Brynäs IF

727944 inlägg · 7962 ämnen

BIF-TIK

« · 180353 · » Till forumet

Sv: BIF-TIK
2-7. Tigrarna har vaknat...
Kommentera

Lilljanne: Vad har Ram och Aspen för problem egentligen???

2-7, nu vänder vi ;)
Kommentera

Lilljanne: Haha, jag trodde PPV var antingen könsdelarna i viss riktning eller något tjusigt hockeystrategiskt koncept. Så det kan bli.
Kommentera

Jompe: Pay per view, "betal-tv".
Kommentera

Lilljanne: Ursäkta en yngling--PPV, vad är det?
Kommentera

Lilljanne: Ursäkta en yngling--PPV, vad är det?
Kommentera

Magoo70: När jag bad om snabba baljor i början av andra så var ju liksom tanken att det var vi som skulle hänga dem. Nu 1-7 med katastrofalt målvaktsspel enligt radiosporten. Aspen tog i princip inte ett enda skott, enligt Skalman.
Kommentera

Vilken jävla katastrof!
Kommentera

Nu ger jag fan i PPV. Påminner alltför mycket om seriestarten. Ingen markering alls i egen zon. Fixar dom inte till det till kvalserien kan det gå riktigt åt helvete.
Kommentera

Magoo70: Det är ju fint att se hur juniorer fostras in i elitserien. Bra att Lärking lär dem att man inte får tackla, men att det däremot är ok att haka till sig lägen. Intressanta kommentatorer också som kan sitta och säga att det är tackling i ryggen trots att repris efter repris visar att Niclas Danielsson tacklade från sidan...
Kommentera

Jompe: Tigers har ändå skapat en hel del chanser, TIK har ju som sagt en bra målvakt i Kapanen.
Kommentera

Tack för upplysningen, Magoo.

Ge oss nu ett par snabba baljor i början av andra!
Kommentera

Jompe: Ramen står nu,han kastade in pucken det första han gjorde!!!
Kommentera

Jompe: Rammer kom in i första, släppte 5:an mellan benen på första skottet från blå, osynd oxå..
Kommentera

Nike89: Ja fy tusan, tror att den svart-vit randige är TIK supporter oxå. P3 Rehnberg som backar i PP...inte stabilt alltså.

Nog för att det är bra med PPV, men hatar Puttefnask och Perlfjanten de är så jävla dåliga. Perlfjanten skrattade åt Asplund precis som om alla 4 målen var hans fel när det var dåligt spel från våra backar.

Mera bira

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Bissett: Det är Aspen som står idag, eller hur, eller har man bytt målvakt?
Kommentera

Nio skott fem insläppta mål!!starkt jobbat Ram och Asplund!!!
F-I-A-S-K-O!!!!!
Nu gäller det bara att hålla ner siffrorna så att det inte blir tvåsiffrigt!!!
Kommentera

Örn-öga:Ja och det gjorde ju ditt tips också.Typiskt lökar att bara vara kaxig när det går bra.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

heheheheh...........

Många Brynästips som sprack redan efter 1 period !

Segertåget startar på nytt !!!

Timrå IK - det roligaste som hänt elitserien på år och dar !
Kommentera

65 Selander:Virserum en förort till Hultsfred......Aldrig i livet...
Virserum ligger tyvärr i Hultsfreds Kommun.....!

Det visste jag inte jag försöker att få så många nya Timråmedlemmar som möjligt..och ser man hur många säsonger Brynäs har spelat i högsta serien mot hur många Timrå spelat så förstår man varför Brynässuppotrarna är så många runt om i vårat avlånga land,men det är nya tider nu och fler tittar åt Timrå nu..
Snart är vi lika många som er..

När dom möter Timrå isåfall annars kan det kvitta..

Tips:BIF-TIK 2-4...trust me...

Älska Timrå IK ALLTID!!!!
Kommentera

Tor Karlström: En tidig, "Tigern", en sen Fredrik Modin.
Kommentera

Tor Karlström: Mats Näslund???
Kommentera

Lördagsmatch, start kl 15--behöver jag säga mera? Jompes modifierade lördagseftermidddaghemmatchsteori säger att idag blir det svårt. Ska bli kanonkul att se om vi kan hålla den fina hemmamatchstatistiken.

Det är ju underbart att läsa Timråiternas hypade inlägg. Här har vi ett gäng som hållit till på uterinkarna säsong efter säsong, som dansat på kvalstrecken år ut och år in och som med nöd och näppe klarade sig kvar förra säsongen. Och deras supportrar säger med en faderlig klapp på axeln att "ni behövde poängen bättre..." Man undrar om minnesfunktionen helt raderats på något märkligt vis. Det borde kanske införas någon typ av första förberedande historieundervisning i hockey innan man kan logga in på HS.
Kommentera

Tja!
Två stora hockeylegender har kommit från Tmrå till Brynäs och den ena spelar än de är Lennart"Lill-Strimma"Svedberg som tyvärr inte lever längre och Tommy"Sjödda"Sjödin som lirar än i Brynäs .
Så vi har faktiskt Timrå att tacka för dom här två legenderna .

