Brynäs IF

723732 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 619036 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
Är det någon mer än jag som inte bryr mig om han byter ut halva laget, Brynäs har stora problem, boork vet vad som ska göras och inte göras, jag kan inte säga att någon av dom sprutar in poäng direkt, och vad vet vi? det kanske är värsta divorna och skapa dålig stämming, ähh boork ska fan köra på...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Ja frågan är om detta sköts korrekt. Visst skall man skicka signaler men har man inte skylldigheter att visa lite framgångar med?

Jag har satt mig i tanken om att Läkerol förväntar sig att det skall spelas elitseriehockey i Läkerol Arena nästa säsong och med spelare som Spets och Almtorp når vi inte dit, de håller inte måttet helt enkelt.

Ett flertal av spelarna som kommit ÄR framtidsspelare som skall leverera i framtiden. Det rimmar illa med det faktum att de underförstått MÅSTE leverera redan nu...För de som skulle leverera nu sitter ju på bänken eller i kylskåpet...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Helheten GävleLasse, helheten. Man är välavlönat hockeyproffs både på och utanför isen. Signaler till sponsorer och andra spelare i laget drabbar även den sportsliga biten om detta inte sköts korrekt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Det vore enklare att helt enkelt annordna en tröjbytardag lagen emellan...

Tyvärr så agerar Brynäs för sent då fler av de bättre spelarna redan lämnat Almtuna...Men det är klart, vi får ju en OS back på köpet å det är ju inte kattskit det...När hade Brynäs en sån toppback sist?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn: Jag håller med dig om petningarna. Miettinen tycker jag har varit relativt bra så här långt. Wahlberg är ju en "återfallsförbrytare". Jag funderar på ett av Boorks argument om att Wahlberg inte ställer upp på sponsorträffar och liknande. Min fråga är: Är det inte Micke Sundlöv som skall ta snacket med Wahlberg? Det är ju uppenbart att det problemet INTE är idrottsligt relaterat utan ett rent marknadsproblem. Hade det inte varit mer lämpat att gå in med löneavdrag eller liknande?

Boork är väl anställd för att ha hand om den sportsliga biten?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Långsiktigt? Avväpna Brunäs nu och bygga ihop med Almtuna? hmm...intressant.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Herregud, "hitta spelglädjen", snyft, man blir nästan tårögd hur dessa spelgenier misshandlats av diktator Boork. Som jag tidigare sagt så tror jag inte en sekund på att inte Boorken tänkt igenom det här innan han agerat. Är det inte det som vi efterlyst, raka puckar. Vi/ media har frågor varför dessa spelare åsidosatts, Boork svarar rakt och ger inget utrymme för spekulationer och felaktiga ryktesspridningar. Och att jämföra dom med Almtorp/ Spets är ju på gränsen till löjligt. Det handlar om INSTÄLLNING, och den brister förnärvarande hos Miettinen/ Wahlberg. Att dessa två i sina bästa stunder överglänser Almtorp/ Spets råder det ingen tvekan om.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Boorken gör rätt när han petar Wahlberg, men fel när han petar Miettinen som spelar bra. Aarnio är värvad som grovjobbare och "hitter" och det gör han jäkligt bra. Man njuter på läktaren när han får in en rejäl tackling.

Nu när det är upprört här så vill jag se ännu lite längre bort, till nästa säsong. Då måste Lind vara som bäst tredjecenter. Wahlberg får gärna vara borta.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Dessvärre så räcker det inte med inställning, matcherna måste vinnas annars kommer Boork att dra ner Brynäs i KS där vad som helst kan hända. Frågan är: Ser vi hellre ett Brynäs med bra inställning utan divalater i allsvenskan eller vill vi ha kvar Brynäs i Elitserien med en eller två spelare som är lite diviga? Är detta ett problem med "divor" på något sätt unikt i Brynäs eller återfinner vi såna här saker i alla lag?

Boork vill bygga långsiktigt men har vi råd att vänta fem sex år på att spelare som Almtorp, Bäckström och Spets skall mogna och bli spelare som kan axla manteln som riktigt tongivande spelare i ett elitserielag?

Jag hade haft full förståelse för Boorks agerande om vi haft spelare som haft kunskapen och talangen att producera bättre än vad de nämnda spelarna har gjort. Wahlberg och Miettinen har stått för en ganska stor del av Brynäs magra målfabrikation.

Har vi råd att satsa på Boorks ego istället för Wahlbergs och Miettinens egon?

1-4 idag...

