Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Bred trupp?

« · 403154 Till forumet


Bred trupp?
Tydligen så blir inte truppen så bred ändå...Rönnkvist lånas ut till Almtuna HELA säsongen.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Gusten: Undrar vad som ligger bakom detta beslut eftersom dom har ju knappt kommit igång med träningen mm!

Två saker flög upp i min skalle på en gång och det är att TJ och Rönken har olika uppfattningar eller så är det någon annan på väg in!

Vi får väl vänta och se om hemsidan vaknar till liv eller om "Keb" har något att förtälja!
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Dom kanske räknar stenhårt med lockout och en Modin??...högt spel isf. Jag menar om man nu skeppar Rönken till Almtuna och det inte kommer nån mer forward så har dom ju bara 12 forwards och är skadekänsliga återigen.
Eller är det några junisar som står och bankar på dörren? Calle Eriksson eller vad hette han?
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Gusten: Gudarna vet men konstigt är det iaf eftersom säsongen är på sin början bara!

Vi får väl vänta på att alla soffcoacher vaknar ;-)
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Svaret måste vara att de tror att några av junisarna kommer göra lika bra ifrån sig som Rönnquist vid inhopp. Överraskande nyförvärv i juni? Brynäs? Nej knappast.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Trodde verkligen att Rönnqvist skulle få chansen kommande säsong men ja ja, om tex Modin kommer så är det väl inte ett så korkat beslut:-)
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Här kommer ett förslag från en soffcoach nu när Rönnqvist är borta:-)

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Karlsson Viitakoski-Lind-Miettinen

2:a Sulku-Casselståhl Dackell-Wahlberg-Soling

3:e Johansson-Kuparinen Luovi-Molin-Malmström

4:e Björck-Andersson N Danielsson-J Johansson-B Danielsson

Som sagt så ser truppen inte så bred ut om/när det kommer skador, så vi får väl hoppas att dom har ett äss i rockärmen.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
70 Rodrigues: Måste säga att jag har svårt att förstå att man lånar ut Rönnkan till Almtuna hela säsongen. För det första är inte truppen så bred att vi kan kosta på oss lyxen att låna ut ES-mässiga spelare till AS-klubbar. För det andra är Rönnkan och Lille-Danielsson de två mest lovande yngre spelare vi har. Om vi ska vara trovärdiga i våra juniorsatsningar måste vi våga spela in de bästa juniorerna i A-truppen. På det här sättet kommer de duktigaste juniorerna att söka sig någon annanstans.

Att utlåningen förklaras av den väntade NHL-lockouten eller ytterligare någon värvning tror jag inte på.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Jompe: Jag tycker det är konstigt att man innan säsongen ens har börjat lånar ut spelare rakt av!

Någonting måste ha hänt eller kommer att hända, men frågan är vad?
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Förmodligen Sundlöv som har hittat en ny räv bakom örat.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Precis--utlåning hela säsongen rakt av. Som om vi inte skulle behöva en reserv någon gång under säsongen. Vad gör vi om forwards börjar gå sönder till höger och vänster? Då sitter vi med Rönnkan i Almtuna. Inte smart.

Har svårt att tro att något är på gång fast osvuret är kanske bäst.

Allt bra annars, Patrik?
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Jompe: Konstigt beslut jag anser att Rönken är bättre än N.D iaf det lilla jag sett av honom. Han var outstanding när J20 mötte Hammarbraj i kvartsfinalen!
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Håller med er andra gällande utlåningen av "Rönken", Sundlöv skulle skippat att kontraktera Luovi. Men säg så här: för att Rönnqvist ska kunna utvecklas på absolut bästa sätt, då är regelbunden matchträning på minst allsvensk nivå ett krav. "Rönken" hade nog tyvärr blivit en fjärde lines spelare i Brynäs, inte speciellt utvecklande. Hellre då att han får växa som spelare med mycket ansvar i Almtuna, är Sundlöv en sportchef som tänker långsiktigt. Då kontrakterar han Rönnqvist med 1+1 års kontrakt nästa år, då är "Rönken" redo att ta en plats i Brynäs och får då bra med speltid.

Lovande forwards i Brynäs juniorlag:

Calle Eriksson, Johan Wackfelt båda 85:or plus två riktigt intressanta 87:or Kim Sunna från Kiruna & Erik Belin från Borlänge. Även Nicklas Bäckström son till Anders Bäckström, också 87: a är intressant.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
65Selander: Rönken är utlånad till almtuna men Brynäs får ta hem honom vid dom utsatta transfertider som finns om det behövs.
Jag tycker att det verkar vettigt att låna ut honom så han får lite mer rutin och kanske kan tygla humöret lite bättre för han är ju lite väl het i vissa stunder.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Gusten:
Har hört att Tuulola kommer hem om han inte trivs till brynäs.
Han fråga nämnligen Breynäs det innan han bestämde sig.
det kanske är därför dom lämnat en liten lucka.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Boström: Tuulola lär ha frågat om han kunde komma till Brynäs om han inte trivdes i Schweiz. Finländarna lär trivas kanonbra i Gävle och när polaren Sulku finns där så finns det väl en del som drar, kanske. Till nästa säsong står en rejäl backförstärkning högst på önskelistan, och Tuulola hade varit den perfekta värvningen.
Kommentera

Sv: Bred trupp?
Jompe: Skulle vara trevligt att få se Tuulola i den svarta tröjan redan till vintern. Frågan är hur bra hän är nästa säsong, även han blir ju ett år äldre för varje säsong.
Kommentera

« · 403154