1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733225 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Förlåt! 21 st ska det vara.

Enligt GP så ska det till ytterligare 1 back o kanske en till forward och självklart 1 målvakt.Om man räknar in dom spelarna i nuvarande trupp så kommer laget att bestå av 20 spelare, detta kan väl inte stämma? 20 st är 4-5 spelare för lite.

Honken lirar tydligen i något som heter Calder Cup.
Se Länktis.

Myra har ju Flummat förut. Han skrev att Mårtensson var klar för en tid sen. Men icke. Han ska ge Fan i dom där färglada pillrerna. Han mår inte bra när han knaprar dom.

70 Rodrigues: Senaste ryktet är nu att Myra ta bortr M:et i Myra och tillägger ett r på slutet, enl HockeyMagasinet!

"Forsberg har 1-5 i tekningar-Boork"
"Alltså har han förlorat 4-Kinch"
"Nä han har 1-5-Boork"
"Jaha, det blir alltså 1 vunnen o 5 förlorade... och det blir 4..-Kinch"
"Nä han har 1 vunnen och 5 förlorade-Boork"
"Ja just det -Kinch"

Ford Prefect: Alltid härligt med en krigare som jag oxå gillar starkt men man har olika roller i laget! Jag tycker Janne har visat nog med hjärta

Tomas HOCKEY: Absolut! Självklart har han varit en stor del i framgångarna och självklart är han en fanbärare av vår tradition. Det säger jag inte emot. Men för att symbolisera hjärtat krävs, i min bok, att man är beredd att offra sig in i det sista. Det var inte hans spelstil helt enkelt.

Ford Prefect: Jag förstår hur du menar men jag håller inte med! Jag tycker att Janne Larsson har varit en stor del av Brynäs framgång(dom få gånger det gått bra) och varit en av publikfavoriterna och det gör honom till en fanbärare av vår tradition för mig personligen.

Tomas HOCKEY: Jag vet inte jag, men jag tycker då inte att Janne har stått för själen i laget. Inte som Huss gjorde. Larsson har aldrig varit en slitvarg, en som visar vägen genom att offra sig. Han har varit fantastiskt bra, och kommer att saknas, men själva brynässjälen tycker jag inte han har varit.

myra: Ursäkta men hade du betong i sandlådan när du var/är liten? Det finns ju för fan inte ens ett lag som heter Hueyrsa och ännu mindre en spelare som heter Petr Bourhi, kamma till dig för fan!

Efter att Janne Larsson har gjort klart att han slutar så känns det för mig att det är en stor portion Brynäs-själ som försvinner. Nu är det väl bara Sjödin,Molin och kanske Kyrö kvar av dom som är starka bärare av den stolta Brynäs-traditionen. Visst det kommer nya spelare hela tiden och det är naturligt men det känns inte som att det är samma känsla.

Hoppas att laget kan bevisa att "andan" finns kvar nästa säsong!

myra: Det är inte första gången du är här och ljuger!

myra: ...jag är lite fundersam över statestiken. Har du fått tag i den på nätet eller sa de det på radion? Och hur kan du vara säker på stavningen på hans namn och klubbens? Lite nyfiken bara ;-)

myra: Detta är väl lika osäkert som att Lasse Kinch är väldens bästa sport reporter
"-Nu är det blåst.. undrar för vad?.. utvisning? -Kinch"
"-Nåå..Periodpaus -Boork"

Mera öl..

Igor: "Myra" kanske är samma person som började med Norrena ;)

Ford Prefect:

Det är sant, man undrar ibland vart klubben gräver fram namn på objekten.
Men i det här fallet så borde han finnas med i databaserna, nu när Slovakien kan räknas in som en av dom stora nationerna inom hockeyn

Ford Prefect:

Laget finns inte och på senaste nyhetssändningen säger dom det inte.

Har du kul din lilla myra?

wesleyjah: Hittar inte honom, eller ett liknande namn, på hockeydb.com heller. Fast det kan ju tyda på att det är sant. Brynäs får ju bara spelare som inget annat lag vet existerar.

wesleyjah: Du tror det va? Nädu, jag ger inte mycket för Kebs kunskaper faktiskt. :)

myra:

Han finns inte med i databasen på eurohockey, om nu namnen är rättstavade.

Ford Prefect:

Släng iväg ett mail till Keb och fråga, han kanse vet sanningen

myra: Jag hoppas det är sant. Mitt stackars trasiga brynäshjärta klarar inte fler brustna hopp. ;)

LUNDSTRÖM 6:

Nix, står väl imorn i GD o AB antar jag

myra: På dom finska nyheterna?

myra:

Källan tack :-)

Ford Prefect:

Dom sa det iallafall nyss på 102.0 Radio-Gävleborg.

lindberg: Men kommer ett ES-lag med dom rätta pengarna så sticker han.

