Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

BIF-TIK

« · 138324 · » Till forumet

Sv: BIF-TIK
laila: Eller så planar det ut ?
Kommentera

rafalski: J18 gick det inte bra för dom nu? Släng in det laget i 5 omgångar så kan A-laget träna BP och PP under tiden.
Kommentera

dapietro: hehe "värdelös idiot" De höll du väl knappast med om själv -99??
Kommentera

Ring Melkersson!!!!!
Kommentera

Tordan100: Ställ Esko åt sidan ta in A-juns tränare låt dom helt enkelt byta plats i ett par matcher.
Kommentera

rafalski: Plana ut ? Nä.. då fortsätter dom ju som dom gör nu.. O det funkar inte alls.. Nä.. det måste gå uppåt.. :-)
Kommentera

Lunkan: Ja det var därför de fick kliva ner i gruvan istället....trött på tåg, tunnlar, fest, skutor och f-n och hans moster som skall vändas upp åt nåt j-vla håll...
Kommentera

Magoo70: Utmärkt idé, undrar bara om Esko vet vad BP och PP betyder ?
Kommentera

Bissett: Jaa, eller Tuulola!! Men 40 omgångar kvar... Tror inte att Noskelainen får vara kvar mycket längre till faktiskt... ta tebax Sandlin vettja.. Ger mejj fan på att den kassa jäveln skulle ta dom te SM guld..

Men en vill jag höja idag!
Anger!
Kommentera

Magoo70:
Ja.. Kan man göra så eller?? haha

Nej men helt seriöst.. Skicka upp Larsson, Sjödin, Djoos, Molin och dom gubbarna som måste ta sitt ansvar på läktarn och pröva några helt oprövade junisar! Då kanske dom hajar till, de kan ju knappast bli mycket sämre???
Kommentera

rafalski: BoxiPeli och PoweriPeli..fritt översatt. Han fattar nog det men han kanske har vänt på det.
Kommentera

rafalski: Tror inte det kolla här BP-statistiken::

Team GP PPGA TSH PK% SHGF

1 Luleå HF 10 2 76:58 96,15 0
2 HV 71 10 3 79:18 94,34 2
3 Leksands IF 10 4 88:33 93,33 1
4 Västra Frölunda HC 10 4 79:02 91,30 3
5 Djurgårdens IF 10 6 86:46 88,89 0
6 Timrå IK 10 7 85:52 87,50 1
7 Färjestads BK 10 7 87:35 87,04 1
8 Södertälje SK 10 8 70:34 83,67 1
9 MIF Redhawks 10 9 79:40 82,69 1
10 MODO Hockey 10 10 74:25 79,59 0
11 Linköpings HC 10 11 78:31 77,55 1
12 Brynäs IF 10 16 69:43 69,23 0
Kommentera

Lunkan: Hmm, intressant förslag. det känns som om allt är värt att prova just nu!
Kommentera

KentaK: Kan inte tänka mig att detta skulle vara något fel i detta, du får ju byta spelare t.o.m sista januari.
MoDo har ju en back som är 17 och är ordinarie.
Nån nisse borde kunna ta för sig lite.
Kommentera

Bissett: Klart inte Brynäs klarar av BP.. Dom passar alltid för mycket.. För lite skott på mål.. Dom borde chansa mer än dom gör... Bättre att chansa än att passa en gång för mycket... Ikväll var det så hela tiden... I andra hade dom bara ETT skott på mål in i halva perioden... Vad säger det ?
Kommentera

laila: Menar PP.. :-)
Kommentera

Det är väldigt intressant att läsa alla genom tänkta kommentarer om laget och matchen av folk som inte ens sett matchen.

Matchen förlorades på en feldömd utvisning på Sjödin och en onödig (minst sagt) utvisaning av Molin.
Kommentera

Lunkan: Här kommer en av dom obotliga optimister ni ropade efter.
Jag drar en jämnförelse med Trelleborg i fotboll (enkelt för jag bor där). Fruktansvärt kassa i halva serien, under strecket. Tränarbyte och inköp av två nya forwards, sen så är dom bland dom bättre lagen andra halvan av serien. Eftersom det för Brynäs del inte har varit några storförluster med 8-0 och liknande (ok modo var ingen höjdare), så visar ju laget att dom inte är helt ute och reser.

