Brynäs IF

725368 inlägg · 7959 ämnen

BIF- HV

« · 163418 · » Till forumet


BIF- HV
Det känns som det är ett bra läge att möta HV i. Vi kan iaf inte skylla på skador mot dom för dom har väl typ halva laget borta. Hoppas Molins formkurva fortsätter uppåt då kommer vändningen en Molin i form drar med sig dom andra.

Tips 4-2
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lunkan: Tyvärr så kommer både Hassinen och Määtänen vara med i morgondagens match! HV71 har 3 kännbara skador på Gustafsson,Niskanen och Remstam! Vi får hoppas på det bästa!

Tips 4-3 efter str!
Kommentera

Sv: BIF- HV
70 Rodrigues: Vafan vi behöver 3 pinnar (minst) nu är det så att grabbarna får f-n ta sig samman 4-2 sa jag ju!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lunkan: Innan jag såg att Hassinen och Määtänen skulle vara med så hade jag tippat 4-2 även jag, men det lär bli betydligt tuffare med dom gossarna på isen, inga duvungar direkt!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Det är verkligen två extremer som möts imorron. I alla fall om man tittar utanför isen. HV har utsetts till årets marknadsförare i Jönköpings län, i konkurrens med alla Gnosjöföretag. Brynäs ligger nog ganska långt ifrån ett sånt pris även om man begränsar konkurrensen till Sätraområdet. Och ändå är det Brynäs som har allt HV inte har: klass, kultur, historia, magi, känsla, tradition, legendariska idrottsmän osv. Där har Brynäs ledning misslyckats kapitalt och det började långt innan Berg kom in i bilden.

Det var nån som påstod att man inte skulle kritisera ledningen om man inte hade nåt bättre förslag. Det är som att påstå att ingen får kritisera regeringens skattepolitik om man inte har egna, bättre förslag. Det är givetvis orimligt. Styrelsen har valts för att representera oss, medlemmarna. Dom väljs därför att vi tror att dom är bäst lämpade och kan bidra med kloka förslag mm. Dom bedöms efter föreningens/lagets resultat, inget annat. Och det är väl det vi försöker diskutera här - om det inte är dags att hitta en styrelse med friska ideer. En ledning som inte bara rycker på axlarna eller går upp i rök när det krisar utan spottar fram ideer hur pengar skall tas fram. Så ös på bara - ge oss fler argument varför vi måste gå på nästa årsmöte!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lilljanne: Sant.. sant.. Vi är överens.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Tja!
Imorgon mot HV ska vi ta tre poäng , alla på ståplats ska ta sitt ansvar och stötta grabbarna i laget under hela matchen!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: BIF- HV
I morrn vänder det...........!!!För Hv!!!.........Tjarå!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lilljanne:

"Och ändå är det Brynäs som har allt HV inte har: klass, kultur, historia, magi, känsla, tradition, legendariska idrottsmän osv."

Tycker nog du är lite orättvis där. HV71 är som bekant en sammanslagning av ett gäng föreningar. Alla de föreningar som HV uppstod ur har sina rötter från slutet av 40-talet. En av de föreningarna, IK Stefa, kvalade till allsvenskan redan 1951 och även så de följande två åren. Ett annat av dessa lag, Husqvarna IF, var och nosade på allsvenskan under 60-talet. Även Tabergs SK, som dock inte ingår i den skaran som blev HV71, var och nosade på allsvenskan då. Så nog finns det hockeykultur, historia och tradition även i vätterbygden, om än inte i samma nivå som Brynäs.
Kommentera

Sv: BIF- HV
OskarB: Dessutom så har vi ett framtidslag vilket inte BIF har.
Vi har en ny arena som har fullt hus i de flesta fallen. Vi har pengar i klubben, har dubblat vår omsättning på bara ett par år. Vi har lockat 100 nya sponsorer iom Kinnarps Arena. Vi har arrangerat VM. Och vi kommer ta flera sm-bucklor än BIF de närmaste 20 åren, om inget galet skulle inträffa!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87: Hörde att HV skullee spela halva serien i Finland nästa år!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
aphac: Hellre spelar man nog i Finland än i Allsvenskan!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87: Det förstår jag. Tror inte alls att era finnar vill spela i AS så det är bäst att ni rycker upp er nu....
Kommentera

Sv: BIF- HV
Huge: Tror du att vi riskerar att åka ner?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87: Ang. framtidslag så vet jag inte hur det ser ut på juniorsidan hos er(skiter idet åxå) men visst finns det väl framtid hos BIF. Titta på dagens lag:tre stycken fjunisar tar plats ikväll, tre utlånade, Adam. A född -82 spelar och tredje målis som egentligen borde vara andrakeeper. Hyfsad tillväxt tycker jag, felet är bara att dom blir inslussade lite väl fort.
Härligt att se att GP sätter dessa i olika kedjor så slipper dom konkurera med varandra åxå på matcherna.

