Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

BIF-SSK

« · 1269323 · » Till forumet

Sv: BIF-SSK

MarcusElving:

Bumpa KS tråden :-)

Kommentera

mattias - 74: Nänä 2-1 nu. MR Clarke

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:

Clarke!!! :))) 2 -1
Kommentera

mattias - 74: Hahahah :) Nu leder vi ju, SM-guld nästa :D
Kommentera

MarcusElving:

Ja lägg champagnen på kylning ....

Kommentera

11-11 i skott enligt AB

Redigerad kommentar

Kommentera

Ser att Swehockey har fått solsting. Eddie Läck har gjort Brynäs mål och SSK har två målisar på plan.
Kommentera

Reportern på Aftonbladet berömmer Rödin och skriver att Svedberg ser stabil ut!

Kommentera

2-2

Kommentera

MarcusElving: 3-3
Kommentera

Här går det undan i svängarna.
3-4 nu.
Är det verkligen på Gotland man spelar?
Av spelet att döma så måste dom ha kommit fel och spelar på Hawaii....

Kommentera

Huge:

Det är Rauk´n roll-hockey Huge;)
Kommentera

Bissett19: Jaha ja inte den starten vi hade hopaps på...
Kommentera

Lindström: Känns inte som att det är säsongens viktigaste match direkt..

Skitsamma hur det går., Det är när SERIEN startar som det gäller nåt...

Kommentera

GävleLasse: Tycker ändå man ska vinna en sån här match mot ssk..
Kommentera

Brynäs verkar inte ha gjort någon bra match men det går inte att dra några växlar av första försäsongsmatchen direkt.

Kändes skumt att se 87,9% räddningar på Brynäs när jag kollade igenom statistiken.. Man är ju van runt 92-snåret ;)

MARKAN - KOM HEM!! Buhuhuhuhu...

Kommentera

Gurra88:Varför tycker du det? Motivera!
Kommentera

GävleLasse: Sant, men måste vart dom största plantorna på både Gd å Aftonblaskan som skrev på nätet.
Kommentera

GävleLasse: För att ssk är inget bra lag. Ser inte ett dugg mer spännande i år heller. Men det är väl såhär det kommer att se ut i serien också.. ssk brynäs i bottenmöte som de lär bli.. Svedberg gav väl inte heller lugnande besked?
Kommentera

Gurra88: Men lugna ner dig, laget har varit på is en knapp vecka och spelar sin första match på flera månader...

Kommentera

Gurra88: Du borde väl veta vid det här laget att träningsmatchernas resultat egentligen inte säger ett skit...kom igen

Enligt GD så ska Svedberg tydligen ha övertygat,men visst...hade kanske känts tryggare med nåt mål mindre insläppt
Kommentera

MarcusElving: Absolut. men det gäller väl ssk med? Am I Wrong?
Kommentera

Gurra88:Lagen ligger så jävla olika i sina respektive försäsongesupplägg så man kan inte dra några paralleller alls på en sån här match. Absolut ingenting
Kommentera

Davey_22: precis. och det är väl så det kommer att se ut. han ser stabil ut. men släpper in 4 mål ändå.. Vilket inte kommer funka om det fortsätter i serien.
Kommentera

Gurra88: Nu har ivf inte jag någon aning om hur det såg ut på isen idag, men man hoppas ivf att dom visad inställning. Det känns viktigare än resultatet idag.
Får hoppas att SSK är formtoppat nu oxå ;)

Sen så kommer väl en bra mätare den 26 aug. 19.00 Brynäs IF - AIK, då ser vi om dom är som möss eller om Granis & co står upp mot te x Bång mfl.
Kommentera

Bissett19: Rauk n´rollhockey....   *ASG* Var får du allt ifrån?   ;-)

Ska man skratta eller gråta när Gurra jagar upp sig och börjar negga efter försäsongens första match?
Normalt sett hade man tagit det för ironi, men skrämmande nog så är jag övertygad om att han menar fullt allvar....    :-)

Kommentera

GävleLasse: haha. jasså.. vart ligger ssk i sitt upplägg?

Och nej, jag vet att man inte ska dra några växlar alls.. men vi fick ju inga egentligen positiva besked. Förutom Rödin. Men han ser vi snart i fjärde eller varför inte mora?
Kommentera

Gurra88: Gurra, det blir för jävla jobbigt för dig själv om du ska bli uppgiven efter första träningsmatchen. Man kan aldrig nog poängtera hur lite den här matchens resultat betyder.

Svedberg och Bjurling är en chansning,det vet vi...men vi ge får killarna chansen att åtminstone motbevisa sin belackare.

Noterade även att Järnkrok och Bertilsson inte spelade idag, skavanker ?
Kommentera

Davey_22: På U läger.
Kommentera

Lindström: aha, tack
Kommentera

Davey_22: Kahnberg var ju hemma med kärringen också, de ska ha barn när som helst..
Kommentera

Davey_22: som sagt. jag drar inga växlar. men nog fan hade de varit skönt om Svedberg höl ner siffrorna något ytterligare..

