Brynäs IF

723911 inlägg · 7956 ämnen

Brooklyn Tigers åker till Göteborg

« · 686853 · » Till forumet


Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
eltifoso: Ta året innan det då? För några som är bortskämda som supportrar är ju FBK fansen...

Även fast ni har ju gjort finalförluster till en konstform. Att hålla på FBK måste vara som att ha sex och avbryta när det är som skönast...

*evil grin*
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Ja och dessa seriebiljettinnehavare kommer säkerligen att minska om Frölunda floppar en säsong.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Ja det vet ju inte jag.... Men jag vet inte vad Frölunda ska bevisa?... Vi har haft i stort sett likadant publiksnitt i tre år nu. Dvs över elva tusen. Jag tror inte det försvinner så snabbt. Det är fler folk som snackar hockey nu än förut. Jag tror det kommit för att stanna. Och med Frölundas uppbyggnad nu så tror jag inte Frölunda kommer tappa sin ställning inom hockeysverige. Färjestad har varit starka länge tack vare bra uppbyggnad runt hockeyn. Hur många matcher har Brynäs haft utsålt den här säsongen? Det är ju trots allt den bästa på ett par år.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: *skratt* Du vet inte mycket märker jag.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Vi har haft ett fåtal matcher som varit utsålda. Att det gått skapligt för Brynäs i år räcker inte. En svala gör ingen sommar. Efter så många år med besparingar och liknande så har Brynäs äntligen kommit på fötter och kan börja klättra. Det har varit en lång process och förhoppningsvis så kommer det en markant skillnad publikmässigt redan nästa år i nya arenan.

För är det några som är bortskämda av framgångar så är det de lite äldre gävleborna... De minns ju hur det var när Brynäs totalt dominerade svensk ishockey. Såna är svårtflirtade och det är svårt att få in nya supportrar när det går illa. Hur var det för Frölunda för säg.. 6-7 år sedan, vad hade ni för snitt då?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Alla lag upplever cykliska med och motgångar så är det bara. Elitserien är egentligen ett riktigt labbprojekt där man skulle slänga in en makroekonom, en statistiker, Jompe och kanske Tommy Sandlin att reda ut hur och varför cyklerna uppstår och vad man kan förvänta sig till nästa årtionde.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Jag är genomsnitts publiken:-) i alla fall under året som gick.
Hade privata problem med en del personer som ansåg att man ej var en hängiven supporters...blink...
Mina 5 biljetter till matchen på Söndag är sålda. En lycklig Stockholmare på väg hem med tåget fick dem.
Skall försöka ordna fler biljetter nu i helgen.
Ring 070-676 64 36 efter kl. 16.00 på Lördag.

Den som vill ha biljetter till Melodifestivalen på Lördag kväll kan dock få det. Ring Scandinavium nu o boka. Finns många platser att gömma sig på i Scandinavium tills matchen startar dagen efter:-)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Huss: Ja det är det jag säger man upplever cykler.

GävleLasse: Vi hade inte bra snitt för 6 - 7 år sen. Men ändå såpass mycket att det hade varit utsålt i Gavlerinken ;)

eltifoso: Så ni hade inget sånt budskap från läktaren då??
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF:
I FBK:s fall börjar det märkas att man saknar de unga talangerna.
En rik klubb som FBK skall ha råd med ett juniorlag.
Att sedan Norström, Jönsson, Prestberg, Höglund, Rhodin m.fl har underpresterat visar kanske än mer att en generationsväxling snart bör ske.

I svensk hockey klarar man sig än så länge, rätt väl om man har en effektiv förstafemma som producerar.
Om man plockar bort VF:s samt Luleås förstafemma vet jag inte hur dessa lag hade klarat sig.
Hur hade Djurgården sett ut i år utan Bremberg, Thoresson ?

Det räcker att ha EN bra femma m.a.o.:-)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
kentalalarsson: Jag tycker att Frölundas två andra lines håller hög ES klass också. Kahnberg, Krog, Lundqvist. Två landslagsmän och en kanadick med NHL meriter som är jäkligt bra. Högardh-Plüss-Esbjörs, En Schweizisk landslagsman som är erkänt bra samt Högardh och Esbjörs två spelare som har bra med rutin och gör poäng.

Jag tycker dom skulle platsa som förstakedja i andra ES lag.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Jag vet inte hur det är med andra brynäsare men jag bryr mig inte om Frölunda. Ni kan få ha hur många landslagsmän ni vill, det imponerar inte.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF:

- Johan Holmqvist hade lägst målsnitt av alla målvakter i ES, 1,95 mål/match.
- Ingen av Frölundas tekare når upp till Micke Linds fina tekningsprocent 56,45.
- Brynäs är elitseriens bästa lag i boxplay.

Dessutom har vi släppt in ett mål mindre än er.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Det ligger en hel del i det du säger!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Ja det blir intressant med seriens bästa PP mot seriens bästa BP. Jag vet inte vad Jason Krog i Frölunda har för tekningsprocent men att han är än jäkligt bra tekare är det ingen fråga om iaf.

