1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446553 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Sylf: Inte Brynäs heller, det är ju en helt otroligt proffsig klubb, inte fan skulle dom göra nåt dylikt.........:-)

Igor: Ruggigt skott? Två mål på 50 matcher! Sikte som Kennholt kanske?

70 Rodrigues: Du backen kommer inte från Rögle, från samma säkra källa. Jag pressade källan hela eftermiddan.

LUNDSTRÖM 6: ...å fy fan...då lär han var 08...eller så har de en räv bakom örat och hittat någon som Sjödda hotat med stryk om han inte skriver på :-) ...det är ju fördelen med att ha en spelande sportchef: Hörru grabben, nu skriver du på här eller så ...du vet, "min klubba ditt arsle" osv...vi ses! ;-)

Makkan: Träffad honom i dag, på bra humör kör för fullt till hösten.

spookyMulder: Stämmer och han var i Sundsvall i dag med sin klubba.

Ehh ta semester o glo på VM ;-)

Undra om vi har missat dessa spelar med flit eller okundskap.
Se länk.

LUNDSTRÖM 6: Sundsvall, vad gör han där?

Igor: Han var där i dag.
Undra om han hade med sej klubban?

Det får inte vara sant. Jag vill inte ha nåt klantarsle som SSK ratat. Visst behöver man spelare som kan vara en sista utpost och vara elaka, men jag bävar för en ny Rehnberg som är orörlig och ful med klubban. En skridskostark tacklande back är vad som behövs. Jag drömmer fortfarande om Micke Magnusson, men jag vet att det förblir en dröm. Tuulola eller Wallin vågar man inte ens drömma om, bara minnas...

Vad sägs om #17 i Lettland, han skulle vara något för Brynäs

Mondoran: Jag skulle gärna se ett par letter i laget. Överhuvudtaget vill jag se spelare österifrån med teknik och skridskoåkning. Minns våra tre ryssar från förra krisen som ingen hört talas om...

Ford Prefect: slipa, slipa, slipa davydov...

Mondoran: Spelaren vars namn inte gick att uttala, som aldrig släppte ifrån sig pucken när han väl fick den? :)

Mondoran: Han var riktigt duktig! Teknisk och bra fart under rören, liten till växten men det kanske fungerar i Elitserien ändå.

aphac: Jag håller med.

Rodrigues och jag åkte upp idag och det blev en trevlig utflykt till hockeyns huvudstad - alltid kul att träffa Brynäs supportrar i Gävle.

Men vilket arrangemang - vilken ungdomsklubb som helst hade gjort det proffsigare. Jag hade förväntat mig lite av en folkfest och en dag fylld med aktiviteter och tal av spelare och av ledande personer i Brynäs IF, kommunen och sponsorer. Istället hände ingenting - det mesta verkade planerat och ihoprafsat dagen före.

Den ende som sade något i mikrofonen var Wille Löfqvist när han hade auktion på klubbor och tröjor. Inhyrd var i och för sig en 60-årig popartist kallad "Lappen" som underhöll med "Jag vill vara din Margareta" och liknande rökare.

Att kalla det Brynäsdagen är för mig ett stort skämt: "Rea på Brynässhopen" stämde bättre med verkligheten.
- Varför sade inte Henning något om framtiden? Han var där.
- Enda spelare på plats var Petré och Djoos. Stort.
- Tre skott mot bollplank för 10 kr var enkelt och kul nöje. Här hade jag gärna sett att A-lagsspelarna ställde upp: Brynäsdagen borde vara ett tillfälle för alla i föreningen att presentera sig och prata med medlemmarna.

PS. Just nu inviger jag ett av de tjusiga Brynäsglas jag köpte idag. Med Brynäsöl.

westerlind: Hoppas det smakar bra. Till och med jag har ju dryckit Brynäsöl.

Tja!
Jesper Björk?,nej gudbevare mig. INTE den killen!!!

Debatten om att försvara Brynäs IF:

De jag menar är att man måste vara konstruktiv i sin kritik mot Brynäs,inte klaga för klagandets skull. Jag håller med att man ska vara kritisk mot Brynäs om dom gör nåt fel. Men den kritik som framförs nu ÄR inte ny, den har setts på gästboken hela säsongen.
Tycker man att något är fel SKA man självklart visa det öppet,men då ska man samtidigt ha några egna förslag på förändringar.
Jag ryggdunkare?
NEJ!!!
Absolut INTE!,jag har varit kritisk mot Brynäs de här säsongen,läs mina gamla inlägg och se.

