1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733260 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne: Men om handlingskraften övergett en, vad återstår då?
Jo, hoppet. :-)

Ang Brynäs som tät klubb är det väl så att vi aldrig varit ngn rik dito att tala om.
Som du själv brukar framhålla, vi har väl varit nåtot av mästare att lite grann koka soppa på en spik.
Under större delen av 90-talet var det väl goda tider beträffande sponsormarknaden, våra 2 senaste guld kom ju också under denna tid. När vi var ner och vände i AS hade vi trots allt ett mkt bra lag, vilket bevisar att man ändå hade lite pengar under denna tid. Efter den berömda Isle of Man-affären gick nog en del av kulorna åt till att reparera ekonomin pga skattesmällen.
Under senaste åren har dåliga relationer till sponsorer, i ett dessutom tufft sponsorsklimat, gjort det än svårare att jobba med dessa frågor.
Jag säger som Stefan Sauk: "Det är mycke nu....."

edguyen: Stämde hälften av lögnerna där skulle vi spöa Colorado nästa säsong.

Lilljanne: ja nog finns det handlingskraft allt, vad är det för idioter som skriver på hockeyligan, enligt dom är temmu selanne klar snart för både frölunda och luleå haha,

Huge: Handlingskraften är det sista som överger en.

Strozzi: Du tog orden ur min mun. Rent generellt kan man väl säga att sponsorsmarknaden för tillället är trögarbetad lite överallt.
Undrar ändå om inte det kan lossna lite grann nu när Berg är ute ur leken? Hoppet är det sista som överger en... :-)

Strozzi: Brynäs var alltså en tät klubb innan nedgången?

Lilljanne: Pengabristen beror främst på att Gävle som stad är påväg neråt. Det byggs inget nytt och Ericsson går dåligt. Det finns helt enkelt inga pengar att sponsra med. De ända som går bra i de här trakterna är ju Korsnäs och Gevalia. Det räcker inte...

Huge: u tell em!! härlit!

Huge: Exemplen är inte intressanta även om just Isle of Man-historien hade undvikits om nån med en 5-poängskurs i juridik hade suttit i klubbledningen vid tillfället. Jag tror inte Brynäs klubbledning är klantigare än i andra idrottsföreningar - tvärtom. Det är framsynthet som gör att Brynäs fortfarande spelar i Elitserien. Med samma resurser som t.ex. hv spelade vi SM-final varje år. Brynäs problem heter brist på pengar. Jag tror inte heller att det är Brynäs fel att inte sponsorerna ställer upp. Det är snarare nån sorts ovilja i gävletrakten mot att sponsra Brynäs. Helt obegripligt när man ser hur andra, högst mediokra hockeylag badar i pengar bara därför att dom lokala företagen vill gynna sitt hockeylag. Intresset för Brynäs är ju större utanför Gävle. Ställer inte gävleföretagen upp för laget inom en snar framtid kommer det att gå åt h-vete. Det går inte att hoppas på att alla div. 1 spelare som kommer till Brynäs ska bli världsstjärnor.

lindberg: Korrekt: Hjallis Harkimo, finländaren som sabbade AIK. ;)

Ford Prefect: japp det fattas ju 5 finländare om vi ska upp till 7 som det tidgare sagts av hjallis harkimo heter han det?

Lilljanne: Tokiga beslut tas överallt i livet, av alla, ingen undantagen. Varför skulle t.ex Brynäsledningen vara ngt undantag?
Isle of Man -historien är ju intressant att du drar upp som exempel.
Med facit i hand är det alltid lätt att veta vad man borde gjort.
Nu hade man tyvärr inget facit vid den tiden, vi och flera andra lag praktiserade ju samma upplägg. Om man tog en råkaka och chansade lite eller hade indikationer på att det var OK, skall vara osagt. Sanningen kanske ligger nånstans mittemellan. Skulle vara intressant att ha sett reaktionerna hos många här på sidan om Brynäs avstått och tvingats stå på sidan och titta på medans andra lag kunde värva stort?
Bissett-affären har vi väl ältat tidigare och den kunde kanske ha skötts lite bättre. Brynäs blev ju utmålat som den stora boven och Bisset det oskyldiga lammet. Det där med sparken via E-mail stämmer ju inte, trots det florerar skrönan fortfarande, som synes.
Jag antar att du menar att den gav badwill till föreningen, vilket är riktigt, även om det är lite oförtjänt till viss del.
Dåliga relationer till sponsorerna har väl i mitt tycke varit det enda riktigt stora misstaget man gjort, tyvärr på en av de viktigaste punkterna.Visst ska man skärskåda allt, men problemet är att de flesta skärskådar först, sedan kommer man till 99% med svidande kritik, trots att man inte har en aning om vilka förutsättningar som funnits vid handen. Detta gäller alla de saker du tog upp (styrelse, värvningar och ekonomi bl.a)
Kort sagt: lite mer förståelse för vad som gäller i realiteten vore önskvärt många gånger.

