1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733211 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:

Jag tror faktiskt att vi kan gnaga oss förbi Luleå också. Men sen är det nog stopp.

70 Rodrigues: Jag hoppas innerligt att du är en bra tippare... ;)

70 Rodrigues: Vore en lättnad för Brynäs del med denna sluttabell. Den ser mycket rimlig ut, faktiskt!

SLUTTABELL 03/04

1.Frölunda Indians
2.Färjestads BK
3.Djurgårdens IF
4.HV71
5.Linköpings HC
6.Södertälje SK
7.Leksands IF
8.Timrå IK
---------------------
9.Luleå HF
10.BRYNÄS IF(Med lite flyt)
---------------------
11.Modo Hockey
12.MIF Redhawks

Det verkar inte bara vara Brynäs som har dåligt med fläsk.
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom.

Tuukka Mäntylä (-81) b Tappara
Jonas Johansson (-82) b Piteå
Karl Fabricius (-82) f Piteå
Jonas Nordquist (-82) f Rögle

Hoppsan!!!

Glömde målvakterna: Markus Korhonen och Joakim Lundström som andre keeper.

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Tja!

Min laguppställning:

Första femman:

Höger back: Tommy Sjödin, vänster back: Veli-Pekka Laitinen, höger forward: Jonas Soling, center: Mikael Lind, vänster forward: Ove Molin.

Andra femman:

Höger back: Daniel Johansson, vänster back: Mikko Kuparinen, höger forward: Henrik Malmström, center: Tommi Miettinen, vänster forward: Niklas Anger.

Tredje femman:

Höger back: Adam Andersson, vänster back: Jesper Björck, Höger forward: Niklas Danielsson, center: Roger Kyrö, vänster forward: Björn Danielsson.

Fjärde femman:

Höger back: Olle Mattson (tills P3 är tillbaka), vänster back: Daniel Casselståhl, höger forward: Patrik Rönnqvist, center: Jacob Johansson, vänster forward: Peter Nylander.

Vad tycker ni?

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

LUNDSTRÖM 6: Det där med att du säger att det lutar åt att "Honken" också kommer, vilket skulle vara grymt, att Nylander skriver på, visserligen lutar det åt det, men det gillar jag inte, för dom har sagt att efter nästa forward så är det slutvärvat, om inte Mårtensson t.ex. väljer att flytta hem... Så vad säger att det finns plats för 2 st överrasknngar då? Ditt önsketänkande?

Det lutar åt

Honken/Korhonen 3.e Lundström

1:a Sjödin-Andersson Soling-Miettinen-Anger

2:a Laitinen-Kuparinen Molin-Lind-Nylander

3:e Casselstål-Björck B Danielsson-Kyrö-N Danielsson

4:e Johansson-Petre Malmström-Johansson-Rönnqvist

res. M Karlsson J Engström

sedan finns det plats för 2st överraskningar.

LUNDSTRÖM 6: jag skulle nog vilja byta plats på rönken och björn danielsson.. niklas o rönken kan varandra efter att ha spelat tillsammans en längre tid.. ser ju faktist inte så pjåkigt ut =).. dvs om alla håller sig skadefria...

sen ska vi väl få en till forward också?

70 Rodrigues:
1:a Sjödin-Andersson Soling-Miettinen-Anger

2:a Laitinen-Kuparinen Molin-Lind-Nylander

3:e Casselstål-Björck B Danielsson-Kyrö-N Danielsson

4:e Johansson-M Karlsson Malmström-Johansson-Rönnqvist

Bright: Ang. HM:s sida:Det är sant att få som finns där blir nått för BIF och dom vi fått inte finns. Min slutsats är att BIF spelar högt spel genom att signa ganska oprövade kort(Soling lyckat) men har inte klubben misstagit sig en del på såna spelare?

Kanske är det så, att dom som kommer till BIF oprövade inte skulle ha en chans i ett annat ES-lag eller om BIF hade mer pengar att handla för?

Natten: Du sa nåt där. Jag har också noterat att det sällan blir nåt av med de spelare som finns uppsatta på Hockeymagasinets rykteskolumn för Brynäs. De som verkligen värvas till klubben finns oftast inte med på listan.

Frisco: Ja vi har 8 backar kontrakterade nu.
Oröliga backar?
Brynäs saknade backar med tillräcklig fysisk stryka den senaste säsongen,men jag håller med Varken Jesper eller Mikko känns nåra som toppvärvningar.