Men ibland tenderar kritiken mot Brynäs,hålla lågvattenivå. Man smädar hellre sin "egna" klubb,än hyllar den när något bra görs.
Vi Brynäsare har enorma krav på klubben,vi KRÄVER att Brynäs ska vara ett topplag. Inse fakta vi ska vara glada om vi är kvar i Elitserien efter nästa säsong.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Ett bra ordspråk:
"Medgång ger supportrar,motgång prövar dom"

Tor Karlström: Hehe, du säger emot dig själv...
"Vi Brynäsare har enorma krav på klubben,vi KRÄVER att Brynäs ska vara ett topplag. Inse fakta vi ska vara glada om vi är kvar i Elitserien efter nästa säsong.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!"

Fast jag fattar vad du menar, jag tycker ju givetvis Brynäs är "bäst" också...

Tyckte bara det var lite kul att framföra konsrtuktiv kritik...eller nåt..

Frisco: Äh, vad du luras, jag trodde att du skulle bifoga bilden där en känd MoDosupporter avnjuter en välsmakande Brynäsöl.

Martman: På vilket sätt?
Jag kräver INTE att vi ska vara ett topplag,men se vad övriga: supporters,stad och media tycker?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Tor Karlström: Vi tar det igen...

Du skrev: Vi ska vara glada om vi är kvar i Elitserien efter nästa säsong.

Brynäs IF är dom bästa!

Jag menar: Ett lag som vinner SM-guld är dom bästa...

Men glöm det här om du inte hänger med. Det var bara en liten påpekan från min sida. Förmodligen kände jag för att vara lite petig, troligtvis för att jag sitter och skriver en hemsk teknisk rapport om mitt ex-jobb sent denna lördag när man egentligen känner för att göra något annat...

Clarence: ja det är väl så men trots allt så står vi utan målvakt ett par backar och några forwards eller ????

westerlind: Inte lägge rman ut såna bilder heller.

Ford Prefect: Håller med ang Björck.
Vad har EK/SK för värvningspolicy egentligen ? Två bra centrar javisst men i övrigt så verkar det som att leftovers/bänknötare
är de hetaste namnen. Skrämmande är ordet.
Finns det någon utopisk tanke att medelmåttor som Björck m.fl.
skall prestera över sin förmåga bara för att de hamnar i Brynäs ?
Risken är överhängande att laget devalveras ytterligare till nästa säsong.

Läget är som följer.
Spelare som spelat i Brynäs, vill inte tillbaka. Det är en oprofsig org. Och alla polare man snackat med, Jobs och de yngre förmågerna så finns inga pengar. Och ingenting bra är på gång till Brynäs heller. "Jag tror dom kommer sist nästa år, är nästan säker" .
Som dom behandlat Jobs Floberg med flera..illa illa.

Westlund ville absolut inte tillbaka till Brynäs.
Dröm om Mårtensson, kommer han till Sverige så blir det LHc och ingenting annat.
Wallin är precis som Westlund, inte intresserad utav Brynäs.
Och inte heller Tuulola.
Honken skulle hellre se ett annat alternativ en Brynäs om det blir Elitserien nästa år.
Och kommentera ingenting för allt detta är inside-inform. Så så här är det och så kommer det bli.
Så vänta er ingenting bra till nästa år , kanske nån pekkala värvning från Finland och nån Västerlänsk målvakt som har stått som reserv i nhl i 2 matcher säsongen 97/98.

SÅ ÄR DET.

myra: Igår skrev du att Mårtensson var klar. Hur fan ska du ha det egentligen? Din trovärdighet är lika med noll.

myra: Jag har fått inside information av en "säker källa" att du är en notorisk svammlare. SÅ ÄR DET :)

myra: Inside-inform? My ass...

Jag tror mer på Iraks f.d informationminister.

Jobs och Floberg har fått sina chanser, räcker inte till helt enkelt.
Westlund ville inte tillbaka till Brynäs. Och?
Skulle vi ha rövat bort hans fru och barn och sedan tvingat honom att flytta till Gävle igen?

Som du säger, det borde inte vara värt att kommentera.

Undrar vilket län den "Västerlänske" målvakten isf skulle hämtas från?
Dalarnas (f.d Kopparbergs län?)
Johan Hedberg isf, kanske inte helt fel mao....

myra: Trovärdighet 0 när du igår skrev att Mårtensson var klar för BIF....Träffar du dessa insiderkällor på nätterna när du slocknat ?

Frisco: Mer än att bära en MoDo-tröja, vad har nu herr W hittat på för att komma med i treans "Efterlyst"?