Ja hörni, vad ska man säga? 12 ut, fyra in så här långt. Fyll på underifrån och så in med ett par videofinnar också så löser det sig. :/

Skämt åsido, jag tvivlar inte på att EK jobbar, men det ska inte behöva kännas så här jobbigt mellan säsongerna. Nu missade vi Jämtin också, och det är ju inte den första bommen ens i år. Och frågan är om det bara handlade om pengar. Bäckis gick ut i tidningen och sa att Jämtin var intressant, men inte särskilt het. Hur gärna vill man spela för en klubb som säger så?

gojoh: Stämmer. Svårare att vara kritisk som frölundafan. Knappast konstigt, va? Men dom kanske är förbannade för att dom inte vann med mer?

Vad skrev Tor?

Lilljanne: Nu skrev väl inte Tor så som Du försöker få det till.

"Mina applåder får ledningen när Brynäs toppar Elitserien". Jo tack, skulle nog tro det, då försvinner dom där "d-vligt kritiska ögonen" snabbt.

70 Rodrigues: Ett svar som är poppis i allmänhet (Keb säger också det) är att han måste få chansen först. Hur seriöst är det? Som att köpa en cykel utan hjul. Det kanske funkar ändå. Vet ju inte förrän jag testat. Tror du frölunda tänker likadant?

Lilljanne: Fan,du är ju en riktig klippa.klockrent inlägg igen.

Lilljanne: Ok! Tänkte inte på de ju.....:-)

70 Rodrigues: Alla har inte röstat än, ju. Nån tycker säkert han är bäst.

Lilljanne: Vad skulle Huge svara tror du?

70 Rodrigues: Måste vara en ren tillfällighet, va?

Lilljanne: Har jag o Makkan vunnit något nu????

Lilljanne:

Det måste nog vara killen som är aktuell (?) för Brynäs.

Lilljanne: Anti Bruun kanske.....:-)

Makkan: Om vi oinvigda skulle ranka dom här fyra, vem tycker ni hamnar sist? I särklass!

Lilljanne: Återigen Halleluja!!! Klockrent!

ser ganska tungt ut för er med spelare,, jag som tyckte Leksand tappa många o ni har tappar några fler...

Tor Karlström: Intressant teori du har att en äkta brynäsare är en som tycker att ledningen alltid gör rätt och ser verkligheten i ett rosa skimmer. Jag kan gissa att det är just det som varit problemet tidigare: bristen på kritiska röster när alla tokiga beslut fattats genom åren. Allt från Isle of Man-utbetalningar, taskiga sponsorskontakter till att ge Bisset foten per mail. Lessen, men jag kan inte stötta mitt lag helhjärtat där. En riktig brynäsare stöttar laget på läktaren - i med- och motgång - men skärskådar allt runtomkring laget (värvningar, ekonomi, styrelsenomineringar mm) med ett j-vligt kritiskt öga. Ryggdunkandet är förhoppningsvis för alltid utrensat ur föreningens styrelserum. Alla organisationer behöver en Sylf som sätter blåslampan i arslet på ledningen och andra "anställda". Mina applåder får ledningen när Brynäs toppar Elitserien. Idrottsföreningen Brynäs gör jag vågen för varje dag.

Rykten från finska transfersidan .........

F Jan Pardavy HPK Hämeenlinna--Luleå ???
B Antti Bruun SaiPa----------------Brynäs ??? (står fortfarande kvar)
Lasse Jämsen Tappara------------Luleå ???
B Pasi Petriläinen TPS Turku------Timrå ???

70 Rodrigues: Mmm jag tror och hoppasatt gamla SK och nya EKs jobb överlappar varandra dvs att man hela tiden letat bra alternativ på spelarmarknaden.

Slå ur underläge hmmm jo kanske nått positivt iaf!

Lunkan: Då läste du inte-Att Danne skrev på är deras(fd SK) förtjänst men nu ska vi jobba hårt för att knyta till oss fler spelare, menar Larsson.

Är det månne MATHIEU SCHNEIDER från Detroit Red Wings som är på väg till Brynäs som ni snackar om ?

