Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 618669 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:
Det låter dessvärre troligt, då jag åker upp imorrn och mitt facit på senare tid inte är nått vidare... 4 raka förluster har det blivit...

Det är Korhonen man får hoppas på och 0-0, om nu inte han också hunnit bli utfryst över natten...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
micke: Vad gör Syndklöv i Finland?vet han inte om att Boorken bara vill ha medelmåttiga allsvenska spelare typ Almtorp o inte finska toppspelare typ Miettinen!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:

Jag måste erkänna att jag börjar tvivla på vår ledare...
Måste leta upp kassettboken "Alternativt Ledarskap" för att försöka återfå tron..

Rör han Ove och Lindh då jäklar gör jag en Sandlin!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Men frågan är om inte Lind ligger i farozonen han med.

Lind har 1 mål och 9 assist på 20 matcher +/- -7 6 framåt och 13 bakåt
Miettinen har 4 mål och 3 assist på 19 matcher +/- -8 7 framåt 15 bakåt
Walle har 4 mål och 3 assist på 16 matcher +/- -1 6 framåt och 7 bakåt

På detta skall det noteras att Miettinen har tillbringat de flesta matcherna i en mycket sämre omgivning. Han har fått agera "stödperson" till juniorer och spelare som inte hållit måttet. Lind har spelat uteslutande i 1:a och 2: femman...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ja Boork verkar inte vara helt normal i skallen. Om nu Miettinen och Wahlberg petades för att de inte gett allt så borde det räcka med en match. Bästa laget skall spela och Miettinen och Wahlberg är inte de 2 sämsta forwardsen, inte ens nära. Hoppas att Boork sparkas långt långt från gävle och så fort som möjligt. En mediakåt, självgod, tråkhockeyförespråkande, skittränare är vad han är...ush ush...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio:
Det var värst vad negativ man kan vara.
Det kanske räcker med en match vila för potatissäckarna för att väcka de till liv igen och påminna om att ingen är given.......anser att Boorken gör helt rätt även om skulle vart coach i MIK.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Enaranger:

Det är just pga av tabelläget som denna "maktdemostration" verkligen är på plats!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio:

Moget sagt..

Du verkar minsann vara ett riktigt "hockeyorakel"

Återgå till "min kamp"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Till vilka har Miettinen agerat stödperson?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:
Ger han sig på Ove eller Lind så får han hela Gävle emot sig.
Walle och Miettinen är inga heliga kor och har ju varit väldigt ojämna.

Lind är väldigt betydelsefull för laget så han sitter nog säkert.

Sen tycker jag att Walle och Miettinen ska få spela sig ur laget och inte som nu frysas ut ur laget. För är det nån som tror att dom kommer att tas till nåder igen? Enda anledningen till att iallafall Miettinen inte fått foten än är att det är för långt kvar till värvningsfönstret.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jag är skeptisk till om detta gör spelarna eller laget bättre. Jag tror att Boork skapar missnöje och osäkerhet i laget.
Bra träningar, ett fungerande spelsystem och bra coachning under matcherna är vad som behövs. Vi behöver en tränare som anpassar spelet efter resurserna och stöttar spelare som det går tungt för och inte slänger in dem i kylskåpet.
Petningar av de sämsta spelarna är naturligt men det är inte det det här handlar om. Boork vill visa sin makt och han har gjort det förr, nån som minns när han tränade Norges landslag? De åkte ner i C-vm och de flesta namnkunniga spelarna vägrade att spela för Norge så länge Boork var kvar....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
prosten: Han har varit den spelare som skulle ge stabilitet till de spelare som spelat i 4:e femman. Du vet väl lika bra som jag vilka som spelat i den...

En intressant aspekt är det som hände för ett par år sedan.... Den gången gick Miettinen in till sportchefen på eget bevåg.. Fast den gången sänkte han sin lön självmant för att hjälpa Brynäs ekonomiskt...

Med tanke på hur poängproduktionen varit rakt över HELA LAGET så tycker jag att det är fel att utse just Miettinen till nån slags syndabock...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: "Bra träningar, ett fungerande spelsystem och bra coachning under matcherna är vad som behövs. Vi behöver en tränare som anpassar spelet efter resurserna "
Är inte det precis vad vi har i dagsläget och precis vad vi saknade förra säsongen.

Förstår mig inte alls på dina plumpa påhopp på Boork. Något fel är det uppenbarligen på herr Wahlbergs inställning. Petningar från 2 av varandra oberoende tränare är ett starkt tecken på det.

För mig är huvudsaken att vi får igång laget, sen får Boork göra hur han vill.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Mmm...tycks en aning desperat och virrigt såhär 'från sidan sett'
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Du skall spå i abborrfenor, Lasse! Det gjorde Enok Sarri!

Du har väl för guds skull inte tittat sylfs palantir?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Sarri spår VÄDER... jag Släpper väder...

