Brynäs IF

728161 inlägg · 7961 ämnen

BIF - MIF 11 feb 2021

« · 2146224 · » Till forumet

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Brooklyn forever: Brynäs spel fungerar riktigt bra med en målvakt som räddar allt...
Kommentera

Brooklyn forever: kom igen nu killar. Nu spelar vi
Kommentera

Måste vara rekord med 6 skott efter halva matchen?
Kommentera

Mattson: Herregud vilket spel i egen zon. Nicky D har all tid i världen att göra något konstruktivt med pucken. Flippar den löst och högt rakt ut i mittzon och Malmö för ett riktigt klassläge att göra mål. Otroligt svagt! Vet dom inte vad dom ska göra? Detta ser ju horribelt ut!
Kommentera

Det är allsvensk mellanklass på lagets spel... Inte bättre. De underpresterar enormt. Man blir besviken...
Kommentera

Mattson: herregud vad långa byten desch tar. Sätter oss i problem
Kommentera

bradberry: Vi möter näst sämsta laget. Skulle vara därför, då.
Kommentera

xxxx BIF xxxx: Haha, du klankar ju ner på andra människor i varenda inlägg. Sluta lipa nu och gå vidare...

Orkar inte med personer som du.
Kommentera

Jag tror faktiskt vi kommer få svårt att vinna den här matchen. Nästa mål blir väldigt viktigt...
Kommentera

Ove Myling: Nu igen? Hur många såna perioder har Brynäs gjort under säsongen enligt dig?? Tycker man ska vara nöjd så länge vi leder. Börjar ledsna på negativa kommentarer här på HS.

Jag kan ofta spotta ut mig skit. Men jag gör det oftast när det är befogat. Finns ju en del som enbart letar fel på Brynäs. Vilken planet kommer ni ifrån?? Nått kromosom fel måste det ju vara.

Väx upp! Stötta när dom leder är väl det minsta man kan önska sig. Tvätta bort er gamla Brynäs attityd och se till hur verkligheten ser ut. Vi ligger på 13e plats inför den här matchen. Vi ligger inte 4 eller 6. Att vi leder med 2-0 efter en spelmässigt dålig period är bra!

Kan lova er att det inte är speciellt kul med måste matcher HEEELA tiden.
Kommentera

munkas: Ögonfröjd, det lär sälja biljetter en masse till nästa år, oavsett serie.
Ja, just det. Glömde bort att vi är ett desperat bottenlag så att total avsaknad av eget spel gör inget till skillnad från kvällens motståndare, det avslappnade topplaget Malmö.
Kommentera

Zappaholic: jo klanka ner på andra är ju jävligt positivt och intressant, bra där med självinsikt
Men jag gör det, tillsammans med dig - där du hör hemma.
Kommentera

Supportern: Tycker inte vårt lag är mer begränsat än Malmös. Inte ens med våra skador. Ett lag där bröderna Westerholm är stjärnorna är väldigt begränsat.
Kommentera

Axle San: om vi forsätter att ha 40% skott effektivitet så kan vi göra några mål till ju
Kommentera

Axle San: Ja. håller i grunden med. Bättre än när vi kör Hawaii. Men vi blir lite väl passiva så motståndarna får lite väl mycket puck. med vårt begränsade lag har vi svårt att driva spelet med puck. det blir än svårare när vi får pucken nedtrycka i vår egen zon.
Kommentera

xxxx BIF xxxx: Jag tycker bara att du är skittråkig med pissig attityd, alltid med samma innehåll som ingen orkar läsa längre.

Den meningen kan du koppla ihop och stoppa upp någonstans...
Kommentera

Man brukade köra med tre hörnor straff i fotboll när man var yngre.
Tydligen kör domarna med något liknande då de dömmer Brynäs.
Tre förseelser utvisning. Utvisningen på Harper var helt en följd av
att domarna släppt en utvisning på Malmö i samma byte.

Det tycks krävas extra mycket för att Brynäs ska få med sig utvisningar.
Borta som hemma.
Kommentera

Bra perre av Brynäs rent effektivitetsmässigt. Annars så har jag lagt märke till att ju mer Ersson får växa in i 1a perioden med många skott så gör han oftast en mostermatch.

Gäller att spotta upp sig i passningsspelet och att hela tiden kriga hockey. Då kommer vi få nått mer PP och då tror jag 3an sitter.

Skönt att Alsenfeldt alltid är darrig när det väl gäller. Det är sen gammalt. Ersson klasser bättre än CMores alldeles egna gullegris.

Vi vinner detta! Det går jag ut och jinxar med redan nu. Dessutom kommenterar inte Lena vilket brukar betyda seger för oss. Även fast Johan ständigt försöker hitta fel hos oss. Sanny och Johan sitter med myspinne så fort nån i Malmö hittar blad blad pass. Lite komiskt.

