Brynäs IF

725423 inlägg · 7959 ämnen

BIF - LHC

« · 122770 · » Till forumet


Sv: BIF - LHC
Tågny: Ok, hur följer du matchen?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
11-30 i skott efter två och en halv period! Va faan?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK: Hockeylive
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Lilljanne: Ram dominerar
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tågny: Jag ser hellre att Brynäs dominerar.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Lilljanne och Tågny:
Det är nog bara att inse, LHCs värvningscirkus har lönat sig med avkastning!!
Det kommer nog inte bli någon flopp trots att dom flesta tippat så..

Ram kommer nog att vara en frontfigur i serien i år, han kändes ruskigt stabil mot Leksand senast.. även om ett av målen var billigt så va han rena rama väggen jämfört med Aspen ifjol!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Lilljanne: Dom dominerade i första, men i andra fick LHC två snabba mål och Brynäs blev lite shockade.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Jaaa, Myran ut på två minuter.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tågny: Hur ser tredje ut?

Känns relativt stabilt nu när Ram har spelat så pass bra väl!??
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK: Det lär nog ta en halv säsong att fatta att LHC är bra.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK: Ram är bra, men jag tycker att han släpper lite oroväckande mycket returer. men än så länge har ju backarna varit med o ränsat bra
Kommentera

Sv: BIF - LHC
5-2 Micko Luovi
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK: LHC har tryckt på bra fram till 5-2 målet.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tågny: Härligt!!

Det är precis den spelare som behöver självförtroendet mest i laget nu!!

Mikko Luovi har enligt mej varit den som har presterat längst under sin bästanivå hittills i år.. Han har ju varit småskadad..
Och mot Leksand gick han ju knappt på halvfart, han är fan en av dom vassaste i elitserien när han e på topp!
Hoppas han tar sej dit i år också!!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
16-37 i skott
Kommentera

Sv: BIF - LHC
5-2 slut
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5-2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Härligt Brynäs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tågny: Suveränt, nu tar vi Djurgården me bara farten på lördag.. och sen är vägen banad!! =)
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KungMartin:
Tror vi hade uppfattat utropstecknena även om dom inte var 350 stycken!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Härligt 6 poång efter två matcher kan det bli bättre.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Grattis till segern. Synd att inte LHC har 1 st Molin och 1 st Janne Larsson *drömmer*
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK: Nog ska vi klara av Djurgården. Dom verkar ju inte va specielt bra. 1 mål på sex perioder. Men man ska inte underskatta då vet vi hur det går. Vitryssland!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Oj! Djurgårde vann visst med 2-1 i dag mot SSK
Kommentera

Sv: BIF - LHC
FBK-Timrå 1-3 Ha! Ha1 Ha!..........
Kommentera

Sv: BIF - LHC
65 Selander: Underbart - Det var inte långt borta att jag prickade in 7-2...

FROZA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Nu loggar jag ut godnatt alla Brynäsare!!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
westerlind: Visst var det 5-2 jag tippade:)?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
70 Rodrigues: Hmm... ja, men det borde ha varit 7-2.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
westerlind: Såg inte matchen men det låter som Ram tappar pucken lite ofta, rätta mig om jag har fel ni som har sett dom två senaste matcherna.

Men snacka om att man är glad 6p av 6 möjliga!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
65 Selander: 16-37 i skott!!!ändå vann vi!!starkt!!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Mycket fin seger
Nu är det bara hoppas att vinnsterna håller i sig
Nästa match mot Djurgården


Föresten så var det Jan Larssons 600 match
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Bissett: Det är starkt, men inte bra men vi kanske skall köra det här spelet, låta dom trycka på och så åker vi upp och gör mål.

Ett skott, ett mål!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Bissett: Fan va skönt
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Brynäsfans: Gött mos!! Seger mot LHC betyder mycke!
kan man sussa gott i natt.....
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tobbe: Men vi får inte låta dom vinna me så mycket i skott för efter ett tag så går ju nått skott in
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Tobbe: Japp fan va skönt
Kommentera

