1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733226 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Korrekt iakttaget. Hoppas bara att man nu sträcker sig så långt att vi kan ro affären i hamn. Norrena vore ett otroligt lyft för hela laget, inte minst försvaret, som isf har en rejäl klippa att luta sig emot.
Om Karmhagsryktet är sant så tycker jag det ser lite intressant ut.
91 kg och 188cm låter bra. Hygglig statistik i Rögle, kan nog ersätta Rehnberg fullt ut, överkomligt pris utgår jag ifrån att det blir iaf.

Ford Prefect: Men var det inte tjafs i frölunda om delat MV jobb om då Norrena trötnat måste det ju vara jätte läge och försöka få över honom till Brynäs.Jag tror han gärna stannar i ES ett tag till..

Strozzi: Lundström skrev stor back och inte storback. Jag utgår från att det är den fysiska storleken han menar med tanke på den spelarens meriter ;-)

Nu kan ju Leksand bli riktigt bra nästa år!

Bland andra Christer Olsson, Nya målisen från Kanada, Pavilovsky, Westlund, Witehall, F.Svensson, Jens Nielsen...grymmeee

myra: Hoppas dom inte blir för bra vi borde bli bättre....

Strozzi:
Ingen mer än jag hoppas att det är möjligt att värva någon på minst Norrena nivå, för tänk det kanske finns någon ännu bättre som tom platsar i sitt landslag därute nånstans. Det är inte säkert, men tänk om...
Oanade möjligheter.
Spännande.

"Darr i luften..."
Är du pollenallergiker eller jobbar du på seismografen i Uppsala?

"Sneaky"
När då?

gordo: d va lite ironi... sen vet ja inte va "darr i luften" har med pollenallergi o göra?

Strozzi:
Ironi?

Ja, jag vet inte, jag är inte pollenallergiker, men det kanske känns som om det är darr i luften på våren om man är pollenallergiker. Om det är någon som har problem med pollen i detta forum så kanske det går att få en verklighetsförankrad beskrivning av pollenallergi och dess effekter...

Hoppas att Norrena inte är pollenallergiker i alla fall.

Att fokusera på Norrena innebär att man kan få vänta på besked tom deadline för övergångar till NHL. Det kan bli många dagars väntan på ingenting det.

Kontrakt med Frölunda ett år.
Säkert skaplig lön.
Lite taskigt med speltid om det inte blir så att Lundqvist försvinner till Hartford innan deadline. Då står Frölunda med skägget i maillådan.
Och så agenten som vill tjäna pengar...
Utbildningsersättning på 700.000 från Brynäs till Frölunda eller okänd summa från NHL till Frölunda.

Stackars Norrena.
Stackars Frölunda.
Stackars agenten.
Stackars Brynäs.

Vem kommer att förlora i denna historia?

Huge:
Det finns inte en likhet mellan Rehnberg o Karmhag mer än storleken.
Ska direkt erkänna att jag inte har sett Rhenberg så mycket i Brynäs, därimot så såg jag honom mycket i Färjestad.
Då var han en tuff defensiv back som gillade o tacklas o ta grymnt mycket onödiga utvisningar + att han var totalt värdelös i sitt offensiva spel.
Karmhag är oftast en placeringssäker back som är dukigt i PP o har ett bra skott som oftast träffar mål, men han är sämre i defensiven o han tacklas ungefär lika ofta som alla andra svenskar, ca en gång/match.

Joinzzon: Rehnberg tacklar inte ofta han heller. Det är svårt att tackla när man står stilla. Då är man hänvisad till att vifta med klubban istället.

Joinzzon: Om jag inte missminner mig så började Rehnberg med samma spelstil när han kom till Brynäs, samma som han praktiserade i FBK, alltså. Undrar om inte de upprepade hjärnskakningarna har gjort att han dagit ner på tacklandet en hel del, fullt förståeligt isf.
Karmhag har jag inte sett, jag bara gick på hans statistik.
Som du säger, det är inte många backar som tacklar rejält i ES så han behöver kanske inte känna sig helt bortkommen av den anledningen. Det positiva du säger om honom tycker jag iaf låter som att han skulle kunna smälta in bra i ett ES-lag som Brynäs.
Fösvarsspelet är mer strukturerat än i AS och isf lär han sig nog snabbt hur valserna går.
Om man väger in alla aspekter så tror jag nog att bytet inte är så dumt i alla fall....

