Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Boork avgår sparkas

« · 928426 · » Till forumet

Sv: Boork avgår sparkas
claesw:

Ja, man säger det förmodligen inte bättre än så...!

Stäng av frysen och sälj den!

Spela hockey!
Kommentera

rackham:
Svårt att säga.. Passerade Laxå på väg söderöver runt 20-21 tiden igår kväll kanske. :)

Låg nog mest å sov nere på golvet på passagerarsidan vid den tidpunkten. :P
Kommentera

rackham:

Nu har webbnissarna på hemsidan vaknat oxå.......:)
Kommentera

JBlom:

Du, det där låter en smula trafikfarligt... har du autopilot?

Prisa trefältsvägarna med stålvajer!
Kommentera

Bissett19:

Grattis tror detta var det bästa som kunde hända för eran del nu vänder det när Boork är borta eller?

Hoppas iaf vi slipper ses i Kvalserien

Blir det flemming ?
Kommentera

Metal Guru: Vadå? Det är väl inte mitt fel att det inte blev något med Elias? Tydligen var det några av veteranerna i brynäs som kände att det skulle bli obekvämt med en spelare som var så pass mycket bättre än de, så de la in sitt veto. Det ska bli spännande att se om Sjödin kan hålla byxorna torra nu när stridspitten Östblom höjer stämman och uppmanar till kamp...
Gubbstyre rules!
Kommentera

Bissett19:

Det finns bara en som missbrukar "så" på det där viset... = )
Kommentera

mattias - 74: E ni redan i Kvalserien?????
eller menar du att brynäs är det men kanske inte ni????
Kommentera

munkas:

Gubbstyret javisst:

"– Ja, vi kommer låta veteranerna ta mer ansvar runt laget, säger Sundlöv."

Nu blir det ännu mer press på Sjödda,Dackell,Molin......

Klarar dem det?

Kommentera

Ja ,men det var väl smaskens va?!

Blir det ett triumftåg genom ES nu?
Kommentera

mattias - 74:

Om faxen vill...
Kommentera

SIVASN:

Ja det menar jag, leksand missar inte KS!
Kommentera

tjugo8: Östblom har pondus han, du ska se att både Sjödda och Tina får en varsin plats reserverad i frysboxen....

..eller kanske inte.
Kommentera

Boork entledigad från sina arbetsuppgifter som tränare...ska bli intressant och se vad Östblom och Thelin kan göra för att få trenden att vända. Återstår att se om det dyker upp någon annan i båset så småningom...
Kommentera

Lunkan: Milde Himmel, Östblom. Han är säkert duktig på något, men det är ett helt orimligt val som förstetränare. Hoppas att det bara är temporärt. Kolla vad som hände när GP som varit andretränare tog över. Ska man vara ledare för de spelare som är i Brynäs A-lag bör man ha rätt mycket skinn på näsan och en hel del erfarenhet. Lite ålder är inte helt fel heller.

Jag säger bara, sälj av alla inventarier i Läkerolen, starta insamlingar i supporterföreningarna, hyr ut övertaliga spelare och...

...ge WIKEGÅRD ett erbjudande han inte kan tacka nej till !!!!!!!!!!!
Kommentera

Då tittar vi till prestigematchen och ser om det har hänt något.
Huge 1–0 Tjuge Ojdå. Boork KAN verkligen sparkas.
Huge 1–1 Tjuge Kan och HAR sparkats. För fjärde gången i karriären. “Nollfte” säger Leif själv.
Huge 2–1 Tjuge Men då gör Huge ett av sina berömda retoriska sidbyten och påstår att Brynäs ledning gjort rätt. Lindgren helt ställd och blir uppfintad på läktaren.
Huge 3–1 Tjuge “Heja det äldre intrigmakargardet – det är ju min årgång av spelare!” Pressad av situationen gör Lindgren självmål när han till slut lyckas få tag på pucken.
Prestigematchen bruten för omspolning. Någon har kastat in en halvtom Fernotflaska.
Kommentera

Kung_Sjödin: Och låt honom få med sig Marie Lehmann som assisterande! Nej, skämt åsido. Marie Lehmann är SVT-sportens bästa kvinnliga programledare genom tiderna. Och någon lär väl vara kvar när Peter Jihde och Niklas Wikegård drar/har dragit.
Om Tommy är kung, är Tina drottning då? *just 4 d record*
Kommentera

20 Lindgren: :-D "just 4 d record":

Tina är Kejsarinna, vilket är av en högre rang än en simpel drottning!

