Brynäs IF

728255 inlägg · 7962 ämnen

BIF-FBK

« · 1134174 · » Till forumet

Sv: BIF-FBK
Bissett19: Ja, filmning?? Han fick ju en klubba i halsen för helvete.
Kommentera

Bissett19: Fyfan va less man blir, LHC ser ut att göra sin plikt, 2-4 nu. FBK vilar 6 kanoner och sätter ES sämsta målis i buren ... hur många skott har vi haft på två perioder?? inte ens tvåsiffrigt?

Nej nu blir det melodifestivalen!
Kommentera

Gusten: 14 skott
Kommentera

Skitstöveln: 9 myror, 3 loppor och en vandrande pinne och NOLL trafik framför den österikiska slipsen.
Kommentera

Gusten: Rätt avslagen match där man kan skönja en viss mättnad hos Brynässpelarna, synd när vi har chansen på sjätteplatsen. Markström känns ringrostig och skulle tagit Jönssons skott. Godkänt till Granström, Sandin och Silfverberg, resten måste upp om vi ska vända det här.
Kommentera

rafalski:

Klockren analys Mr Draughtmaster;)
Kommentera

rafalski: Att byta ujt Widing mot Lind måste vara som att byta in en Porche mot en rullator. 150%-ig fartsänkning.

Som Brynäs spelar nu så verkar det som att det VILL möta FBK i kvarten. Maken till håglöst spel får man leta efter.

Markan är iskall.
Kommentera

Bissett19: Jag och draughtmaster har generalrepetion ikväll inför kvartsfinalspelet, har även fått tanten att skära upp lite ölkorv så här har inget lämnats åt slumpen;-)
Kommentera

GävleLasse:

Då var det klart då:

FBK-BIF
LHC-SAIK
Frölunda-TIK
HV-Luleå
Kommentera

Man var glad för slutspelet ett litet jävla tag..Men det känns redan
mkt sämre efter Brynäs insats nu ikväll...Vi kan MAX ta en match mot
FBK om vi skulle ha dommaren med oss i EN match iaf, o sen att Lindbäck
har en tokbra kväll..så känns det....
Kommentera

Bissett19: Ja, lottningen är till 99.999999% klar. Fbk-B vill naturligtvis vinna den här matchen, för då är man helt klara för semi inkl 4 träningspass. Brynäs då...Ja, man har god chans på 6:e platsen men verkar inte bry sig. Skyll er själva idioter!
Kommentera

Brynäs borde gjort ALLT i sin makt för att spöa FBK ikväll, det kanske
man gjorde också...O då är det självklart att FBK väljer BIF om det är
så här enkelt att spöa Brynäs!
Kommentera

sylf: Ja det var verkligen en tam insats man bjöds på ikväll..

Jag befarar att detta även kommer att få genomslag på publiksiffran under slutspelet.

Max 5000 på torsdag.
Kommentera

andreasknox:

Nä, nu tycker jag att Brynäs skall ställa upp på blå och hylla FBK efter matchen också.
Och så kan Brynäs klubbdirektör ge FBK en miljon från Brynäs...
Kommentera

Den här matchen är bara att glömma, nu väntar troligen FBK i kvarten och allt annat än fyra raka till FBK får väl ses som godkänt.
Kommentera

andreasknox: Självklart väljer dom Brynäs. Lamare, uddlösare lag finns inte. Tror hellre dom hellre skulle möta Brynäs än SSK, RBK, Väsby, om det nu hade varit möjligt. Dom lagen hade iaf kämpat för sin heder. Brynäs hade tagit en 6:e plats vid vinst men ville inte ens kämpa för det, ändå hade dom självgoda mupparna sitt B-lag. Man kommer att framstå som ett skämt i kvarten och åka ut med förnedrande 0-4 i arslet!
Kommentera

andreasknox: Hyggligt av BIF att ställa upp som statister i kväll mot FBK:s förstärkta J18 lag.

Vi kommer att ta max 0 (=noll) matcher mot FBK.
Dom glider runt på en grilla, och passar på att öva lite PP varianter...

Lämna WO så fort FBK:s val är gjort och undvik förnedringen!
Kommentera

rackham: Kan dom inte ge dom Sunklöv istället för miljonen?!