Ford Prefect: apropå vifta med klubban, Ulf Janssons kommentar från hockeyligan "Tycker att det har varit ett offensivt, roligt spel. Sedan finns det avarter, som Leksand till exempel, ett riktigt vedhuggarlag."

lindberg: Läge då att byta namn till Leksand Wood Choppers eller vad det nu kan bli på amerikanska ;-)

Igor: lättroade :/

t0rre: Hi hi ho ho :-))

Huge: Det låter på dig som Karma är klar, var har du fått det ifrån??

Igor: Frågan är vad ni ska byta till. Tigers låter inte bra med tanke på vad jag vet om tigrar... Ska möjligen vara den där gamla enögda hannen i Kabuls (Afganistan) zoo som tyvärr dog... men det var ju ett lejon det ja. Skit också... där sprack det ;-)

Den som är utan synd kaste första pajen, eller hur var det? ;-)

gripen66: Vad vet du om tigrar som jag inte vet? Vad jag så är de utrotningshotade, det räcker utmärkt för mig. ;)

Ford Prefect: Japp, de är utrotningshotade. Är det en bra förebild det? ;-)

Jag trodde det var något annat man var ute efter när ni beslöt er för att kalla er Tigers, men det var alltså fel det? ;-)

gripen66: Vem har pratat om förebilder? Jag trodde vi sökte passande namn idag, med tanke på Wood Choppers. ;)

Ford Prefect: Du har en poäng där... ;-)

Är det någon som vet om det ligger någon sanning i det här ryktet som står på den oerhört oseriösa Silly Season från Hockeyligan ?

"2003-04-23
Enligt säkra källor så har Brynäs skrivit kontrakt med ytterligare 2 juniorer utöver Målvakten Joakim Lundström. Det är Niklas Danielsson och Patrik Rönnqvist båda födda 1984 som bundits till A-laget. (P-G)"

En annat rykte som mycket väl kan stämma är väl det här.

2003-04-23
Johan Lindström återvänder till svensk hockey efter att den gångna säsongen spelat med Dynamo Moskva. Det är av familjeskäl han flyttar hem och eftersom inte hans förra klubb Brynäs visat något intresse så ligger Timrå närmast för Gävlesonen. (P-G)

I så fall hamnar väl Lille-Brorsan Jimmy där också.

Jag vill att Brynäs ska presentera minst ett nyförvärv NU..!!!
Inte Nu men NU..!!!

33Laitinen.
Inget nytt på värvarfronten från Finland ?

Makkan: Har inte orkat skumma igenom allt efter påskledigheten men jag förväntar mig en kanonvärvning som presenteras på Brynäsdagen. Annars så får vi väl snöra på oss grillorna och hjälpa till, bara man slipper barmarksträningen ;)

65 Selander: Den behöver du alltid.

65 Selander: Jag ställer också upp, mina knän kan inte bli mer förstörda än vad dom redan är, 9 operationer har inte hjälpt så jag är game.

70 Rodrigues: Dom kan ju kapa dej vid knäna, så har du inte så långt att falla...

70 Rodrigues: Såg att du var bokat till stugan i Falun, ta med proppar, här skall det snarkas :))

Lundström 6: Den enda barmarksträningen jag gör är i Vojens och Lugano, fast nu blir det inget Lugano eftersom Schweizarna vill vinna cupen själv någon gång :((

65 Selander: Det är nog du som ska ta med dig proppar gosse....:-)

65 Selander: Vad var det du hade för dej på Mästarcupen då?

65 Selander: Vi får köra dubbelt så hård barmarksträning i Vojens, det är väl ok?

Det gör mej orolig att Niklas Anger fortfarande finns uppsatt som transferrykte. Skulle även han försvinna kan vi hälsa hem nästa säsong.

Clarence: ANger kan väl bestämma sig för NHL i juli om han vill det. Så gjorde väl Mårtensson?

Världsklass: Ja, och så sitter vi där i klistret än en gång. Usch va hemskt!

QP: Då har du nog läst mitt inlägg som Fan läser Bibeln... ;-)

Jag spekulerade bara i Karmhags kvaliteter, jämfört med Rehnbergs.
Textraden: ".....skulle kunna smälta in...." tyder väl mer på att det bara är just en spekulation (för tillfället iaf)

65 Selander: Den som behöver proppar är nog jag! Det är svårt att stå ut med en snarkare! Hur ska jag då överleva 4?!?

12 gubbar på från kontot 13 om Anger går och bara 4 nya EK har minst sagt lite att jobba på!

