Brynäs IF

723822 inlägg · 7956 ämnen

Bif-Moskva

« · 896393 · » Till forumet


Bif-Moskva
Jag såg att Boorken tänkte ha någe slags seminarium ett par timmar innan matchen, och ett det kalaset gick loss på 400:- (tror jag det var). Som arbetsledare i det civila kanske jag ska be företaget att skicka mig dit, brukar få lite skit för att jag är för snäll...och VEM kan bättre än Boorken råda bot på detta:-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Angel: jag såg något om att Brendl spelat ihop med Nolander o Sjödda på träningarna, har någon fler träningskonstellationer?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Angel: Minnet sviker en smula men jag vill minnas att några av formationerna var så här

Widing | Hauthonen | Månsson
Brendl | Hansen | Dackell
Gynge | Lind | Danielsson
Hermansson | Sundström | Molin
Alcén | Karlsson | Spets
Salmonsson | Sebban E/Bäckis | Emil Sandin

Backparen minns jag inte
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse:

Intressant att se hur backparen formeras... beting, Lars, beting!

Vilka kedjor vilar mot CSKA?

Skall man gissa på Widing-Hutten-Månsson och Salmonsson-Sebb E- Sandin?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham:

Sjödda, Nolander
Andersén, Johansson
Kankaanperä, -
Hietanen, Sunken
Jonte C, Morin
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse:

Kankanperää-Angell...?

Nä, nu är det dags för gröna sidan upp igen...
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse: Mitt tips på laguppställning på onsdag

Widing | Hauthonen | Månsson (brendl) | Andersén | Johansson
Gynge | Lind | Danielsson | Nolander | Kankaanperä
Hermansson | Sundström | Molin (Salle) | Jonte C | Morin
Spets | Karlsson | Alcén | Hietanen | Sunken

Alternativt så går Brendl in på Månssons plats och Salle på Molins
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse: tusen tack lasse, ja inte är det lätt att formera laget med så många spelare. Det blir till att ligga i på jobbet i övermorgon, för att sedan färdas de knappt 7 milen söderut till (hockeymekkat!?) hedemora, måhända ett kärt återseende för widing. Verkar lite skumt med Brend tillsammans med Dacke o Hansen, jag har för mig att de båda sistnämnda utgjorde stommen i den defensivt starkaste linan ifjol...men det kanske begövs när Brendl börjar dribbla på egen hand:-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Sperrle vaktar kassen,Hulken o Kankaanperä vilar i kvällens match mot CSKA i Hedemora.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Bissett19: Man får hoppas att jätten är tillbaka till Åland eller Leksand. Almtuna samt Luleå matchen kan han få rehablitera sig under.

En glädjande nyhet ang kvällens match är att man kan följa den live via Swehockey.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander: Vet du om matcherna från Sandviken också kommer att gå att följa via swehockey? Man får verkligen hoppas på det.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Enligt Gd är sebastian karlssson utlånad till Almtuna, är det en nyhet eller har jag missat det.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Portello: Trodde inte Hedemora skulle ha det heller så hoppet finns ju. Annars så får väl jag wappa ;-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linström_92:

Ja, det finns då inget skrivet på vare sig Brynäs eller Almtunas hemsida... än. Men nånstans har väl Sporten fått det ifrån... och det är väl inte helt orimligt heller, om än lite tidigt...
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
nån som vet om det går att köpa biljett direkt i kassan till lördagens match, eller måste man förbeställa?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Hence: Det gör det säkerligen men ring 018-260205/018-260217 och kolla om trycket är stort. Man vet ju inte om det blir fullsatt när det kommer storlag på besök ;-)

Jag bokade via nätet iaf.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander:

Tackar, ska kolla upp det. Såg att de tagit bort infon om online-beställning nu, bara att hoppas att det inte tyder på att de är utsålt. Annars finns det stor risk för det, när hade Uppsala så här fint hockey-besök senast?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Hence:

Å andra sidan är det två matcher med några dagars mellanrum... LHC är först ut.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham/Hence: varför länken har tagits bort beror nog på deras omständiga system. Du bokar först och får sedan ett mail som talar om vart du skall pröjsa in kosingen. Efter de har fått kosingen så skickar de ut biljetten. Får en flashback när man var i gamla Öststaterna.