Från det ena till andra: Har inte HV en egen gäst bok här HS?????
För all del kul, att du uppskattar Brynäsfansen hockeykunnande.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87: Man vet aldrig.....
Efter kvällens match är ni i alla fall förhoppningsvis 3 poäng närmare kvalstrecket... ;-)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87: Det är klart att ni riskerar att åka ur. Det gör alla lag som ligger sist i tabellen. Men det är 29 omgångar kvar så mycket kan forfarande hända. Det ni Brynäs fans inte får göra är att förlora hoppet. Gör ni det så gör även spelarna det. Bit ihop o kopm igen nu alla brynäs supportrar.
Kommentera

Sv: BIF- HV
aphac:

HV slussar med jämna mellanrum in spelare från juniorleden in i laget vilket har lett till att halva laget består av spelare som kommit via juniorverksamheten. Vi har ett gäng juniorlandslagsmän på tillväxt också, så där har vi inga problem.

För övrigt är det väl bara trevligt att "mingla" lite med andra lags fans? Så länge det hålls på en bra nivå, så... Det är ju den största tjusningen med hockeysnack.
Kommentera

Sv: BIF- HV
aphac: Som Brynäsare till Brynäsare:

Vitsen med HS är väl liksom att man skall kunna gå in i varandras böcker och utbyta åsikter och "tjöta" lite grann....
Kommentera

Sv: BIF- HV
Mälarmasen: "Patrik87: Det är klart att ni riskerar att åka ur. Det gör alla lag som ligger sist i tabellen. Men det är 29 omgångar kvar så mycket kan forfarande hända. Det ni Brynäs fans inte får göra är att förlora hoppet. Gör ni det så gör även spelarna det. Bit ihop o kopm igen nu alla brynäs supportrar."

Nu är jag ingen BIF-supporter, utan HV-supporter. Bara för upplysningens skull!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Tankarna inför BIF-HV71 är i mitt huvud just på att det lutar mot att de kan bli vinst, med tanke på det spel som presterats i dom senaste matcherna..

Men det största orosmomentet är han som åker omkring i vitt och svart; Robert Lahti.. Han har lyckats blåsa sönder VARJE match han har dömt, och har fanimej inte gjort en fläckfri insats någonsin.. Får verkligen hoppas att han rycker upp sej inför kvällens match, för fan om han sumpar till de för oss IGEN..
Kommentera

Sv: BIF- HV
KentaK:

Idag kan det väl bli vinst - Brynäs har en förmåga att spela bra mot lag "däruppe" och klanta till det mot lagen "därnere". Laguppställningen ser dessutom mycket intressant ut.
Kommentera

Sv: BIF- HV
KentaK: Robert Lahti lyckades förstöra tränings fajten mot HV71 i Sala. BIF åkte på flera tvivelaktiga utvisningar något som spädde på mina tankar om att killen inte är BIF vänlig. Nu har ju BIF kritiserats hans kollega Ulrik Lindh så vi kommer ju inte att få nåt gratis av dommaren från gurkstan.

Skulle sitta såå skönt med 3 friska pinar ikväll.

Mot Framtida Segrar.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Patrik87:

Visst är det 29 omgångar kvar och det är 87 poäng att spela om.
De senaste åren har man behövt cirka 60 poäng för att slippa kvala och utan att verka alltför negativ så innebär det att Brynäs skall ta minst 45 poäng dvs lika många som Frölunda har idag.
Man behöver ju inte vara alltför negativt lagd för att inse att det blir rätt svårt, så att säga......Man behöver således "bara" vinna varannan match.

Ikväll blir det dock 5-2. Sådeså!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
KentaK:
Lahti har sannerligen inte rosat marknaden hitills denna säsong.
Men säg den domare som har det ......
Dags att man gör något åt denna pina en gång för alla !
Kommentera

Sv: BIF- HV
Hugin:
5-2 tror jag också på. Ger mig, dessutom, fan på att någon av junisarna får hänga en puck! Med en dåres envishet påstår jag fortfarande att vi bara måste ta in ca 4 segrar på de sämsta lagen ovanför- det klarar vi, speciellt som vi möter MoDo/Luleå/Leksand stup i kvarten...
Kommentera

Sv: BIF- HV
Hugin:
Trots allt har vi tre segrar mot "sämre" (enligt tabellen) motstånd (LIF,LHC) och en seger mot ett topplag (FBK), så jag vet inte om vi tenderar att spela bra mot lag "där uppe"...MoDo hemma på lördag SKA vi bara vinna t ex...
Kommentera