Hoppas att man kommer med ett par överraskningar på lördag men vad talar för det!?

Lunkan: vad är det som INTE talar för det?

Lunkan: Har jag missat nåt eller? Kommer det att bli den stora nyförvärvs dagen på lördag?
mm..tjena....

Magoo70: Du har inte missat nå´t. Däremot verkar många tro att deadline för övergångar är på lördag.
Mycket snack om Jämtin men ingen verkar ha frågat sig vad Jämtin själv vill. Tänk om det är så att han funderar på ngt annat lag än Brynäs. Kan detta vara möjligt?
Otroligt i så fall. Alla spelare som vill röra på sig har naturligtvis bara 1 alternativ att välja på, eller hur.....?

Huge: Eftersom du tror att du har svar på alla frågor o inlägg här på GB:n så kan väl du berätta hur SK/EK ska göra för att fixa detta? Är allting felfritt inom Brynäs IF???

Strozzi: Det är väl mest det att det var längesen BIF överraskade mig positivt vad det gäller värvningar! Men hoppas kan man ju alltid (man blir ju så mycket mer besviken då:))

70 Rodrigues: Jag vet inte om det är mig det är fel på, men jag är väl så pass naiv att jag tror att SK/EK jobbar för fullt med nya spelare. Eftersom ekonomin är begränsad kan/bör det ta tid att hitta rätt spelartyper.
Att grina och gnälla över att det ännu inte kommit några bra förvärv, innan allt är klart, vittnar om dålig verklighetsuppfattning.

Gordos senaste inlägg är ett bevis på motsatsen.
Kort, klart och koncist, med alla fakta som behövs...

Rodrigues: Skall vara Gordos NÄST senaste inlägg.....

Fan va mycket gnäll det ska vara här jämt! Jag ser framåt med stor tillit till Brynäs att dom ska ordna bra spelare till nästa säsong! Glöm inte att vi har dåligt med pengar och måste spara. Superspelare till extrapris växer inte i långa rader i åkern ;)

Samtidigt kan det bli otroligt kostsamt att inte värva och det är en väldigt svår balansgång!

Målvakts pengar behöver vi ju tydligen inte bekymra oss om då det är några företag som visar STAKE och ställer upp för Brynäs! Blir dom företagen kända ska jag personligen skicka ett tackmail eller något sådant.
Oddsena till att vi hittar en bättre målvakt än James Ram är riktigt stora tycker jag.

Angående Jämtin så vet ingen av oss bakgrunden till att han inte är aktuell för Brynäs längre. Om det är någon som vet så tala ur skägget ;)

Liten budget gör att det blir svårare att värva och tar längre tid skulle jag tro.

JAG BARA ÄLSKAR MITT BRYNÄS IF

Tomas HOCKEY:
För att bryta det här "dödvärvarläget" (12 ut och 4 in) och den "mysko" lågbudgetstämpeln som viner runt knutarna i residensstaden Gävle behöver grabbarna i EK till att börja med signera en spelare av symbolisk betydelse så att ryktet om Brynäs uppgång och FALL åtminstone kan hejdas en säsong till.
Karisma, lite hederlig stridsk_k... ja ni vet!

"Ska vi ta dem?"
"JAAAAAAAA!"
"Kom i gen nu för fan så går vi ut och kör över de jävlarna!"

Ja, ni vet.

Tommy Westlund var ett sånt namn (även om hans kapacitet som spelare kan ifrågasättas i och med den tunga skadebilden).

Dackell är ett sånt namn.

Honken.

Wallin.

Mårtensson räcker inte.
Inte Samme heller.

P Nyl...
B Danielss...
Njet.

Kom igen nu, Sjödda!

Vänd trenden.

gordo: Mitt i prick Gordo! Sedan skulle jag i för sig kunna tänka mig Mårtensson som en helt ok aptitretare i väntan på det namnet ;-)

gordo: Håller med dig fullständigt och därför har jag tidigare sagt att om vi i alla fall får hit en supermålis så kanske det kan underlätta att Brynäs får sina första val!

Angående Nylander och Danielsson så har jag absolut inget i mot dom men finns det bättre spelare SÅ VÄRVA DOM DÅ! Annars ställer jag upp för killarna 100 %

« · 271510 · »