Betala i en lucka och hämta varan i en annan lucka. Men Pivon var lika god för det ;-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linström_92: De kanske blandar ihop Sebastian Karlsson med Sebastian Eriksson.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Peja:
Men Keb verkar ändå ganska säker på att det är Karlsson.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linström_92: Sebban eriksson har ju i alla fall tryoutat för Almtuna så det ligger närmare sanningen att det är honom Keb menar. Han har väl färväxlat dem, han är ju inte ungdom direkt...
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse:
jaja, vi märker väl hur det är i framtiden.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
GävleLasse: Ja, fast det känns inte helt orealistiskt att Karlsson skulle kunna lånas ut.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Peja: Har dragit iväg ett mail till Sundlöv, får väl se om man får något svar men hittills så brukar han vara snabbare än blixten att svara ;-)

På AIS hemsida så är iaf Eriksson upptagen som Try Out fortfarande och målisen som lån....
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Rackarns vad blixten är sen idag. Det är Eriksson det gäller :-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander: Angående lördagens match så kan jag meddela följande: Ungefär 200 biljetter är förbokade via nätet, Almtuna har av någon anledning nu tagit bort försäljningen via nätet. Resten säljs tydligen uppe vid hallen på lörd. med start 13:30. Ringde upp och kollade, om någon är intresserad av att se AIS mot LHC så finns biljetter kvar...de rekommonderade att vara vid hallen i ganska god tid på lörd. då de förväntar sig mer publik när Brynäs kommer på besök.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander: ok, då vet jag.
Men karlsson står inte med i gd Brynäs trupp, men det kanske är fel det med.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linström_92: truppen till matchen alltså
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linström_92: alla får väl inte plats i båset. Men ang Karlsson vs Eriksson så litar jag på Sundlöv :-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander:

Mindre än 4 timmar till nedsläpp!

Det har varit tyst från G-Lasse på eftermiddagen, kan det bero på att att öltältet öppnar kl 17... ;-)

Skall vi tro på en målmässigt jämn historia och säg 3-3!?

Vem tippar bäst?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: Jag tippar 4-3 till Bif
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: Med tanke på att ryssarna har haft mer istid så tror jag att det blir tufft.Jag tippar: 2-4
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
wap.hockeysnack.com
Ankan:6-2 till Ryssarna.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
brynästigern: 3-3
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Bissett19: Jag är optimist vad gäller Brynäs målfabrikation och tippar 1-8.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: Jag vill också vara med. Får jag det? Som utböling och inte värdig att knyta en brynäsares skor givetvis, men ändå. I am but a humble servant. I så fall vill jag tippa att ni får stryk med 5-1.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Lunkan:


Helvete, 3-3 är redan taget, skall det vara så svårt... ;-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: reviderar 33-33
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linnea:

Hmmmm... njae det är väl bäst det då... = )

Men det är ett gränsfall när man tippar torsk 1-5, bara så att Fröken vet...
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Lunkan:

Ja, vi har börjat spela handboll i år...
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: Ja men jag behöver ju inte tippa med hjärtat som ni. Som utböling kan jag ju använda mig at de rationella, logiska och realistiska delarna av min person ; )
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham:

Bara för att:

CSKA är hemmalag i matchen i kväll.

Hur är det möjligt... ;-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linnea: Knyta våra skor??? Det klarar vi nog av själva...kom ihåg 2-4 är taget.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linnea:

Nu blev det svårt... hör jag... = )
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
rackham: 5-2 Brynäs eftersom Ryssarna har varit på Lappens och käkat Grillad med mos och räkor, efter det så har dom druckit hembränt från Avesta. Lite mer seriöst så tippar man väl 4-2 till Brynäs ;-)

Du kan hälsa Bykov och Myshkin från mig iag och tacka för senast ;-)
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
brynästigern: 2-4? Ingen fara, det kan du behålla. Jag värmer bara upp lite inför säsongens tippande i Frölundaboken. Expert som jag är.
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
65selander:

Hade ni en Fernet-afton ihop, eller gillar de också MFF? = )
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linnea:

Håhåjaja... här passar vissa på att pissa in reviret... hur var det nu det gick förra säsongen...?
Kommentera

Sv: Bif-Moskva
Linnea: Vi får väl se hur det går med tippandet under säsongen, ska bli intressant att följa dina tips. Har du utnämnt dig till expert så...
Kommentera

« · 896393 · »