Brynäs IF

728143 inlägg · 7962 ämnen

BIF-SSK

« · 173304 Till forumet

BIF-SSK
Så ska ni gå på matchen imorgon och stödja BIF eller ????
Och vad tror ni om matchen??
Börjar ju bli dags att ladda inför den nu
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Japp det ska jag! Ska in och hämta min biljett nu och kommer sitta bredvid klacken! Jag hoppas att Brynäs fortsätter att bygga på sitt stabila spel och förhoppningsvis leder det till 3 poäng till oss! GO BRYNÄS
Kommentera

Saxat ur Hockeyligans puckprat:

Brynäs är obesegrade under ordinarie matchtid i de fem senaste
omgångarna.
- Vi spelar väl inget skönspel precis, men titta på laguppställningen och titta på tabellen. Vi gör så gott vi kan med våra begränsade resurser, säger tränaren Gunnar Persson. Ove Molin var feberfri under onsdagen och Gunnar räknar med att Ove är tillbaka mot Södertälje. Däremot saknas fortfarande Mikko Luovi som har ständiga problem med sina bihålor. I värsta fall kan det vara färdigspelat för hans del. Johan Asplund får givetvis nytt förtroende i målet.
- Jag har sagt till grabbarna att vi måste fortsätta att kämpa. Ingen får vika ner sig i sista matchen före uppehållet, berättar Gunnar Persson.

Mikko Luovi kan alltså vara borta för resten av säsongen,Illa Illa!!
Mitt tips imorrn: BIF-SSk 4-4
Kommentera

Bissett: För säsongen bara. Jag tolkar det som han kanske måste lägga av helt.
Kommentera

Bissett: Synd, skönspel är ju hockeyns själ.
Krutov, Larionov och Makarov...eller plocka ihop en egen kombination av gamla Brynäsare, ryggsäck var ett okänt begrepp i BIF förr.
Kommentera

sista inlägg i gästboken före mitt:
18,40...
ni behöver nog ner i ettan ett tag.
Har ni inte supportrar som är vakna efter sju så har ni problem!
Kanske dags att göra en Leksandsresa i tolv månader.
Kommentera

orion:

Ääh, vi skriver bara när vi har något att säga. Men visst skulle det vara kul om det alltid var samma aktivitet som i en del andra gästböcker. Märkligt det där, ju längre norrut man kommer desto pratgladare skribenter. Har du någon förklaring? Jag gissar att om de är borta i granngården (om det finns någon) så pratar man av sig på internet istället.
Kommentera

westerlind: Jo det är ju jävligt glest här i centrala Sundsvall, annat är det i Gävle...
Men det har bubblat i perioder sen vår gästbok startade, och det var under ökenvandringens dagar. Det stärker supporterandan, nåt som märks under match, du får höra den 28:e.
Kommentera

orion: Servern har varit nere i nästan ett dygn, vilket förklarar varför folk inte skrivit. Kollar Du statistiken ser Du att detta är en av de livligaste GB:erna.
Kommentera

Jompe: Även servern behöver vila så flitiga skribenter som vi har varit här i höst ;-)
Kommentera

Tja!

Vi ska ta tre poäng mot SSK , fyll hela Gavlerinken .

Mitt tips : 4-2 till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Laget i kväll:

Målvakter: Asplund(Ram)

1:a Sjödin-Pekkala Miettinen-Larsson-Anger

2:a Johansson-Laitinen Karjalainen-Kyrö-Molin

3:e Andersson-P3 Bergqvist-Danielsson-Nylander

4:e Mattsson-Karlsson Floberg-Engström-Jobs
Kommentera

Tor Karlström: Jag hoppas att Din aldrig sinande optimism är befogad, Tor. Alla på GB:en har förstås noterat att mitt tips inför FBK-matchen var klockrent, och väntar därför på oraklet Jompes exakta tips inför matchen mot SSK. Jag tror det blir segt ikväll. SSK har bättrat sig på hemmaplan, och på bortaplan satsar man på segspel, grisspel och på att den duktige målvakten ska ta hand om skotten. För att vinna ikväll krävs tre saker:
1. Tålamod
2. Tålamod
3. Tålamod

Jag utgår ifrån att Brynäs kommer att sätta upp högsta tempo från början och sedan succesivt öka för att avsluta i maxfart, som det brukar heta i skidreferaten. Gör man det kommer SSK att tvingas dra på sig en massa holding-, tripping- och hookingutvisningar. Vill alltså till att PP fungerar, och det har sett bra ut på sistone. Men det kommer att bli målsnålt.