Noterbart är att fbk ställde upp med ett gäng 17-18 åringar ikväll, vilka samtliga överglänste alla brynäsare. Brynäs har sveriges bästa junisar, som dessutom är äldre, men vägrar släppa fram dom. Jävla amatörer!
Kommentera

sylf:

2 x 91.

Vår bästa värvning är förmodligen att inte ha nån sportchef alls... och istället lotta in nya spelare från en faxlista bestående av alla agentfax i en lång lista...

Lite Fia med knuff för kanslipersonalen.
Går att spela in och lägga ut på youtube som en konkurrent till NHL-draften i juni...
Kommentera

sylf: Frågan är om Brynäs ska fortsätta med Markström i mål, personligen tycker jag att han ska stå även nästa match. Antingen så spikar han igen och lyfter hela laget eller så är det bara att lyfta in Lindbäck igen.
Hermansson i förstafemman säger väl allt om ambitionsnivån i kvällens match.
Kommentera

sylf:

Förresten, vi får fråga Hockeyligan om vi skall ha Momror eller ej...
Kommentera

sylf: jag vill se BIF J-20 förstärkta med:

Lindbäck
Granis
Silfverberg
Alcén
Sandin
Hietanen
Widing
Hansen
och ev Dackell

mot FBK i kvarten.

P. S.
Skicka Markström till Tierp eller Almtuna
Kommentera

sylf:

"Hockeyligan":
FBK skall fira seriesegern i LA och få en miljoncheck på isen före matchen

"Brynäs":
Visst. Vi välkomnar alla försök till förnedring på hemmaplan.

"Vad-Brynäs-borde-ha sagt":
Fuck off! Det där får ni göra i Karlstad nästa vecka när FBK spelar hemma! Men pengarna skall in på: bankgiro: 604-1172
Kommentera

rackham: Väl talat min gode Rackham.

Är det konstigt att man förlorar när man har lika mycket självkänsla som en tjackhora?

Hur många tror att BIF (typ om 150 år när vi ordnat upp skiten) skulle få göra på motsvarande vis i LL arena?
Kommentera

rackham: Exakt!
Dom hade kunnat fira sin jävla serieseger hemma. Men Brynäs ledning är så jävla korkade att man låter dom göra det i LA. Tordan och grabbarna måste ha pissat på sig på läktarplats!

Fan vet om man ens ska förstärka J-20, möjligen med ett par gubbar, Widing, Dixon, Dacke kanske. Nån som sett Granis 2009 förresten?
Kommentera

AVGÅ: Det är till att vara nattsvart ikväll, skaffa en draughtmaster så känns livet lite lättare;-)
Kommentera

sylf:

Granis 2009... är det Julens storsäljare...?
Kommentera

AVGÅ: J-20 förstärkta med Alcen????
Jag vill se Samhall avd blinda och lama försvagade med Alcen nästa korpsäsong!
Kommentera

rafalski:

Behövs inte, vi är sååååå sportsliga...
Kommentera

rafalski: Draughtmaster, är det samma som sportchef?
Kommentera

rackham: Trams, skulle Brynäs nekat FBK att fira seriesegern? Tycker att sportslighet är en sällsynt vara i dagens elitidrott. Sen kan man gärna gå in och köra över FBK.
Kommentera

rafalski:

Jajamän!

Varför i helvete skall de fira seriesegern i Gävle?
Kommentera

rackham: På isen ska Brynäs vara elaka, jobbiga och göra allt för att vinna, men en viss nivå av sportslighet ska alltid finnas på klubbnivå. Vår "kära" sportchef har redan visat hur det inte får gå till.
Kommentera

rafalski: Sälj draughtmastern och knalla iväg till pingstkyrkan.

1. Hur många i Gävle är intresserade av deras serieseger?
2. Hur många i FBK/Karlstad är intresserade av att fira den i Gävle?
3. Sportslig, det är man om man låter dom fira den hemma!
4. Motståndet skall hatas, inte gullas med typ "leksandslåten, nu ikväll, hylla AIK´s materialare etc. Be dom fara åt helvete och kör över dom. Efter matchen kan man säga hej!