K Ä M P A
Kommentera

Supportern: Såklart att det är vår taktik och det funkar till viss del, det blir inte många farliga skott från motståndarna. Sen slipper vi ju spelvändningar då vi är i egen zon hela tiden.
Jag tror tanken är att vi ska ha mer puck dock.
Kommentera

Mattson: och 2a perioden blir skitjobbig då det är långt till båset. Måste flytta upp spelet och som Nicky D sa få ner skotten
Kommentera

Huge: Haha, en trist kväll, man går in på er sida för att veta hur livet kan te sej i den oantastliga SHL-världen. Snabbskummar några inlägg, leder ni eller ligger ni under i en ödesmatch.

Tvingas kika på text-tv 377, Brynäs -MIF 2-0, ändå känns det som domedagen.

Har skrivit detta förut, ni är väldigt bra medicin när man mår dåligt, allt kan bara bli värre, haha.

Lycka till o krossa pågarna nu
Kommentera

munkas: Håller med. Detta lär vara vår taktik.
Kommentera

Säkert inte många som kommer hålla med mig nu, men Emil Sylvegård hade jag gärna sett i Brynäs kommande säsong. Underskattad spelare som inte bara är en ”bråkstake” som många kanske anser!
Kommentera

bradberry: Men varför ser det ut så här i så gott som varje match? Tom i vinstmatcher spelar vi mest i försvarszon. Och sällan vi vänder på en matchbild när det väl börjar så här.
Kommentera

bradberry:
Skönt att se lite känslor , gruff och handskar i ansiktet . Det var länge sen,Det känns verkligen att detta är en viktig match för båda
Kom igen nu för fan , 2-0 ledning , gå för 3-0 i andra
Kommentera

bradberry: Fast nu tycker jag ändå speliden börjar sätta sig. Det här är väl en ganska typisk period från Brynäs. Släpper mycket skott mot mål, spenderar mycket tid i egen zon och kör igelkott. Det måste vara såhär PA vill att det ska se ut!? Eftersom det gör det mot alla lag, hemma som borta. Kul att Brynäs blivit det absolut tråkigaste laget i SHL. Oskars är inte i närheten av den här sörjan.
Kommentera

Sjukt att vi leder. Sjukt att vi leder med 2-0. Men vi får tacka och ta emot. Tyvärr lär laget vara mycket nöjd med sin prestation.
Kommentera

2-0 men 15-5 i skott till Malmös favör. Helt makalöst hur vi kan leda den här perioden. Har sagt tidigare att jag egentligen inte bryr mig så mycket om spelet längre, det är resultatet som räknas, men det här är väldigt oroväckande.
Kommentera

Zappaholic: ja, det förstår jag att du inte tycker,
de är ju till för de läskunniga som kan lägga ihop två meningar och förstå kopplingen.
Kommentera

Huge: på text-tv ser 2-0 nog ganska bra ut. Men tittar man på matchen bör man vara oroad. Matchen är inte slut än.
Kommentera

Ove Myling: Bra analys av ND..
Kommentera

Gunderson: Vi får sluta slå iväg i panik i egen zon. Som när #2 opressad bara slår slagskott längs sargen och de vinner tillbaka pucken i egen zon. Ta det lugnt hjälp varandra och spela er ur
Kommentera

Zappaholic: Jobbigt för yrkesgnällarna nu.
3-0 och dom stänger väl av...
Kommentera

bradberry: en av säsongens sämsta perioder från Brynäs. Hade man mött ett bättre lag hade det kunna vara 0-3. Minst
Kommentera

xxxx BIF xxxx: Ja tänk vilken tur. Lite skillnad mot dina långa skittråkiga inlägg.

Det blir inte mer intressant ju längre du skriver. Sorry.
Kommentera

Skönt med 2 måls ledning in i periodpausen
Kommentera

Svensson_62: Fy fan vilket rån...
Kommentera

Axle San: 2-0 som jag sa
Kommentera

Svensson_62: Jaaaa! Grymt! Typisk 2-0 period👍🏻
Kommentera

Svensson_62: JAAAAAAAAA SÅÅÅ VIKTIGT
Kommentera

RÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTVIIIIIIIIIIIST!!!
Kommentera

Axle San: Niiihaaa
Kommentera

Zappaholic: fan vilken tur vi har i detta forum som kan ta del av dina inlägg bland alla andras tråkiga
Kommentera

Alltså på riktigt, vad fan är detta?
Kommentera

Gunderson: Du får skrolla ner. Tror det var munkas ironiska fast tråkiga kommentar.
Kommentera

Pinsamt spel.
Om man tycker Brynäs spelar hockey så glöm det.
Ser mer ut som bowling och Brynäs spelarna agerar käglor
Kommentera

Huss: Har svårt att se att Peter Andersson klarar att fixa Brynäs SHL-kontrakt. Han behöver hjälp.
Kommentera

Zappaholic: nu går vi för 2-0
Kommentera

Zappaholic: Jag har alltid kritiserat spelidén i Brynäs och avsaknaden av taktisk kännedom hos spelarna eller rättare sagt att tränarna inte lyckas implementera sitt spelsätt. Raljera över NHL-lag vet jag inte vad du menar med?
Kommentera

Gunderson: Fast jag är rätt säker på att jag fällde min kommentar efter 6 min. Då hade vi spelat 33% av tiden i BP och då var det väl knappast konstigt att de hade momentum.
Kommentera

« · 2146224 · »