Brynäs IF

723731 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 619136 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
Heja Borken! Nu har han gjort det jag har gapat om i flera år. Och tänk att jag var skeptisk till den mannen...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mm.... 4-1 till Brynäs e mitt tips.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bif_FANS: Skit i radion. Huvudsaken att Brynäs vinner ;-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Hoppas att webbradion funkar bra iada ...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Lite väl hårt att låta Miettinen och Wahlberg stå över 2matcher, viktiga så oxå ! Det hade räckt mot TIK, men nu så får dom inte ens spela mot MoDo, en viktig match om vi ska hålla oss över Slutspelssträcket ! När får dom komma tillbax egentligen ??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Det är möjligt, men först ska vi slå Modo i EFTERMIDDAG :-))
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Borken aggerar helt rätt, det är en lagsport där alla måste bidra för att lyckas. Ingen kan åka snålskjuts.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Hursom. Ni får stryk i kväll.

Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Har för mig att Wahlberg suckade på samma sätt när Fleming gav han semester förra säsongen. Om han nu är så fruktansvärt spelsugen vore det kul om det märktes på isen också.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Som man kunde läsa i en kvällstidning"Undrar var Flemming och Borrk gör för fel-som båda fattat samma beslut med bara några månaders mellanrum. För det kan väl inte vara Whalberg som är snett ute?"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn: Wahlberg och Miettinen fortfarande bänkade, enligt Aftonbladets förhandsinfo.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: bara testa ifall att ni var vakna *rycka på axlarna*
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joto: Exakt. Det är liksom så det måste vara i ett hockeylag. Eller vill Du ha det på något annat sätt?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Är inte Wahlberg eller Miettinen med mot Luleå på måndag så lär de sitta till nästa "fönster".
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Walle kommer att få spela när han har underkastat sig Borken och hans ledarskap.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joto: Wahlberg suckar i Aftonbladet; han "måste få spela". Det lär han också, och då får han en utmärkt chans att visa varför han bör spela. Nu har Boork made his point, dax att blcka framåt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joto: Jag vill se Scerban som coach i Bif nästa säsong.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
För att få ett lag att fungera och utvecklas måste samtliga i laget vilja var med. Dvs att samtliga bidrar på bästa sätt, med det varje individ är bra på. Om någon i laget väljer att inte göra sitt bästa så haltar det och laget blir inte bättre än det är då. Ett omogen lag skall ledas med tydlig och rak kommunikation där ledaren bestämmer. Om inte alla underkastar sig det så måste de bytas ut om laget ska nå framgång.
När laget mognat och arbetar efter satta mål så kan ledaren kliva tillbaka och låta individerna ta mer intiativ och ledaren har endast till uppgift att kontrollera att de följer den uppgjorda planen.
Mao så aggerar Borken helt enligt grunderna för att skapa ett moget lag som arbetar mot ett gemensamt mål.
Äntligen en en riktig ledare i Brynäs.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: En tackling och ett mål kanske inte motiverar en sisådär hundra slängar i månaden. Att jämföra Bissett och Viitakoski känns nästan förnedrande.

Karoliina: Bissett inga mål ? målkung i Finland ?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Bissett gjorde knappt några mål. Flytta till Finland och blev målkung. *lessen att jag stör er* men, rätt ska vara rätt
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Vi får sikta på att ha Mora och Leksand efter oss i tabellen.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Jo visst är det behövligt att Boork "städar upp" men det hade väl varit önskvärt att Sundlöv och Boork hade signat en center innan.

Mapletoft och Bastiansen hade väl varit två som jag är övertygad om båda är bättre alternativ än Almtorp.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: "en målskytt kommer alltid i perioder när det låser sig men dom vet att arbetar man bara vidare så ramlar puckarna in för eller senare"

Detta var ju inte vad som hände i fallet Viitakoski. Jag minns fortfarande "Bowlingtacklingen" bakom målet i premiären där Viitakoski tacklade två Leksingar och en Brynäsare på en och samma gång.

Men det var det här med målskyttet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Rätt å riktigt...

Halonen? Avdelning: Paniken i Republiken.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Sällan har man varit så splittrad i en fråga. Nästan så att man skulle kunna ta och skrika könsord åt sig själv i varannan mening tamejfan.

Solklart är att det är "uppfriskande" med en tränare som ställer krav. Bänkningar är ett styrkebesked.

Lika solklart är det att ALLA vi här, Boorken, Sundlöv, ja kort och gott alla Brynäsare vill att laget ska bli bättre.

Är rädd för att det visar sig i mars om Boorken har gjort rätt. Åker vi ur och det blir premiär mot Arboga i Läkerol Arena så vet vi att Boorken förmodligen "gick för långt"

Min åsikt lutar nog ändå åt att Boorken gör rätt. Spelar man inte för laget kan man dra. Å andra sidan så luktar det lite rysk roulette...nää jag är splittrad!!! :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Känns som att jämför äpplen och päron, en målskytt kommer alltid i perioder när det låser sig men dom vet att arbetar man bara vidare så ramlar puckarna in för eller senare, dvs Bissett jobbade på och bidrog säkert med att ge dom andra spelarna utrymme. Vad gäller Wahlberg/ Miettinen så är det inställningen som brister. Det är den skillnad jag kan se.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: vad menar du? att slovakien och tjeckien ligger intill. Rätt så. Men också finland och sverige. Samma skit menar du. Nää, inte.