Känns det bekant?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
"Jag vill inte ha spelare som tror att de är bättre än vad de är, har dåliga karaktärsegenskaper eller har ett CV som gör att jag tvingas spela dom i matcherna oavsett hur de de glider omkring på träningarna. Sätta uppblåsta spelare på bänken blir belastningar för lagmoralen. "

Ja nu börjar man ju förstå vad han menade i sin krönika på höstkanten.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Håller med. Jag tror det här kommer att blåsa över ganska fort. Boork är inte dummare att han förstår att nu, när han gjort en glasklar markering, är det dags att börja bygga egon i laget igen.

Några har undrat varför inte spelare som Almtorp och Spets bänkas eftersom de är sämre än Wahlberg och Miettinen. Orsaken till att W och M bänkades var inte bristande kvalitet utan bristande inställning. Spets antas väl stå på tillväxt och så länge han krigar på efter förmåga bör han inte bänkas, enligt den logiken.

Idag tar vi MoDo rätt upp och ner bara, som Lars-Göran Nilsson skulle sagt. 4-1. Wahlberg får matchstraff efter att ha kastat sig över Lückner.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: då vore di ju direkt karaktärslösa, Miettinen o Co. Bara en galning agerar som Boorken gör. Jamenar, även om saken alls inte angår mig så är jag tallriksögd och häpnad. Skicka Boorken tillbaks till 90-talet o pannkakan. Tipsa gärna folklivsforskarna också om saken också...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Hur Miettinen och Walle skall kunna hitta spelglädje igen är obegripligt. Deras tränare snackar skit om den i tidningarna och hänger ut dem på ett sett som sällan skådats tidigare. Walle är 33 år och närmar sig slutet på sin karriär, han kommer knappast att krypa för Boork. Tänk om han verkligen har varit sjuk när det varit sponsorträffar och han kallats för lögnare i media av sin tränare...Miettinen har spelat helt ok de matcher jag har sett honom. Inte lätt att glänsa i Brynäs 4e 5a inte.
Verkar som om attt Boork är hemskt förtjust i Almtorp och Spets som inte behöver prestera för att få istid, orättvist tycker jag. Kanske allt löser sig vid nästa fönster. Eller ännu bättre Walle och Miettinen spelar nästa match och resten av säsongen och gör det riktigt bra.
Jag vill se Brynäsare med långa kontrakt och hjärta för klubben, inga artistkontrakt och spelarbyten under pågående säsong. Hoppas att Boork (om han blir kvar) på sikt kan åstakomma detta i Brynäs. Förhoppningsvis så blir Brynäs attraktivt för unga talanger då de ser att de kan få chansen i Brynäs.


Nu djävlar får Boork se till att vi vinner mot Modo i kväll annars sitter hans huvud löst. Mitt tips: 4-1
Go Tigers Go Go Go.....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Danne66: Själklart spelar han högt, men jag tror inte för en sekund att Boork tänker på sig själv eller är rädd för att få sparken. Han har ryggrad, nu är det upp till Wahlberg/ Miettinen att visa att dom också har det.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: yes, kan man finska kan man stava till ordet hokky.

(som kuriosa kan jag härmed ge er även på latin ordet ni så älskar. Nordstedts nya latinlexikon har alsulegrius som översättningsord för ishokkyspelare. Himla roligt. Romarna visste noll om is. Hokky var di tvärsäkert bäst på.)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Självklart gör Boork rätt som tar tag i ett problem som endast Fleming gjort tidigare,men som även Esko såg men inte hann ta tag i.Glidare klarar vi oss utan.En spelare som inte ger 100% ska inte spela och ingen spelare är viktigare än klubbmärket.Det viktigaste är dock att om dessa herrar försvinner så måste dom ersättas,med bättre spelare.Har väldigt svårt att se Walle bli nåt annorlunda,han har varit sån sen barnsben och lär inte ändra sig vid 33 års ålder.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Hursomhelst är det en jävligt farlig balansgång som Borken sysslar med. Kan gå åt helvete eller sätta fart på laget...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Tycker mer synd om Almtorp, 1/3 av Wahlberg/ Miettinens lön och ändå behöva slita som en galärslav.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina:
Och det säger bruden som stavar hockey hokky ;o)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
aphac:
Det är väl såhär det blir när vi under flera år bara haft pucksamlare som tränare.. Spelarna är väl vana att styra och ställa själva..

Boorken har verkligen sina favoriter.., låta Almtorp dubblera man baxnar!

Arnio gör det han är anställd för att göra, tacklas och han gjorde det bra mot HV. Det var ingen poängkung vi värvade men det visste vi.

Har inget minne av att Walle var med på "Meet and greet" på torget i höstas.

Hm, Cassel petad ikväll också...

Har inte Läkerol en tablettsort som heter Cassel eller nått liknande, stort!