Summa summarum: Jompes tips inför aftonen är 2-1. Sjödda sätter en raket från offensiv blå, Janne Larsson petar in en retur.
Kommentera

Jompe: Nu ska du få se på fan, den negative Rodrigues tippar hela 6-3 till Brynäs, de du!
Kommentera

70 Rodrigues:
5-2, jag fick in 2-2 senast!
Kommentera

70 Rodrigues: Om det är säkert att Du inte åker upp och tittar på matchen så är Ditt tips kanske inte helt fel. Tror Du SSK släpper in sex strutar? Att BIF kommer att vara grymt taggade ikväll kan vi utgå ifrån, men sex baljor?
Kommentera

Jompe: Jajamänsan, idag kommer puckarna att trilla in med jämna mellanrum! Målskyttar: Molin 2, Anger, Karjalainen, Danielsson och "Kung Sjödda"!
Kommentera

Mitt tips inför kvällen är att: Aspen håller nollan vilket inte Wanhainen gör. Tror att de nervknutar som möjligtvis finns före match löses upp ganska så tidigt in i matchen. Med 2:a ord så tror jag att Brynäs gör en helgjuten insats o vinner klart.
Kommentera

claesw: Fick alla in 2-2 senast? Jag också..

3-2 ikväll.
Kommentera

70 Rodrigues: Då säger jag 7-2!!Wanhainen som för övrigt betyder "åldring" på finska gör en plattmatch!!Så in med tipsen nu på oddset om ni vill tjäna kulor he he!!!
Kommentera

Hör jag 9-2? Det börjar låta som en auktion här. Aldrig trodde man väl att man skulle sitta här och vara den mest pessimistiske av alla skribenterna. Se nu bara till att inte jacka upp förväntningarna till den milda grad att ni sen går i taket när dew vinner med 2-1!
Kommentera

Jompe: Nej 9-2 tar vi mot Frölunda för du ska väl med då 23jan till scandinavium eller bangar du?
Kommentera

observant:
...och det kanske finns stordriftsfördelar... men det finns ju en annan innebörd av att inte hissarna går ända upp också...
Kommentera

observant: Jag ska med såvida inget dramatiskt oförutsett inträffar. Du kommer förstås ned från TRH på stallbackamoppen?
Kommentera

70 Rodrigues:
Du är en härlig humörmänniska...optimistisk och glad nu, tvärförbannad och arg när de förlorar- underbart, vilket temperament!!!
Kommentera

Jompe: Japp ;-)
Kommentera

gordo: Ha ha där fick du till det!!!
Kommentera

claesw: Ja, jag heter ju Joao Antonio Julio Rodrigues och är halvportugis så humöret finns i blodet!
Kommentera

70 Rodrigues:
Det är djävligt uppfriskande tycker jag. Men, men vi har inte Figo, så 5-2 får räcka i kväll ; )
Kommentera

claesw: Räcker inte 1-0?????
Kommentera

claesw: Tror inte Figo skulle göra sig så bra heller på isen.

Ang #70's humör så har jag sett en liten del av det när Brynäs loosade mot Djurgården senast i Globen, aj vad det osade! *ler*

I kväll är det julbord med tillbehör (iskall OP) på jobbet så någon on-line rapportering blir det inte av så när jag går in och kollar så skall det stå BIF-SSK 6-3 Slut.
Kommentera

65 Selander:

Lamellerna...?

Figos motsvarighet kan väl bara vara Janne Larsson!
Kommentera

Har på känn att SSK kör igelkottförsvar ikväll därför blir tipset därefter: 7-1 !
Kommentera

65 Selander: Äh, det va väl inget, då skulle du se när jag blir riktigt förbannad!
Kommentera

rafalski Vad er igelkott försvar ner man er bara 9 år vet man inte så mycket haha
Kommentera

gordo: Lammellerna?
Kommentera

65 Selander:
Ja, det osade om nr 70...?
Kommentera

gordo: okej nu ramlade 1 kronan ner
Kommentera

Nicke IF: Det är när utespelarna bildar en ring kring egna målet för att hindra Brynässpelarna att göra mål. du verkar veta en hel del för att vara 9 år :-)
Kommentera

I kväll vill jag absolut ha en seger, men det blir inte lätt.SSk kommer förmodligen ställa upp fyra man på egen blå och köra på kontringar som dem gjorde sist i Gavlerinken.

In i kaklet gubbs!!!
Kommentera

Bissett:
Ja, och det funkade rätt bra för Brynäs mot de Lila i tisdags också... fråga Eddy Bengtssons kompis :-)
Kommentera

Ja om Ca 1 tim går man den långa vägen till Gavlerinken som tar hela 3-4min och bänkar sig för att se Brynäs ta hem 3Poäng
Kommentera

Jompe: Du är en klippa på att tippa!
Kommentera

« · 173304