Annars är det kaffesump som gäller...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Sarri är dessvärre avliden, precis som Saida. Undra om Sarri har en son man kan ringa och fråga vad det blir för resultat i morgon?

Man kanske skulle försöka med tysken som spår sommarens väder?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Det behövs ingen spåman för att se att det pekar rakt neråt....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Det pekar uppåt Lasse! Alla mina analyser pekar på det!

Du måste lita på beprövad erfarenhet från en statistikdåre!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Rent konkret,vad är det som pekar uppåt??Vi lever ju fortfarande på våran start i serien!!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Den analysen vill jag se....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT:Tror nog att Brynäs har mer att ge........men vore väl lite kul att se klassiker mötet mellan BIF och LIF i KS;))))
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tubest: Inte det dugg ;)

Då beskådar jag hellre "Slaget om Siljan"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Jag besparar dig mödan av att ta del av mina "formkurvor" som jag roat mig själv med de senaste åren. Det hela bygger dock på att svaga prestationer under en längre tid oftast följs av bättre prestationer under en längre tid.
Självklart får du ta det här med en stor nypa salt. Det kan lika gärna fortsätta att gå dåligt.

Jag tror dock att vår fina start har räddat oss från KS (om skitspelet nu fortsätter)

Med skitspel avses ungefär 1p/omgång....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Boorken rensar lite för att få loss pengar så han kan värva spelare när nästa transferfönster öpnnar!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Karoliina: Jo ja visst är jag lite desperat ikväll. Jag vill ju så hemskt gärna att Brynäs skall slippa kvalspel denna gång men när jag nu läst om Boorkens fortsatta petningar så tappade jag behärskningen. Visst kan Boork ha rätt i det han gör men jag tror inte det för 5 öre. Lugn och ro och så lite turbulens kring laget som möjligt tror jag är bärttre. Nu kommer det att bli oerhört mycket focus på Brynäs den närmaste tiden. Detta händer precis när en massa viktiga matcher väntar och kommer att öka pressen på laget. Undrar om inte de 2 petade spelarna gärna byter klubb när fönstret öppnar? Hur lätt blir det då att ersätta dem? Kanske det finns 2 till lirare från Almtuna att tillgå då....
Jag tror trots allt att vi grejar slutspelsplatsen men jag börjar bli riktigt tiktigt orolig nu..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
BFG: ja det hoppas jag,hoppas det blir en riktig målskytt för det va länge sedan vi hade en målskytt
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: "Hoppas att Boork sparkas långt långt från gävle och så fort som möjligt. En mediakåt, självgod, tråkhockeyförespråkande, skittränare är vad han är...ush ush..."

Jaså, det låter så nu.....?

Här ett annat citat från dig själv lite tidigare under säsongen:

"Tack Boork för att du tagit ned oss på jorden så att vi kan sträva mot toppen igen....Go Tigers Go Go Go....!"

Ja, det går undan i svängarna när man är kappvändare..... :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge:

Elegant Huge, vad är det man säger... Touché
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Nu har Huge bökat runt i Arnios historiebok!!

Vad tycker du själv om Boorkens agerande??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Klart som fan att man är kappvändare. När Boork och Brynäs inledde på ett så fint sett så trodde jag att han var rätt man för uppdraget. Det var innan Vitakoski sparkades och Wahlberg och Miettinen stoppades i kylskåpet. En del konstiga uttalanden från Boork i media har inte gjort saken bättre. Det verkar ibland som om han har gett upp på förhand och det ger inte bra signaler till trupp eller supportrar. Inte så konstigt att han inte får ut max av spelarna när han många gånger verkar uppgiven vid matchstart. Jag tror som sagt att vi grejar slutspelsplatsen men sedan tycker jag att vi avslutar Boork kapitlet i Brynäs historia. Blir det kvalserie så kicka han direkt....Go Tigers Go Go Go..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Tycker Boorken gör rätt om det nu verkligen är så att det bara är den påstådda bristen på motivation och hängivenhet hos Miettinen och Wahlberg som ligger bakom petningarna.
Detta bör spelarna tåla ifall dom ska kalla sig proffs.
Jag tror absolut inte på ngn teori om att Boorken enbart vill visa vem som bestämmer, bara för bestämmandets skull.
Han kör sin linje som han alltid gjort i andra lag, vilket kan ställa till det i ett lag som Brynäs där man inte varit van med detta tidigare.
Jag är faktiskt lite kluven i frågan.
Det kan ju också vara så att Miettinen och/eller Wahlberg inte drar jämnt med Boorken och även anser att hans taktik och spelupplägg i övrigt inte passar deras egen syn på saken.
Och då blir det ju en fråga om vem eller vilka som får vika sig.
Och jag tror inte att det blir Boorken, iaf om man ska gå på ledningens tidigare uttalanden om att man vill ha Boorken som tränare längre än 1 år.
Jag hoppas dock innerligt att Wahlberg och Miettinen tar det på rätt sätt och kommer igen. Ytterligar turbulens är väl knappast vad vi behöver i detta läge.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Är jag förvånad?ditt lilla troll:-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Hoppas verkligen att de inte går förlorade för Brynäs då de är 2 riktigt sevärda spelare i sina bästa stunder. Vilja i all ära men talang behövs också...Blir djävligt nervöst mot Modo i alla fall och om vi vinner mot dem så vänder jag kappan igen....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Månne det vara dig eller. Kappan på ryggen och svärdet för att mota belackarna ;-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Ja det är inte bra det här. Både Miettinen och Walle är typen av spelare som kan gå in och avgöra en match, det har vi sett många gånger.