Men klart att man vill vinna en sån här match. och inte få vatten på sin kvarn att det känns riktigt tungt inför säsongen..
Kommentera

Gurra88:Precis min tes. vi vet inte vart de ligger i sitt upplägg, precis lika lite som vart Brynäs befinner sig.

Sitta och bjäbba över en förlust i en träningsmatch som spelas på GOTLAND..

hilarious!

Kommentera

GävleLasse: "Lagen ligger så jävla olika i sina respektive försäsongesupplägg så man kan inte dra några paralleller alls på en sån här match. Absolut ingenting"

Lät just som du hade jävligt bra koll på vart de låg i sitt upplägg
Kommentera

Gurra88:  Hur kan du pga insatsen i den här matchen få vatten på din kvarn att det känns riktigt tungt inför säsongen , om du samtidigt inte drar några växlar på matchen?
Den logiken skulle jag vilja ha ett bra svar på....

Kommentera

Huge: Menar mer att samma känsla består. En seger hade iallafall gett ett väldigt bra intåg i den här säsongen. Och kännts bättre. Men drar inga växlar. utan känslan för säsongen består. ingemansland alternativt KS
Kommentera

Gurra88:Jag har koll på så pass mycket när det gäller försäsongsträning att man har helt olika upplägg lagen emellan.

Har du någonsin sett en försäsongsmatch nångång?

Vad har du för referensramar?

Kommentera

GävleLasse: har precis förklarat för huge vad jag syftade på.. har absolut sett försäsongsmatcher. MEn jag vill gärna veta skillnaden mellan södertälje och brynäs upplägg. du verkar insatt.
Kommentera

Gurra88: Men om du inte drar några växlar på den här matchen, så måste det alltså vara ngt annat som ger dig känslan av att det kommer att bli ingenmansland eller KS.
Är det Gotlands dåliga väder som ger dig känslan?
Eller nåt annat?
Kommentera

Huge: Men för helvete huge. Den känslan hade jag redan inne.

Inlägget redigerat av Forumledarna

Kommentera

Gurra88: "Menar mer att samma känsla består. En seger hade iallafall gett ett väldigt bra intåg i den här säsongen. Och kännts bättre."

Ok.
Så det är alltså bara förlusten i sig som gör att din negativa känsla består och en vinst hade gett dig en helt annan känsla?

Men om det nu är enbart själva förlusten och inte spelet som gör att din känsla består, hur kan den bestå om du inte drar några växlar på förlusten?

Jag får fortfarande inte ihop det hela.

Det hade väl varit mer logiskt om din känsla hade bestått pga man spelat bedrövligt?

Kommentera

Känns inte detta uttalande väldigt oproffsigt eller, kanske, väääldigt mycket SSK?

Svårt att se vår kapten uttala sig liknande...
Kommentera

Huge: Kan ni verkligen acceptera denna torsk? Tacka vet jag Frölunda som gjorde det enda rätta efter förlust och sparkade Bäckman all världens väg efter en jämn match som slutade 7-0 till Kringlorna.

Färjestad insåg även vid ett tillfälle det nesliga i att förlora mot SSK och sparkade Melin som ett direktresultat för förlusten.

Var är länken till namninsamlingslistan?
Kommentera

Huge: Min känsla består just för att jag inte drar några växlar efter den här matchen. Hade man vunnit hade man ändå varit lite glad, och fått en skön start. VAd är problemet?

Du överarbetar inläggen huge. Släpp de för fan..

Jocke i ssk behöver inte ha så fel..
Kommentera

KVALSERIEN NÄSTA !!!! BRYNÄS SUUUUUUUUUUGGEEEEERRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Joachim ericsson är ju rolig , hur många mål har han gjort dom 3 senaste säsongerna ? . ligger det vid 10 max , SOPPPPA
Kommentera

P: Man kan ju hoppas att det blir några rejäla överkörningar som tack för uttalandet..
Kommentera

Delar dock Erikssons syn på våra backar då jag saknar en stor elak back a la Kudroc.

Vi har ju Simon Löf som är 189 cm men något är väldigt skumt i den kroppen då den endast väger 75 kg (!?)

Usch, saknar 5 # Melker inför varje säsong...
Kommentera

P:

siffrorna på Löf är gamla, 83kg enligt ep nu
Kommentera

P: Storleken har betydelse på backarna, vilket jag har sagt i flera år.
Att inte ha nån Polis av rang gör ju att motståndarna vågar bra mkt mera. Hur många var det som var på Markan å rappa när Kudden var i laget?
Ne just det NOLL.

Sunken mfl gör ett bra jobb men räcker inte till när det kommer folk i 100 knyck mot mål.
Tyvärr.
Kommentera

« · 1269323 · »