Sv: BIF - LHC
fan va skönt...helt underbart!! va det en bra match från brynäs sida?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Grattis till segern alla brynäsare!!!
Är det nån som såg matchen som kanske kan säga hur linköping spelade? Bra, dåligt?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
riddare2: LHC ägde mycket puck men hade förtvivlat svårt att komma i bra skottlägen och få rena målchanser. Man hamnade i sarghörnen och när man kom in framför mål var man alldeles för nära och blev bortplockade av backarna. Ofta försökte man skyffla in både puck och målvakt trots att Ram hade blockerat trissan. I de få genomtänkta anfall Brynäs hade hängde man inte med när motståndarna drog upp farten och passningarna och överlämningarna satt på bladen. LHC hade dessutom en märklig förmåga att åka i offside, det kanske var en bra taktik med tanke på att linjemännen missade en hel klara offsider på Linköpingsspelare.
Annars vet jag inte vad man kan säga. Pissmyran var sur som vanligt och Ahxner ser rätt grotesk ut.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
tigrarna skjuter visst lika lite som förra året...
Men vad gör det när man vinner?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Grattis, det var starkt jobbat.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
micke: Tack för ditt referat av Linköpings spel. ;-)

Jag har bara hittat ett kortfattat referat (se länk), så det skulle vara kul att få veta lite mer om dina intryck av matchen:
- Hur står det till med Ove Molin - var han med i spelet? Jag noterade bara två utvisningar.
- Janne L var tydligen nära att måla, börjar gubbarna komma igång?
- Miettinen verkar vara lite väl ofta och vila i fel bås.
- Fick någon av juniorerna istid?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
westerlind: Junisarna spelade i första och var grymma... kämpade hårt...

Sen är nyllet en positiv överraskning.. nära att han satte en i sista
Kommentera

Sv: BIF - LHC
ruppe: det har du rätt i.. att man skjuter lite kan vara bra.. målvakten i det andra laget blir inte lika uppvärmd.. och om man har ett sånt spel som brynäs har så går nästan allt in.. såg juh mot lindköping..
Kommentera

Sv: BIF - LHC
westerlind:
- Ove hade väl inte en så lyckad kväll. Han körde fast gång på gång i LHC:s tunga försvarsmur. Den femman spelade dock upp sig vad efter matchen led, men visst kan han mycket bättre!

- Gubbarna var det inget fel på. Djoos och Sjödda var kungar i vanlig ordning och Larsson dirigerade sin kedja rätt bra. Janne kom helt fri med Sandberg efter en underbar genomskärare av Sjödda (?), tyvärr fick han väl för mycket tid på sig.

- Miettinen verkade ha ett hetsigt humör, finsk sisu, och jag kan tänka mig att det blir några tvåminutare för honom framöver.

- Hela juniorfemman (nåja, P3 är ingen junior men, men) fick spela några byten i första. Man spelade diciplinerat bakåt men åstakom inte så mycket annars, förutom att dra ned ovationer från läktaren.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
micke:

Jag tänker tjata om juniorerna tills jag får rätt!! Det är bara att titta runt i landet för att se att mitt resonemang är rätt.
För ett par år sedan spelade Frölunda och Leksand JSM-final. Frölunda har därefter statsat på sina juniorer, inte alla toppspelare från början, men får man chans på chans så lär man sig och blir bättre och bättre. Frölunda är svensk hockeys framtid. Leksand har gjort tvärtom - av Sveriges bästa, klart dessutom, 82-kull har man idag bara tre kvar, varav bara en får spela. I stället satsar man på tvivelaktiga överåriga spelare typ Lodin.

Har man ändan vänd mot framtiden är det fel del av kroppen om man säger så, tror till och med att Gordo köper det!?!

Brynäs borde göra som Frölunda och INTE som Leksand. När jag igår såg, framför allt, Nylander, men även Wågström. Ja, inte fan är det framtiden precis.
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Kolla in Keb:s krönika i dagens GD. Stående ovationer för Brynäs. Vad har hänt?
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Hugin: Wågström är väl 24 bast, och jag tror inte att Esko som ny i laget skulle spela honom istället för juniorerna om han nu inte bidrog med mera!
Nu är det så att Wågen bidrar med en stabil defensiv insats i varje match, och tredje kedjan är just nu så gott som felfri hemåt!!
Kommentera

Sv: BIF - LHC
Men samtidigt håller jag med dej Hugin, vi ska ha in bolibompa i laget.. Dom hade varit riktigt bra i några byten igår kväll!
Och när väl premiärnerverna släpper så tror ja att dom får en hel del speltid!

För visst tror jag att Esko likväl som oss supporters kände en stor press på sej när han förlorade stort två matcher i rad innan premiären!

Detta bör väl ha släppt när vi spöar Djurgården på lörda! =)
Kommentera

Sv: BIF - LHC
KentaK:
Tredjefemman var bara inne på två mål bakåt igår...
Kommentera

« · 122770 · »