Brynäs IF

727631 inlägg · 7961 ämnen

Boorks nya taktik

« · 900910 · » Till forumet

Sv: Boorks nya taktik
Portello: det står 1-1 efter första perioden 11-7 i skott till lule
Kommentera

GävleLasse: Haha, verkar som Luleå har gjort en kupp.Eller så är det några som har fått för mycket att dricka.

Vadär igentligen rätt? Att Luleå eller Brynäs gjort mål?
Kommentera

Huss: 18:05 Mål för Luleå HF (Daniel Hermansson, Alexander Sundström, )

den där raporteringen verkar funka bra...assist på självmål.. ;)
Kommentera

Bissett19: åsså ett mål i arslet så fort det blev bp...boork har en del att jobba på där... vi hade flera pp utan mål...det känns så bekant..
Kommentera

Bissett19: Gärna det.... 0-1 nu också.
Kommentera

GävleLasse:

Tydligen:

"14:50 Utvisning för Luleå HF Jörgen Sundqvist HOOK"

Sunken till Lulä;)
Kommentera

20 Lindgren: "ett ogiltigt tecken...."

Nu har Selander fyllnat till...;)
Kommentera

Fundamentals 19:00: Ja, 19:00 finsk tid. Dvs 18:00 svensk tid.
Men vad är det som händer? Icing av luffarna efter fyra sekunder. Lavander ut för hooking efter 46 sekunder. Ah. Nu funkar det. Bubben Burström ut för holding the stick efter sju och noll fyra.
Kommentera

Ove Myling: Håller med till 100%
Kommentera

Ove Myling: Varför är jag negativ till upplägget?

1: Det är på försäsongsmatcherna man skall prova sig fram med olika konstellationer och varinter av uppställningar av de spelare som kommer att användas.

2. Skaderisken ökar markant när man går på kort om folk. Trötta spelare tar ofta fel beslut i momenten och detta leder ofta till skador.

3. Självförtroendet hos spelarna. Det är aldrig bra att ha en tränare som experimenterar för mycket under en så viktig fas som försäsongen är. Det är många nya spelare som behöver lära sig grundspelet. Det kan även ge ett intryck av atttränaren inte tror på vad de gör.

4. Varje spelare har ett marknadsvärde i många avseenden, ett av dem är att publiken betalar dyra pengar för att se sina idoler spela hockey. Inte för att se ersättare slå ifrån sig under den andra halvan av matchen. Är en spelare frisk och tar en plats så skall han spela så enkelt är det. Att bänka en bättre spelare för att det inte funkar med sitt tänk så har man tänkt fel...

Till sist. Om det nu var små marginaler som gjorde att Brynäs inte gik längre än vad de gjorde i slutspelet. Varför då ändra så radikalt som Boork flaggat för att han vill göra.
Kommentera

Förstår inte att alla är så otroligt negativa till Boorks nya taktik. Först och främst så testar han den ju bara nu under försäsongen, det har han ju med all tydlighet sagt.

Sedan handlar det ju inte om att ställa över de bästa spelarna, det är ju typ tredje och fjärdefemman som ska roteras (mer istid men färre matcher!).

Själv tycker jag försäsongen är perfekt att testa nya grejer på, nu har ju lagledningen chansen att kolla vad spelarna går för, hur mycket de orkar etc. Det är väl perfekt om vissa spelare får ta sitt ansvar i slutet av matchen istället för att bli bortplockade i tredje perioden.

Jag tycker att Boorken gjort ett mycket bra jobb hittills och jag litar på hans omdömme.
Kommentera

Fundamentals: Den enda jag har betänkligheter över är vänstervingen i tredjeformationen (Alcén) Numera prenumererar ju Gynge på den positionen och frågan är om inte Boork kommer att testa honom under serien. på Alcéns bekostnad..

Med andra ord så får ännu en egen produkt flytta på sig för en utsocknes talang som Boork letat fram..
Kommentera

Mickis: 19:00.

blev det rätt nu Lindgren?
Kommentera

GävleLasse Dom formationerna ser fin-fina ut. Hoppas han inte har satt för mycket prestige i detta nu.
Kommentera

Mickis: för två av femmorna inte alls....
Kommentera

Fundamentals: Ja det börjar mer och mer kännas som ett självändamål och genomförs med en dåres envishet.

Det är ju så enkelt.

Widing | Hauthonen | Månsson
Brendl | Hansen | Dackell
Alcén | Lind | Danielsson
Hermansson | Sundström | Molin

Resten av våra forwards får helt enkelt göra sitt bästa att ta en plats.
Kommentera

GävleLasse: När börjar matchen?
Kommentera

GävleLasse: jag tycker att detta är jävligt allvarligt, det känns som att han leker med vårat kära Brynäs.