Johan Molin skulle dom kanske skulle kontakta igen, de e skulle säkert bli en bra värvning.. :P

myra: Förlåt min skepsis, men det där låter för bra för att vara sant.

wesleyjah: Alldeles säkert hörrö...

LUNDSTRÖM 6: japp men på hemsidan skriver de att han väljer att fillfölja kontraktet med RBK.

Brynäs har gjort klart med den slovakiska backen Petr Bourhi , han fick lämna landslaget precis innan vm.
Han har skrivit på för 2år & är 27år gamal, right skytt.
Spelade förra säsongen i Hueyrsa i Slovakiska ligan, på 38 matcher gjorde han 13mål och 12 assist. +12 och 18min utv.

lindberg: Karmhag har i sitt kontrakt med Rögle en paragraf som låter honom gå om en ES-klubb vill ha honom.

wesleyjah:

Flå't skoja ba..

P J Davydjoos:

Då fäller jag bomben det är två forwards... Petr Tenkrat och Tomi Santala, alla övriga rykten om dom är osanna.
Sen så ska Fokin värvas...DETTA ÄR DAGENS SANNING!!!

Clarence: Då saknar vi minst ett rykte till då...

Vi ska ta mycket lugnt på Brynäs spelarrykten. För varje nyförvärv går det minst 5 rykten när det gäller Brynäs. Uppmuntrande värre...

aphac: Undrar var Nemirovsky ryktet kommer ifrån. HM brukar väl ses som seriösa när det gäller rykten. Enligt Rögles hemsida ska Karmhag stanna kvar i klubben så det ryktet verkar inte stämma.

BrynäsTorBjörne: BIF har just nu 4 spelare som rykte på HM. Jag törs nästa betta på att ingen av dessa kommer att värvas. Det känns som dessa ligger i fel prisklass för BIF. Vänta och åter vänta så kommer det kanske nått. Det är ju populärt med skrotinsamlingar och all slags återvinning.Vi har varit soptipp förrut.

aphac: Så taffliga som det påståtts tycker jag ändå inte att dom varit. Johansson väger ju ganska lätt och är mer av en playmaker, kommer kanske bort lite grann i matcher typ mot Vitryssland.
Vad gäller Anger har du helt rätt. Hans hjärna säger nog samma sak, det vet han nog innerst inne. Lite svårt för hjärtat dock att säga nej, när pengarna och äventyret lockar.

P J Davydjoos och Gust:

I Know!!!
Tänkte bara att det skulle vara kul om det kom upp på HM

Huge: Anger kan bara åka till NHL pga. pengar. Sportsligt mätt är han chanslös, alldeles för vek en mot en.Farmarligan here I come!
Men i ES är han av hög kvalitet, där är skillnaden. Kolla bara Johansson/Sundin vad taffliga dessa backar är i 3KR men bra i ES.

BrynäsTorBjörne: Läser du vidare så pratar dom om DANIEL Holmström och att han säkerligen verkar vara vad Brynäs nu är ute efter, nu när vi har värvat Björck... Han är född i Piteå, och spelade i Hammarby, var bland de bästa backarna... Kanske är han och inte Tomas Holmström dom nämde...

BrynäsTorBjörne: Den Holmström som nämns i Luleås GB är DANIEL Holmström. 87 kilo tung back som spelade i Hammarby denna säsong, ursprungligen från Piteå

Saxat ur Luleås GB
Sv: Silly season i Luleå

Robert P: Vad jag har hört rycktes vägen så är väl Brynäs å rycker i Holmström nu. Vore synd om han gick till en annan ES klubb än Luleå.Att han inte håller måttet i LHF kommer det från samma scouter som sa att Jonas Jonsson inte skulle göra det heller?

Lövva

2003-04-29 13:01:11

Tomas Holmström i BIF. Något för hockeymagasinet?????????

Huge: Enligt hemsidan är 10 forwards kontrakterade, antar vi att Nylander skriver på nytt + att Danielsson jr och Rönnkvist får chansen finns inte så många fler platser att fylla. Med de senaste säsongernas skador borde man väl satsa på 15 forwards men finns de pengarna?

Huge: Förhoppningsvis så blir inte Nylander kvar och vi får ytterligare nödvändig FÖRSTÄRKNING där... Och backsidan behöver verkligen förstärkas nu, med riktigt stabila backar...

P J Davydjoos: Skador lär vi nog räkna med, det gäller väl alla lag skulle jag tro. Björck verkar iaf vara en "IronMan" som det ser ut.
Om vi antar att Anger och Nylander blir kvar, har vi i nuläget 12 forwards. Som synes finns det utrymme för ytterligare förstärkningar på den sidan.

65 Selander: Därav att en stabil måste värvas istället för P3, och när P3 kommer tillbaks så får hna kämpa om en plats, om ingen annan har blivit skadad... Men som sagt, Brynäs eknomi tillåter väl inte att spetsa truppen, utan vi får skadebekymmer även nästa säsong, var så säkra...

« · 277580 · »