1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733218 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: men nu var d rekordmycke bölande här! fattar inte hur ni orkar.. ni kan väl åtminstone vänta till vi vet vilka spelare vi får? börjar ju bli löjligt d här..

tror anledningen till att d inte presentaras några nyförvärv är att man bara jobbar på d tyngre namnen. deras namnteckningar är nämligen lite svårare att få... förstår att ni är nervösa, men vi kan inte bara komma med tomma anklagelser mot EK bara för att vi inte vet vad som händer.. lr hur? ja hoppas än så länge iaf!!

Zlatan har verkkligen en Zatans vass tunga. Fråga Peter Jihde...

70 Rodrigues: Tommy nämnde just Andreas Johansson. Tänk om Brynäs kunde fånga in honom, inte i år kanske men om nåt år. Det är verkligen en härlig spelare! Hoforsare också.

Clarence: Huge har ju sagt att det ordnar sig och att allting blir bra o Huge har ju aldrig fel.......:-)

Tommy Söderström sitter i soffan i Sportspegeln, ska bli intressant o höra vad karln har att säga om en ev comeback!

Brynäs har bara tre rykten kvar på Hockeymgasinet. På minussidan står 12 spelare på rad. Det är lätt att hålla sig för skratt...

Bright: Det tror jag med!!!

70 Rodrigues: Åtminstone tror jag Fredrik Norrena nu är bortkopplad för gott.

Bright: Det är nog bara en täckmantel det här med att han ska vara materialare, tror nog att Brynäs har värvat sin målvakt....:-)

70 Rodrigues: Glömde att nyförvärv nr 6 redan är klart: M Pettersson. Han blir säkert den Stora målvakt alla tjatat om i över en månad nu...

70 Rodrigues: Med Anti Bruun som stand in...

Bright: Custemo/Björck vilket backpar......:-)

70 Rodrigues: Gamle Custen! Just han jag väntat på!

Bright: Andreas Custemo.....:-)

Vem tror ni egentligen blir Brynäs nyförvärv nr 6? Och när? Jag briserar snart av otålighet...

Clarence: How come?

70 Rodrigues: Rybar säger jag däremot nej till...

Clarence: Ja, det vore inte helt felpissat men det blir nog inte så, som vanligt alltså! Men som sagt Pavol Rybar är nog mer troligt!

70 Rodrigues: Lasak säger jag ja till.

70 Rodrigues: eller hans blinde trillingbrorsa Yngve Lasak,han är billigare.

Kanske är för mycket att hoppas på att det är Lasak men 2:e målvakten Pavol Rybar från Bratislava är väl inte otänkbart, han är född 71 och hade 93,1 i räddnings % på 53 matcher.

Clarence: Ett rykte gör gällande att en icke namngiven Slovakisk målvakt är på väg till Brynäs, kan det vara Jan Lasak månne???

Bright: Vi får väl fortsätta läsa tabellen upp och ner en säsong till på sportsidorna. Det är ju hur kul som helst...

Sylf: Bättre fly än illa fäkta, ja...

Bright: Wille kanske ska säga upp sig så HAN slipper kvalet.

70 Rodrigues: Kanonvärvningar? Jo, hos en del konkurrentlag,ja...

Bright: Vad pessimistisk du är min vän, det har ju gjorts kanonvärvningar.......:-)

"Aldrig mer kvalserien" sa Wille Löfqvist direkt i TV när elitseriekontraktet var säkrat. Jo du, käre Wille. Jag är rädd för att det blir kvalet igen redan nästa år, jag...

gojoh: Det tror jag med, nyfiken på vilken klass målisen håller bara..

Norrena borttagen på HM igen hehe

Magoo70: Du kan ju lungt ställa in dig på att det blir en målvakt, EN back och EN forward utöver se senior-spelare som f.n. är kontrakterade (under förutsättning att ingen försvinner till NHL).
De som tror/hoppas/"kräver" något annat bör nog starta med någon blodtrycksdämpande medicin redan nu.

Gust: Jobbar alla i EK heltid under hela året då? Verkar vara ett ganska säsongsbetonat jobb.

Gust: Du har rätt att lönerna för JL och PD är nog ganska höga även om de inte längre spelar. Sedan är det frågan om de är värda dessa löner. Framtiden kommer att ge svaret. Vi kan trösta oss med i alla fall att Eskos lön inte längre betalas ut.

