken. Har gått och surat hela lördagskvällen efter 0-1-förlusten; man tycker att Brynäs hemma borde kunna få håll på Gage, men om DIF lyckas täppa igen i drygt två perioder så är det väl inget att göra. Misstänker att det blir precis de här missade tre poängen vi kommer att behöva när det lackar mot jul. Alla poäng är ju värda lika mycket, för att travestera Esko.

Det låter som om Molin-Larsson-Luovi-femman börjar komma igång så sakta. Alltid något, som fan sade när han såg Vaxholms Fästning.

Ska se matchen mot Frölunda på tisdag, men har en sugande känsla i magen att det kan gå illa.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
observant: hehe
Tror det är kombinationen Lapin + Bastu på fredagskvällen som gör våra gubbar så sega på lördagarna.. =)
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Vi vann !! :p

Men ni é duktiga i hockey.

// togen Djurgårdare
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Jompe: "Alltid något, sa fan när han såg Åmål" är väl det korrekta
uttrycket har jag för mig, men låt gå för fästningen. ;-))

Kuriosa: Om den minst sagt buttre tyske kejsar Wilhelm har det sagts, efter ett besök i Stockholm, att han lär ha skrattat endast
två gånger i hela sitt liv.
Den ena gången var när hans svärmor dog och den andra gången när han såg Vaxholms fästning.....
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Huge: Fästingar är ett otyg.

Ser ut som vi inte ska dra alltför stora växlar på vinsterna mot Leksand och Linköping. Naturligtvis är segrar alltid trevliga, men säkerligen kommer inget av dessa lag ha något med toppstriden att göra. Jag hoppas nu att Brynäs tränar stenhårt på Power Play, då det verkar vara den svaga sidan i spelet just nu.

Jag lägger gärna en rejäl grundplåt om någon känner sig manad att starta Power Play-fonden...
Kommentera

Sv: BIF-DIF
westerlind: Hahaha

Power Play är ju ruskigt viktigt, men som jag ser det så kommer det bli riktigt bra med tiden!

Vi har ju redan spelare som Larsson, Molin, Djoos, Sjödin, Kyrö, Miettinen mfl som är rejält smarta och duktiga med pucken.. Tror bara att vi behöver ett grundspel i power play.. Där det går mycket snabbare och där vi kommer till en del direkt skott!

Det kommer säkert bättra sej när/om både Karjalainen och Soling kommer tillbaka, dom e ju skjutglada bägge två!! =)
Kommentera

Sv: BIF-DIF
KentaK:
För att ni skall få ett fungerande powerplay gäller det nog att ni väljer en annan puck transportörn än Sjödin.....
Inget fel på Tommy men han har aldrig varit snabb på rören och efter vag jag såg i lördagens match så har han inte blivit snabbare.
Bättre då att låta Anger/Miettienen sköta uppspelen och etableringen av spel i anfas zonen.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Huge: Jag ger mig, både vad gäller Åmål och Vaxholms fästning.

Någon som ska till Frölunda-Brynäs imorgon? Jag ska dit så det vore kul att träffa de av er som ska dit IRL, så att säga.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Ska till matchen imorgon, nån som vet om det är något på Olearys innan eller?
Tror på 3pinnar eller storförlust. Hoppas det blir god uppslutning imorgon, lär bli fullsatt så vi måste vara många för att höras.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
västsupporter: det är samlig på nåt ställe som heter Street And Soup, ligger åt gårda till. gångavstånd till arenan. Kolla in BSKVs sida, tror att det står mer om det där.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Jompe: Japp visst ska man till gbg imorgon
Kommentera

Sv: BIF-DIF
Loooser och västsupporter: Då borde vi försöka ses. Jag skickar ett mail direkt till er.
Kommentera

Sv: BIF-DIF
västsupporter: Den ligger bakom nya Ullevi i Södra området av Gårda, kolla hemsidan www.streetandsoup.se
Tror att det är nån medlem i BSKV som äger den
Kommentera

Sv: BIF-DIF
frallinus: Det är Mackan som äger det. (Marcus Boström)
Kommentera

« · 123418