1150x200-brynasbanner.jpg

BIF-Frölunda

« · 148873 · » Till forumet

Sv: BIF-Frölunda
KentaK: Och hockeyn som brukar lysa upp mitt höstmörker.......jag tror fan jag går och lägger mig...det blir tungt på jobbet i morgon (igen... och igen och igen.......)
Kommentera

Juniorerna gjorde iallafall ingen dålig insats, dom fixade de flesta Frölunda utvisningarna, det var stundtals rätt ok spel för att vara ett bottenlag...

Med lite tur hade inte Frölunda inte gjort sitt 1:a mål och Brynäs gjort ett, då hade dom kunna vunnit ikväll...

Och ett nytt anfallsvapen har hittats Kyrö-Miettinen-Anger var uppe och snurrade friskt, behåll den linen så blir det kanske lite kvalitet i anfallszon i framtiden...
Kommentera

P J Davydjoos: Dom kan väl inte ha haft allt för mycke spännande på gång ändå!? 18 skott på mål e nästan = div2!!?
Kommentera

Den stora frågan är ju vad vi gör så här dags nästa år. Kollar text-TV onsdagar och söndagar, eller? Kan vi åka ur? Jag menar kan Brynäs åka ur på riktigt? Brynäs utanför elitserien. Finns det? Finns tomten? 95/96 orkade jag inte ens lyssna på radio under kvalserien. Och då hade vi ett kanonlag. Resten av årets elitserie kan man ju garva. Men kvalserien! Fy faan! Har man tur blir det världskrig före årets slut.
Kommentera

Hallå! Har precis suttit mig ner vid Hotel Winns internet dator efter att ha bevitnat ytterligare en förlustmatch för Brynäs.Det enda jag kan säga är att vi är inte bättre än så här, vi är sämst så är det bara. Dom enda som får godkänt är Anger, Ram, Nylander och i viss mån Andersson, resten av gänget kan man skicka åt helvete.Till alla optimister vill jag bara säga att det är dax att vakna upp och haja läget. Det finns inget eget spel och inga linjer what so ever, powerplayspelet är så jävla dåligt så det finns inte.Det finns ingentin som talar för att Brynäs under överskådlig framtid ska vända det här.Det som behövs (3-4 nya spelare) kan vi inte få pga den vanliga pengabristen.Fy fan säger jag, Brynäs IF sköts som en div 1 klubb och det är ta me fan skandal!
Kommentera

cervante: Ja vet va du menar.. Brukar själv kunna hålla till i fikarummet me radion påslagen, men dom e ju inte nog kritiska mot Brynäs på P4 så de har ja lagt ner för länge, längesen.. vi går mot ljusare tider.. Snart är det kvalserie och lite spänning iaf.. =(
Kommentera

Lilljanne: Va sägs om terrorhot??

Dom sköt ju på Ryder Cup, så varför inte elitserien!? =)
Kommentera

KentaK: För 25 år sen undrade man hur i helsicke Brynäs kunde va´så fantastiskt bra. I dag undrar man hur i helsicke Brynäs kan va´ så förskräckligt dåligt... Det där du skriver om att vi inte kommer att behöva ta kvalserien med nån chock för att alla redan bör va´ inställda på den, har jag också tänkt på nu den senaste veckan eller så. Fr o m nu anser jag att vi ska kasta allt hopp och istället bara "simma lugnt" fram till mars och kvalspelet. Resten av elitserien får bli en lång och i och för sig smärtsam "process", men ändå en kravlös och avspänd ökenvandring fram till kvalet, då det riktigt viktiga börjar. Laget räcker helt enkelt inte till i den pågående serien och vi måste inse det nu. Vi får ta de återstående 35 omgångarna som de kommer och är, glädjas åt det lilla, alltså varje liten BIF-seger. För ett par såna till ska det väl ändå bli...
Kommentera

Bright: Man kan inte vara säker på det efter att bevittnat lördagens och kvällens pinsamma insatser!
Kommentera

Bright: Vi gör en Timrå, överlever kvalserien o studsar upp i topp! =)

Nej men allvarligt talat, vi är löjligt, överlägset, ensamt lämnat sist i elitserien.. Varför inte börja lira J20, dom har ju iaf några vinster i ryggen!!
Kommentera

4.615 åskådare. DET är bra!

