1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
aphac: Glömde bort att det var Brynäs det handlade om ;)

Går han sönder i vinter då står vi där igen med långtidsskada, vareviga säsong

65 Selander: Han har ju kontrakt ytterligare 1 år vad jag förstår och man hoppas väl att operationen skall göra susen.

65 Selander:Därför så bra därför så billiga??? Gammal reklamdänga!!

aphac: då måste Nylander väck, ska det vara förstås.

Huge: Men då kommer ju en följdfråga varför behåller Brynäs P3 när han istort sett kan gå sönder när som helst?

65 Selander: OK, låt P3 spela forward men måste Nylander väck. P3 jagar puck över hela banan som forward, det gör dom åxå i knattehockeyn.

65 Selander: Det är lite svårt att sia om han passar bättre däruppe än därnere. Alla ledskador är djävligt jobbiga eftersom man dels blir hämmad för stunden och inte kan gå för fullt.
Andra skador, typ lårkakor eller revbenssprickor, gör ju förbaskat ont men går ändå över och man riskerar inga framtida men.
Spelar du med en knäskada och använder skydd, så vet du att det kan vara slutspelat för gott om du har otur.
Måste jag välja så har jag dock hellre P3 däruppe, han är lite för vild till sin natur för att ge stabilitet därbak.

Huge: Själv så tror jag också att passar bättre där uppe och han brukar ju spela mer än hyfsat när han får chansen där uppe

65 Selander: Tror iofs att skadan inte är lika allvarlig som Solings.
Dennes korsband var väl helt av, om jag inte har fel.
Hur som helst, varför inte skola om P3 till forward igen, ngt han väl började sin karriär som. Två flugor i en smäll: vi tappar en ngt darrig back och får en powerforward gratis.... :-)

Huge: Okej då är jag med i matchen igen.

Medför det inte att han är som Bambi på hal is igen i November eftersom han inte kommer att kunna träna något?

65 Selander: P3 har haft samma skada som Soling, dvs korsbandet. Har spelat med skydd men har till sist beslutat sig för operation. Klokt beslut...

Hugin: Nu har jag inte orkat bläddra någon men vad är det för fel på P3 igen. Har inte han varit skadat jämt dom senaste säsongerna?

70 Rodrigues:

Observera dock att P3 kommer att vara i full gång tidigast i november

Tror vi garanterat kommer ha Malmö bakom oss i år. Säg så här: Hannula till Minnesota, inte omöjligt. Kim Staal... borde väl vara aktuell för en flytt till nordamerika efter ett bra VM så här långt. Är bästa icke-nhl spelare tillsammmans med Ville Peltonen i poängligan. Sen börjar laget likna förra årets BIF sett till ålder. Dom får hoppas på att deras yngre danskar blommar ut.

Nya: Magnus Österby (-78) b Björklöven,Kim Staal (-78) f Modo,Jimmie Svensson (-82) f Troja

Rykten:Lasse Degn (-77) f Rungsted

Förluster:Roger Öhman b,Peter Hasselblad b,Marcus Thuresson f Tyskland, Leksand,Henrik Malmström f Brynäs

Rykten: Mika Hannula f Minnesota

aphac: Juha är väl finsk landslagsman? Iaf på gränsen.. har svårt o se att han kan vara dålig då.. Fått för mig att han är en typisk Rhenberg/Björck lirare. En stabil defensiv back helt enkelt.

Vore kanon om vi fick den karln!!

Verkar som det är lite andra spelare som prioriteras i nästa års upplaga av Brynäs. De har kanske insett att det även behövs lite tyngd till laget. Framförallt på backsidan.

Anno Kvalserien?????

70 Rodrigues: Gustafsson spelade ju i landslaget under säsongen vilket borde innebära att han har kvaliteer, antagligen defensiva sådana med tanke på poängen. Och vi har ju rätt duktiga backar offensivt i Sjödda, Casselståhl, Johansson och Laitinen så varför inte en försvarsklippa!

aphac: Vad säger att han är trög? Att han väger 100kg och gör lite poäng??? Det handlar som du är inne på att han ska vara en defensivt duktig och stabil back, defensiva backar är ofta inte poängplockare, ändå minst lika viktiga för att vinna matcher...

aphac: Juha Gustafsson är 189 cm o väger 100 pannor, på 49 matcher för Espoo Blues gjorde han 2 mål o 1 ass -4 och 48 utv min.