Sv: BIF- HV
KentaK: Jag var övertygad om seger tills jag läste ditt inlägg om att Lahti är domare i kvällens match. Har Brynäs någon gång vunnit med Lahti som domare? Det känns inte så....men även denna trend skall väl brytas, 4-2 till Brynäs och Ove dominerar!
Kommentera

Sv: BIF- HV
lindberg: Är det inte typiskt att det skulle bli Lahti idag. Trodde nog ett tag att Brynäs skulle ha en bra chans ikväll men inte längre. Lahti gillar inte Brynäs så är det bara. Chansen för Brynäs ligger i att skjuta en hård puck på honom så han blir utbytt ;-)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Igor:
Vi ska spela så bra, att han inte KAN döma bort oss! *minns 38 skott mot TIK*
Kommentera

Sv: BIF- HV
Igor: Helt klart är finnen från Västerås ett hot ikväll,precis som alla kvällar han dömer BIF.Förra säsongen dömde han 16 utv för BIF och 2 för DIF på hovet,plus att han får varje match att likna ett spektakel.Nåt fel är det på karln.
Kommentera

Sv: BIF- HV
claesw: Spelar vi så bra är det tamigfan en bragd!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Igor:
Men usch då, Igor, nu tycker jag att du är negativ...
Kommentera

Sv: BIF- HV
gordo: Bara jag hör namnet Lahti deppar jag ihop totalt. Hur ligger du till på pos/neg-skalan nuförtiden då?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Vi vinner på övertid, 4-3. Kom ihåg var ni hörde det först. Inget bra resultat för GB-skribenterna, eftersom optimisterna (Huge, claesw och jag samt valda delar av gordo) inte kan vara riktigt glada och pessimisterna (ni vet...) inte heller får vatten på sin kvarn.

Alternativet är full ketchupeffekt, 8-1, och alla är glada.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Har säkert kommit på tapeten tidigare men är det inte dags att få Brynäs tvångsförvaltat innan det är försent?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Igor:

+ Bort med villervallan (och Esko)
+ In med G.P
+ Spelar nu ett spel man behärskar
+ utvecklingspotentialen

- minuspsyket (muskelspänningen vid skott och passningar)
- poängbehovet
- inaktiv SK (Nylander och Kyöstis löner skulle behövas till en skytt)
- tiden (poängbehovet relativt antalet matcher som är kvar

Hoppfull men skeptisk... samtidigt!

Men bara positiv...
Kommentera

Sv: BIF- HV
Visst är de väl märkligt.. Lahti är väl kanske inte som många här vill få det till, en brynäshatare!?
Han är ju precis lika kass i varje match.. Senaste matchen ja kommer ihåg att han förstörde va väl mellan Djurgården och Leksand, där han totalt blåste sönder matchen och delade ut utvisningar för minsta lilla tackling.. Nej han har varit borta ett tag och jag trodde att förbundet tagit sitt förnuft till fånga.. Men nu e han alltså tillbaka på isen, Tvi faan!
Kommentera

Sv: BIF- HV
gordo: Finns de nån Brynäsare som inte MÅSTE vara skeptisk just nu!?
Vi slår ju negativa rekord på löpande band.. Troligtvis ska vi också slå rekord i största upphämtningen för att de flesta Brynäsare ska vara glada och nöjda med säsongen..
Kommentera

Sv: BIF- HV
Tor Karlström: Du har rätt!!! Alla i klacken moste stöta Brynäs i kväll. Skelv ska jag gå och heja fram dom till en seger i kväll!!!


Brynäs IF!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Hoppas på en trevlig match ikväll. Varken HV eller Brynäs har rosat marknaden på sistone, blir spännande att se vilket lag som lyckas lyfta sig från botten och ta flest pinnar ikväll.
Må bästa lag vinna!

Ni får stå ut med att jag inte säger lycka till... :)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Vafan klarar inte ens Lahti av att starta matchen? :)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Va fan är det som (inte) händer ?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Gust: Referee: Danielsson, Stefan enligt swehockey
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lunkan: Helvete,,dom ligger under redan.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Sylf: Helt otroligt! Ska det va så jävla svårt????
Kommentera

Sv: BIF- HV
Enligt Wahlman så är det Brynäs som är det bättre laget och nu ska vi spelar BP!
Kommentera

Sv: BIF- HV
70 Rodrigues: Ja då kommer väl tvåan ?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Och Luleå leder med 2-0 mot SSK! Brynäs måste vinna den här förbannade matchen!
Kommentera

Sv: BIF- HV
rafalski: klarade det iaf ungtupparna heta N.D ut
Kommentera

« · 163418 · »