Resten av eliserien blir ingen transportsträcka. Nu måste spelet trimmas, formen toppas, juniorerna spelas in, box- och powerplay ska tränas osv. På 4 månader måste vi bli elitseriemässiga eller åtminstone bättre än allsvenskan. Det är nu allvaret börjar. Med Brynäs mot fortsatt elitseriespel. Vad ska vi kalla projektet för? Upptåget? Rälsbussen? På spåret? På håret?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag var till Gävle idag,sket i matchen som tur var,men fick höra mycket annat smått å gått.Skismer finns i laget den saken är klar.Vissa spelare har blivit tillsagda att spela si och så.vilket kanske inte är fel i sig men om man ber typp Foppa att stå i mål så blir det fel om ni förstår.Jag tror att det kommer att hända nåt inom en snar framtid.Hoppas bara att tåget inte har gått då.Djoos inte ens på bänken idag,tror ni att det var en tillfällighet eller ?
Kommentera

cervante: Brynässupportrarna pratar nyförvärv och att satsa på de unga spelarna. Eran ledning verkar resonera annorlunda och har velat låna ut Asplund, Jobs och Floberg till Kiruna, men Kiruna har tackat nej. Se länktips.
Kommentera

Lulekickan:
Det är väl förmodligen just för att bereda för ev nyförvärv som man vill låna ut juniorerna och Asplund. Jobs och Floberg har spelat några matcher och skött sig hyfsat, dock inte så pass att en ordinarie plats är att räkna med.
En utlåning av juniorerna behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man inte satsar på desamma....
Kommentera

Idag spelade Östlund 1 byte i 2:a per,skapade 1 målchans och drog på sig en utv.Sen bänkad resten....good move Esko !!
Kommentera

Huge: Ja, det förstås. Får de inte istid med Brynäs är det ju vettigare att låna ut dem till ett allsvenskt lag, precis som vi har lånat ut Fabbe och Jonas Johansson till PHC den här säsongen. Men Asplund? Har ni tre målisar eller är det möjligen ett nyförvärv (artistskattespelare kanske) på gång?
Kommentera

Bright: Som dom spelar nu är det inte så säkert att dom klarar kvalserien...Och dom har ju fortfarande fullt förtroende både för spelare och tränare så det blir nog ettan nästa säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: Med fart, fläkt och sylvassa skott trängde ikväll Brynäs tigrar tillbaka Frölundas indianer in i skåpet igen! Maken till utskåpning lär man få leta efter.
Laget fullständigt exploderade vid nedsläpp och i vissa sekvenser av matchen trodde man nästan pucken var radiostyrd, framförallt i power play. Ibland spelade brynäsarna pucken så fort så det nästan såg ut som om de tappat bort den! Sponsorerna fullständigt tjöt av glädje och med trånande blickar såg de framför sig en ny och modern arena ute på alderholmen där det skall investeras fett med pengar.

Indianerna (som är kända för att vara ett dåligt bortalag) såg väldigt trötta ut. Man mäktade bara med 28 skott mot Ram i de två inledande perioderna. Med den hockey Brynäs visade upp idag raderas alla tvivel. Det blir SM-guld 2003!
Jag måste erkänna att jag har varit lite skeptisk när jag skrivit i denna gästbok de senaste veckorna. Jag ber om ursäkt för detta och riktar ett speciellt litet förlåt till de förlorade änglarna Huge och ClaesW.
Jag tycker nästan att samtliga på detta forum är skyldig dessa båda herrar en ursäkt. Vi hade fel, ni hade rätt. Brynäs är på gång. Riktigt på gång!!

