Brynäs IF

723687 inlägg · 7956 ämnen

Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!

« · 823903 Till forumet


Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Huss: Frågan är om man skall fortsätta att bygga en stomme med lovande killar från AS eller om man skall behålla stommen från dagens lag och bygga vidare med lite mer spetskompetens. Den stomme vi har idag har ju visat sig vara stabil. Det vi behöver göra är ju "bara" att bygga vidare med lite punktkompetens. En eller två nya backar som kan hålla rent defensivt och någon mer forward, alternativt center beroende på hur det blir med Lind vars kontrakt går ut.

Jag var uppe och tittade lite snabbt på Janne Hau på träningen igår och blev INTE imponerad. Den killen ligger verkligen efter i form och i träning. Det skulle förvåna mig mycket om han får en avgörande roll i slutet på den här säsongen. Det är bara att hoppas att Sundlöv scoutat honom noga för det han visat så här långt gör en lite orolig.

Seg, okoncentrerad på gränsen till likgiltig...
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Peja: Klasén är en lirare, men lite kort i rocken tyvärr. Det innebär att han måste var snäppet bättre en den alternativa spelaren.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
mattiaskarlgren: Det ryktades om att både Brynäs och Timrå var intresserade av Klasén inför den här säsongen. Att säga att han ligger i toppen av poängligan är väl överdrivet (han ligger 12a) men det verkar helt klart vara en bra LIRARE, därför att den här killen är en riktig lirare. Om jag skulle välja forwards från allsvenskan skulle dock Johan Andersson i Växjö och Pär Arlbrandt gå före i rangordningen. Centern Patrik Berglund också.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
arnio: Håller med dig i det mesta.

Brynäs är riktigt bra, dom ligger 2:a i antal minst insläppta mål, bara Modo är bättre. Det tyder väl ändå på att brynäs har bra backar och framförallt spelare.. det är ju inte bara backarnas förtjänst att man inte släpper in mål.

Men jag skulle ändå vilja se en riktigt bra defensiv back i Brynäs, gärna till slutspelet men iaf till nästa säsong, och det viktigaste är nog ändå att Sjödda och Nic skriver på för en säsong till. Sedan är det bara hoppas att Bäckis stannar, föga troligt men man kan alltid hoppas.

Sen vill jag se en riktig målspruta i Brynäs till nästa säsong. Frölunda har Kallio och Kahnberg.. Mora har Brendl, Modo har Skröder. Jag vill ha en liknande spelare till Brynäs.. Arlbrandt i Rögle öser ju in poäng, om dom missar att gå upp, lägg vantarna på honom? Iofs så är nog en hel del av ES lagen intresserade av honom. Men Linus Klasén då? han var väl på g redan till denna säsong? Han ligger ju i topp av Poängligan i AS.

Men enligt mig så är den allra viktigaste pusselbiten inför nästa säsong, det är att knyta till sig Boork minst ett år till. För det jobb han gjort i Brynäs är helt underbart!
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
wap.hockeysnack.com
Huge: LHC har definitivt kapacitet, vi får bara hoppas att svackan håller i sig över helgen;-)
"Tränarsparkartricket" har ju inte haft avsedd effekt. Nu är det nog spelarnas stolthet som kan vända det här.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
rafalski: Jag tycker inte att man ska räkna bort LHC helt ännu. Dom har grundkapacitet i laget men har hamnat i en rejäl svacka, vilket som bekant inte är helt ovanligt. Frågan är ju vad som är orsaken, med tanke på just materialet. En del kan ju vara det som faktiskt Wennerholm är inne på: för många stora och lite orörliga spelare som knappast varit gynnade av de nya reglerna. Men huvudorsaken tror jag ändå är att dom haft för höga förväntningar på laget. Helt naturligt om man ser till fjolåret och sen att man knappast fått ett på papperet sämre lag till iår. När sedan hemmapubliken och inte minst hemmapressen börjat knorra för att senare gå över i ren skjutjärnsjournalistik så är lavinen igång.
Laget och ledningen har helt enkelt inte varit mentalt förberedda på att man skulle kunna hamna i denna situation, och då har man heller inget riktigt bra vaccin mot detta när man väl sitter där i skiten.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Clarence: Hoppas du har fel, för en gångs skull kommer jag hålla på Brynäs i en match.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Tung back= utvisningar, kolla Snabelns stats.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
rafalski: Nånting olustigt säger mej att Linköping bryter sin förlustsvit på lördag - mot BIF. Hoppas det bara är min sedvanliga pessismism som talar...
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
wap.hockeysnack.com
LHC torskar igen, svårt att tro det är samma lag som dominerade totalt mot Brynäs när Sperrle spikade igen.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
arnio: Därför att det är en stor, tung, defensiv back som Brynäs behöver och det är inte Linus.