Nä dax att styr kosan mot Gavlerinken..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: jamen, släng ut Miettinen då. Han behövs annanstans. Där inte galningar stör hans karriär. (mest troligt är att Miettinen inte jävlas för att jävlas utan att någon jävlas med Miettinen) Som vi alla vet är hokkykarriären kort. Kortare än det borde vara för somliga tränare att vara som och verka som *ilsknar till*
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
65selander: Det är i och för sig bra att Boork statuerar exempel..presterar man inget ,då ska man ej vara med heller. Håller dock med dig om att vi behöver Walle och Tommi i laget framöver. Hoppas på en 3poängare i kväll mot Alfredshems stoltheter...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
aphac: haha...jag förväntar mig att bli utslängd, såklart. Fast då missar ni sanningarna ni inte kan leva utan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
aphac: Kanske är intresserad ändå. Men du kanske sitter i din skrubb med skygglapparna på när det gäller andra lag ;-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Foppa SKA ha bra betalt, han levererar i varje match. Självklart går det inte att jämföra löner mellan ES och NHL, men Miettinen ligger med all säkerhet på topp 5 listan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina:Du som inte ens gillar Brynäs,har du svårt att komma ur GB:n eller har du inga kompisar??? Varför bryr du dig?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Foppa tar bra betalt för sin attityd. Hur mycket får Miettinen? Spott o spe och en styver? (hur mycket tjänar brynässpelare. Nån som vet?)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Det är ju så att vara kontrakterad utav en klubb innebär mer än att spela och träna. Vore jag sponsor så skulle jag bli vansinnig.

Vore jag chef för en klubb som har folk som inte gör det dom är ålagda hade jag också blivit vannsinnig.

Nä Walle ryck upp dig nu och in på isen och kriga.
Tommi visa nu att du är en bra spelare och svälj din stolthet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Dags för lite fria spekulationer, att Wahlberg har attitydproblem framgår rätt klart. Vad som är lika allvarligt är hans ointresse av sponsorträffar och andra viktiga åtagande brevid själva spelet. Enligt Boork är han ofta sjuk vid sådana tillfällen. Sponsorerna vill ju självklart träffa "stjärnorna". Det kan bli förödande för Brynäs som förening om inte dessa åtagande sköts.
Wahlberg blev ju lämpligt "sjuk" under speluppehållet. Jag tror Boork rätt tidigt såg dessa tendenser och har nog i det längst försökt att få till en förändring.

Se en spelare som Forsberg, alltid hårt arbete, alltid framhållandet av LAGET, alltid tillgänlig för sponsorer. Det är rätt attityd.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport:Det är ju inte överraskande att BIF får sånna här problem som kommer upp nu.Det finns ingen riktig stomme i laget. Dom som ska vara det är för dåliga. Som det blir nu så ska Boork spela laget med mindre folk. Undrar vem det gynnar?Idag ska en sådan "nolla" som Almtorp dubblera!!!! Var fan är världen på väg?Det måste finnas spelare i J20 som kan hoppa in istället för att medelmåttliga allsvenska killar ska spela dubbelt.Låt fler juniorer spela nu när BIF har dessa problem.Vad håller B.Danielsson,Dackell och Arnio på med då? Dom ska ju vara etablerade och visa vägen, men icke.Arnio börjar väl komma upp i klassen sämsta nyförvärv efter Skoog.I kategorin sämsta förvärv är stenhårt om platserna 1-4

Miettinen kanske säger saker som gör att han anses ha dålig attityd, men titta då på Dackell. Han säger kanske inte så mycket, men han om någon visar väl en taskig attityd på matcherna. Lojj är bara förnamnet!!!!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Håller med men man får tänka på att detta är Boorks ord fast han har ju alltid varit rättfram.

Synd att Walle och Tommi inte vill ställa upp för laget eftersom vi skulle behöva dom i långa loppet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport:

försök nu att stava attitydproblem osär o fint.( Miettinen kanske undgår en del problem oavsett attityd) *S*
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski:
Det där var klockrent!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jäkligt bra intervjuv med Boorken i gd.
Mitt förtroende har återvänt, men speciellt Miettinen har nog spelat sin sista match hos oss...
Skellefteå har större chans att lyckas i kvalserien än Miettinen att få spela kvar i klubben!