På lördag är det ny hemmamatch. Jag kan knappt bärga mig!
Kommentera

P J Davydjoos:
Kul att höra lite positivt, inte helt nattsvart mao.
Verkar som om grabbarna koncentrerat sig på att täppa till bakåt idag i första hand (förståeligt med tanke på tidigare insatser).
Ett SHG iofs men sån´t händer ibland när man ligger på i iver´n...
Skulle tro att koncentrationen på att hålla tätt gör att anfallsspelet blir lidande en aning.
Var det enbart Ramen som var bra eller hade han hjälp av försvaret?
Kommentera

Lulekickan:
Förstår att du undrar, men Esko deklarerade tidigt på säsongen att
Ramen skulle vara förstemv. Idag satt vår 3emv på bänken, en lovande junior f.ö.
Aspen har gjort några inhopp, bla mot MoDo i 0-5 matchen (ingen skugga över honom där) samt mot Djurgår´n i 1-7 förlusten i Globen (ingen skugga där heller) så jag förstår om han vill bli utlånad.
Kan vi inte göra ett byte, ni får Aspen och junisarna så får vi
Petter Nilsson? ;-)
Kommentera

Huge: Varför inte åka upp till Gävle och kolla på någon match Huge? Brynäs spelar ju kanonhockey enligt vissa. Själv måste jag ha råkat hamnat i fel gavlerink, för där jag har varit de senaste veckorna har det varit mongohockey i div5 klass.
Iallafall från hemmalagets sida...
Kommentera

Huge: Njae, vet inte om jag vill göra just det bytet. Fast tar ni Ledin så kan jag helt klart tänka mig att ta Aspen och junisarna i utbyte. Ni skulle nog nästan kunna få honom utan någon annan i utbyte också nu när jag tänker efter : )

Petter är en förjävla skön spelare. Han spelar lite som han vill, ja som någon slags enmanstorpedback eller nåt. Han är ju inte direkt världens mest defensiva back om man säger så.
Kommentera

munkas: Mongohockey..Klockrent !!
Kommentera

munkas:
Vet inte vad jag skall svara på dina 2 senaste inlägg, så jag avstår.
Citerar istället Ingemar Stenmark:
"Det är int´lönt å förklar´för en som int´begrip´"
Kommentera

munkas: *asg* .. skoj inlägg i dom annars fullt seriösa nattsvarta inläggen här, lite ironi behövs. Gillar särskilt att "Indianerna mäktade bara med 28skott på dom två inledande perioderna" :)
Kommentera

Sylf: "fick höra mycket annat smått å gått"
"skismer finns i laget...."

Vikarierar du för Wennerholm på Sportbladet?
Kommentera

Till alla ärkeneggon:
Läs Keb´s artikel idag, i synnerhet Conny och Esko´s kommentarer.
Nu börjar marschen uppåt.....
Godnatt alla Brynäsvänner
Sov gott ZZZZzzzzzzz
Kommentera

70 Rodrigues: Kom med något nytt någon gång vi vet nu att Brynäs är skit,mongo o allt vad ni spyr ut varför inte börja heja på något annat lag eftersom ni bara spyr galla ja ja dom går INTE o känna igen i år jag kan hålla med det var länge sen Brynäs var så här dåliga måste varit då på 80-talet för detta är inte det Brynäs vi är vana o se o någon vändning blir det inte med det här gänget något annat vore ju skräll av stora mått nä det måste nog till artistkontrakt av minst 2 spelare om vi ska över huvudtaget klättra några steg det ser jävligt mörkt ut!!Ljuset har slocknat det finns ingen tunnel vi har hamnat i svarta hålet långt ute i rymden o det är omöjligt o ta sig ut därifrån!!Ängelholm nästa!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Det enda jag kan säga är att vi är inte bättre än så här, vi är sämst så är det bara. Dom enda som får godkänt är Anger, Ram, Nylander och i viss mån Andersson, resten av gänget kan man skicka åt helvete.Till alla optimister vill jag bara säga att det är dax att vakna upp och haja läget. Det finns inget eget spel och inga linjer what so ever, powerplayspelet är så jävla dåligt så det finns inte.Det finns ingentin som talar för att Brynäs under överskådlig framtid ska vända det här.Det som behövs (3-4 nya spelare) kan vi inte få pga den vanliga pengabristen.Fy fan säger jag, Brynäs IF sköts som en div 1 klubb och det är ta me fan skandal!"