En antal sponsorer har örnmärkt pengar till att sponsra en kontraktering av en målvakt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Tor Karlström: Har ni 8 backar med kontrakt nu? Kanske vore det bättre att satsa pengar på en målvakt än stillastående orörliga backar?=)

Tja!

Mikko Kuparinen välkommen till Brynäs IF!!!, Kuparinen en svårbedömd förstärkning.
Men killen är stor,tuff och lagom elak,såna egenskaper behövs i laget.
Men killen är ingen poängmaskin direkt...

Kul att Niklas Danielsson och Patrik Rönnqvist har fått A-lagskontrak, bra jobbat Janne & Co!!!

Årsmötet är den 12 juni,då avgörs Brynäs framtid.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

aphac: Det läggs allt för stor vikt på vad som står på HM:s ryktessida...stod tex Kuparinen där? svar: nej

70 Rodrigues: Av 4 ev. nyförvärv på HM är bara 2 kvar. Vill bara upprepa mig:Vi får ingen av dessa 4, sa jag för nån vecka sen.

Hur kommer laget att ställa upp? Så här kanske:

Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)

1:a Sjödin-Laitinen Soling-Miettinen-Nemirovsky?

2:a Casselsthål-Kuparinen Molin-Lind-Anger

3:e Johansson-Björck NY-Kyrö-N Danielsson

4:e Andersson-Junis Malmström-Johansson-Rönnqvist

Reserver: B Danielsson o Simon Östlund

Skadad: P3

aphac: Det trodde jag vi skulle ha en målvakt till......:-)

70 Rodrigues: Bara det blir nån som vet vart målet är!!!!!!!!!!!!

Nu är det endast Nemirovsky o Varvio kvar som rykten på HM:s transfersida.Skulle ju inte va helt fel i fall Brynäs kunde knyta till sig Nemirovsky eller vad säger ni?

Clarence: Jag tycker inte att det är nåt fel med att ta chansen att åka över till NHL när man får den för vem vet man kanske aldrig får en till chans. Det jag menar är att NHL har för mycket makt. Så fort det dyker upp någon bra spelare i Europa så plockar NHL-klubbarna upp dem.
NHL klubbarna har en massa pengar men ändå vill de inte betala för spelarna. Det tycker jag är fel. Inte att unga spelare tar sin chans när de får den.

KungMartin: Jag tycker också spelarna är ganska okloka. De agerar i ett slags ungdomligt oförstånd och tror att det är bara att åka över till guld och gröna skogar istället för att etablera sig som elitspelare här i Sverige först. Många får sen ta ganska tuffa och svåra konsekvenser over there.

Makkan: I stand corrected... Jag hade för mig att de båda gjort 40 mål. Däremot visste jag att Bissett haft fler matcher på sig, men å andra sidan har ju det genomsnittliga målskyttet sjunkit väsentligt under åren också, så det är nog jämförbart ändå. :)

Clarence: NHL klubbarna blåser ju Elitklubbarna inte bara i Sverige utan i hela europa på en massa miljoner (om inte miljarder) varje år. Tänk om de var tvungna att betala 50-60 miljoner för en spelare... Då tror jag inte att så många skulle hamna i farmaligorna där borta. Nu tar de ju över nästan vem som helst.

KungMartin: OK!

Clarence: Jo jag vet men det var bara ett exempel...

KungMartin: Norrena är sen ett par dar tillbaka förlorad för Brynäs.

Är det nån som vet om lagen får nå mer pengar för spelare som går till NHL, förutom sin del av den där summan som alla europeiska lag får dela på?
Låt oss säga att Brynäs lyckas värva Norrena. Det skulle ju kosta en massa pengar att först köpa ut honom från kontraktet med Frölunda, sedan utbildningsbidraget och kanske lite pengar till Norrena själv. Om han sedan skriver på för Tampa så bryts ju kontraktet men Brynäs lär ju inte få tillbaka pengarna de har lagt ut.
Alltså e det nån som vet om NHL får betala dessa pengar eller om de enbart bara plockar spelaren?
Varför kan det inte vara som i fotbollen...
Då skulle NHL lagen få betala en massa pengar för spelarna, som för t.ex. Henrik Zetterberg. Han är väl ungefär som Zlatan... Då skulle Detroit ha fått betala runt 80 mille (eller va det nu va Malmö fick för Zlatan)...

Ford Prefect:

En rättelse...
Tyvärr så tangerade inte Bissett Loob´s målrekord. Loob´s rekord är 42 mål på 36 matcker säsongen 1982-83. Bissett gjorde 40 mål på 50 matcher säsongen 1998-99.