Kimmo: Juha Gustavsson verkar vara en trög back. 100kg och väldigt lite poäng, det är nog inte precis det som BIF vill ha.Kanske hans defensiva meriter väger upp, vad vet jag.

Kimmo: Eftersom Vykoukal har många bra alternativ så hamnar han aldrig i Brynäs, tyvärr!

70 Rodrigues: Nå det ser ut som att kanske Juha Gustafsson är den backen som fattas för er. Vykoukal har tydligen många bra alternativ för nästa säsong. Nemirovsky har jag bara läst vill till Sverige igen.

Om Brynäs mot all förmodan lyckas knyta till sig Varvio, Nemirovsky och Norrena+ en kanonback så ser det genast mycket bättre ut för som det ser ut nu så blir man ju mörkrädd.

Målvakter: Norrena(Lundström)

1:a Sjödin-Johansson Soling-Miettinen-Nemirovsky

2:a Laitinen-Casselsthål Molin-Lind-Anger

3:e Andersson-NY Varvio-Kyrö-N Danielsson

4:e Björck-P3 Malmström-Johansson-Rönnqvist

Reserver: B Danielsson och Simon Östlund

Nyförvärven har visst fått sina nummer.

8 Jesper Björck
28 Daniel Casselståhl
9 Henrik Malmström
15 Jacob Johansson
36 Mikael Lind

LUNDSTRÖM 6: Precis, hårda nyper är ju inte hans adelsmärke direkt.

kacken: Roger Melin är ju inte berömd för agera i båset, man trodde han hade somnat under matcherna förra sesongen.

Ser att Norrena fortfarande är aktuell, undrar om inte Honken är ännu hetare. I senaste matchen blev han utbytt inför tredje perioden. Utbytt i farmalaget och har dessutom 2!!! kanon målvakter före sig i Wilds. Borde vara sugen att flytta på sig.
Många tittar på LHC och undrar hur dom har råd, sanningen kommer alltid ifatt, dessutom är det inte namnet på ryggen som avgör vad spelarna presterar. Känner på mig att Roger Melin kommer att ställas inför problem när stjärnorna börjar dra åt olika håll.

Tor Karlström: ...därför att det känns sååå mycket skönare att spöa Leksingar, 08:or, Penningstinna och överbetalda divor(nämner absolut inga lag vid namn;-)), Renhållare från norrland samt Malmö...(kan inte komma på någon bra anledning just nu:-0)....För att inte tala om lyckan man känner när "experter" "förståsigpåare" och Bosse Berglund (går inte under någon av redan nämnda kategorier) försöker med sina bortförklaringar om HUR Brynäs kunde vinna...

DETTA är varför vi lideroch för att inte låta "kammen växa" ...killarna är inte mer än människor och kan omöjligen vinna jämt. Inte ens Fbk med sina slantar och stjärnor grejar det.

Tja!
Enligt dagens pappersupplaga av Expressen,så för Norrena fortfarande diskussioner med Brynäs om ett eventuellt kontrakt,enligt samma artikel så vill Frölunda behålla Norrena.

En bra sak man diskuterar fortfarande,en dålig sak Frölunda kommer begära en dyrt pris för Norrena.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Ödetslott Brynäsare ska lida,VARFÖR???!!!

Magoo70: Sorry, mitt förra skulle vart under denna rubrik.

bobbe: Ja vad vet jag om hur mycket man betalar Bendelin och spelare som knappt platsar i LHC, troligen mer än Percy Barneviks fallskärmar av det verkar.

