1150x200-brynasbanner.jpg

BIF-MIF (Matchtråd 31/1)

« · 487955 · » Till forumet

Sv: BIF-MIF (Matchtråd 31/1)
sylf:

Oavgjort i all matcher just nu, utom Linköping som ser ut att krossa Färjestad med 3-0. Känns som att Linköping håller på att kliva upp i nivå med tidigare helt ohotade Frölunda, vilka länge varit i en klass för sig i Elitserien.
Kommentera

sylf:
Dags för Miettinen med ett dragskott från blå...?
Kommentera

westerlind: Rättelse MoDo leder nu
Kommentera

sylf: Jag tycker det är starkt att ha chans på en pinne, trodde jag inte. Kan bli raffel i kvalserien.
Kommentera

70Igor: 2 kvar
Kommentera

70Igor: Skall bli kul att komma ner till Rögle igen... Nä fy f-n
3p och vi har åtminstone chansen trots att spelet är totalt värdelöst
Kommentera

65selander: Näe.Vi har inte chansen....Inse faktum,laget är inte bättre.
Kommentera

20 sek kvar och DJ slår en totalt onödig icing,,bra jobbat.
Kommentera

sylf: Ta ut Honken och gå på 2p

Våga satsa för att vinna!
Kommentera

65selander: Ja,ut me han.
Kommentera

sylf: Nyköping och Oskarshamn går upp och vi får tillbaka våra härliga derbyn nästa år.
Kommentera

70Igor: Mycket talar för det.
Kommentera

65selander: Det är bara att inse, vi måste ta med mycket sprit på Luleå-tåget.
Kommentera

westerlind: Finns det så mycket sprit??!!
Kommentera

westerlind: Fy f-n men det blir kul att stå i korridoren under natten och känna sig gråtmild medans man passerar Långsele, Mellansel....
Kommentera

sylf: Kan bli bra drag. Allsvenskan is the place to be. Kan jag se Brynäs i Uppsala också kanske.
Kommentera

70Igor: Nåns webradio som funkar som kan rapportera lite. Är det slut eller?
Kommentera

70Igor: Den funkar sporadiskt och det är fortfarande spel
Kommentera

65selander: VARFÖR TAR DOM INTE UT HONKEN!!!!!!!!
Kommentera

sylf: Vågar inte!

Vita missade.

1-1 fy f-n vad bittert det känns. Vi tar in en futtig poäng på övriga lag i närheten
Kommentera

70Igor: Nu fick jag också lite ljud från Gävle. Nu är det slut. Missar jättechans i slutet.

Allsvenskan here we go!
Kommentera

Hur fan coachar han???? Vilka idioter....1-1 hemma mot jumbon är så jävla uselt så man kräks.
Kommentera

Hjärtat gråter.
Nu finns det ingen återvändo.
Kvalserien here we come.
Hoppas hoppas att vi kan lura det allsvenska spöket en gång till, men för varje besök i kvalserien så kommer vi allsvenskan närmare.
Kommentera

Tabellen är ju smickrande i vanlig ordning

8.Södertälje 34 15 1 18 85-95 43
9.HV 71 35 12 2 21 89-111 43
10.Luleå 36 13 2 21 104-116 42
11.Brynäs 35 11 5 19 85-114 38
12.Malmö 35 7 2 26 72-122 25
Kommentera

65selander: Inse,det är kört!!! Minst 5 nya ska till om vi ska slippa kval.
Kommentera

sylf: Det konstiga är att dom inte vågar någonting nu under sd
FBK på måndag som i kväll blev överkörda utav LHC det blir inte roligt
Kommentera

sylf:
Gå ut med hunden!
Kommentera

sylf:
Jag hoppas det blir spelarstrejk, så att säsongen inte kan slutföras. Minst två år skulle sitta fint...
Kommentera

Skönt att Dacke är tillbaka iaf! Björne såg riktigt fräsch ut!
Kommentera

rackham:

"sylf:
Gå ut med hunden!"

Ja, inte blir det bättre av att sitta härinne och grina.... :-)
Kommentera

Huge:
Jag är helt övertygad om att sylf och hunden är otränade. När de tränade som mest gick det också bra för laget.

Skäms på dig, sylf :-)
Du är väl inte släkt med SYndLöF?
Kommentera

Huge:Det patetiska i det hela är att det går nog bara att förbättra sig nu.Sämre än ikväll går nog inte att spela hockey.Skäms både BIF och MIF.
Kyrös coachning av laget är så genomsyrad av feghet. Slå vakt om ett underläge med 0-1 och fortsätter med ruskigt stendöda spelare och har unga hungriga på bänken.Det är bara tur att BIF kvitterar.
BIF är som ett såll fast vi bara släppte in ett idag, men sållen kan namnges med "Kassel" och Sjödin. det måste vara Elitserien sämsta backpar i en 1:a line.Lind,Molin,Phillips och Honken godkända.Björne och Dackell såg förstås lite rostiga ut men kan bli bättre.
Kommentera

aphac: "Det är bara tur att BIF kvitterar."

Läs "Det är bara otur att Brynäs inte tar ledningen med 2-1"
Kommentera

aphac: Har väl också sett en hel del matcher i år och håller med om att Sjödda har nog gjort sitt nu, finns inte en chans att han kan följa upp fjolårets säsong.