Men Boorkens "nya" stomme, har fullt sjå att hålla elitserietempo i tre perioder. OK vi har några spelare kvar som kan visa vägen, men det ser ruggigt tunnt ut på centersidan i nuläget.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
arnio: Då utgår jag ifrån att du åter vänder din kappa när/om vi vunnit ett par matcher.
Jag vet inte vad du syftar på när du säger att han verkar uppgiven på förhand. Visst kan man tolka vissa uttalanden på det viset, men jag tycker ändå att det låter lite uppförstorat.
Att säga t.ex att "idag har vi en tuff match, men vi ska göra vårt bästa" kan ju låta bättre än "vi ska gå in och bara vinna idag"
Men jag undrar om effekten på spelarna i realiteten blir så mkt annorlunda om man använder det ena istf det andra.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ursäkta, blev lite fel i mitt förra inlägg.

Skall naturligtvis vara: "Att säga t.ex att "idag har vi en tuff match, men vi ska göra vårt bästa" kan ju låta SÄMRE än "vi ska gå in och bara vinna idag"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Varför inte gå in med "Vi ska bara vinna idag..." torskar man så kan man säga, "Idag hade vi en tuff match men vi räckte inte till...vi gjorde vårt bästa med de var bättre för dagen"
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
65selander: Lyser klingan blå när det är MoDoiter i närheten? Har inte Horava lite drag av en halvorc?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Boorken frispråkig i ännu en intervju...för frispråkig kanske?
Tydligen är Wahlberg inte så intresserade av sponsorträffar och Miettinen vill bestämma vilka som han ska bilda kedja med.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: "- De tillhör truppen. Självklart hoppas jag att de bägge är tillbaka i laget så snart som möjligt. Men när det blir vet jag inte, säger Boork."

Han vill att de skall krypa och be om att få spela igen...

Når säger mig att minst EN av dem kommer att lämna Brynäs vid nästa fönster... Motiveringen:"Vi kan inte ha dyra spelare på bänken"

Sedan tar sig herr Boork en tur till Valbo eller Almtuna för att hitta en spelare som lyder, att han inte presterar nåt trots att han kämpar spelar mindre roll...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tidigare var jag skeptisk till Boorken , mest pga inte hade så mycket koll på han .. men jag tycker det är klockrent att visa att han inte tolererar nå diva fasoner

det är på tiden att Brynäs har fått en tränare som vågar slå näven i bordet istället för bara låtsas blunda eller titta åt nå annat håll
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Helt rätt av Boorken om det är som han beskriver det.
Jävligt skönt med en tränare som inte divorna kör över
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK: Hoppas Sundlöv hittar ersättare i Finland där han tydligen är/var och kollade efter spelare så kan dessa två divor som inte är beredda att jobba för laget söka sig till något alpland.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
RavenLord:
Jo det vore nog det bästa om det fanns nån som kunde ersätta dom , iaf Walle som verkar ha jävligt höga tankar om sig själv

Problemet är väll att marknaden är riktigt tunn just nu bara så om han lämnar blir det nog bara nån från allsvenskan som ersätter , sen vem som gör mest nytta får man ju se då
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:
Ja....vi har ju 2 möten till veckan och jag har ju den känslan att LIF spelarna får panik nu efter torsken mot DIF borta i morrn .....men vad gör det
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK: Jo det som är det jävliga att det inte finns nå spelare av klass att tillgå nu.
Men kanske bäst för laget att de skickar dem åt H**ve*e om de har så stora tankar om sig själva.
Men får hoppas att de tänker om och ger allt eftersom de är bra spelare om de ger 100% på isen
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tubest: Just nu så har jag väldigt svårt att bedömma hur bra/dåliga Brynäs är... Att det är en massa skit och dålig stämning är aldrig bra.

Det gäller att skapa arbetsro... nåt Boork misslyckats med totalt...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK:
Tänk om LIF oxå hade haft en sån......då vore de farliga i år
Kommentera

« · 618669 · »