Jag hoppas och tror att ordningen är återställd när dom kommer hem från Åland.
Kommentera

Nej man kan ju tycka att Boork skulle ha förstånd att använda en bred trupp på rätt sätt. Att gå runt på mycket folk i varje match. För HAR man en b r e d trupp så måste det ju finnas kunskap nog att fylla fyra kedjor, tre backpar och en extra back utan att för den delen tappa allt för mycket kvalité. Kan man inte det så har man värvat totalt fel.

Nu mår jag illa....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vad säger båten... tut tut
Kommentera

mk: hehe...mina golfrundor kan mest liknas med orientering...
Kommentera

GävleLasse: Skulle tro att era rundor liknar dom som Happy Gilmore spelar.Frågan är bara.Vem är mest Happy?
Kommentera

GävleLasse: Nä nu är ni out of bounds grabbar, skärper ni er inte så bumpar jag upp Idoltråden! ;)
Kommentera

Gidde: Nej man ska aldrig underskatta den effekt en SW på skenbenet kan ha...
Kommentera

Frisco:

ASG!

Jag hann ju inte, det var ingen som skrek FORE! ;-)
Kommentera

Gidde: Huka er på övningsgreenen......
Kommentera

GävleLasse:

Äh, du har aldrig sett mig svinga en sandwedge, den kan göra MYCKET ont kan jag lova...
Kommentera

Gidde: ta hekst med dig en pistol i bagen med. de andra i bollen KAN behöva övertygas om att man får göra så... ;)
Kommentera

GävleLasse:

Haha!
Det tricket har jag inte testat än, men det kanske är värt att prova??
Kommentera

Gidde: Då är vi inne på sama linje. Det är därför jag alltid har fyra blåvita pinnar med mig i bagen.. ;)
Kommentera

GävleLasse:

Äh, jag har alltid ansett att en bunker är MUA, det ska ju vara gräs på en golfbana!!

;-)
Kommentera

mk: han är fast i bunkern på 12:e och lär bli kvar där till reglerna för fri dropp ändras...
Kommentera

Mickis: Med all säkerhet kommer detta ämne att bli årets ämne här på HS. Vilka disskutioner det kommeratt bli!!!. En annan fråga var är Huge?
Kommentera

Angel:

Usch, usch, usch... Angel!
Nordmark är för mycket av en vimspelle för att träna Brynäs i Elitserien.
Kommentera

GävleLasse: Med ren och skär fräcket ämnar jag nu kasta mig huvudstupa in i diskussionen om Boorkens efterträdare. Redan förra säsongen var jag nästan säker på vem det skulle bli, dels pga av att han har spelat i förening och dessutom finns i vårt "farmarlag". Alltså pratar jag om Robert Nordmark...dock vill jag minnas att han var inblandad i någe strul som, om jag minns rätt, ledde till att Martin Öhrstedt tog sin mats ur skolan och drog till Lhc. Någon som har synpunkter på Herr Nordmark som ev efterträdare?
Kommentera

Om det är Herr T som ska komma och göra vinnarskallar av hela laget så välkommnar jag han.
Annars så tycker jag det är mest samma gamla uvar som snurrar runt i båsen i Es.
Känns som om det behövs mera konkuerans även bland tränarna idag..
Så inte dom kan leva på 10 års gamla meriter..
Kommentera

Jompe: Jag skrev det i våras och jag skriver det igen: Tornberg är nästa tränare i Brynäs. Han har desutom en bra relation till Sundlöf.
Kommentera

Jompe: Det tycker jag låter som ett intressant alternativ.
Kommentera

Jompe:"Jag vet vem jag vill ha, men vi kan återkomma till den diskussionen när det blir aktuellt"

Varför inte ta det nu, skulle vara mycket intressant och få veta vem som är din kandidat?
Kommentera

Mickis:

Ja det är ju alldeles utmärkt att kasta in en Kankanpeerä eller en Andersén framför mål i PP med uppgift att göra största möjliga skada... och gå på returer... ;-)
Kommentera

Jompe: Boork togs in för ett ändmål och det ändamålet har han uppfyllt. Nu finns det stabilitet en klar linje etc. Det ska ha ha cred för. Det jag menar är att hans "väg" i slutändan var rätt men inte på något sätt den enda väg man kunnat gå med ett liknande resultat. Men nu valde Brynäs Boork (som tredje alternativ) och på den vägen är det.

