Redigerad kommentar
Johan Norrström: Du minns nog fel.
Peja:Det jag ville komma till är den faktiska merkostnaden för ölförsäljning.
Tänk om man kunde satsa rejält på den centrala produkten, det som händer på isen. Endast 9 trepoängare av 27 matcher är ett tecken på att man bister i underhållningsvärde. Speciellt i en bortskämd/kräsen publik som Gävle.
Huss:
Mest tomt på långsidan ???
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Nästan en mille back i koncernen, dvs inkl arenan/ölen
Redigerad kommentar
tjugo8: Vafan hyllan när Skybaren är klar? Det är i Skybaren vi ska stå (så länge vi klarar av att stå).
Lunkan:
Stå o armbågas vid ståbord överfyllda m öl i plastmugg o tacotallrikar...?
Nej, ska det vara ska det vara ordentligt...
Johan Norrström:
Kolla bilden, utrymmet i gången måste bevaras + 4 rejäla balkar, inte mkt golvyta kvar...kapaciteten på Skybar kommer sannolikt bli låg o göra varken från/till för övriga köer
Är riktigt rädd för att det kommer bli ett mkt fult ingrepp i läktarbilden o dra ned stämningen...de mest engagerade (minst oengagerade) köper ju ofta tidigare/bättre platser...
Redigerad kommentar
Lunkan:"Vafan hyllan när Skybaren är klar? Det är i Skybaren vi ska stå (så länge vi klarar av att stå)."
Hoppas att de gör handicapanpassade platser, så att man kan dricka riktigt mycket ;-)
Carl Lejonkräk:Men man måste ju sälja in förändringar!
Johan Norrström: "Nåja om öl vore ett så fantastiskt framgångsrecept, varför gapar då läktarna tomma,"
Ingen har väl heller påstått att en ökad ölförsäljning skulle vända alla siffror till plus och automatiskt fylla LA under 55 omgångar.
Som Peja säger: mer öl generar uppenbarligen mer pengar, så vad gnälls det över?
En ny bar ger alltså mer pengar vilket väl inte utesluter att man jobbar med andra ideer som ev är bättre och bredare?
"Jag tror nämligen inte att mer alkohol är svaret."
Tror nog inte ansvariga heller.
Men det kan iaf vara ett delsvar så gott som nåt annat...