Däremot är Ellebo det, som på något märkligt vis faktiskt leder poängligan för backarna i Top8, men han verkar inte vara någon favorit hos Boork & co.

Tycker att denna Schnabel skulle vara ett utmärkt val, då han enligt rapporter är säker defensivt, tuff och rent skräckinjagande hos motståndarna. Precis vad Brynäs INTE har just nu i backbesättningen.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Peja: Ja varför inte ta upp Linus..
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
arnio: Brynäs har redan en ung, bra allsvensk back under kontrakt i form av Linus Morin?
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Brynäs är redan kalasbra och behöver definitivt inte förstärka backbesättningen.
En bra (allsvensk?) back som kan bredda backbesättningen och vara en bricka i framtidens Brynäs vore däremot mumma ty skador kan komma i slutspelet.

Nej tack till artistkontrakt säger jag och ska vi värva så ska det vara en spelare som ritar på för minst en säsong.

Visst, kan vi hitta en superback som vill stanna en längre tid så bör Sundlöf genast faxa över ett fett bud men den chansen är nog minimal.

Vårat försvar är definitivt ett av de bästa i serien så anledning till oro finns inte tycker jag.

Jag vill se spelare som verkligen vill spela för brynäs och alltid ger 100% och inte inhyrda legoknektar som spelar för att fylla pungen.

Go Tigers Go Go Go...
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
70 Rodrigues: Absolut. En som lever upp till de förväntningar man kanske hade på Hulken men som inte riktig infriats (ännu). När motståndaren sätter in en tung forward som grisar och har sig framför mål så kan man ibland kännas att Brynäs saknar motmedel. Jag tycker att Brynäs fortsatt skall vara ett skridskostarkt lag framför ett fysiskt men i ovan nämnda situation hjälper ju inte detta. I övrigt tycker jag att Brynäs har en mycket väl fungerande defensiv som är en fröjd att titta på. Men i just detta moment brister det.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
70 Rodrigues: Defensiv back ja tack, motivering akut bristvara på den spelartypen i dagens trupp. Kanske läge för Melker att göra comeback ;)
Kommentera


Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
GävleLasse: Är deadline för värviningar 31 januari?
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
70 Rodrigues: Klart att vi måste förstärka..

Hulkkonen har inte levt upp till förväntningarna. Kanske blir det bättre till nästa säsong om han får vara skadefri.

Men att ha sin "defensiva klippa" som 5:e, 6:e back måste ses som en besvikelse.
Kommentera

Sv: Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
70 Rodrigues: Med risk för att dra igång en ny 100-timmars debatt om vissa backars starka och savga sidor så är för min del svaret på frågan ett tveklöst JA. För det första är Brynäs backbesättning extremt offensiv. Backar som Angell, Sundqvist, Johansson och Lavins--och, inte att förglömma, Sjödin--är mycket offensiva i sin spelstil. Ofta är det forwards som får ta ett defensivt ansvar när backarna rusar upp i banan.

För det andra har vi få utpräglat defensiva, tunga backar. Det närmsta vi kommer är väl Hulken, som är OK men inte outstanding.

Därför är vi i stort behov av en tung, defensivt lagd back. Vi behöver stadga i spelet runt egen bur och längs sarg bakom eget mål.

KRONWALL
Kommentera

Bör Brynäs förstärka laget med en defensiv back? Motivera!
Skulle vara kul och veta. Motivera ditt svar!
Kommentera

« · 823903