Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Boork ska granskas!

« · 916168 · » Till forumet


Sv: Boork ska granskas!
Lindström: Det som ställer till det för de som kräver utredning och bestraffning är ju faktiskt dom själva. Genom att på förhand bestämma sig för att vissa spelare är "stjärnor" och mer eller mindre oumbärliga jämfört med resten (B-gänget) så har man ju gjort det mkt enkelt för sig.
Komiskt så det förslår...
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Man kan ju kanske vända lite på debatten och se det lite som så att; Bif har en mycket stor trupp däri ligger det stora problemet som jag ser det.

Sen att bänka stjärnspelare det är upp till Borken då han (förhoppningsvis) har känslan av vad som krävs av spelarna som ska bilda laget som ska ta sig an motståndarna.

Jag vill nog säga att dom som tidigare har berömt Borken för sin fingertopps känsla ska slå näven i bordet, och stödja istället för att bjäfsa efter 3 omgångar vara 2 vinster.. Håller vi det snittet så blir det nog utmärkt då slutspelet är en helt annan femma, med andra förutsättningar.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Ja en sak kan man säga om Boorken det är att inget är lungt så länge han styr i bsået en frisk fläkt....

Nu till det andra då granskning eller inte gransking det var frågan, Spontant säger det ja direkt pga finns det en regel som säger spela med bästa laget så måste man göra det och å andra sidan säger det mig är det inte coachen som tar ut det han tycker är bästa laget???

Är mycket kluven i denna fråga men visst kan jag förstå vissa sk experter som det sticker en nagel i ögat hur Boorken gör men ska det rättfärdiga én granskning som sagt vet inte, Det andra intressanta är vad händer om Hockeyligan kommer fram till att det är fel det Boorken gör böter eller i värsta fall uteslutning av Brynäs i ES.
Jag tror inte att dom vågar vare sig det ena el det andra utan det kommer en form av skrap varning att dett var sista gånga bla bla bla osv sedan rinner det ut i sanden, Men skumt är denna regel som Hockeyligan tagit fram iaf skapar debatt och kontroverser som sjutton.....
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Boorken verkar ha en hel del stöd iallafall, se länk.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Ingen ny match tråd inför kvällen än??!!
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huss: Mkt bra perspektiv.
Nästan så jag skulle kunna ha skrivit det själv... ;-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals: Nu vet jag inte vad du har för faktiska belägg som visar på att Boork skulle ha "stora delar av sin publik" emot sig.
Jag tror tvärtom att majoriteten uppskattar att Boork står upp för det han tror på och inte låter sig påverkas av tillfälliga stormar i vattenglas.
Och envishet tycker jag bara är bra i den bransch han jobbar inom. Allför många resonerar för kortsiktigt och med tanke på planen att vi ska bli ett riktigt topplag igen så ser jag ingen större anledning att precis nu skrota det man hittills lyckats bygga upp. Bara för att tillfredställa media och kortnästa supportrar.
Sen tror jag inte ett dugg på att det skulle handla om nån form av prestige bara för prestigens egen skull. En gnutta prestige ligger det naturligtvis alltid i projekt av den här kalibern men att det skulle ha ngt egenvärde i sig tror jag inte på.
Snacket om att det skulle ha varit ett misstag att lämna så många "stjärnor" hemma har som sagt fått alldeles för stora proportioner, men jag kan också sträcka mig till att det var lite väl experimentellt att lämna så många hemma. Vilket jag för övrigt ansåg redan innan matchen spelades och det spekulerades i om uppgifterna stämde eller inte.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals/Huge/m.fl.
Denna länk fick jag mig tillskickad, bra perspektiv tycker jag.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Min frustration bygger inte enbart på matchen i Södertälje, där jag anser att gränsen för vad som är OK passerades ordentligt, jag upprörs också av Boorkens inställning och attityd. Att han inte bryr sig om vad folk tycker (ink. stora delar av sin egen publik). Jag tycker att han är envis och arrogant, jag är dessutom orolig att han sätter för stor prestige i det hela.
Misstaget att lämna allt för många spelare hemma får enlig mig inte upprepas, då är mitt tålamod och den lilla gnutta av förtroende som finns kvar som bortblåst.