Luftade inte Kyrö någon utav juniorewrna i kväll?
Kommentera

aphac: Egentligen inget att förvåna sig över, att det skulle bli tufft idag.
Malmö brukar spela bra häruppe, liksom vi brukar göra bättre ifrån oss därnere. Nu tror jag dessutom att våra killar kände pressen idag att ta 3 pinnar. Kan till viss del förklara det krampaktiga spelet. Mest beror det förstås på alla skador. Nu känns det dock som att det inte är orken som i första hand är boven, även om den naturligtvis spelar in. Nä, nu är det nog kompetensen som ibland fallerar. Och det pga av att vi har för mkt folk borta, folk som kan producera eller i varje fall är menade att producera.
Dackell och Björne har ju inte hämtat sig ännu. Wahlberg borta. Sulku är viktig i PP. Där tror jag lite av förklaringen ligger för tillfället.
Kan vi bara hänga på Luleå till fönsteröppningen, så finns det stor chans till att undvika kval. Slutspel tror jag man kan glömma, om vi inte får ngn Lidnersk knäpp och börjar spela som i trance. Med Björne och Dackell tillbaka kan det gå med lite tur och djävlaranamma.
Att undvika kval, alltså....
Kommentera

65selander:Niix, ingen junis fick istid. Hade du räknat med det? Det konstigaste var att Kyrö tog bort Soling när Dackell kom in. Jag vet inte om han var skadad eller dyl.Han gör då fan så mycket mer nytta än Viitakoski,för det är en trött jäkel, fy!!!!
Sjödin har redan gjort en "Janne Larsson" alltså lagt av en säsong försent,så mycket skulle det inte märkas om han stannade hemma nån match. Karln har spelat 0-5 i de två senaste matcherna!!!!
Kommentera

Ni kan i alla fall glädjas åt att ni har HS förmodligen snyggaste banner för tillfället.

Det känns jävligt skumt, för övrigt, att ständigt läsa era deprimerande inlägg - när man vet att ni typ nyss tog SM-guld. Eller, ja, om -99 inte hade varit raderat ur historien så hade ni ju gjort det i alla fall.
Kommentera

aphac: Tycker det är fruktansvärt konstigt. Låt dom spela något byte bara så att dom får någon vila.

Sedan så fattar jag inte varför han inte chansade på att ta ut Honken efter halva sd!

Nä nu skall jag försöka gå och lägga mig igen och drömma om framtida segrar ;-)
Kommentera

knaskamilla: "Ni kan i alla fall glädjas åt att ni har HS förmodligen snyggaste banner för tillfället."

Ja, är den inte snygg så säg?
(Var det inte ngn i Pistvakt som alltid sa så?) :-)

Observera raddan av SM-guldår ovanför bannern.
Ligger symboliskt som en börda över oss.....
Kommentera

Skämmes Brynäs!
Kommentera

65selander: Gör du som Törnrosa (sover i hundra år) så kanske du får uppleva en handfull segrar..........blääääääää
Kommentera

Huge: Malmö brukar spela bra säger du..... Jag har då inte sett Malmö spela bra sen dom slog ut oss ur kvarten sist. Ett riktigt rättvist resultat på matchen ikväll dock. Två genomusla lag som utan förstärkningar av både trupp och självförtroende kommer att få kämpa för att överleva kvalserien.

Skillnaden mot SSK matchen var väl den att man ikväll höll ett sånt lågt tempo matchen igenom att man för en gångs skull orkade på tre femmor hela vägen. Nytt coachinggrepp av Kyrö kanske?

Honken och Phillips dom enda som var bra ikväll.

Resten får underkänt.

Vi behöver backar NU!

Phillips är nog nöjd över sitt val av klubb ikväll....
Kommentera

prosten: Spela bra kanske var ett lite felaktigt uttryck för det jag menade:
att dom brukar ha lätt för oss i Gävle. Liksom vi verkar ha lättare för dom i Malmö.
Phillips får väl ta det som en utmaning att klara Brynäs från kval... :-)
Kommentera

Phillips har iaf pratat med Redden ett par gånger och utesluter inte att denne kommer till Brynäs...alltid något.
Detta enligt GD
Kommentera

Huge: Han gjorde det ikväll men det är svårt att lira ensam i en femma.
Kommentera

knaskamilla: Att vara Brynässupporter har de senaste 4 säsongerna inneburit så pass mycket motgångar att hockeysnackarna här inne är helt nedkörda i skoskaften (Huge undantagen förståss). Det börjar återigen lukta KS, vilket dagens erbarmliga insats är ett strålande bevis för! Tack och lov att IF Elfsborg existerar så att man kan sitta och fundera på om Anders Svensson skall skriva under eller ej. Brynäs IF har jag stoppat längst ned i minnet tillsammans med spanska glosor och analysen av floddeltan från Geovetenskap 20p.
Kommentera

65selander: Kvalserien verkar trolig.
Intressant scenario som det ser ut just nu: Fimpa Leksand och Malmö och ta med er Skellefteå in i finrummet...klassisk hockey efter Norrlandskusten : )
Kommentera

Gusten: Phillips- KUNGEN!!!! Han är vår frälsare! Fixar nyförvärv (Hoppas vi) och är dessutom den som står upp och visar hjärta när resten av laget (nästan alla) viker ned sig. Igår var han så jävla bra så han var nära att på egen hand fixa tre pinnar. Som han uppträdde på isen igår får han gärna vara lagkapten för min del.
Kommentera

bradberry: Håller helt med, synd att han och Honken fick spela ensamma. Sen var det ju enligt bänkgrannarna stor komik när han uttalade sig om den professionella organisationen i periodpausintervjun...
Kommentera

96 Artisten: "Sen var det ju enligt bänkgrannarna stor komik när han uttalade sig om den professionella organisationen i periodpausintervjun..."

Säger mer om bänkgrannarnas läktarcoachinställning.
Phillips är ett fullblodsproffs och skulle aldrig nedlåta sig till att utåt kritisera sitt eget lag.
Kommentera

« · 487955 · »