Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

BIF - MIF 11 feb 2021

« · 2146224 · » Till forumet

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Brooklyn forever: Brynäs spel fungerar riktigt bra med en målvakt som räddar allt...
Kommentera

Gunderson: Och vi spelar fast oss sjukt ofta även när vi har kontroll på pucken.
Kommentera

Detta är så jävla pinsamt illa, att vi leder med 2-0 är ett rån som saknar motstycke. PA måste bort han har bevisat match efter match att han inte har en jävla susning vad han håller på med!
Kommentera

Forsberg 1978: Vem tycker du borde ta över?
Kommentera

Forsberg 1978: sant, men jag tar hellre ett rån än ger bort poängen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är svårt att veta vad som finns tillgängligt men jag tvivlar på att vi klarar oss kvar med det här sättet att spela. Eller helt enkelt, det kan omöjligt bli sämre än det här. Eller har du sett nåt SHL-lag se så här hjälplösa ut match efter match?
Kommentera

Supportern: Nu ser det mer normalt ut. Två lag på banan istället för ett och en köttmur + målvakt.
Kommentera

Mattson: Ett glädjeämne är ju Billins! Märks att det är en klasspelare. Spela honom 35-40 min?
Kommentera

Mattson: Det finns en positiv sak och det är effektiviteten. Hade vi inte haft den har vi varit avsågade i botten vid det här laget....
Kommentera

Westerholmlinan bor ju på isen, vi skulle behöva tackla lite energi ur dem
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja gärna någon som kan förmedla ut ett grundspel till spelarna sen hade jag inte tackat nej till ett litet spelsystem som inte går ut på att bli förnedrade i match efter match....
Kommentera

Mattson: Om man förespråkar att sparka tränare IGEN, trots flera års bevis på att ingen tränare lyckas i Brynäs förutom Bulan, borde man kunna argumentera för varför Brynäs ska sparka en väl-meriterad tränare och dra på sig ytterligare kostnader, och vem som är bäst lämpad att ersätta.

Jag tror snarare kulturen inom Brynäs måste ändras, och spelarrekryteringarna bli bättre.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är just därför Peter måste få fortsätta.

Bra inlägg. Håller helt med dig.
Kommentera

Släpper vi inte in mer mål än så här så kan det ju gå bra tillslut trots allt
Kommentera

Björks minimala hjälm :)

Påminner om Nylander med den där högt sittande hjälmen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kulturförändringar kommer inte rädda årets kontrakt. Det krävs ändringar i sättet att spela. Alla tidigare sparkningar kunde man ha skitit i. NU krävs det nåt drastiskt.
Kommentera

Vart är Gunler? Petad eller åkomma? Spelade väl inte senast heller.
Kommentera

Brynäsgubbe: ”Jag tror snarare kulturen inom Brynäs måste ändras, och spelarrekryteringarna bli bättre.”

Jo det är ju lagbygget som är grejen. Tränare blir årets coach ena året och kickas i ett annat.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ett inlägg. Två meningar. Väldigt viktigt det du skriver.

Andra försöker sig på rekordlånga inlägg utan substans, som om de fått för sig att "ju längre, desto bättre" är något att sträva efter.
Kommentera

Brynäsgubbe: Håller med dig men det går inte att komma ifrån att truppen, spelare för spelare ser riktigt kompetent ut. Men att spelet man utövar är oförståeligt passivt... Tränarna har fått ut häpnadsväckande lite av lagets kompetens...
Kommentera

xxxx BIF xxxx:
ja du har rätt, Patrik kan lätt surna till om han blir utsatt för några tacklingar...
Kommentera

När Hersley hade sitt skott som studsade i stolpen.
Då fick en spelare i Malmö stå inne i målgården och
i kontakt med Ersson. Utan någon som helst reaktion
från domarna. Har jag missat något, är det tillåtet
att stå där numera?
Kommentera

Detta som de kör mellan perioderna har de nu kör i repris sedan Sundsvall brann! Kan de inte gräva fram något annat bara!
Kommentera

LKV: petad
Kommentera

Carlo: Det är ju mycket bättre än förut när de bara körde målen i matcherna om och om igen. Med den där dryga musikslingan.
Kommentera

Trodde att det gällde att ta poäng när man ligger sist. Oavsett hur spelet ser ut. Brynäs är ju djävligt effektivt, minst sagt. Ser hellre Brynäs kvar än Malmö, det är ett som är säkert. Vid vinst ser det väl rätt bra ut?
Kommentera

Deschenau måste ha såpa på bladet idag...
Kommentera

Känns som att Malmö fått soppatorsk och vi är bättre på att hålla puck och köra några varv i offensiv zon. Känns som det kan räcka bra. Dock kan ett Malmö-mål vända allt.
Kommentera

bradberry: Varför åker inte Lauridsen ut???? Solkalr interference
Kommentera

Nisse på Mon or: Håller helt med dig, hellre Brynäs kvar än Malmö kommande år. Men helst slipper jag ju HV i kommande serie, starkast möjliga bort helt enkelt
Kommentera

Supportern: Precis just nu ser det relativt bra ut. Stabilt. Men ett Malmö-mål och det kan haverera... Vi balanserar på en sköt tråd...
Kommentera

bradberry: Vi har för en gångs skull legat väldigt rätt I positioner och presspelet hela tredje. Då gör vi det i alla fall svårare för motståndarna.

Samtidigt är Malmö väldigt uddlöst. Än så länge.
Kommentera

Zappaholic: Stabilt försvarsspel, Brynäs vaskar även fram lite lägen i kontringarna.

Lite trist att Palves kedja varit så pass osynlig idag. Jag trodde de var på gång.
Kommentera

Bara jag som såg 6 Malmö spelare på isen nyss?
Kommentera

Thias30: Jag tror att de haft 6 man på isen hela matchen
Kommentera

VAFAN INGEN GÖR NÅTT????
Kör över våran viktigaste spelare....
Kommentera

Axle San: ute spelare så klart
Kommentera

Va fan stå upp efteråt för Erson, blir han bortplockad är det kört.
Kommentera

Lindström: Man får köra över målisen i målområdet. Märkligt.

Blev väl ett matchstraff för nån vecka sen för en liknande situation.
Kommentera

Man kör på Ersson och ingen gör ett skit... det ska vara stryk!!!
Kommentera

Forsberg 1978: Då hade vi ju fått bp eftersom domarna tyckte att det var ok att köra över Ersson. Smart av brynäsarna.
Kommentera

Bertilsson och Billins är ju felfria idag.
Kommentera

Blå grottan: helt klart, de båda spelar ruggigt diciplinerat.
Kommentera

Blå grottan: Tre skott har Malmö orkat med i tredje. Bra positionsspel av oss än så länge.
Kommentera

Sittplats ställ er upp!!!
Kommentera

Zappaholic: Jag gillar att du garderar med ”än så länge”. All form av jinxande är förbjudet :)
Kommentera

brynäs08: 7 pinnar denna viktiga vecka. Mycket bra. Samtidigt tar Malmö 0. Viktigt
Kommentera

Kepsen: Ruggigt skön vinst idag!!!!
Kommentera

Kepsen: Har lärt mig av erfarenhet.

Bra där att markera mot Sylvegård som slashar mot Ersson. Värt en tvåa
Kommentera

Grattis till 3 poäng...
Kommentera

« · 2146224 · »