Funderar på en sak, vi snackar om att nu ska Brynäs ersätta Djoos och Larsson...Pengar måste ju finnas när dom slutar, men dom är ju fortfarande i tjänst. Frågan är: Tjänar Djoos och Larsson lika mycket nu som när dom var aktiva? I så fall lösgörs ju inga pengar för dom?! Summan av kardemumman är i så fall att vi har en megastörre lönebudget i den så kallade EK än vad vi hade förut....drabbar den i så fall spelarbudgeten??? Reservation för fylledille :)

aphac: Just nu fattas det 1 Vägg (Målis typ. Norrena, Honken slutspelet, Salo OS-94)
2 Tuulola kopior (backar),
2 galler Sandström typer (Tomas Sandström innan han for till USA)

Sylf: Klubben verkar ju lika död som hemsidan.

Nån förståsigpåare har skrivit till Keb´s spalt och sagt att N.Danielsson skrivit på för 2 år.Det är ju glädjande,men varför går inte klubben ut och informerar om sånt ?

myra:

Du vet väl att det finns något som heter Myrr. Det utrortar man såna som dig med.

myra: ...och äter upp dig om du inte slutar yra din lilla myra.

Martin Gerber kommer!!

70 Rodrigues: Instämmer. Tror Brynäs att denna tunna trupp ska stå sig i konkurrensen är det skrämmande.

KungMartin: Alternativ 6 ligger på lut...

Jag har suttit här och funderat över hur det kommer att gå i målvakts frågan. Har kommit fram till några olika mer eller mindre troliga situationerna.

1. Brynäs värvar Norrena.
2. Brynäs värvar Norrena som senare skriver på för Tampa och lämnar Brynäs utan målvakt.
3. Brynäs värvar Norrena som sticker till Tampa, men Honken kommer tillbaka till Brynäs när Norrena försvinner.
4. Norrena tackar nej och Honken kommer hem till Brynäs.
5. Både Honken och Norrena kommer till Brynäs.
6. Varken Honken eller Norrena hamnar i Brynäs och vi får nöja oss med nån halvbra okänd målvakt som spenderat de senaste säsongerna i tyskland eller Italien.
7. Brynäs J-20 blir utan målvakter då både Jocke Lundström och Marcus Surtén blir uppflyttade till A-laget.
8. Tommy Sjödin använder sina kontakter och lyckas skriva ett kontrakt med Patrick Roy. (Ok kanske inte alltför troligt).

Undrar vilket av dessa det blir... Eller om det kanske blir nåt helt annat???

Tja!
Kära Brynäsare: vändningen kommer,men de tar tid och vi kommer inte se när den kommer.
Nåra år efter då kommer man kunna se när den kom.

Brynäs IF=hockeykultur,låt den fortsätta leva.Stöd Brynäs IF.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Egentligen blir det bara 8 backar. För P3 kan vi inte räkna med före Jul. Så då skulle vi behöva värva 2 backar till.

Blir ryktena som står på Hockeymagasinet (dock inte Karmhag) + en bra back värvade så blir jag nöjd. Då blir truppen 2 målvakter, 9 backar inklusive Olle Mattsson 15 forwards inklusive Nyllet, Rönnqvist och Danielsson. Men det stannar nog vid en dröm.

Rykten från HM:
Fredrik Norrena (-73) mv Frölunda
Niklas Karmhag (-76) b Rögle
David Nemirovsky (-76) f Jokerit *
Jarkko Varvio (-72) f Bremerhaven

70 Rodrigues: efter de obligatoriska skadorna återstår sådär 8 forwards ungefär..

Hmm! Ytterligare en forward, undrar vem det blir, Varvio eller Nemirovsky???

lindberg: Även med N Danielsson o Rönnqvist i truppen så ser det alldeles för tunt ut, fattas fortfarande 2-3 spelare.

70 Rodrigues: ja man satsar tydligen på kvalserien kommande säsong också...i dagsläget har man 1 målis, 7 backar och 10 forwards. Frågan är om GP räknar med att ha Danielsson jr och Rönnkvist med i truppen också.

Jag väntar på att få se Brynäs spela med 4 kedjor, Melin ville ju aldrig pröva och GP verkar gå i hans spår tyvärr.

« · 278135 · »