Walle verkar ha grova attityd problem...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
pastorn: Är det något vi INTE behöver i truppen så är det dålig stämning. Om sedan Boork petar spelare till och från i vissa matcher så måste de kunna acceptera det tycker jag. Petningarna beror väl till största delen på att spelarna inte presterar det de ska på matcherna. Då anser jag att det bara är att bita ihop och träna ännu hårdare....då kan det ge resultat.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
claesw:

Hörde nån brynäsare som sa i Leksand att Sjödin snackar mer i Omklädningsrummet än Boorken så Sjödin kanske får ta plats bredvid Boorken kommande säsong :-)

tror spelarna lyssnar mer på Sjödin eller ??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
claesw: ...jag tycker (eftersom jag alls inte gillar Brynäs) att det går helt efter mina önskningar.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: stämmer bra, men det kanske är det laget behöver efter alla "svaga" tränare, eller? Vad tycker du?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Har jag fattat saken rätt: Boorken är Brynäs nu. Inte spelarna?

Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Åhhh vad trött jag är på det här nu , det minsta vi behöver i truppen just nu är massa jävla tjafs . Hoppas alla inblandande kan ta sig i kragen och styra upp det här nångång ..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
usch, går boork ut o sågar dom båda sådär hårt i tidningen känns det som det är bestämmt att de ska lämna klubben. jag tycker han tar i för hårt, iaf mot miettinen, tycker han krigar på lika bra som alla andra, förstår faktiskt han blir grinig när han blir placerad i fjärde femman som en ren checking line när han är en av lagets lirare. jag skulle också bli förbannad när jag ser att spelare som almtorp spets får lira mer. wahlberg tycker jag är rätt lat på isen, tillsammans med dackell, men inte värd att peta på detta sätt. usch känns inge kul att det börjar bli dålig stämmning i truppen
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ove Myling: Under tiden kan väl Wahlberg köra ismaskinen i periodvilan, skulle passa honom perfekt. Lagom tempo, inga närkamper och hela Gavlerinken för sig själv.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
RavenLord: Vi kan nog räkna med att båda försvinner inom kort. Tycker personligen att det är skönt om det händer. 2 överbetalda "has beens" som inte bidrar. bort med dem. Skönt att man äntligen får höra hur det går till hos brynäs. tackar boork för infon.
ser hellre 2 nya spelare som ger allt för laget. kanske kan tända övriga i laget med långa kontrakt och dålig fabrikation (läs Dackell).
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tubest: Varför är det okej för MIK och Fabus att "bryta av" tillsammans och inte för BIF och Miettinen?

båda parter bryter av = Mötas på halva vägen

"Har Miettinen nåt val?........"

1. Knyta näven och skärpa till sig
2. Göra en deal med Sundlöv där dom möts på halva vägen. (ekonomiskt)
3. Lägga en bajskorv på Boorks skrivbord och lösa ur sig själv ur kontraktet
4. Tre små rätter: Skärpa till sig lite och spela av detta år och eventuellt småfisa lite när Boorken klappar bänkgrannen Spets på axeln efter ännu en missad målchans.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK: Om det är som Boork beskriver så verkar ju ingenting gå in i huvudena på dessa två spelare så de här kan nog mycket troligt va ett sista försök å se hur de reagerar.
Endera så knyter dom näven och tänker att nu jävlar ska jag visa vad jag kan och att Borrk har fel, eller så gör dom som en äkta diva och pyser iväg och lämnar allt det jobbiga.

Boork bör ju ha insyn i klubben bättre än någon av oss här och i media så får lita och hoppas på att det han gör är rätt
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten:
Precis jag har för dålig insyn i klubben så jag sitter och försöker fundera ut vad som kan vara logiska orsaker för hänga ut spelare i media och dessa det enda jag kommer på , för som nån sa det är aldrig bra hänga ut spelare i media om det går undvika ju
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten:
Vad beträffar Fabus så är det väl rätt uppenbart att nåt är fel när man som poängkung kommer till MIK och gör 2 p på 20matcher..då är det ju bättre för båda parter att bryta av.

Varför möta Miettinen på halva vägen?....vill han bryta kontraktet utan att kämpa för sin plats så är det väl upp till honom att ta konsekvenserna av detta.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK: "men vad vet jag är ju bara en sketen supporter så som sitter gissar"

Välkommen i klubben :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
RavenLord:
Eller så har han fått för mycket klagomål från läktar coacher som undrar hur fan han tänker som bänkar några av största stjärnor han har i laget och tröttnat på det och vill gå ut med varför han gör som gör ..

eller så har han sett detta som sista utväg när inte privata samtal med spelarna verkar hjälpa , funkar det inte efter detta så kanske tyvärr enda utvägen skicka iväg spelarna

men vad vet jag är ju bara en sketen supporter så som sitter gissar
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tubest: Klart han har ett val...precis som Skoog, Viitakoski, Fabus, Leska mfl.
Om Miettinen knallar upp till Sundlöv och säger att han ger blanka fan i att spela mer så tror nog jag att Sundlöv möter han på halva vägen.
Kommentera

« · 619036 · »