Brynäs värvare har verkligen ett tufft jobb framför sig. I dagsläget ligger alltså A-laget 8 spelare back.Värt att än en gång notera...

Clarence: Jag får det till fem spelare max om man inte ska ge någon junior chansen att gå in som ordinarie: Man har 6 backar, 10 forwards och 1 målis. Det ger 2 backar, 2 forwards och en målis som kan få plats på fyra femmor. Tänker du att man ska värva spelare som man inte ens har ombytta? Det är vansinne med dagens ekonomi.

Ger man N. Danielsson chansen som ordinarie blir det 4 spelare som återstår: 2 backar, 1 forward (Mårtensson) och 1 målis.

Igor: Ok, jag ändrar mig till att vi värvar 2 forwards och låter Östlund sitta och tjäna sin lön på läktarn.

myra: Känner du alla dessa herrar kanske? Har du ringt runt och pratat med dem? Jag har väldigt svårt att tro att inte Niklas Wallin kan tänka sig att återvända till BIF. Han bodde nämligen granne med mig i Gävle och enligt vad jag har hört så har han inte sålt sitt radhus där än. (vilket jag har gjort med mitt) Om han inte kunde tänka sig att återvända så hade han väl sålt huset?? Dessutom trivdes Niklas jätte bra i Gävle och BIF.

Anneli S:

Niklas må trivas bra i Gävle, men om de finns fler alternativ med klubbar att gå till så ligger inte Brynäs på första prio.

För övrigt.
Nicklas Danielsson & Patrik Rönnquist får kontrakt till nästa år.

Igor: Så klart man kan fortsätta lågprioritera värvningar . Men då vet vi också vad som väntar nästa säsong. Vi har den gångna säsongen fått erfara att Brynäs har en spelartrupp som inte håller i konkurrensen. Därför säger jag bara en sak: Fortsätter Brynäs att e n säsong till ursäkta sin beskedliga satsning med att ekonomin inte tillåter annat så har man heller inte i elitserien att göra. Där är nämligen den hårda verkligheten och dagens krav att prompt hålla sig med en stark och vital ekonomi om man vill vara med och leka. En verklighet som Brynäs IF aldrig kan komma ifrån.

Clarence: Men min fråga var ju: vad ska du göra med dom tre spelarna som inte får spela? Ska Brynäs ha fler spelare än andra lag på sin roster för att du ska bli nöjd med prioriteringen?

Igor: Att ha enbart 12 forwards är väl att gräva sin egen grav. Hade hoppats på att även Brynäs skulle kunna spela på 4 kedjor någon gång och inte slita så förbannat på "nyckelspelarna" (om det nu finns några). För inte kan vi väl räkna med att "alla" tolv forwards är hela och friska hela tiden. Nej min åsikt är att det måste finnas 13-15 forwards i organisationen.

Gust: Vem har sagt att vi bara ska ha 12 forwards? Jag tycker vi värvar två bra forwards + dom tio vi har + N.Danielsson & Rönnquist. Det blir 14 vilket är en normal forwardstrupp i ett ES-lag.

Igor: Okey trodde du hade räknat in Danielsson och Rönnquist i dom 10. I så fall är vi ju totalt överens :) För visst vore det på tiden att även vi kunde spela på 4 elitseriemässiga kedjor?

Gust: Vi är helt överens om vikten av fyra kedjor :-)
Sedan vill jag ju se juniorerna spela också.

Igor: En trupp måste vara bred för att ett lag ska lyckas. 12 forwards ska ett lag kunna använda i en match om dessa håller måttet. Med fyra kedjor behöver ju ingen sitta på bänken.

Clarence: Äh jag bara undrade vad du ska med 8 spelare till men jag ger upp.

Igor: Kan du räkna?? Ur gångna säsongens trupp har (hittills) kommer 12 spelare att inte finnas med nästa säsong. Dessa 12 har ersatss med 4 spelare. 12-4=8!!

Clarence: Men du måste också ta med i beräkningarna att t ex Jobs och Floberg knappt spelade, att Luovi inte spelade alls annat än i inledningen och att Wågström inte spelade många matcher. Dessutom kan Nicklas Danielsson räknas som nyförvärv eftersom han inte tillhörde a-truppen från början. Så det går inte att räkna personer rakt av, även om jag förstår din logik.

Clarence: Ibland är livet inte logiskt. Räkna spelarna istället och titta på hur många spelare andra lag har. Behöver man tre målvakter t.ex.?

Ford Prefect: Vad jag förstår var väl de spelare du nämner ändå med i truppen. Så deras platser måste väl ändå fyllas?

« · 274547 · »