Brynäs IF

727611 inlägg · 7962 ämnen

Bommen!!!!????

« · 452729 Till forumet

Sv: Bommen!!!!????
Kändes ganska väntat att han skulle lämna, finns ingen anledning till panik, Philips är i en annan division än Bommen. Nu har vi Kimmo i 10 matcher och möjlighet att skaffa en ny back i nästa fönster.

Prata inte om att bygga lag långsiktigt, denna säsong liknar ingen annan och därför blir det korta lösningar. Om dessa korta lösningar innebär att vi får se grabbar som Kimmo mfl, fine!!!!

Vi som är lite positiva ser möjligheterna, hoppas vi blir fler......
Kommentera

Kahn: Risken är väl att "Mormor" brände pengarna på Bäckis :(
Nä vi får hoppas på att när Timonen drar så kommer Tuulola...
Kommentera

Gusten: Var det så jävla jobbigt för Sundlöv att hjälpa Kyrö? Rent idioti att ta in Bäckström...
Kommentera

kacken: Vi hade behövt Bommens mäktiga skott i power play hur jävla bra Phillips än är!!
Kommentera

bradberry: Instämmer!!!!!!!!!!
Kommentera

bradberry:
Håller med, hans skott var värda sina pengar gånger 2.
Kommentera

Angående Bommen så är det positiva att BIF ville att han skulle stanna, men det var väl det att om han stannat så måste han betala förmögenhetsskatt och det var ju därför han bara skrev på ett korttidskontrakt från början.
Jag tycker att det är tråkigt att han sticker nu när han börjat komma in i laget.
Kommentera

64Waern: Klart synd som alla skriver att han väljer Finland.

Jag önskar han lycka till i Kärpät och välkomnar samtidigt hit våra nya krigare.

Kom i håg att Bommen hade lite problem i början innan han fann sig på isen och vad är det som säger att våra nya inte är på tå på en gång eftersom dom får mer isträning före första match än vad Bommen fick.
Kommentera

65selander: Men bra att Bommen verkar ha fått ett bra intryck av brynäs inför framtiden. Vem vet, han kanske kommer att spela i brynäs om några år.
Kommentera

Mickis: Dax att revidera frågan ovan!
Kommentera

lapad: Det är ganska uppenbart att Sundlövs arbetsbelastning blir orimlig som både ass och sportchef.
Nu får han ta hand om det som skall göras kring laget och övriga föreningen, bla att hitta nya spelare som vi kan gnälla om.
Kommentera

Lunkan: Klart.Förhoppningsvis så får vi revidera den snart igen :-)
Kommentera

Tror (vet)Bommen blev erbjuden ett kontrakt,men med lägre lön,enligt uppgift hade han 100 000:-/mån.
Kommentera

Ja då har vi 3 Backar av klass varav en kommer spela enbart 10 matcher "suck" Hoppas verkligen man har någon ny på G nu när BomBom drar till Finland
Kommentera

RavenLord: Det är ju exakt så jag tänker. Naturligtvis ska vi glada att vi har Tyler och Philips + Kimmo tio matcher framåt men vi kanske ska förstärka laget med en back till som är beredd att stanna säsongen ut. Då tänker jag på event. slutspel. Träffade nyss en av personerna som sitter i Brynäs ledning men han vägrar berätta om Bommen och event. nyförvärv.
Kommentera

lapad: Lär ju finnas pengar som var menat till Bommen....Det är helt klart på backsidan man behöver förstärka
Kommentera

lapad: Känns nu som jag skiter fullständigt i om Brynäs får torsk med 4-0 i matcher i en ev. kvartsfinal...anser att vi behöver ytterligare en kvaliteback säsongen ut men det är mer för att undvika/klara oss bra i en ev. kvalserie.
Det handlar kort och gott om att överleva denna Kalle Anka-säsong...
Kommentera

Gusten: Instämmer!!!
Kommentera

Per HApps: Och?
Kommentera

Kahn:
Tycker att det är tråkigt för er i Brynäs.
Kommentera

Tråkit att Boumedienne försvinner!..lite konstigt med tanke på att bara för nån dag sen så sa han att han gärna ville stanna kvar i Brynäs!..
Synd iallafall!..Han som hade fått igång målskyttet!..
Hoppas bara att Phillips, Arnason och Timonen presterar bra!!

GO BRYNÄS!!
Kommentera

65selander: I och för sig tråkigt att Bommen försvinner, men vi skall inte gråta blod för detta. Phillips & Timonen lyfter Brynäs backbesättning till seriens 4-5 bästa och efter jul ersätter vi Timonen med Marko T.! Det verkar som om Sundlöv räknat med att behålla Bommen och värva en billig forward (=Jens Karlsson). Jag tycker att vi skaffar en riktigt bra forward för de slantarna istället. Som jag ser det är det forwardssidan som behöver förstärkas i dagsläget. Man skall inte heller glömma bort att Bommen var hårt kritiserad av många på detta forum ända intill sista veckan före uppehållet.
Kommentera

JanT: Tycker det är enormt tråkigt att Bommen försvinner. Han fick bara spela en match med namnet på ryggen, eller kommer han tillbaka när nästa fönster öppnas? Vad jag har förstått så är det bara på grund av skattetekniska skäl han åker över till Finland och spelar. Nu kan man ju svära sig blå över dessa skatter och att dom gör så våran bästa spelare dom senaste matcherna flyr landet. Men skulle inte dessa skattelagar finnas så skulle vi förmodligen haft namn som Näslund, Sundin och Alfredsson i våra motståndarlag redan från seriestart.

Men många som jublade över våra två nya NHL-spelare för bara några dagar sedan gråter redan krokodiltårar och har glömt bort dessa.

Det går fort i hockeyn idag.
Kommentera

Hong Kong:
Sluta gråt över Bommen nu, det går som du själv säger, fort i hockey. Dessutom hade den gode Bommen lite hett temperament, kanske tog lite mycket plats osv..minns när han slog sönder klubban i båset på hovet mot Dif, hehe.
Kommentera

claesw: Fortsätter väl med att lägga in en länk från Aftonbladet där Bommen uttalar sig
Kommentera

65selander: Tack för länken. Därmed är min fråga ang. Bommen besvarad. "Bättre ekonomiska förutsättningar"--han låter ju som en riktig Skandiadirektör...
Kommentera

« · 452729