Brynäs IF

728134 inlägg · 7962 ämnen

Boork avgår sparkas

« · 928736 · » Till forumet

Sv: Boork avgår sparkas
Huge: "Nja, både och faktiskt. Allt beror nog på vad motiveringen är, och den kommer vi väl att få reda på så småningom."

"Citatet" "säkert finns anledning att sparka honom" var min egen tolkning av ovanstående, så det kan jag stryka om du opponerar dig.

Varför var det plötsligt "både och faktiskt"? Du och resten av experterna tyckte ju att han skulle vara kvar?

Mycket, mycket vindflöjel...
Kommentera

Målvakter: Daniel Sperrle (Markus Korhonen)

1:a femman
Tommy Sjödin - Peter Norlander - Andreas Dackell - Mads Hansen - Mathias Månsson

2:a femman
Markus Kankaanperä - Juuso Hietanen - Daniel Widing - Janne Hauhtonen - Daniel Hermansson

3:e femman
Niclas Andersén - Daniel Johansson - Björn Danielsson - Micke Lind - Pavel Brendl

4:e femman
Nic Angell - Jörgen Sundqvist - Lars Erik Spets - Sebastian Karlsson - Ove Molin

Ser bättre ut än på länge. FAN VAD BRA ATT HAN GER SPERRLE CHANS TILL REVANCH. KORHONEN HÅLLER UNGEFÄR SAMMA KLASS SOM KIM MARTIN I DAMERNAS LANDLAG!
Kommentera

rackham: "Stäng av frysen och sälj den!

Spela hockey!"

Frysen?

Äh, dom har ju bara fått svalka av sig i ett lätt avfrostat kylskåp.
Tunnisar...
Kommentera

Cicero: "Efter beskedet om Boorks avsked: Tycker att det "säkert finns anledning att sparka honom".

Önskas köpa: 'Vindflöjeln "Huge", svänger i alla väder' (eftersom jag vill ha en väl utprövad modell)."

Om du vill bli betraktad som seriös så borde du väl åtminstone se till att citera ngt som jag verkligen sagt och inte bara hitta på ngt för att plocka billiga poäng.
Var hittar du ovanstående uttalande nånstans?
Inte nog med att man ska behöva försvara det man sagt, nu måste man tydligen också försvara sånt man inte sagt...
Kommentera

bradberry:
Tyvärr så är ju Stephan Lundh upptagen...
Kommentera

pastorn: Har hänt förut, kommer hända igen. Bara att bita ihop.

Raggarhockey i raggarstan. Visar tydligt att det viktiga är inte att spela hockey, utan att kämpa. Två brynäsmål, Anger å Danielsson.
ss38i11.stream.ip-only.net/elit2008sskb3azes
Kommentera

mattias - 74: Otroligt vilka lallare på svenskafans!

Sorgligt...

Wikegård må vara en skicklig analytiker och en inspiratör. Men han är för lik Boorken i sin ledarstil vilket jag oxå är rädd att Fleming är.

Nä slå en signal till Stephan Lundh!
Kommentera

Överbetalda gnällkärringar som inte klarar av att ta order. Lättare att gnälla och lägga över ansvaret på en gubbe som står i båset än att prestera själv. Fan va less jag är på hela den här soppan.
Kommentera

Hörru bisset:

Kan Niklas va nånting ?
Kommentera

Kända problem, tydligen:
"Ni som följt bloggen och mina krönikor/artiklar genom åren vet att jag skrivit om det pyrande missnöjet i Brynäs bland spelarna redan tidigare.
Redan förra året faktiskt.
För jo, det fanns där. Så länge allt gick bra höll kritikerna tyst.
När det går emot däremot....
Boork är en stark (och riktigt rolig) person.
Han tar alltid en strid om makten i gruppen.
Till en början var det nog välkommet bland Brynässpelarna. Det var lite för många kockar som rörde i soppan ett tag, innan han kom in.
Att en och annan stjärna sattes i frysboxen kunde de flesta också leva med. Men när även trotjänare och lojala - och väldigt omtyckta - lagkompisar också hamnade på kollisionskurs i maktkampen, så tror jag att det var fler spelare som lackade ur än höll på Boorken.
Och då är det kört."
Kommentera

Gusten: "Huge: "Lämnar Leif Boork Brynäs nu?
– Nej, han har kontrakt med oss fram till april. Exakt vad han ska göra i föreningen vet vi inte ännu. Men han ska inte leda A-laget."

Tror nog inte att lönen ändras något."

