Brynäs IF

724394 inlägg · 7957 ämnen

BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!

« · 541367 · » Till forumet


Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Här är ett inslag om Boorken från Gävle-Dala TV.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19861&a=359153

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Ang sågningen utav B-Å så flyttar jag diskussionen hit.
Vi får hoppas at Boorken genomför detta på Brynäsarna också!

"Nu får det vara slut på dribblingarna och dutt-passningarna.
Enklare, rakare, rejälare i närkamperna.
De som ska spela enkelt ska börja i den änden.
Alla kan inte tro att de ska vara med och göra allting."

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Larry: Njaa, missnöjd är jag inte, däremot rejält överaskad och förvånad. Att Du av det drar slutsatsen att Boork "är rätt man" förvånar mig däremot inte.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
gojoh: "Förvånandsvärt många här som är positiva (!) till Boork, vi får väl se hur det låter om ett halvår eller så. Som jag ser det är detta en STOR chansning från Brynäs sida, kan bli succe eller fiasko."

Det dom flesta av oss upptäckt är att Brynäs tränarvärvningar dom senaste 20 åren varit chanstagningar. Det här måste vara det minsta chanstagandet se´n Sandlin II. Bättre än så här kan det inte bli. Med dagens ekonomi. Och framförallt - vem därute skulle vara bättre? Wikegård? Han är väl ännu mer kontroversiell och dessutom vill han inte. Evensson? Utbränd. BÅ Gustafsson? Sågad i media. Nä, Boork tar oss till slutspel. Om vi värvar ett gäng backar.

Vad  är det här?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Håller med helt och fullt.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: "Ett gäng backar" ? Finns inte så många platser kvar att fylla, ger mig fan på att dom förlänger med Björck!!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Björck? Knappast! Dom är väl inte galna!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Host host!!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Brukar det inte finnas en del tomma platser på läktaren i Gavlerinken? Där kan Boork sätta backar som inte platsar. Eller skicka dem till Almtuna. Wille kanske behöver diskplockare i restaurangen.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree: Jag lirade back till jag var 16 år. Och det är inte så länge se´n. Jag tror grillerna hette Winner (eller var det korven?). Får Björck kontrakt tänker jag söka nästa lediga backjobb i Elitserien.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Någon som lyssnar på lokalradion? Jag har tyvärr ej tillgång just nu.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Falken:Ja, just nu har de frågestund..... zzzz... ZZZZ.... zzzz.....
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Det får mig osökt att tänka på när det var som sämst ställt med det engelska fotbollslandslaget. När förbundskaptenerna byttes ut på löpande band och till slut var det ingen som ville ta jobbet längre.

Då mottog det engelska fotbollsförbundet ett brev från en fyrabarnsmor i Wales som erbjöd sina tjänster. I sitt brev skrev hon ungefär:

Jag kan förvisso inte ett skit om fotboll men det har ju inte varit något hinder tidigare.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:

:-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree: Dubbel :-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Alla värvningar är förstås en chansning eftersom det är så mycket som spelar in. Men att Boork skulle vara någon slags garant för en slutspelsplats tror jag är väl optimistiskt.
Jag hoppas verkligen att han lyckas, Brynäs behöver det så väl.

Sågad i media? Det har väl Boork också lyckats med (minst sagt). Och även av "en och annan" inom hockeysverige. 
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
gojoh: Det roliga var ju att det var Boork som sågade B-Å i dagens Expressen. Det betyder egentligen inget. Just att han är kontroversiell ger Brynäs rubriker, vilket i sin tur ger mediautrymme, vilket i sin tur ger Brynäs sponsorer exponering, vilket i sin tur ger större intäkter, vilket i sin tur innebär vassare värvningar, vilket... (jag tyar inte mer).
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Tror inte att det Riktigt Så Enkelt...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
gojoh: Nu C, han började med att säga att han "skulle vara kärringen mot strömmen". Ville inte yrka bifall än.

-HF
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
HF: Förlåt V var det som var "kärringen" :)

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
HF: Är inte V & MP alltid det?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Boorken såg iaf rätt cool ut i den svarta pikétröjan med Brynäsmärke på.
Tyckte att man inte skall vara för snabb med att uttala sig om Brynäs förmodade lindansande nästa säsong.
Annars håller jag nog i princip med gojoh: det kan bli succé eller fiasko.
Det gäller att få samtliga spelare att ställa upp på hans filosofi, då går det nog vägen.
Kul iaf med en karismatisk röst i båset när nu WF backade ur....