Matcherna mot IK Huge blir nåt alldeles extra.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals: Ok, jag misstänkte väl det. Av dina tidigare inlägg att döma så anser jag nämligen att du verkar vara en mkt sansad och klok supporter. Därför blev jag lite förvånad när du nu helt plötsligt kräver Boorks avgång, men som Huss var inne på: beror kanske mest på frustrationen vad gäller specifikt dom nu reste ner till S-tälje.
Och därav min kanske ngt överdrivna svarsreaktion som ju inte var riktad specifikt till dig utan mot fenomenet medgångssupporter i allmänhet.

Är helt enig med dig: om vi så rasar ner i systemet så skulle jag också stå därnere och dunka (om jag har tillfälle).
Fast då får det väl bli nere på Kastvallen när vi möter Huge.
Men då vete fan om inte mina lagsympatier sätts ordentligt på prov, när det gäller vilket lag jag ska skrika på.... ;-))
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: OK, min uppfattning om en medgångare grundas inte på vad man säger utan hur man agerar. Jag går på alla matcher som jag har möjlighet att besöka, det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra även om så Brynäs skulle falla som en sten genom seriesystemet. Då skulle du se mig ståendes vid Testebovallens uterink och dunka händerna i sargen.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals: Jag kallar exakt vem jag vill för medgångssupporter när jag anser att man uttalar sig som en sådan.
Och jag vet iaf så pass mkt som att du uttalade dig som en sådan i ditt inlägg.
Det är iaf ett klart gränsfall när det gäller MIN bedömning av vad som kan kallas en medgångssupporter.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals: Så, så..behärska sig nu. Förstår frustrationen av att fixa en sådan resa och sedan få se ett s.k. b-lag på isen. Men faktum är väl att Brynäs knappast var utspelade i den matchen och att Brynäs nu har ett ganska jämnt lag. Knappast någon hade väl klagat förra året om Widing ställts över en match eller två?
Sen var väl också förväntningarna högt uppskruvade efter 9-1 mot LHC?
Men de flesta är nog överens om att Boork gick lite väl långt. Dessa poäng kan i slutändan kosta Brynäs många sköna miljoner i jakten på hemmamatcher. Förutsatt då att Brynäs med en annan uppsättning skulle ha vunnit i Müslihallen...
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Att ställa över så pass många *stjärnor* tycker även jag var att ta i men at skrika efter Boorks avgång är ju pinsamt efter 3 ynka matcher...
Kul se vad det blir för lag ikväll....
Hela media sverige bara väntar på få slänga upp rubriker osv :)
Snacka om att Boork fått hela Sverige att snacka BIF :)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Du kan dra, kom för fan inte och kalla mig för medgångssupporter, det där vet du inte ett skit om.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge:

kanske finns en anledning till att de flesta klubbar som går bra och vinner sina matcher fyller sina arenor, och de som går mindre bra och förlorar en hel del inte fyller sina.

ser man på det med dina ögon, då är ju "i stort sett" hela sveriges hockeypublik medgångssupportrar, så när som på dej då;)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Fundamentals: Ja, helledudanedej....
Stackars stackars (medgångs)supportrar som inte kan gå och stötta sitt lag utan att kräva de s.k stjärnornas närvaro.
Skulle tippa att ca 90% av matcherna (minst) ändå spelas med de flesta eller tom alla s.k stjärnor i laget. Att börja grina över att man minsann inte får se sina stjärnor då och då känns minst sagt pinsamt, om man nu ska kalla sig för en riktig supporter.

Och självklart så ska väl Boork avgå.
Jag menar: experimentet har ju faktiskt fortgått nu i den osannolikt långa raden av.............ehh 3 matcher...
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Det känns som att de som försvarar Boorks lekstuga ser taktiken som en garanti för ett SM-guld. Det är för bedrövligt. Vad är det för poäng med att ha ett utvilat lag om man missar slutspel. Vi minns alla hur jämn serien var förra säsongen.

Det som hände i Södertälje är oförsvarbart, det var mängder med Brynäsfans på läktarna, några reste väldigt lång, de flesta lade ut flera hundra kronor på bl.a medlemskap i supporterklubben, resa, biljett och mat.