När jag berörde kollosionen mellan Brynäs IF's strategi att få upp intresset för brynäs i närområdet genom utlokalisering av träningsmatcher och Boorks upplägg under försäsongen så är det allvarligt. Jag tror att det hela får en direkt motsatt effekt. Skall man ut och göra sig populär i närområdet så måste ju "affischnamnen" finnas med annars blir det mycket besvikelse hos publiken.

Om man däremot satsar på att lägga ett antal matcher hemma i Läkerolen, helst då i någon form av cup så skulle det få en effekt att det är lättare att rekrytera supportrar på hemmaplan. Det skulle givetvis även stärka supporterklubbarna, främst BT som med hjälp av cupen kan kan stärka sin position, främst bland gävleborna. Skall vi få ett bra stöd kring matcherna så måste man lägga mycket fokus på dem som kan komma på v a r j e match.
Kommentera

rackham: Vad som behövs är en elak jävel som tar skitjobbet framför mål.
Kommentera

claesw:

Å andra sidan visade Bäckström att ett av hans utvecklingsområden var just enkelheten i passningsspelet i PP.
Sänkt tempo, mycket puckhållande och svåra pass leder inte till ett briljant PP.

Lind har förmågan om han är frisk.

Varför inte PP:a honom med Brendl som avslutare och en klok 3:e länk (Dackell) plus Sjödda alt Angell alt Hietanen som blueliner... i PP-team 1.
Kommentera

GävleLasse: Att välja tränare är väl bland de svåraste beslut en hockeyklubbs ledning har att fatta. Det är sant att Boork inte är de stora mästerskapens man; han har vunnit överraskande få stora titlar med tanke på hur många år han varit coach. Men kravspecifikationen på tränare när Boork knöts till Brynäs var nog inte en coach som vinner stora titlar utan en som kan bringa reda i laget, och det kan vi snabbt konstatera att Boork lyckats med. Du skriver att det kunde många andra också gjort--men Boork gjorde det. Jag tycker att du ska honom det erkännandet.

Nästa fråga är om Boork är en coach för att vinna ett SM, och där är jag lika tveksam som du. Ser man tillbaka på hans karriär så finns det flera exempel på klubbar som inte vann titlar medan Boork tränade dem, men säsonger efter att han tränat dom. Flera klubbar tog alltså in en tränare med vinnarskalle som efterträdare till Boork, och de kunde utnyttja den struktur som Boork skapat i klubben för att få ihop ett vinnarlag. Slutsats: efter Boork ska vi ha en tränare med en ruggig vinnarskalle. Jag vet vem jag vill ha, men vi kan återkomma till den diskussionen när det blir aktuellt.

Boork är ingen crowd pleaser vad gäller laguttagning till träningsmatcher i närområdet, det är sant. Han går sin egen väg, där som i allt annat. Idén med att gå runt på tre femmor är ett annat exempel på det. Han hade kunnat göra det utan att gå ut med det i media, men gubben har en säker känsla för mediahantering. Mycket av det han säger i media är inte för konsumtion av läsare som du och jag utan för klubben och spelarna.
Kommentera

Bissett19 och claesw: 11 Bisset var mannen i röd tröja 1991-1993. Samme jänkare som stavade sig 19 Bissett i svart tröja 1998-2002.
Om GL launchade Brynäsfrågan igen kunde jag ju fråga vilka guldmedaljörer som hade felstavade tröjor 1992-1993. Tanken svindlar att ledarna var mer inkompetenta på den tiden.
Kommentera

claesw: Jag är kluven när det gäller Boork.

Att han har gjort ett bra jobb med att få ordning på Brynäs. Men det känns som att en del går och tror att Boork var den enda som kunde det och att hans lösningar var de enda möjliga. Det bestrider jag bestämt.

Det som kommit ut i media på sistone känns mer som att Boork vill ha rubriker än att han vill reformera hockeyn.

En sak som irriterar mig är det faktum att vi har ES bredaste trupp där man har många unga talanger. Dock så är det väldigt få egna produkter som det borde vara med tanke på Brynäs storstasning på juniorsidan.

Det finns ett glapp i kommunikationen mellan Brynäs och Boork. Exempelvis vill brynäs visa upp sig i närområdet i sina träningamatcher. Men Boork ställer inte upp med ett lag som folk vill se. Detta är ett problem som de måste lösa.
Kommentera

GävleLasse:
Hur känns det nu med din tveksamhet kring Boork, har bilden blivit mer positiv eller status Q`?
Kommentera

Bissett19:
Ja, vem fa-an är Bisset??
Kommentera

claesw:

Du menar Bissett?.......;)
Kommentera

« · 900910 · »