Sen är ju frågan från vilken budget som hans lös kommer att dras. Det lär ju inte vara från den budget som man lagt för A-laget. Det blir någon annan del av föreningen som får dras med det lasset.

Mitt förslag till hur man ska använda Boork:

Brynäs kan anordna föreläsningar med olika teman där Boork är vida känd för sin kunnighet. Börja med at Bjuda in sponsorerna til ett väldigt reducerat pris där man trimmar in konceptet. Sedan kan man sälja in helhetslösningar men föreläsning, lunch och till sist hockey på kvällen.

Marketing! Detta koncept kan til och med betala Boorks lön samtidigt som Sponsorerna får lite mervärdei att vara sponsorer.
Kommentera

Peja: Nicklas Bäckström var tom Captain två eller tre elitseriematcher i slutet av serien. Han var inte bara ung, han var bra och en fixstjärna. Även om batterierna tömdes vid jultid.
Inläggstoppen, här kommer jag — jag är f-nimig i slag idag!
Kommentera

Bäckström satt i spelarrådet förra säsongen, eftersom man ville ha en representant från det unga gardet. Om någon av de unga sitter nu vet jag inte.
Kommentera

AD: Det måste vara en kuggfråga med tanke på vad vi hockeysnackat om tidigare idag. Alltså tröja tre Niklas Wikegård som på blott elva matcher sköt flest skott; varav ett i nät; i Kempehallen 830224 (och matchen dömdes av Ulf Lindgren). Om jag kliver ur rollen som skämtare och in i statistikerkostymen kan jag föra till handlingarna att spelarnas avlossade skott som träffat kassen inte börjat föras officiellt förrän hösten 1999. Och det var många barnsjukdomar med detta under the Millennium Season (eller Melinium Season som jag brukade skriva). Innan dess bokfördes dessa internt, åtminstone hos Solna AIK.
Kommentera

Peja:
Okay, hoppas bara att Alcén inte har spelat färdigt för säsongen när gubbpakten får säga sitt.
Kommentera

20 Lindgren: Jag har en, vem sköt mest skott på mål säsongen 82-83?
Kommentera

20 Lindgren: Ja jag är lika het och pulserande som innehållet i Wennerholms kalsong förmodligen är just nu. Jag försöker bara utesluta vem den eventuella (Lunkan) golaren är.
Kommentera

Kära Brynäsare: Är det ingen som har något mer att fråga? Jag vill gärna komma med bland HETA SKRIBENTER!
Kommentera

AD: Vad jag minns från de senaste åren brukar det vara fem stycken. Fast det bästa är väl egentligen om man har med
1. någon som ännu INTE fyllt 35
2. och någon av finländarna
Kommentera

Qusten: Fasen vad het du är. Jag svarar efter bästa förmåga på 18:50-inlägget under tiden du återställer frågan blott 1/6-timme senare. Kyl ned dig i en konstsnödriva i Idre Fjäll! ;-)
Kommentera

Sjödin och Johansson vet jag sitter med, antar att Dacke gör det med... sen blir det nattsvart, hur många represntanter har ett medlemsråd?
Kommentera

Gusten: Frågan var väl inte dum. Dessutom framtvingade den namn som Custemo och Davydov - det var väl trevligt! :-D
Kommentera

20 Lindgren: :-D Det är väl enda sättet att hantera det på. Det finns ju inga andra "förnuftiga" sätt.
Kommentera

bradberry: Okej, antar att det var en dum fråga. Sorry.
Kommentera

Gusten: Andreas Custemo, Urban Molander och Jevgenij Davydov.
Kommentera

Gusten: "Någon som vet vilka som sitter i spelarrådet?"

Laget har ju en hel uppsjö av A så det borde vara typ cirka: 7din, Dackell, Hansen, Danielsson, Molin, Lind, Johansson. Nä, nu blev det nog ett par för många. Stryk valfri ålderman!
Kommentera

Frågar igen då jag vägrar tro att ingen har svaret. Vilka ingår i spelarrådet?
Kommentera

munkas: Skogh har ju exempelvis följt med Brynäs på försäsongsturneringar i Finland, även varit med på färjan etc... Hon har säkert många kontakter i laget.
Kommentera

Kung_Sjödin: "Är det nån som ser om Sandra Bullock är ombord?"

Michael Sundlöv presenterar snart Sandra Bullock inför ett haktappande mediauppbåd och hävdar med bestämdhet att detta var det primära valet trots att Aftonh***n lyckats luska ut att man egentligen ville ha loss Keanu Reeves från sitt nuvarande gig.