Ha det gött! ;-)

Magoo70: Jo säkert hörrö. Det blir ett såll i mål, en vindögd back och en forward med taskigt lokalsinne. Sen är pengarna slut.

bobbe: Oops, glömde Hemlin i listningen... men men, detaljer! :)

Nu ska jag vara människa och fira valborg! Ha det! ;)

Igor: Tjenare, tjenare... ;) Kanske skulle sagt "spelarbudgeten" iofs, men ändå:

Lämnar: Ahxner, Hurtig, Saarama, Vasiliev, Kreü, Gästrin, Pettersson, Woodcroft, Andersson, Felsner, Ytfeldt, Bendelin, Weiderstål, Czarnecki. 11 spelare, 2 tränare, 1 assisterande tränare.

Tillkommer: Tarvainen, Välivaara, Karlsson, Peltola, Tirkkonen, Davis, Sundin, Melin. 7 spelare, 1 tränare, 1 assisterande tränare.

You do the maths... ;)

Betänk även att vi denna säsong slipper betala massa "utbildningsbidrag" till andra klubbar. Norrena och Mårtensson kan du knappast ta som givna i LHC? Möjligtvis Mårtensson, men i så fall för att täcka upp för von der Geests och Fredrik Johanssons skador.

Igor: Mårtensson och Norrema till LHC?? ja tjena, snart så signar de för BIF.

bobbe: Jo tjena!

Du menar att Tarvainen, Välivaara, Karlsson, Peltola, Tirkkonen, Melin & Ev. Mårtesson & Norrena spelar för samma löner som Ahxner, Hurtig, Saarama, Vasiliev, Kreü, Gästrin, Pettersson, Bendelin & ev Sandberg.

Vad har ni för metoder för att få spelarna att komma till er i så fall? Förekommer hot om trakasserier mot familjemedlemmar t.ex.?

65 Selander: Kanske i Mårtenssons fall eftersom han mycket riktigt hade kontrakt. Hade han inte haft det däremot så hade han fortfarande tillhört Brynäs enligt de gamla reglerna, men inte enligt nuvarande. Om jag har fattat det rätt. Jag är medveten om att jag skjuter från höften här.

Igor: Tror inte LHC-ledningen är dummare än att man har koll på det ekonmiska läget, så de verkar ha råd med sitt fortsatta storsatsande. Det ser ju ut som hur mycket pengar som helst pumpas in i den föreningen. Visst kan LHC´s strategi vara ett vågspel men jag tycker Brynäs-modellen i så fall är lika äventyrlig den på andra kanten. OK, lågbudget-policyn kanske räddar elitlicensen - men detta kan ske på bekostnad av en elitserieplats nästa säsong. Tycker Brynässtyret att det är värt det priset så kör för det då. Spel i näst högsta serien kanske har sin tjusning det också?

Igor: Dina beräkningar verkar inte direkt stämma med verkligheten. Lönebudgeten är lika stor som förra säsongen, då truppen var väldigt stor och dessutom avlönade två huvudtränare...

Clarence: Hur fan har dom råd? Jag kollade lite på deras värvningar. De höjer säkert lönekostnaderna med 6-7 mille mot förra året och redan då var deras trupp inte billig. Blir det konken om ett år?

Linköping kommer att stjäla våra sista strimmor av hopp inför nästa säsong. Tony Mårtensson och Fredrik Norrena...

Makkan: Ja nu jävlar vänder det!

Nu är vi på G.!

Makkan: Wow! ;-)

Dom börjar klatscha till det på hemsidan. På spelartruppen så är det ett rött kors bakom P3´s namn pga knäoperationen.

SE länk.

Enligt Keb så var det tryckfel på GD´s hemsida. Nyllet är inte en klar förlust för Brynäs. Han förhandlar fortfarande.

Ford Prefect: Defenitionen borde ju vara på att det är den senaste klubben man hade kontrakt med och då borde det ju bli en hacka till Brynäsom han nu går till LHC.

65 Selander: För några år sen var det ju så att man tillhörde den klubb man senast spelat för. Men det ändrades. Kan det vara därför man skriver moderklubb istället?

Ford Prefect: Jo men med gällande kontrakt blir det ju Brynäs!
fast hur dom definerar moderklubb det vete f-n

Enaranger: Och vilken är Mårtenssons moderklubb då? Inte är det då Brynäs...

« · 277164 · »