Klockren matchkommentar 70 Rodrigues. Brynäs var äckligt dåliga (!) idag. Gubben bakom mig på läktaren sa efter andra perioden att han aldrig sett Brynäs så här dåliga och han har säkert sett en del. Jag instämmer. Usch! Vad har hänt egentligen?
Kommentera

munkas: Jag tror inte att Huge har råd att gå på matcherna så han gissar lite istället.
Kommentera

Cusken: Jovisst har Tony säkert rätt i det han säger men vi vet det nu ni behöver inte upprepa det 50 11gånger vad tror ni att vi är mongos som håller på ett mongolag ?Varsågod den bjuder jag på ;-) Nä men allvarligt talat Vi måste lägga denna energi på HB o co om det nu stämmer att han håller på LULE vad fan gör han i Gävle lurar skjortan av oss i så fall!!Gör han det så ska den gubben väck fortare än ljusets hastighet(Nu är det mycket Rymdsnack)Anställ någon med Riktigt stort Brynäshjärta(Jag självklart) så vi kan vända skutan åt rätt håll innan det blir ESTONIA!! VI HAJAR LÄGET DET ÄR KATASTROF NÄRA NOG!!!
Kommentera

Nu ser det jävligt mörkt ut.
Gå med huvet högt nu på jobbet kan man bara glömma.
Kommentera

Loooser: Vad jag inte förstår är varför inte brynäs lyckas få lite sponsorer att gå in och köpa lite spelare. Och då ska det vara spelare som håller några år. Okej att Gävle inte är en så stor stad och kanske har svårare att få sponsorer än exempelvis djurgården. men hur kan Hv och färjestad ha så jävla mycket pengar då+ Sen tror jag att man kan smälla av när dom inte gjorde något åt Soling redan förra året.

Nej det är helt otroligt. Satsa på Janne och Djoos, Sjödin, Kyösti och grabbarna det liknar Leksand så det heter duga!!!
Kommentera

Torpedhockey, schakalhockey...och nu mongohockey.
Säga vad man vill om Esko, han verkar i a f våga sig ut på nya, outforskade stigar.
Kommentera

Att räkna upp alla spelmässiga fel Brynäs gör just nu skulle kunna fylla en hel telefonkatalog. Ingen fart på åkningen, bedrövligt passningsspel, uddlöst power play, svaga skott och ingen aggressivitet runt egen och motståndarnas kasse är några detaljer.

enligt Bengt Andersson, Arbetarbladet.

Det beror säkert på skadorna på Soling, Luovi och Wågström. Otur också.
Kommentera

Cusken: En jävligt bra artikel av Bengt Andersson.Tycker över huvud taget att AB vågar skriva mer vad dom tycker än GD.
Kommentera

Huge: Nej,men han är inte fel ute i det han skriver.
Kommentera

Sylf: De som var där och såg matchen håller med.
Kommentera

Cusken:
Det finns bara skit att säga om situationen just nu... Riktigt dystert! Tänk vad självförtroendet gör (det har väl du märkt om du raggar brudar)...
Kommentera

claesw: Bra att du är ärlig i alla fall.