Rätta mig om jag har fel, men blev inte tre av målen till i boxplay i kväll och ett på straff. Så vi spelar jämnt mot ett topplag (för närvarande) i 5 mot 5. Och det var väl något liknande mot Malmö.

Så än ska vi inte kasta varken Esko eller yxan i sjön, men även jag förstår att dom liger på strandkanten om det inte blir några segrar snart.

Som sagt obotlig optimist!

Och tänk så bra det går att skriva ett helt inlägg utan en enda svordom!
Kommentera

Från Brynäs hemsida.........

Esko var naturligtvis inte lika nöjd. Framför allt var han missnöjd med att vi släpper in tre mål och boxplay och ett på straff. Trots att vi långa stunder spelade bra i boxplay släppte vi in mål i slutet av utvisningarna och det ser Esko som ett stort problem.
Kommentera

Pekkala var tvungen att kliva av matchen ikväll efter en smäll mot huvudet, kan vara en hjärnskakning!
Kommentera

Natten: Jag var på gavlerinken.. Brynäs hade kunnat spela mycket bättre.. Dom hade inte behövt slarva så in i vassen med sina passningar som dom gjorde....
Kommentera

laila: Var mest Djoos som slavade med passningarna tycker jag. Håller med dig om att dom skjuter alldeles för lite i PP Speciellt en Johansson i dagens match.
Kommentera

Natten: Får väl skylla på Lärking då, allt är hans fel...
Kommentera

Tänk på stackars mig då som måste se eländet på Torsdag pga att jag köpte biljetter för flera veckor sen (jag har lust att riva biljetterna). Det är nästan så att man ska åka ner till Jönköping utan !!! matchtröja. Nej dum som man är så åker tröjan på som vanligt. (+ att jag ska till Linköping Torsdagen därpå)
Kommentera

Natten: Det kunde ha blivit ett antal mål i PP om dom våga skjuta. Många som hade läge men väntade alldeles för länge med att skjuta.. Vågar dom skjuta mer i PP så vinner dom nog en match.. Men fortsätter dom att fega så fortsätter dom att torska
Kommentera

Natten: Kan du ge en bra analys på matchen då??
Kommentera

Hong Kong: Jag håller precis på att kolla hotel i Hong Kong har du några tips? Jag är ingen tok optimist men ej heller någon tokpessimist hoppas fortfarande på slutspel men då måste man börja vinna och det snarast. Mycket få svordomar i mina inlägg också men den kritiken var nog inte riktat till mig va?.
Kommentera

Magoo70: Lärking var inte bra men jag skyller inte förlusten på han BP när sjödin blev utvisad var inte bra.
Föresten Lärking fick pucken på sig ett flertal tillfällen och lyckades krocka med en timrå spelare i tredje på nått klantigt sätt.
Kommentera

Magoo70: Njä.. Är nog mer Timrås supportrar som vill skylla det mesta på Lärking.. Han var inte omtyckt av dom... Speciellt inte när han godkände Brynäs mål efter telefonsamtal.. (Vilket man inte hann med att se att det var ett mål trots att jag satt bakom målet) Lärking missade en klar Brynäs utvisning men dömde ut en Timrå spelare sekunden efter istället. Så där hade Brynäs tur... Och då blev Lärking hatad som bara den.. :-)
Kommentera

Ursäkta mina svordomar.. va bara såååå arg!!
Kommentera

Brynäs har ju ändå en del sponsorer som förhoppningsvis ej vill förknippas med ett stryklag. Dessa sponsorer måste nu bearbetas (tigg, böna) för att få fram pengar för inköp av spelare. Ta hit klasspelare, låt det kosta för inget kan kosta mer än om Brynäs åker ur elitserien.
Kommentera

rafalski: Håller med!!
Kommentera

rafalski: Var får man tag i klasspelare mitt i en säsong???finns inte!!!
Kommentera

Bissett: Tyska ligan, finska??
Kommentera

Bissett: Tyska ligan, finska??
Kommentera

Bissett: Hmm, tänkte inte på det.
Kommentera

Bra spelare finns utomlands!!
Kommentera

rafalski: Man vill ju inte se nån ny Jeff Williams direkt!!!
Kommentera

Bissett:Men gärna en Mike Harder!
Kommentera

Bissett: nej jag orkar inte. orkar inte med den här gb:n och alla pessimister och medgångs supportar heller....ska bli kul att se vad som skrivs här när vinsterna börjar komma.
Kommentera

Hong Kong: Ber så mycket om ursäkt om mitt språk den senaste tiden här i i detta forum. Då man kan klara av att uttrycka sig verbalt korrekt i stressade situationer så tyder detta på en advekat utbildning men jag måste tillstå att det är lättare då man har humöret under kontroll, vilket jag måste tillstå att så var icke fallet i några av mina tidigare inlägg vilka skrevs ganska direkt efter match slut.