Men idag är de hemmamatch mot Timrå , så nu är de slut med artighetsvisterna .
Tre poäng är de som gäller .
Mitt tips : 4-2 till Brynäs .

ALLA TILL GAVLERINKEN IDAG!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

65 Selander: Jag får rätta mig efter era tider jag dyker upp före 1200. Priset ligger på?

Och när verkar vi komma hem till Gävle med tanke på natt härbärge
Kommentera

SMÅLAND: Virserum en förort till Hultsfred.

Du vet väl att Hultsfred är ett starkt Brynäs fäste, jag ljuger inte!

Hör av dig till mig om du inte känner dom redan så kan du ta kontakt med dom ang samåkning med dom till Brynäs matherna

Omk jag inte är fel ute så är dom på väg i morgon, då vet jag inte om dom
åker med BSKV (Brynäs Spporter Klubb Väst"
Kommentera

Jompe:Nej skulle aldrig komma på frågan......godsakerna sparar jag till mina älskade Timråspelare och ledare när vi har vunnit SM-GULD i vår..
Förresten så gav vi ju er 2 poäng igår(julklapp)....det kan ni ju behöva i kampen om att undvika spel i kvalserien i vår..
Imorgon får vi våran revansch i returmötet..

Älska Timrå IK ALLTID..
Segerskumpan ligger påkylning och garren är oxå inhandlad..
BIF-TIK 2-4..trust me..
Kommentera

Amb-41: Helt klart den bästa förklaringen.... att den inte återges i media??!!
Kommentera

Amb-41: Host..
Kommentera

Jompe: I juletider så skall man ju vara snäll.... Brynäs behöver poäng mer än Timrå så att tvåla dit dem på självaste annandagen var lite magstarkt.
Men i morrn så blir det helt klart 3 nya friska pinnar

TIK POWER - THE RED MACHINE
Kommentera

Det är lysande, SMÅLAND. Igår hojtade Du om skumpa och cigarrer efter 1-0 och se hur det gick sen. Hur blev det--skickade Du ner de godsakerna med supporterbussen till Gävle?
Kommentera

Tor Karlström: Drömma går ju...Brynäs var ju stundtals utspelade igår och eftersom Timrå är ett bättre bortalag plus att Kapanen vaktar kassen imorgon så blir det 4-2 till Timrå"THE BIG RED MACHINE"

Älska Timrå IK ALLTID!!!!!!
Timrå mot SM-GULD 2002-2003!
Kommentera

Tja!
Skönt med två poäng mot Timrå och "Sjödda" fortsätter övertyga .
Jag vill tacka : Gunnar,Micke & Hela laget för straff-segern .

Men i morgon möter vi Timrå på hemmais , då är de tre poäng som gäller inget annat .
Ståplats visa att Brynäs har hemmaplan!!!

Mitt tips : en säker 4-2 vinst till Brynäs .

Kom och fyll Gavlerinken alla Brynäsare!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Flynt: Alla som kållar på håckey är faan tröga...
Maha mi sadam
Kommentera

Jag ger laget två matcher till inann jag sätter kristämpel på läget .
Att "kicka" Esko själper mer än de hjälper tycker jag.

M.V.H Tor!

Kommentera

Var där o såg matchen igår tyckte det var en rättvis seger som kunde varit större..... Timrå är helt enkelt väldigt bra i år o just matchen igår är kanske inte är nåt att gräva ner sig för då det bjöds på bra motstånd.
Dock känner jag igen er frustrasion...... Vi i TIK kände likadant i fjol......
Den stora skillnaden är dock att Brynäs kommer att resa sig..... känns som en total omöjligthet att ni kommer ligga kvar där nere efter 50 omgångar.....
Finns andra lag som är mer värda den platsen.... bara lite oflyt just nu men det vänder snart.........

Syns i slutspelet....... fortsätt kämpa, ge inte upp supporters!!!
Kommentera

Bekymrad än, micke?

Det här är ju en orgie i frustration. Såg inte Timråmatchen men av olika refererat låter det som om laget krigade efter förmåga. Men ett lag som går på tre femmor förlorar normalt mot ett lag som går på fyra femmor; man orkar helt enkelt inte och faller ihop i sista perioden. Det har ju blivit ett mönster att Brynäs tar slut i tredje. Tycker synd om laget som kämpar så hårt men som helt enkelt inte orkar eftersom man går runt på färre gubbar. Lösningen heter förstås bredda truppen, men det kostar pengar och det har vi inte. Vi har tappat ett antal tunga sponsorer, och med det spel som laget spelar idag verkar inte särskilt troligt att vi kommer att få så värst många nya sponsorer. Så ser en ond cirkel ut, om ni inte sett en tidigare.

Någon som minns diskussionen om den nya arenan? Jag och flera med mig skrev då att gärna en ny arena, men först ett lag som kan dra folk dit. Från klubbens sida sade man att detta är olika pengar; man kan inte köpa spelare på kapitalbudgeten. Fråga: vilka bättre investeringar finns det för en hockeyklubb än spelare? Det är spelare som producerar i en hockeyklubb. Spelarköp är investeringar, inte driftskostnader.