Håller med dig om att självförtroendet ofta är avgörande. I Brynäs fall att gå från vara ett dåligt till ett mongodåligt lag (som munkas så fint uttryckte det). Givetvis får Brynäs mycket skit nu. Det är bara supportrarnas sätt att visa sitt avsky för hur mycket sämre Brynäs är nuförtiden. Förhoppningsvis kan det påverka till någon förbättring.
Kommentera

Cusken: Och att hjälpa till att höja spelarnas självförtroende gör man naturligtvis bäst genom att kasta skit och gnälla på desamma, eller hur...?

Supporter; av engelskans Support, = Stöd

Läs f.ö Erika Strandell´s utmärkta inlägg i dagens Sportblad,
speciellt rubriken "Sämst"

Det är f.ö intressant att jämföra hur olika man tydligen kan se på karaktären av en match, i detta fall gårdagens.
Enligt "Oraklet" Wennerholm:
"Handlingsförlamat Brynäs utklassat"

Enligt Conny Evensson:
"- Vi fick kämpa fruktansvärt. Fick inte en millimeter gratis men vi visste att Brynäs skulle kriga och ge allt i det utsatta läge som de är."

Enligt Esko:
"- Jag är nöjd med det mesta, trots att vi förlorade, sade hårt prövade tränaren Esko Nokelainen. Vi föll mot ett bättre lag men det fanns ändå en hel del positivt som vi fortsättningsvis kan ta med oss. Vi kämpade på så bra att vi blev lite överladdade och drog på oss ett par onödiga utvisningar.

Nu inställer sig frågan: Vilken/vilka är mest trovärdig(a)?
Fundera på den......
Kommentera

Huge: Ja, det kan man ju fråga sig! Det kanske är du? Du anser väl dig trovärdigast av alla trots att du inte ens var på matchen!
Kommentera

Huge: Supporter= Naiv nickedocka som inte hajar läget?
Kommentera

70 Rodrigues:
Att vara "Naiv nickedocka som inte hajar läget?" (till skillnad mot dig då förstås som ju naturligtvis har benkoll på läget...)
är väl ganska irrelevant i sammanhanget, eller hur?

Tycker DU att man som supporter stödjer sitt lag bäst genom att kasta skit och ständigt klaga på spelare och spel?
Kommentera

Huge: Det är ju definitivt fler som delar mina åsikter än dina, det har vi ju märkt ett bra tag nu! Även fast jag kritiserar laget och deras spel så åker jag ändå upp och stödjer dom, det kanske du också skulle göra? När dom spelar dåligt så måste man få kritisera dom eller? Men det är ju tur att folk har olika åsikter för hur skulle det annars se ut här på HS?
Kommentera

Huge: Kritik helt OK. Håna, förnedra och smutskasta aldrig. Konstruktivt gärna. Stödja alltid.

I morrn dänger vi lappskojs och se´n börjar marschen mot stjärnorna!

Dags att ta "hem" Jimmy Lindström?
Kommentera

Hallå alla som klankar på varandra för att vara det ena eller det andra, är inte tanken att vi skall hålla ihop oavsett hur tungt det är.

Så ta och lugna ner er lite så skall ni se att det blir lättare att ta kommande förluster och vinster
Kommentera

70 Rodrigues:
Även om ALLA här på Hs utom jag delar dina åsikter så är väl det ganska oväsentligt i sammanhanget, eller...?
Frågan kvarstår: Tycker DU att man bäst stödjer sitt lag och peppar genom att ständigt klaga och kasta skit?
När du står i klacken och skriker, varför använder du då inte samma ordval som här på HS, (sopor, mongohockey mm), om det nu är så du tycker?
Kommentera

65 Selander:
Självklart skall vi hålla ihop alla Brynäsare, frågan är väl HUR vi skall uppträda för att bäst stödja laget.
Kasta skit och gnälla eller peppa?
Kommentera

Huge: Peppa till en viss gräns,tills vi inte får nåt tillbaka.Gnälla när dom förtjänar det,som nu.
Kommentera

« · 148873 · »