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Fan! Missade ju TV4+ inslaget om Boork på grund av att jag satt ute i en kall biljävel och lyssnade på mötet. Visar dom inslaget igen, eller?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Huge: "det kan bli succé eller fiasko"

Kan även bli mittemellan,förlust i 7:e finalen efter att ha slagit ut LIF och VF med 4-0 i matcher.....
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
sylf: Ang Honken så kommer han nog få lära sig att stå upp mera, annars så är det silvertejp som gäller.

Själv så känner jag mig lugnare med Honken i mål än Korhonen eftersom jag har noll koll på Finnen just nu. Förhoppningsvis så ställer dom Jocke i båset.

Har någon koll om Jocke får fortsätta köra i J20 nästa säsong också?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
El Roggo vill inte ha betalt av Brynäs kommande säsong, trots att han har ett kontrakt. Rakryggat. Men samtidigt är det en kille som jag gärna ser stannar i föreningen. Få personer har varit Brynäs så trogen de senaste åren som just Roger Kyrö. Så...

Kyrö har ett år kvar på sitt kontrakt. Vi har ingen andretränare bakom Boork. Kan Kyrö övertalas att ställa sig i båset igen? Bakom en så rutinerad herre som Boork kan nog Kyrö komma mer till sin rätt.

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:Rakryggat av Kyrö,han borde prata med DJ om sitt beslut.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
sylf: "Kan även bli mittemellan,förlust i 7:e finalen efter att ha slagit ut LIF och VF med 4-0 i matcher....."

I dagens läge anser jag isf att den prestationen inte kan klassas som ngt annat än succé....    :-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Är det mellansäsongsrea här på HS. Alla får HS+ till priset av 0:-

Var det någon mer en mig som lyssnade på P4 extra idag?
Richard Olsson är en klippa och ska ha en stor eloge som alltid lyfter fram Brynäs. Det spelade ingen roll att det var en stor tågkrasch i Japan, huvudrubriken i programet var att Boorken skrivit på för Brynäs.

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Hong Kong: ja tragiskt det där med Japan...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
AD: Alltid en tragedi när oskyldiga dör.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Från GD: Det var 8 år sedan Leif Boork senast tränade ett elitserielag. Nu tar han över i Brynäs. -Jag utgår ifrån att det blir jävligt jobbigt, svarar Boork när den kommande säsongen kommer på tal.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Ser bilden på Boork här ovanför, vem är det som står för kreativiteten?

Måste sedan tillägga att i all hast har Brynäs blivit ett lag med viss attityd.

Boork!
Boork!
Boork!!

Inte en dag för tidigt...

Skall Brooklyn Tigers byta namn till Brooklyn Snakeaters nu :-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Man gör så gott man kan...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Boorklyn tigers kanske:-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
65selander:
Plus i Boorkokollet!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
sylf:

:-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
65selander: Brynäs IF - inte bäst lag men snyggast banner
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Eh, vad för Boorkbild är det folk ser som inte jag ser? :/
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:
Bork med en orm i käften i bannern?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Ja nu. Det räckte tydligen inte att uppdatera och greja. Jag var tvungen att rensa cashen. Schysst banner. Cred till dess skapare.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Bara inte Boork är en orm, som talar med kluven tunga.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:
Exactemente.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Har sportchef Sundlöv sagt något om backförstärkningar utöver Sunken? Jag har bara hört honom räkna in forwards, men det vore bra om vi kunde täta det durkslag vi ställer in på isen som allmänt går under benämningen försvar.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Jompe: Jag tror att planen är att norpa lite randig avspärrningstejp när arenabygget kommer igång, och helt enkelt spärra av längs egen blå linje. Svenskar har stor respekt för avspärrningstejp. Fuska med skatten och sjukskrivningar, köra fort eller göra försäkringsbedrägeri, det kan få gå, men avspärrningstejp - där jävlar går gränsen!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Jompe:
Vad han har sagt vet jag inte, vad han tänker vet jag inte heller, vad jag hoppas är att han tjatar in en biffig defensiv back och en rörlig spelande back till laget!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:
Har du tänkt på en sak...?
Vad gör vi med utlänningarna?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
65selander: Snygg bild :)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: De får förstås ta seden dit de kommer, i vanlig ordning. Och i vanlig ordning ska de förstås känna till seden utan att någon upplyser om den.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:
Har du lite avspärrningstejp att skicka till Syndlöv för säkerhets skull?
Kommentera

« · 541367 · »