Just vad gäller hockeyklubbar köper jag inte formuleringen att det finns pengar och det finns pengar. Det finns pengar, punkt slut. Och i Brynäs håller vi på att förlora oss till döds.

Förstår inte heller snacket om pessimister och medgångssupportrar. Jag tror att alla på den här GB:en är supportrar, varken mer eller mindre. En del av oss kritiserar klubben, SK eller spelarna när det går så ruggigt dåligt som det gör nu, andra håller fanan högre och hoppas att vändningen kommer och att den kommer snart. Men vi är alla supportrar. Visst kan man kritisera klubben och ändå vara supporter. För det är väl inte så att klubben vill ha ett gäng nickande lallar tillsupportrar?
Kommentera

observant:Jag får rätta mig själv Inte i april utan givetvis i Feb den 25 .e då sista matchen innan slutspel går i gavlerinken mot Frölunda!!Då måste vi vara i mitten av tabellen åtminstone!!!!
Kommentera

KentaK: Tu TU TU TU (INTRO TILL MUPPARNA)Welcome to the Muppetshow tonight we have The Pessimists and they called them itself medgångs supporters!!Bla bla bla cafe...Tu tututu (Herrarna på balkongen) Jaha vad säger du om dagens inlägg?Ja du vad ska man säga om dessa optimister har ingen aning men jag tycker att vi då som är pessimister o så kallade medgångssupportrar borde få en större balkong som dom har på Scandinavium för här börjar det bli för jävla trångt!!HÖ HÖ HÖ HÖ!
Kommentera

70 Rodrigues: En sak "voi vittu että vituutta"Så känns det direkt efter matchen men man måste ändå leta efter något positivt och vad är det då säger du?Jo att det är väl jävla tur att vi i så fall ligger på botten nu o inte i April månad för det gör vi väl ändå inte?Att vi har gjort fler mål framåt än DIF,MIF,MODO o lika många som Linköping o luleå!!Ja ja vi har släppt mest bakåt men det var ju asplövet som förstörde den statistiken!!Köpa några bra spelare säger du.Skulle dom kunna rädda Brynäs det kanske dom måste göra snart med alla dessa skador ändå!!Mike Harder kanske inte vore så dumt om han själv vill komma tillbaks o är han ledig?Är det någon som har koll?? 8raka torsk måste väl snart bli 8 raka makrillar ;-) (Feta Vinster) !!!
Kommentera

henrik: Tror personligen på att du får se Leksand, men Malmö istället för Linköping i kvalet.. Men nåt brynäs ska vi inte se där!! *lovar*
Kommentera

65 Selander: Hehe.. Har inte mycket till övers för datorer och virus..

Men det låter som att du kunde fått en bättre avslutning på dagen! =)
Kommentera

Vilken kväll först så loosar Brynäs igen mot ifs ett bra TIK för poängen dom har skrapat ihop är inga poäng dom har hittat på rea i Birsta.

Sedan när man är på väg att lämna jobbet efter matchens slut så får man en virusattack på halsen över 450 mail dansar in på 1 minut nedlusade med W32/Bugbear@MM men som tur är så har man fullgott skydd på mailservern, tänk om Brynäs hade lika bra i boxplay.

När den mesta besvikelsen har lagt sig så kan man konstatera att nu är botten nådd och vi kan inte komma längre ner i serien förrän kvalserien börjar och då skall vi ha kravlat upp oss över det förhatliga kvalstrecket.

HV på torsdag, ja vad säger man...

God natt
Kommentera

Är ni sämre än Leksand nu?
Kom igen nu.
Jag vill se Leksand och Linköping i kvalserien.Kan ni hjälpa mig med den drömmen.
Kommentera

liane: Får jag då stilla undra varför karl´n är supporter till ALLA bortalag i Gavlerinken?
Kommentera

lindberg: Swahlman inser inte att han har att radion som för rösten vidare ut i Sverige. Han försöker skrika så det hörs ända ut i stugorna därför är han lite xtra jobbig att höra på i motgång.
Kommentera

lindberg: Får man så stilla påpeka att det inte är Wahlmans uppgift att agera supporter i etern. Partiska kommentatorer har vi nog av ändå.
Kommentera

Angående Wahlman.....På den gamla goda tiden när elitserien spelade söndagsmatcher klockan 17 och det var lokal sändningar på radiosporten mellan 17-18 så kunde man ratta in radio gävleborg för att höra Wahlman referera matchen. Och som en helt annan reporter än idag, då skulle han lätt kunna beskyllas för att vara stort Brynäsfan, men det verkar ha gått över nu, eller så är han brynäs största medgångssupporter kanske?
Kommentera

Esko efter matchen:

Så När frågan om nya spelare skall införskaffas svarade han:
- Det är Sportkommitténs sak att avgöra. Jag för regelbundna samtal med medlemmarna där och visst snackar vi om saken. Men vi måste också ha pengar till spelarköp - och det finns visst inte.

Det kan ju tolkas att det inte blir några spelarköp!
Kommentera

Huge: Skahlman =)....karln är en plåga att lyssna på...
Kommentera

« · 180353 · »