Ber alla i forumet om ursäkt. Tack och godnatt.

Med hopp om framtida segrar.
Kommentera

Ska man se de här ur den så kallade "tokpessimistens" synvinkel så skulle man kunna tänka sej att Brynäs börjar vinna snart, och gör det så pass ofta så man tar sig till ett slutspel..
Efter en sån vändning så e de tveklöst så att man skulle vara en kandidat till guldet nästan!

Men det är ju ur tokpessimistens synvinkel som sagt.. hehe
Kommentera

Bissett: Jag tror han är kvar i laget och döljer sig under täcknamnet "Nylander" nuförtiden.
Kommentera

nu får det va slut på det här jävla tjafset om att vi har dåligt självförtroende.....det har vi inte alls...
det handlar bara om överbetalda bortskämda lirare som inte har nåt hjärta för klubben,och som kommer lägga av/sticka härifrån sen när vi ramlar ur i vår....och sen sitter vi där med Jobs som lagets ankare nästa säsong....
om ja va tränare vete fan va ja skulle göra med dom efter såna här matcher....dom skulle få veta vilka dåliga jävla spelare dom är iaf....ok stryk det sista....men va fan...inget annat hjälper ju....

hur fan kan man va så jävla lojja som vi är???ja förstår inte hur vi tänker??men ja tycker synd om alla oss fans som alltid måste stå ut med sånt här.....

kan bara säga att det blir svårare och svårare att försvara Brynäs i skolan nu...

fram med Brynäshjärtat nu Larsson,Molin,Kyrö och alla andra....

på torsdag ska vi heja fram oss till vinns nere i Kyrkan.....men vi har ju aldrig tagit en tre-poängare därnere så varför ska vi göra det nu????
Kommentera

Natten: Ja håller med dej ja!

Apropå Mike Harder, är vi medvetna här om att utomstående supportrar ser på Harder-värvningen som en fiaskovärvning??

Jag fick höra de nån gång.. Blev tokchockad, med tanke på att han var klart piggast tillsammans med Soling under sista halvan av säsongen!!

Må vara att dom jag hört det ifrån kan vara lite väl utomstående, och inte alls har sett han utan drar slutsatser av att han fick gå så snabbt..
Kul grej iaf tycker jag!
Kommentera

Brynäskille: De där tror jag är rent skitsnack ärligt talat!!

Att killar som Larsson, Djoos och Sjödin tex inte skulle ha brynäshjärta och skiter i hur de går för klubben e den billigate förklaringen på slumpen hittills!

Leta upp en klubb med mer betydande spelare som verkligen har hjärtat i klubben!
Det ska då vara Djurgårn då när man har Falken och Ottosson tex.. Men sitta o påstå att Djoosen & co går o väntar på pension och skiter i hur de går för klubben tycker ja låter dumt och allmänt surt!
Kommentera

Går Solings kontrakt ut efter den här säsongen ? Hur stora är oddsen att han stannar ? Brynäs har blivit ett rehabcenter för skadade spelare på väg uppåt eller neråt i karriären.
Kommentera

På samtliga träningar framöver enbart spel 5 mot 4! Spel 5 mot 5 verkar ju fungera någorlunda men hur kan samma spelare från en säsong till en annan bli så j-a dåliga i boxplay? Är det esko som satt nåt griller i huvudena på dem eller vad beror det på? Man kan ju inte räkna med att spela en match utan att åka på en enda utvisning (det är det bara modo i kempehallen som klarar av)

Nej täpp till i spelet men en man mindre så kommer vinsterna!
Kommentera

Äh, ta er i kragen nu Brynäsare. Det är aldrig roligt att se
norrlandskollegor hänga läpp. Det vänder förr eller senare.
Dessutom kunde det varit värre, tänk på Mif eller Dif, DÄR har vi lag som är på dekis.
Kommentera

KentaK: Men hur långt räcker ett Brynäshjärta, när en del åker ifrån en (Djoos) med klabbarna på!!
Kommentera

« · 138324 · »