5.Det hatas för lite i svensk idrott!
Kommentera

sylf:

"Nån som sett Granis 2009 förresten?"

Nope.
Kommentera

Det är ju inte så att man med berått mod och utstuderat är ute efter att förolämpa vårt lag, som ska ha heder för att ha nått slutspel. Men det är bara det att Brynäs verkligen ÄR chanslöst i kvartsfinalen. Av egen kraft hade man ikväll kunnat se till att åtminstone få en motståndare som man haft en LITEN möjlighet att störa.
Kommentera

sylf: Draughtmastern behåller jag men jag ska överväga att gå till pingstkyrkan;-) Sportslighet ska alltid finnas på klubbnivå sen tycker jag också att på isen ska man hata och göra allt som står iens makt för att vinna.
Kommentera

Vad tror vi nu då om utgången av slutspelet, nu när förutsättningarna är klara. Mitt tips på SM-finalen: HV 71 - FBK , 2-4 i matcher...
Kommentera

rafalski: Kent-Åke, aka jabba the hut, får gärna vara vänlig när han säljer en bingobricka till Jörgen Jönsson. Där slutar vänligheten och sportsligheten.
Kommentera

Nu tycker jag att det är alldeles för negativ inställning här - vi ska tametusan vara svinnöjda över att ens gå till slutspel!!!

Kunde lika gärna hamnat i kvalserien och se leksand och rögle ta klivet upp - då hade Brynäs IF varit adjöss.

Gnäll inte så jävla mycket nu och njut att slutspelet så länge det varar!
Kommentera

Clarence: HV71-Brynäs 3-4 i matcher.
Kommentera

Clarence: Skit samma vilka som vinner, roligare att följa KS nu, vilka tar steget? Pallar gnaget? Är det LIF´s tur? etc etc. Om typ 14 dar, när skammen lagt sig över Brynäs kvartsfinalinsats kan vi börja sia om nästa års bottenkonkurrenter.
Kommentera

sylf: Okej jag ger mig, in med Sundlöv i spelargången och kör.
Kommentera

sylf:

Upp med Gnaget och SSK.

Leksand ner i ettan,Huokku tar den i tvåan.
Kommentera

rafalski: Japp, in med Sunklöv i spelargången och låt Jämtin, Kåberg, Pihl, Goren, mfl köra så det ryker:-)
Kommentera

sylf:

Upp med Gnaget och SSK.

Leksand ner i ettan,Huokko tar den i tvåan
Kommentera

Bissett19: För helvete bort med SSK!! Upp med Troja och VIK, då kan vi ha en mikroskopisk nästa år när mormor är klar med lagbygget.
Kommentera

sylf: "1. Hur många i Gävle är intresserade av deras serieseger?
2. Hur många i FBK/Karlstad är intresserade av att fira den i Gävle?
3. Sportslig, det är man om man låter dom fira den hemma!
4. Motståndet skall hatas, inte gullas med typ "leksandslåten, nu ikväll, hylla AIK´s materialare etc. Be dom fara åt helvete och kör över dom. Efter matchen kan man säga hej!

5.Det hatas för lite i svensk idrott!"

Tänkte precis skriva ett inlägg, men såg att det redan skrivits, tack sylf.

HUR I HELVETE KAN NÅT SÅNT FÅ SKE?

Smilande sportchef som delar ut blomkvast, Kent spelar pajas och efersom "vi i gävle är den mest hockeykunniga publiken" så ska det hurras för dansbandet. Och folk ställer sig up och gör det? Var nästan i behov av spypåse... Fattades väl bara att Kent uppmanade publiken att applådera BKSs bengalbränning på bortastå också.

HATA FÖR I HELVETE! (alternativ, ägna er åt korpidrott)

Dessutom har jag gammal öl i min Draughtmaster. Men jag ska nog skicka in en dagens ros till färjestad ändå.
Kommentera

HF: klubbdirektör ska det givetvis vara, inte sportchef. Han sitter väl inlåst under matcherna numera.
Kommentera

HF: Brynäs IF i ett nötskal!!

By the way, nån mer än jag som tröttnat på den alltid så helylle Speaker-Kent? Snubben som suttit där sen Isen uppfanns?
Kommentera

« · 1134174 · »