Det är sällan ni ser mig gnälla på Hockeysnack men nånstans går gränsen även för mig. Det här är inget objekt för experiment, det här är Brynäs IF: Avgå Boork!
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
RavenLord:
"All fokus riktas på Boork och ingen på spelarna de kan ju även vara lite av tanken med att han drar på sig uppmärksamheten"

[url=www.wikegard.se]Wikegård[/url] körde med det upplägget i DIF.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Vad är det egentliga problemet med truppen? Har de inget ork och därav så stor trupp ? ;-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Den här regeln kan dom ju skrota direkt!
Ska alla lag som spelar med andramålvakten ibland få böter eller bli utslängda ur elitserien också? För dom ställer ju inte upp med bästa möjliga lag.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
RavenLord: Absolut, visst är det till viss del så.
Det gäller också att skapa en vimotdom-känsla som alltid är bra att ha i sportsammanhang.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
rafalski: Inte så konstigt att det sannolikt är polsk riksdag i deras fikarum.
Det kan ju aldrig vara bra att gamla nöjesreportrar ska sitta och leka sportorakel.
Senast i raden är väl Runheim (f.d Åkesson) som klantat till sig i debatten om kvinnliga sportjournalister. Han menar att dom bara får sina jobb pga skönhet och inte av kompetens.
Men varför då dra upp kvinnorna som exempel?
Det hade ju räckt att han bara gått till sig själv och konstaterat att skönheten måste ha gått före kompetensen i det egna fallet... :-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: All fokus riktas på Boork och ingen på spelarna de kan ju även vara lite av tanken med att han drar på sig uppmärksamheten
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huss: Klockrent. Och att Boorken klagar på media och fans ingår ju också till viss del i spelet sas, för att hålla intresset vid liv.
Eller som nån så vist uttryckte det: ser hellre att dom skriver skit om en än att man inte skriver alls....
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: I gårdagens Aftonblad tog Boorken plats på Anrells heta lista pga att han lurat alla med att han skulle endast matcha tre femmor, i samma nummer mer eller mindre kräver Wennerholm Boorkens huvud på fat. Undra hur snacket går i fikarummet på redaktionen.
Dags att lämna in kvällens matchtips, 3-2.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Wennerholm skriver för att skapa rubriker, inget annat. Regeln som är skriven för befrämja ”läggmatcher” kan aldrig fungera i praktiken då det skulle kräva en officiell ranking av alla spelarna innan säsongen som då Hockeyligan och SHF skall följa upp och kontrollera gentemot laguttagningen i varje omgång.
Sen kan man tycka att den gode Boork utmanar lite onödigt mycket ibland. Hans klagan på att press och fans ”inte förstår honom” är lite löjeväckande. Förstår precis vad strategin är men för det behöver man inte alltid hålla med om hans tillvägagångssätt.
Men att gnälla i match 3 av 55 precis som Huge skrev, please…
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
rafalski: För övrigt tycker jag att man verkligen borde kolla upp ifall Expressen och Aftonbladet verkligen ställer upp med bästa möjliga lag på murvelsidan.
Där kan man många gånger snacka om fel man på fel plats... :-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
rafalski: Absolut. Men jag förstår inte all uppståndelse:
Vår absolut störste stjärna (Brendl) spelade ju senast?
Och både Lind, Björne och och Molin är ju enligt Expressen dom stjärnor som bänkades mot Luleå, men dom spelade ju alla tre mot SSK? :-)

Nåväl.
Kanske läge att gå all-in på Modo idag? ;-))
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
rafalski: Problemet i botten är ju att det var så pass många som fick stå över utav de som hade varit tongivande, fast hade vi vunnit så hade det varit frid och sol i GB'n. Alltså så är det Korhonens fel ;-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: He he, vår gode Boork rör om i grytan ordentligt. Snacka om att varje laguttagning kommer att synas med lupp hädanefter. Ger mig fan på att ikväll vilar första, andra och tredjekedjan ;-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Notera Mats Ahdrians (Frölunda) kommentar till frågan ifall Boork har begått ngt regelbrott:

"Inte mer än vad Modo gjorde i seriens slutskede i fjol. Modo förlorade två gånger mot Mora, och där man mer eller mindre sa inför matcherna att man sket i resultatet."

Och djävlar vad mkt snack om regelbrott man hörde då från Wennerholm och andra tomtar....
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Kom igen Leffe.
Ge dom vad dom tål bara...

Se länk
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
GävleLasse: "Om det ligger någon som helst logik bakom din stora idol Boorks resonemang om målsättning för säsongen så är SSK ett av lagen som skall slås, alla dagar i veckan."