Avdelning: Halonen till President.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Tror du?? Men i den femman så var det inte många som skulle ha gjort bort sig.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Mickis: Det fanns säkert nån i Almtuna eller Arboga som hade passat ska du se... ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Det ligger nog nånstans mittemellan...Mitt mellan jul å nyår skulle man kunna säga....


Men främst är jag avundsjuk på Luleå som har ett bättre lag än Brynäs ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: haha men vem skulle han ha spelat istället för Bisset??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Skärp dig. Har du taskig människosyn eller bara slö illvillja. Tänker inte acceptera slikt dynga.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:Bra fråga,vad Melin hade gjort. Ingenting! Melin hade aldrig kunnat reda ut nå problem alls. Han kan bara coacha lag som är fulla av stjärnor. Han stack ju från Rögle så fort han kunde, typ. Tack o lov att det är "Massa" som står med problemen och ingen annan ryggdunkare som varit verksam i klubben.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Same shit diffrent name...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: våra e faktiskt ena tjecker. *fick 1 in..tjihoo*
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Vad gäller Bisset så hade väl han måltorka under slutspelet 99 tills det lossande i finalmatch 4 mot Modo... Vad hade hänt om Melin tröttnat på att ge honom förtroende?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn:Vill inte se en enda spelare frå AIS eller Arboga mer. Nu får det vara slut på förbredningarna inför nått skittråkigt. Leksand och BIF kanske kommer att ha allsvenskans finaste arenor nästa år,alltid något.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Hehe *evil grin* Hade du sagt Timonen så hade jag gått med på ditt resonemang...Men vad gäller förra säsongen så är det lite speciella omständigheter när det gäller vilka som spelare. De skall väl för bövelen kunna uttala namnet på laget de spelar i för att räknas som tvättäkta..

Sug på den du, förresten är inte Luleå en Slovakisk provins numera?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Jag är inte ett dugg insatt i hur tongångarna låter inom laget men att tro att spelartruppen skakar av rädsla för att bli utfrysta känns absurt. Jämförelsen med Bissett känns lite långsökt också, han levererade jämt och var ytterst sällan skadad/ sjuk. När målen uteblev så blev han assistkung istället. I hans brynäshjärta skulle både Wahlberg och Miettinen få plats. Davydov, diva ut i fingerspetsarna, men gjorde precis det han värvades för, MÅL.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Är det bara finnar i SM-Liiga?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn: Glöm finnar. Ta nå annat.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn: Nej tar man hit en klasspelare så finns det risk för att denne har krav på sin arbetsgivare, nåt som "Massa" Boork inte tillåter.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Fult o narras. *klistrar in* "...När hade Brynäs en sån toppback sist?"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Det jag hört om kommande "fönster" är ju lite glädjedämpande om man så säger. Det involverar Arboga igen. Hoppas på lite bättre kontakter i Finland, vi kan ju inte hålla på och plocka under vår division under pågående säsong hela tiden. Viitakoskis lön borde ju kunna spenderas på en klasspelare, eller?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kahn: Amen!!! Undrar om Boork har nått alias här på GB:n?Många goda råd här eller?? :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: *skratt* Jag väntade på den... Problemet var att DÅ var Boumedienne ingen s v e n s k landslagspelare utan hade ambitioner att spela i "Landet-till-höger-som-envisas-med att-andvända-dubbla-vokaler"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Jag tror också at Boork har tänkt igenom det hela men frågan är ju om han gör rätt. Det är hans jobb att se till att spelarna gör sitt bästa och jobbar hårt men är det då rätt att frysa ut spelare? En trupp med bra stämning är vad som behövs och inte spelare som jobbar hårt för att de är rädda att frysas ut. Undrar om Bissett och Davydov hade gått ihop med Boork eller om de placerats i kylspåpet för att de inte gett 100% hela tiden? Hockey handlar inte bara om hårt arbete utan även om talang och fantasi. Titta bara på Salle i Modo, många klagade i Ö-vik på att han bara åker runt och glider och inte producerar. Harald har hela tiden låtit honom spela och vips så gjorde han 3 mål mot Frölunda och fixade en poäng nästan helt själv nere i Scandinavium. Om han spelat för Brynäs så hade han suttit i kylskåpet och huttrat.....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Bumedienne var väl inte helt fel...låt mig se; 2005 måste det ha varit?  (tsss..ni tror att jag är helt blåst bara för att jag är en Tant)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Varför sitter dom på bänken eller i kylskåpet, den frågan känns mer relevant.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Intressanta juniorer i detta läge är Alcén, Sunna och Stridh. "Björne" har spelat center i nödfall, varför inte spela honom som center istället för dubbleringen på Almtorp?
Kommentera

« · 619136 · »