Brynäs IF

727959 inlägg · 7962 ämnen

BIF-TIK

« · 138324 · » Till forumet

Sv: BIF-TIK
laila: Eller så planar det ut ?
Kommentera

Magoo70: Ljuset längst bort i tunneln är oftast ett tåg!
Kommentera

dapietro:
Ja, om det vore så enkelt som att börja byta spelare så, tror tyvär inte att det räcker. Nej det är bara att "gilla läget" och försöka hitta tillbaka till något slags spel innan jul, med dom spelare vi har.......
Kommentera

KentaK: Det gör ont att höra falsett Wahlman gasta i radion han är den enda som just nu är sämre än BIF. Vi kanske kan hoppas på en rejäl underskattning från HVs sida. En seger och det snabbt är vad som behövs.
Kommentera

dapietro: Säger bara en sak om detta! bergqvist måste stanna!!
Han är ju lagets tallang!... Hur ska vi kunna klara framtiden om vi kastar ut alla ungta och begåvade?!
Kommentera

Magoo70: Det är bara början på helvetet. Först skall vi plågas i ytterliggare 40 omgångar sen väntar kvalspel. OM Brynäs mot alla odds klarar sig kvar i elitserien till nästa säsong så har vi samma jävla trupp som nu. För de pengar som behövs för att byta ut halva laget finns ju inte. Vi sitter fast i det här jävla ekorrhjulet.
Kommentera

Tordan100:
kan man byta ut fem spelare?

Djoos
Bergkvist
Nylander
wågström
p3
måste bort

de håller inte
och det värsta
med tanke på idiotvärvningen av nyllet
vem ska förstärka?
skulle inte förvåna mig ett jävla dugg om johan lindström kommer
han platsar knappt i skansen
ännu en värdelös idiot
Kommentera

Magoo70: Nej det har du rätt i... Nu kan det inte gå mer nerför.. nu måste det börja gå uppför
Kommentera

par: Sannerligen inte lätt nu för tiden o speciellt inte när man bor bland Leksingar o annat löst folk...
Kommentera

laila: Ljuset i gruvan är väl att det fanimej inte kan bli sämre!
Kommentera

Tordan100: Vi får inte ge upp än.. Det ser mörkt ut.. Men än är säsongen lång.. Och efter att ha sett dagens match så har dom en LÅÅÅÅÅÅÅNG väg kvar att gå innan dom når toppformen igen.. Men jag håller tummarna på att dom gör det.. Och det snart...
Kommentera

Satan i gatan, vi ligger verkligen hopplöst sist!!

De känns inge bra i själen på en äkta brynäsare...
Kommentera

Tordan100: Japp, man får inrikta sig på kvalserien, det var väl ungefär vad TIK gjorde förra året vid denna tidpunkt.
Tråkigt men sant
Kommentera

Gonatt,kvalserien nästa?
Kommentera

Detta var fan droppen ! snart kan dom dra åt helvete,och ta med sig den sandlåda som kallas SPORTKOMMITE´ vad fan har dom lyckats med ? fått hit en stackars tränare som dom tror kan förvandla en påse bajs till guld.Fy fan va man blir besviken på dom,Adam Andersson bäst i laget.Säger allt.
Kommentera

Lilljanne: Någon som läst Esko(bar)s floskler på hemsidan. "grå vardag" "fest" mm. Karl´n har nog tullat på träspriten.
Kommentera

Magoo70: Hehe.. Ja de lär ju inte bli att skriva autografer på torget direkt!? haha
Kommentera

aphac: Håller med dig till 100%
Kommentera

Det största problemet är uppenbarligen självförtroendet!
Sviten startade naturligtvis på en dålig dag eller otur, när sen ingen gör nånting så växer spöket! Nu släpper vi in ALLT i power play verkar det som..
Så fort gubbarna får en i båset så verkar dom tänka "jaha då vare dags o släppa en igen då"..

De börjar bli frustrerande, men ja e övertygad om att gubbarna Djoos, Larsson och Sjödin kan ta tag i detta.. Men gudarna ska veta att dom får skynda sig på nu!!!
Kommentera

Jag är nyss hemkommen från Gavlerinken och kan ge den här rapporten om Brynäs..
Tafatt.. slarvar med passningarna... för griniga... Annars var väl laget OK... Men slarvet med passningar hände ofta.. allt för ofta.. Självmål höll Djoos på att göra.. (Inte hundra på att det var han men säker till 98) Djoos slarvade ett antal gånger i egen zoon.. Framför Ram.. Nä... något Brynäs måste skärpa sig med är passningarn. Vid nummerärt överläge (Brynäs hade ett par 5-3 situationer) blev det allt för många pass och för lite skott på mål.. Blev ett pass för mycket och då var det bara att börja om igen.. Jag hoppas det blir skärpning till nästa hemmamatch som är mot Leksand.. Vill inte se en till sån här "skitmatch"......
Kommentera

Bissett: Läste att laget skall vara tränings lediga i helgen, tycker det bara finns ett enda ställe för dessa gubbar att tillbringa helgen, och det är i Gavlerinken
Kommentera

rafalski: Blir så jävla trött BIF och deras ONÖDIGA utvisningar. Molin gjorde kanske sin bästa match men hans utvisning i 3:e gör att han suger fett!!!!!