Den som lever får se...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: 63,92% är Krogs tekningsprocent.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Paddan: Okej.. Han tekar iaf jäkligt bra. Men vi får se hur det går :)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Vi vet ju hur det går: Brynäs till semi.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Haha... vad bjuder du på om du får fel?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Ingenting, jag förhandlar inte med "otrogna"! ;)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Det gör inte Frölunda heller, No Mercy!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Paddan: Men hur många tekar har han gjort iår i gemfört med t.ex Bäckis??
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
lillovechkin: Tja, med tanke på att Bäckström har gjort 39 matcher fler än Krog så blir det väl några fler än Krogs 97 tekningar varav 62 vunna på 7 matcher
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Det verkar bli inställt, 12 anmälda, fy fan vad dåligt. Det är slutspel nu gävlebor!!!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: Lika dåligt som att ditt älskade BSKV även de har ställt in resan till matchen i morgon eller?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Inte helt inställt blir 2st minibussar. Men ja det är dåligt.

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men det är en HEL del som inte handlar om resan på söndag. Ska det vara så svårt att skriva i rätt tråd?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: det är väldigt dåligt, men det var ju mycket mer anmälda, men på olika bussar. Det är riktigt dåligt ifrån alla, men samtidigt så jobbar alla på en vardag, men samtidigt får ju många gävlebor gå upp på måndagen. Synd att inte matchen var en lördag. Men om Brynäs vinner misnt 1 match mot frölunda, så är ni mycket välkomna med minst 1 buss till scandinavium på lördagen.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: Du är mer än välkommen att bli moderator och sitta och rensa å tjata...Även du kommer att ge upp...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: Spela roll om det är fler anmälda...bussarna är ju likt förbannat inställda...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Ja tack det kan jag bli.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: Jag ska nämna ditt intresse till Rodrigues... Du kan få bli trådpolis direkt.. ;)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Jaa då får jag nytt jobb och kan säga upp mig från mitt vanlig jobb. Så nu äntligen behöver man inte bråka med chefen om ledighet.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: *pekfinger* Håll dig till ämnet ;)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: 2 minibussar kommer ifrån bskv imorgon!!!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: Det lär komma ett gäng från BT på söndag med it will even out!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: isåfall inte många, för dom har hittils 12 stycken anmälda, alltså i eftermiddas. MEn vi hoppas på fler.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: 12 stycken är ju två minibussar....
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: Ojojoj 2 minibussar!? Göteborgarna som kommer upp darrar säkert av skräck...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg

Märkligt med ett sånt klent intresse för resan. När Timrå mötte Frölunda i semifinalen säsongen 2002/03 gick det en full buss från Timrå. Avfärden från Timrå var runt kl. 01.00 lördag morgon, vill jag minnas. Det var dock inget som avskräckte våra fans. Nu hade vi visserligen inte spelat ett slutspel på närmare 30 år, så det kan förstås ha haft en del att göra med intresset...

Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: mm kör över Frölunda så mkt som det går imorn! Hoppas ni vinner...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Dream Team: Sedan är det ju så att de mindre orterna, typ Leksand, Mora, Timrå inte har mycket annat att hurra för än sina hockeylag. Kan bero på det också.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Dream Team: Men då var det semi och en lördag lite skillnad.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: Det är säkert ett skäl. Å andra sidan så är väl det stöd som Brynäs redan har här i Göteborg avsevärt mycket större än motsvarande stöd för Timrå. Den samlade trupp som mötte upp oss Timråresenärer här nere kanske var tio-femton pers, max. Ni lär väl fylla sektionen enbart med de supportrar som redan finns på plats, s.a.s.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Dream Team: Ja Brynäs är ju sveriges folkkäraste lag.
Frölunda verkar dåliga på att släppa till biljetter till våra supporterklubbar, tyvärr, så frågan är hur många som egentligen kommer.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Borta sektionen brukar väl vara bokad till er?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Jodå bortasektionen är bokad... hela 157 biljetter tycker det är aningen snålt men antagligen behöver dom inte släppa till mer och det är sällan bortasupportrarna behöver dessa.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Ja i och med att Brooklyn Tigers bara har 12 bokade på resan ner så är det väl inte något större sug bland "Gävleborna" borde ju kunna släppas extra biljetter till BSKV och brynäsfans i allmänhet!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Fanzine: Dom biljetter som blir över kommer att gå till BSKV när det är beslutat att det inte blir någon resa. Hur känns det att titta på när festen börjar då?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
65selander: Ja eftersom jag är född och uppvuxen i Gävle så är det väl inget speciellt med att titta på, sen om jag ska titta på återstår väl att se, inte direkt så att jag ligger gråter på golvet för att Timrå missade slutspel, en framgång för Brynäs i ett slutspel skulle väl vara bra..både sportsligt och för staden. Även så kanske befolkningen kan börja lära sig att stötta laget, för nog finns det en förmåga att stötta laget mer "när det gäller något".

Hoppas dessutom att Brynäsklacken är bättre än i sista matchen mot Timrå, det är ju mycket trevligare om det är bra stämning i hallen när man tittar på hockey, dock blir det inte live iaf!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Ikväll skall vi höras, sittwer i gävle nu!!! Men jag gillar inte massa hata, men lite ramsor om salo är inte fel. Men nu skall vi stötta o bära vårat brynäs.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Brynäs1912: Tommy Salo sover du är bra ;)
Kommentera

« · 686853 · »