Ford Prefect: För mig kom det som en blixt från klar himmel i alla fall, men han kanske hade varnat klubben ;-)

Igor: Förvisso, men inte försvann de väl lika sent och överraskande som Westlund? Har för mig Mårtensson bestämde sig ganska tidigt, eller åtminstone förvarnade. Kan ha fel förstås.

Ford Prefect: Samuelsson fick kontrakt precis före deadline -01 och Mårtensson kvällen före deadline -02. Det är tradition i Brynäs.

70 Rodrigues: nånting för alla pessiga =)

Strozzi: Det handlar nog inte så mycket om att tappa en målspottare till NHL, utan att komma på vem vår räddande föredetting är. :D

Ford Prefect: Det var då det! Men visst var det härligt. Men något nytt SM-Guld blir det inte på ett bra tag!

Ford Prefect: vi kanske tom ska hoppas på att anger går till nhl?? =) får vi chans på guldet i år...

70 Rodrigues: Jag tvivlar ändå starkt på att de tjänar lika mycket som slipsar, men styrelsen har ju tabbat sig förr.
Backup för Anger? Ja du... Men vi kan väl säga som så: Sist en spelare försvann i sista stund var inför 98-99 då Tommy Westlund blev erbjuden ett kontrakt och drog precis före deadline. Som ersättare plockade Brynäs hem en föredetting vid namn Tom Bissett som sedemera kom att tangera Håkan Loobs rekord på 40 mål/säsong och laget vann sitt tolfte SM-guld. Shit happens. :D

70 Rodrigues: då rinner mitt tålamod ut tror ja och strozzi ansluter till pessarna..

Ford Prefect: Vad tror du att det finns för planer OM Anger drar till NHL, hemska tanke!

Ford Prefect: Så mycket mindre får dom nog inte, man vänjer sig vid en speciell "way of life" o då sänker man inte sin lön så avsevärt mycket men vad fan vet jag?En simpel pessimist......:-)

70 Rodrigues: Men Larsson och Djoos ersätter väl andra farbröder som fått/får gå? Dessutom tror jag inte de har samma lön som slipsar än som spelare.

Strozzi: Larsson o Djoos är ju fortfarande anställda av Brynäs och så mycket mindre i lön tror jag nog inte att dom har. Att det kommer en målvakt av högklass räknar jag med eftersom pengarna till en sådan finns men sen är jag som sagt mer tveksam men jag skulle ju inte gråta ifall Nemirovsky skrev på för ett par år!

70 Rodrigues: borde det inte ha frigjorts en del dineros nu då? nu när djoos och janne slutar, vi slipper betala melins och eskos lön, juniorerna går upp och ant får lägre löner än t.ex louvi och berqvist, man slipper betala Rams jättelön på 200.000 i mån etc.. NÅT hyffsat nyförvärv måste bara komma ut av det! tycker du inte?

Strozzi: Det är nog bäst att inte vänta sig för mycket för man blir som vanligt bara besviken. Att pengar finns till en målvakt av högklass det vet vi men sen då? Man får väl hoppas att sponsorgruppen har gått in med ytterligare deg för 2-3 spelare till.Som truppen ser ut nu så är den oerhört skadekänslig o ack så tunn.

70 Rodrigues: det beror på hur tunga namnen är.. ja menar.. snackar vi lidström, norström, chechmanek och palffy så är det väl klart att de förbättrar laget? lite lätt överdrivet kanske =)

Strozzi: Tyngre namnen??? Enligt GP så ska det självklart till en ny målvakt, en back o ev en ny forward.Tror du verkligen att dessa 2-3 spelare ska kunna höja kvaliten på laget så avsevärt?

Huge: fan alltZå!!!! *ler* Björkk typ kan inTE åKa typ zkjIdzkor!! lInd e typ BA zkadAd!!! jj KaN ingenting! *skrattar* MAlmztRöm blev peTAd I MalMö!!!!! azzå JuNioReJna fÅr Inte zpela näztA År!!!! vi haj iNgA Pengar!!!! vi fÅj ALdrig en ny hall!!!! azzÅ ingen vill zpELa I bRynäz!!!!!! *ler* ....... :-)

Strozzi: Det du nog kan sluta hoppas på iaf, är att yrkesklagarna slutar grina. Sådana självklarheter som du nämner ställer sig många totalt oförstående inför, huvudsaken är att man får klaga.
Lite väl mycket Lunarstormstuk på många inlägg, om man säger så....

« · 285983 · »