:-D
Kommentera

Kung_Sjödin: Glöm Wikegård, om jag inte minns fel så har han sagt att han aldrig ska träna brynäs.
Kommentera

Mickis: Och jag HAR sagt att jag aldrig vill se honom träna Brynäs. Men, tiderna förändras och alla har ett pris.
Kommentera

Kung_Sjödin: Wikegård är inte värd det priset! Nu har jag inget bättre namn själv men jag håller fast vid din tidagare ståndpunkt "jag aldrig vill se honom träna Brynäs"
Kommentera

mattiaskarlgren: Som jag hela tiden sagt tidigare så tror jag att Boork är en av dom tränare som verkligen skulle kunna vända på detta, men en ny röst kanske var illa tvungen att komma in.. Men jag tror fortfarande att Boork hade varit rätt man.

Ja, håller med dig till viss del. Boork var rätt man tt vända det sjunkande skeppet Brynäs. Han kom in när hela Brynäs genomgick en stor förändring och det gjorde han riktigt bra. Frågan är om han var rätt man för fortsättningen.

Om det kommer in någon ny nu hoppas jag att det ger en viss nytändning i föreningen igen och förhoppningsvis är det någon som ställer krav, både på laget och föreningen. Det bästa vore om det är någon som sågar truppen och driver igenom en eller flera värvningar. För att detta ska ske tror jag att det måste vara en väl ansedd coach, ingen färsking som nöjer sig med vad han får.
Kommentera

Får hoppas att det inte är som Pucken tror att det är spelarmakten som har tagit över igen.
Då kan vi bara se fram mot kavalserien inom kort.
Och är det så, ska det bli intressant att se dom rediga spelarna ordna upp det här.

www.arbetarbladet.se/Brynas/BIF_local_1.php?id=576014&avdelning_1=102&avdelning_2=118&variabel=ISHvinj.gif
Kommentera

rackham: Just det där är ändå tragiskt o läsa, vem fan går ut i pressen o sparkar på en redan liggande man?
Kommentera

rackham:

Japp...
Han heter Lennart, är 43år bosatt i Västerås yttre kanter med villa kombi å hundar. :P
Kommentera

rackham: Förklarar väl varför Sjödda har varit så kass då, undrar om petningen av Molin har spelat in in på slutet.

Kan inte vara lätt att vara arbetsledare i firma Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Jag trodde Brynäs hade provat idén med spelarstyrd verksamhet och kommit fram tll att den inte fungerar. Esko, TJ och flera andra körde huvudet i väggen när de inte kunde styra över laget. Om tanken är att Östblom och Thelin ska sätta ut gummikoner och gubbarna i laget bestämma resten så blir man ju nervös. Boork måste ersättas med en tränare typ Fleming som kan ledning utan att kväva egna initiativ. De är väl den avvägningen alla ledare måste försöka göra (rackham!).
Kommentera

Tjuge: :-)
Kommentera

65selander: Ja, du kan nog räkna med Molin i morgondagens match. Han hade tagit Alcéns plats i fjärdekedjan på dagens träning.
Kommentera

Lunkan:
"Olof Östblom och Tomas Thelin tar över ansvaret och fortsätter leda laget under de kommande matcherna, säger Micke Sundlöv, sportchef."

lämnar öppning för Flemming eller Wikegård
östblom kommer att bli uppäten...av spelare, media, supportrar...
Kommentera

Ja, nu har ju många här fått som dom ville. Blir mycket spännande att se om alla tvärsäkra i det gänget varit rätt ute. Hamnar Brynäs i kvalserien är det nog bra om dom har förberett en förklarande text.

Intressant att se vilket förtroende många har för Boork. Hade det varit nån annan tränare än Boork hade alla varit överens om att det var helt rätt att sparka tränaren i det här läget. Väldigt många, både bland brynäsare och vanliga dödliga, är tydligen inte helt övertygade.

Tänkbart mardrömsscenario. Vi möter nu tvåan och trean i serien på bortaplan. Med stor sannolikhet inleder alltså Östblom the rookie med två förluster. Hur bra är det?

Känslan just nu är att det kan sluta hur fan som helst. Antingen är spelarna bättre än dom hittills visat och kan äntligen släppa Boork-oket och börja spela ut. Eller så är dom sämre än vad dom visat dom två senaste åren och tappar tryggheten från Boorks styrspel och faller fritt.

Ett lag med ambitioner ska ha en namnkunnig tränare. Köp!

Nåja, jag kommer fortfarande ihåg känslan efter 9-1 matchen. Den räcker ett tag till.