Nä, usch vad jag skriver. Får man egentligen hålla på och skämta i detta utsatta läge?
Kommentera

Peja: Var det inte Skoogh som hade synpunkter på Månssons inställning? Hon kanske vill hämnas ;)
Kommentera

Peja: Ja, hon har väl en upp sedan någon i brynäs skällde ut henne efter en match för en tid sedan....., tror han har nr 14. Där har vi kopplingen!
Kommentera

Peja: Inget är konstigt jag har bara inget förtroende för expressens anonyma källor. Minns när Expressen hade enda Sverigeintervjun med Mandela problemet var bara att besöket var inställt
Kommentera

Peja:

Vi kan nog iaf stryka Månsson som hennes källa... =)
Kommentera

bradberry:
Äh, kan ni ha 30 spelare i truppen så borde ni väll kunna fixa minst
en tre.fyra tränare till, sälj mer ahlgrensbilar så går det nog i hop
;-)
Kommentera

Lunkan: Karin Skogh har källor i Brynäs, samtidigt som ingen spelare skulle gå ut offentligt och kritisera Boork det här läget. Vad är det som är så konstigt? Spelaren säger inget som insatta inte redan visste.
Kommentera

Det som är positivt med ett par nya ögon i båset är att DJ nog kommer ryka fortare än kvickt. Östblom har ju haft koll på statistiken och har nog bra koll på fru Johanssons kolumn de två senaste säsongerna. Visst har väl Olov nog med pondus för att genomföra detta va, .......Eller?
Kommentera

Bissett19: Någon som vet vilka som sitter i spelarrådet? Den lilla råttan verkar ju inte vara med där iaf.
Kommentera

20 Lindgren: En annan Lillis..... LUND!....är ledig eller...? Annars tror jag på Flemming.

Tänker Mormor Faxlöv satsa på Thelin/Östblom är det dags att damma av galgen och starta lynchmobb. Kan ju aldrig gå... Senast efter uppehållet i början av November skall ny headcoach vara klar. Annars blir jag ledsen i ögat...
Kommentera

Nu när Boork fått sparken är det inte dags att anställa honom imorgon igen för att städa upp? =)

Finns ju några gnällspikar i laget som borde få kicken... Ska bli intressant att höra vad de ska skylla på i nästa match.
Kommentera

Gusten: Expressens anonyma källa skulle kunna vara din morsa! Inget ont om henne dock men jag litar inte mycket på "anonyma" källor.
Kommentera

Gusten:

Ja den som har fällt den klumpiga kommentaren är fanemej inte värd att bära det stolta klubbmärket.

Kommentera

Jompe: Nej det har du ju rätt i. Själv så hanterar jag i mitt jobb ganska ofta byte av ledare gentemot kunder. Min definitiva erfarenhet är att jag kan INTE gå till en kund och säga att den projektledare som dom haft är bortplockad av någon anledning, och sedan stå som en guldfisk när dom frågar vem som skall ersätta! Men det kanske ska hanteras annorlunda när det handlar om media? Dom har jag tack och lov aldrig behövt ha att göra med.
Kommentera

Bissett19: "Vem fan är det som inte kan hålla truten stängd??"

Ja där har du en som borde fått kicken.

"Vi går ju in för att vinna varje match. Men när man inte har fullt förtroende för sin tränare kanske man inte gör det fullt ut, säger spelaren."

Djisus
Kommentera

sylf:

Eller:

Sjödda-Nolander
Hietanen-Kankaperää
Angell-Andersen
Kommentera

Kung_Sjödin: Den där "Speed" -liknelsen i flygplanet var ju riktigt fyndig. Sandra Bullock... (Ha, ha, ha...)
Kommentera

Kung_Sjödin: Nej, skriv inte att jag hade ett bra inlägg — då blir det ingen debatt härinne! :-)
Öh, jag måste erkänna att min överblickande europakoll över lediga coacher är begränsad. Men blir det internrekrytering känner iaf jag förtroende för J18:s Lars “Lillis” Lövblom. Om jag nu inte får gå runt på Söder söder om Kaserngatan och klottra “Wayne” över alla Fleminggatanskyltar.
Kommentera

Bissett19: Förmodligen långsamma drivande med puck i sakta gemak mot röda linjen....
Kommentera

Bissett19: DJ-DJ
DJ-DJ
DJ-DJ
DJ-Sjödda
Kommentera

Bissett19: Samma som har spelat i de senaste matcherna. Angell med Sundqvist.
Kommentera

« · 928736 · »