Adam A enda utropstecknet. Anger 2 avslut och 2 mål, och man kan aldrig klandra Sjödin. Laitinen totalt borta,Djoos 3-4 indianer i 1:a men bättre sen.

Det är helt omöjligt att tycka nått annat än Fy faaaan om detta!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Visste jag inte att du skojar skulle jag bli förbannad!
Kommentera

Det här var ta mig fan droppen! Hur i hel#ete bär sig grabbarna åt för att förlora 8 raka matcher i rad jag är så j#vla förbannad och besviken. Trodde det var klart när vi hade 3-2 men då lägger dom sig på försvar såklart dumma som dom e. Snacka om 0 i självförtroende inte så konstigt iofs men endå. Detta är ju trots allt deras arbete i alla fall för de flesta. På torsdag tror jag vi torskar med 10-0 om inte mer. Och Esko Nokeleinen eller vad han heter får åka hem efter den matchen (Satsa på svenska tränare istället) Så våra spelare förstår vad han säger, för det verkar inte som det gått in så mycke denna säsongen ärligt talat.
Vågar inte ens lyssna på radion eller kolla texten på torsd.

Godnatt Alla Besvikna Brynäsare!
Kommentera

70 Rodrigues: Allt kan hända ja, kan bli 48 raka förluster....*S*
Kommentera

Kan Brynäs av idag ens slå allsvenska topplag som Rögle, Hammarby och Björklöven, tro. Det vete...
Kommentera

Lilljanne: Tyvärr så tror jag att det scenariot kan bli verklighet.
Kommentera

Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Kommentera

Lilljanne: Det är ju faktiskt 40 omg kvar och allt kan hända!
Kommentera

Kom just på att jag inte gillar hockey. Fjantsport med alla fasthållningar och skit.
Kommentera

Sylf: Man har ju försökt vara lite positiv, men nu vete fan.Nu får Esko säga vad han vill men nu är det kris!!!

Nåt måste göras!!Spelet i Boxplay är ju under all kritik,man fatta ju att TIK skulle göra mål när Ove åkte ut i slutet av tredje!
Nu har jag inte sett matchen live,har bara hört hr Wahlmans rapporter,och enligt dem så verkade det vara rättvist!!!

Hv borta på torsdag,inga poäng!!
Leksand hemma på tisdag, torsk där oxå,ja då lär inte Esko stå i båset någe mer!!

Man är så besviken!!!
Kommentera

rafalski: Det vore ju höjden av ironi om Melin spelar ner BIF i allsvenskan!
Kommentera

rafalski: Med Melin vid rodret
Kommentera

Har ledning samt SK gått och gömt sig eller, inte ett ord från dom på mycket länge!
Kommentera

rafalski: Säkert gör han ett par i boxplay också!
Kommentera

Lilljanne: Rögle ser ruskigt starka ut.
Kommentera

Det är då själva f-n!
Kommentera

70 Rodrigues: Man är så jävla uppgiven att man inte ens orkar vara ironisk. Första segern för Timrå i Gavlerinken. Vilket rekord skall slås i Jönköping på torsdag, jag tror att Liv kommer att göra två mål i powerplay.
Kommentera

Apropå ingenting, är det nån som har koll på dom allsvenska lagen?
Kommentera

Sylf: Brynäs vänder det här i nästa match det är inte första gången jag säger det men men!
Kommentera

Hej
Har försökt att vara positiv hitills men nu är det svååårt
Nått måste göras...hv nästa, knappast poäng
Kommentera

Sylf: En del lär ha varit på matchen, vänta bara vi lär nog få våra fiskar varma!
Kommentera

Nu ska skutan bara vända sej lite till sen jävlar!

Svårt att låta bli att jämföra med 95/96. Då hade vi ett riktigt kanongäng och gjorde ändå fiasko. Känslan då var att det fanns taskiga vibbar mellan vissa. Det måste vara något liknande i år. Viktigt att ledningen kan identifiera vad det handlar om.

Vi fick i alla fall med fyra tjejer i damlandslaget.
Kommentera

70 Rodrigues: Var är alla positiva snubbar med alla kloka inlägg ?
Kommentera

Det är inte lätt att vara Brynäsare
Kommentera

8 raka torsk, det är så jävla dåligt så det finns inte!
Kommentera

Lilljanne: Han kan väl inte göra en BMW av en EU moppe.
Kommentera

4 min kvar
Kommentera

70 Rodrigues: Gör vad då? Det finns inget som kan göras åt detta. Köpa in nån enstaka, hyfsad spelare kommer inte att hjälpa det här laget. Det skulle va´ om kanske fem-sex man tillkom då. Nej, vi måste nog ge upp och mentalt redan nu ladda för en tuff kvalserie om några månader...
Kommentera

2 min för vardera lagen
Kommentera

« · 138324 · »