Är det nån som INTE ska gå på Moramatchen?
Kommentera

Peja: Okej. Blir intressant om de kan kriga till sig en pinne i morgon. Frölunda borta är inte kul. särskilt med två målisar som blandar och ger.
Kommentera

Jajjen: Hade det varit bättre med 2 torsk med Boorken vid rodret? Det kändes ju inte som det låg en vändning i luften direkt!
Kommentera

Kung_Sjödin och Lunkan: "jag aldrig vill se honom träna Brynäs"
Ni får väl lyssna på webbradion då!
Ironiker som jag är har jag just tagit på mig “Boorklyn Tigers”-tshirten med texten “Dags för ett Norrlands Guld”. “Thelin Tigers” känns inte som ett lika starkt varumärke, men något vi får härda ut i väntan på frälsaren; en man som kan dyka upp i vilken skepnad som helst. Vilka namn har spelbolagen pockat fram och till vilka odds?
Kommentera

rackham: Expressens anonyma källor ger jag inte mycket mer än en pungspark för!
Kommentera

Peja: Börjar dom redan fega ur ?
Kommentera

Jajjen: "Ett lag med ambitioner ska ha en namnkunnig tränare. Köp!" Amen!

Sen får man säga till försvar för alla de som inte kunde se ryggen på Boork fort nog (och jag har varit en av dem som menade att hans arbete i klubben kommit till vägs ände) att valet aldrig ställdes upp som ett mellan Boork eller en spelarstyrd klubb. Jag vill självklart se att man värvar en annan etablerad tränare så snart som möjligt och skulle bli otroligt överraskad om så inte blir fallet.
Kommentera

20 Lindgren: Bra inlägg, vill bara korrigera och meddela att jag numera gärna ser honom träna Brynäs. Det var förut som jag aldrig ville se honom träna BIF. (Man är väl inte sämre karl än att man kan ändra sig. =)

Dessutom vilka namn på tränare ser ni i Europa som skulle kunna gå in och ta över nu, förutom Wikegård?
Kommentera

Kung_Sjödin: det finns en herre som hade pasat bra just nu men som tyvärr inte lever...:(
Kommentera

21olsson: fanns****
Kommentera

Jompe: Och jag blir väldigt överraskad om dom kommer att värva en annan etablerad tränare så snart som möjligt. Om man ger någon benet utan att ha en ersättare så har man redan där visat på riktigt dåligt omdöme. Det är ju inte precis P98 vi snackar om.

Situationen som råder nu är att man har fockat ut piloten genom dörren för att några äldre damer på rad 1 och 2 tyckte att han flög för guppigt - och först nu inser att man måste få ombord en pilot innan drivmedlet tar slut. Smart! Är det nån som ser om Sandra Bullock är ombord??
Kommentera

claesw: "Bra att Boorka försvinner med tanke på att han drar åt sig negativa skriverier hela tiden, aldrig bra, media kan stjälpa hela nationer och definitivt ett hockeylag."

- Så då menar du t.ex. att Wennerholm indirekt styr Brynäs. Hualigen säger jag...
Kommentera

21olsson: Ja, det var tider det!
Kommentera

rackham:

Vem fan är det som inte kan hålla truten stängd??

Locket på nu,inga kommentarer o hänvisa till styrelsens beslut måste vara det enda som ska ur spelarnas trutar just nu.

Nu är det upp till bevis,klarar dem pressen?
Kommentera

Kung_Sjödin: Men det där vet du ju inte. Ingen utom de närmast invigda vet hur hela planen ser ut. Idag har vi sett första akten, exit Boork, om några dagar kommer Akt 2, entré nye tränaren.

Skulle detta visa sig vara en enaktare, som du tror, så är jag både bekymrad och överraskad.
Kommentera

Makkan: Molin hade nog spelat ändå mot Frölunda. Alcén, Gynge och Salle bildade en kedja där Salle var center, det känns som att ingen av de kommer spela imorn.
Kommentera

Lunkan: "Hade det varit bättre med 2 torsk med Boorken vid rodret? Det kändes ju inte som det låg en vändning i luften direkt!"

Jepp. Det hade varit bättre med två torsk med Boork. Då hade alternativet att sparka tränaren funnits kvar.
Kommentera

Peja:

Hur såg backparen ut?
Kommentera

Kung_Sjödin: "Situationen som råder nu är att man har fockat ut piloten genom dörren för att några äldre damer på rad 1 och 2 tyckte att han flög för guppigt - och först nu inser att man måste få ombord en pilot innan drivmedlet tar slut. Smart! Är det nån som ser om Sandra Bullock är ombord??"

*ASG*
Kommentera

« · 928426 · »