78 matcher - 16 + 34 = 50 poäng - 73 min

Det kan bli en skaplig förstärkning.

Fast han är ju inte Tysk.

Tor Karlström: Vad surrar du om egentligen?

Clarence:

Det finns inga tecken som tyder på att de jobbiga säsongerna är över...

Clarence: ekonomiskt bakbinda förevigt var väl lite att ta i? Huvudsaken är att vi satsar rätt fom nu. Sen ska du nog se att det det börjar ljusna om en sisodär 5 år.. Stegvis satsning..

Clarence:
Jag tror inte att Brynäs någonsin fått öronmärkta pengar av sponsorer som man fått nu ( till en målis ). Detta kan bara tolkas att det finns sponsorer som är villig att betala ett par mille.

Tor Karlström: "In Arduis fidelis" Trogen i motgång

70 Rodrigues: Frågan är väl om den här nya Elitkommittén kommer att bli så mycket effektivare än den Sportkommitté vi spytt så mycket galla över. Trögt i portgången har i alla fall även de nu värvningsansvariga. Och det är väl de Stora Pengarna som fortfarande inte finns för att satsa, antar jag. Brynäs verkar ekonomiskt bakbundna - förevigt...

Tja!
Brynäs har en begränsad ekonomi, man behöver spara pengar.
Då är inte "storfräsare" något man kan kräva, jag tycker att ni som klagar ska inse fakta.
Hjälp istället Brynäs IF, bli medlemar, köp souvenier, gå på matcherna och sprid budskapet: Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

Huge,en äkta Brynäsare som stöttar Brynäs IF helhjärtat,mer sånt tack!!!

En RIKTIG supporter stöttar sin klubb i motgång.

Självklart vill jag ha bra spelare i Brynäs,inget snack om den saken.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Skönt att Daniel Johansson stannar en säsong till

gordo: Som om vi inte fått nog av "jobbiga säsonger" de senaste åren...

70 Rodrigues: Enligt GD säger Janne så här

"Brynäs har problem på backsidan och Daniel Johansson är förstås mycket välkommen att stanna i laget.
- Ja, vi ville ha honom kvar, det var viktigt för oss, säger Janne Larsson som inte kan avslöja vilka fler spelare som är på ingång.
- Nej, men det kommer att visa sig ganska snart, säger han."

Vilket jag tyder att man redan börjat arbeta!

Lunkan: Ser också gärna att dom presenterar mer intressanta namn än dom på HM men det är oroväckande när man inte har hört något alls.Janne Larsson har sagt att dom nu ska börja arbeta hårt för att knyta till sig ytterligare spelare, en aning sent tycker jag, men vi får väl se vad som händer, det kan ju inte bli sämre eller?

70 Rodrigues:
Vi har ett par jobbiga säsonger framför oss. Ställ in dig på det så blir du inte så besviken, rastafari :-)

70 Rodrigues: Nu ska vi iof inte hänga upp oss på Hockeymagasinets ryktessida. Jag ser hellre att BIF presenterar BRA spelare som inte stått där.

J Lindström intressant men osäker nu behöver vi ett par säkra kort.

Jag anser att förlängningen med D.J är bra, hoppas på en nytändning med lillebror i laget. Brödrapar har en tendens att höja varann.

Då var det bara Norrena, Karmhag o Mårtensson kvar som rykte hos hockeymagasinet. Nu får dom faktiskt ta o kamma till sig o presentera nya spelare, det här håller inte längre, ju längre tid det tar ju sämre spelare finns det att tilllgå o gud förbjude om Anger går till Montreal!! Tyvärr så går det inte att vara positiv när situationen ser ut som den gör!

Jimmy Lindström till Oskarshamn.

Tomas HOCKEY: Den är inte sakt från Brynäs sida att dom ska presentera några nya spelare. Det är våran förhoppning.
Vi får fråga Tommy Sjödin på lördag för han kommer dit.

Det har snackats mycket här om Lördagen den 26 om jag inte miss minner mig. Är det sagt från Brynäs sida att nya spelare ska presenteras då eller är det bara en förhoppning?

Vi måste ge våra nyförvärv en chans innan vi ser om dom håller eller inte! Alla nya spelare som kommer till Brynäs måste vi stötta i vått och torrt annars kommer dom aldrig känna någon trygghet.

Kom igen nu Brynäs presentera en "rocksolid" målis.

lindberg: Vill minnas att jag påpekade samma sak när Nukeman fick foten i vintras..

Lilljanne: det roliga är att GP fortfarande står som ass tränare....webfolket tar inte heller honom på allvar...

« · 273944 · »