Varför ska just SSK slås alla dar i veckan för att uppnå målsättningen om en topp4-placering?
Bara för att DU och vissa andra har en förutfattad okunnig mening om att dom skulle vara så mkt sämre än ngt annat lag?
I längden känns det sannolikt att dom kommer att slåss i de nedre regionerna men det är heller inget som är absolut säkert utan enbart ett på förhand konstruerat skrivbordstänkande.
Och det är ju det här resonemanget som många för om att man bara ska slå vissa lag som är så pinsamt att höra.
Det är dessutom alldeles för tidigt att sia ngt om lagens verkliga kapacitet.
Det har gått 3 omgångar av 55....
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
tjugo8: visst oroar opubliktillströmmningen men låt det gå några omgångar så vi får se åt vilket håll det pekar. Fortsätter vi göra 9 baljor varje hemmamatch är jag inte orolig ;) .

All publicitet är bra publicitet och nog fan har BIF fått en hel del av den varan sedan Boork tog över rodret.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
JanT: Eller som DN uttryckte det "Brynäs b-lag var bättre än SSKs a-lag"
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
65selander: Short term pain, long term gain…
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
GävleLasse:
det kan vara framgångsrikt sportsligt sett för Brynäs...låt oss utvärdera det när säsongen är SLUT...eller när Angell dyker upp då försöket ska utvärderas

minns tugget o kappvänderiet som pågick under wahlberg/miettinen-tiden...
Är det någon som idag hade velat byta slutspelsplatsen mot att ha dessa energilekage kvar i Brynäs...?


däremot är jag dock väldigt orolig för publiksnittet i LA, något som påförs av andra klubbar i AB idag;
"Vi i Timrå skulle aldrig vila stjärnorna. Vi har ett ansvar gentemot publiken"
"Vår publik (läs HV71) förväntar sig att vi alltid ska ha bästa möjliga lag när vi spelar."
"Men de som har köpt årskort vill se de bästa spelarna. (SAIK)"
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
wap.hockeysnack.com
Lördagen kan ju bara sammanfattas så här. dålig uppställning, målvaktstavlor, oförmåga vid pp. Boorks sk genidrag... Enda behållningen var att man träffade på lite folk man inte hade sett på ett tag.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
JanT: "Det lag som spelade fick nu en chans och det var kanske sista gången vi fick se den här uppställningen tillsammans på isen."

Ja, det får vi sannerligen hoppas,med den uppställningen blir det KS och inte som Boork siktar på,topp4.

Jag tror ärligt talat inte att tongångarna varit jättepositiva om vi hade vunnit heller, för det såg fan inte bra ut.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
GävleLasse: Det mest intressanta i kråksången är dock hur tongångarna hade varit om vi segrat?

Dagens trösteord står "pucken" för;

"Det lag som spelade fick nu en chans och det var kanske sista gången vi fick se den här uppställningen tillsammans på isen."
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
sylf: Har som du lite svårt att se nödvändigheten i att spela 3/4/5:e femman i en och samma match. Hade det inte räckt att bänka antingen Hauthonens eller Hansens lina?

Sen behöver man ju inte uttrycka sig som Wennerholm i AB, karln har ju fått fullständigt frispel....
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge:
Boork kapar sig själv igen, ge honom & Bif kännbara böter.

Till dig Huge som har illusioner om Boork.
Han är inte speciellt smart & agerar mest på känsla.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Om det ligger någon som helst logik bakom din stora idol Boorks resonemang om målsättning för säsongen så är SSK ett av lagen som skall slås, alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: hej alla brynäsare
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
GävleLasse: Det är nog snarare du som intalat dig själv att ett lag som kommer från AS naturligtvis måste vara ett lätt byte för ett så anrikt lag som Brynäs.
Du är dock inte ensam om den villfarelsen, om det nu är någon tröst...
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Jajjen: Alltid kul att kunna hjälpa en vilsen supporter... :-)
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
sylf: Huge har blivit dysterkvist och tror inte Brynäs rår på nykomlingen från AS om man ens mönstrar bästa laget..
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: "Rätt reaktion över gårdagens förlust är:
förbannad och sur över att man förlorar men att sen kunna se någorlunda klarsynt och nyanserat på HUR och VARFÖR man förlorat.
Och därefter ge kritik eller beröm till spelare eller tränare om det förtjänas.
Tyvärr så råskäller många utan större eftertanke utan att öht ta hänsyn till det jag nämnt härovan."


OK, här kommer svaret!

Hur= Laget var för dåligt!
Varför= För att Boork vilade FÖR många bra spelare.
Kommentera

Sv: Boork ska granskas!
Huge: Tack! Då vet jag till nästa gång.
Kommentera

« · 916168 · »