1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs 03-04

« · 286501 · » Till forumet

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: Hade jag varit Brynäsare hade styrelsemötet varit lika upphetsande som att kliva upp måndag morgon och återgå till arbetet.
Som du mycket riktigt antyder så "var" Brynäs de bästa. Men det var under 60-70- talet. Drygt 20 år senare märker man hur ointresserad staden verkligen varit när det gäller elitseriehockey. Ni har ingenting kvar! En massa snorungar som liksom gillar BIF. Vi i TIK har också sådana.
En snål jävla styrelse som trodde att det skulle fixa sig, anyhow.

Slå ett slag för en ny, föryngrad organisation/styrelse. Ha en affärsidé. Till och med Gevalia (Gävles varumärke) undrar vad som händer. Skapa lite intresse för varumärket som era förfäder byggt upp. Var inte så jävla naiv!

Lilljanne: Du som verkar ha koll på läget. Kan inte du starta det nya, fräscha Brynäs? Det ser ut som att Brynäs IF verkligen behöver en eldsjäl för ändamålet...
Kommentera

Tor Karlström: OM, OM, OM det kommer några dit och det viktigaste har någon handlings plan att sätta "bra folk" i styrelsen.
Kommentera

Tor Karlström: Read my lips! Det är inte Brynäs jag sågar. Det är Gävle och bristen på sponsorer jag just grävde ner och pissade på.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Synd tycker jag, men ta inte Johan Samuelsson som ersättare.
Ta Mattias Karlsson istället ,en stor elak backtyp precis vad Brynäs behöver.

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

Lilljanne: Expressen är ingen tidning att lika på, en skavellerblaska av stora mått. Men visst sifforna ligger väl i närheten där någonstans. Men kom ihåg Brynäs ökade sitt publiksnitt den senaste säsongen.

De finns ett bra talesätt: "ropa inte hej, förän man är över bäcken", alltså såga inte klubben fullständigt över fotknölarna än.
På årsmötet får vi dom exakta siffrona, är resultatet uselt. Då får styrelsen sin dom...
Kommentera

Tor Karlström: Inte höra bara läsa...
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vart har du hört det?

M.V.H Tor!
Kommentera

Tor Karlström: Du får hitta på någon annan för Olle Mattson han är klar för spel i Hästen dena säsong.
Ex. Johan Samuelsson i stället.
Kommentera

Sylf: Vilken GD? Dagens pappers-GD eller? Det enda jag just nu minns ha läst om BIF:s ekonomi var ngt Henning babblade om i julas då han sa att BIF dragit in två miljoner mindre i sponsorpengar än beräknat. Med tanke på att publiksnittet blev lite mer än budgerat och att vi inte panikvärvade flera spelare i höstas/januari så antar jag att kvalserien drog in det mesta av dessa -2 mille.

Eller vet du ngt som vi andra inte vet?

(jag misstänker iofs att siffrorna kommer vara rejält röda under årsmötet med tanke på budgetvärven men vill gärna ha en länk om jag har missat ngt)
Kommentera

micke: BIF själva i GD, varsågod.
Kommentera

Sylf: Öhh, ja det brukar bli en viss skillnad mellan SM-guld och näst sist i elitserien. Källan på "Bif -5 mille !!" tack.
Kommentera

Sylf: Vore väl skam om man inte fick ordning på ekonomin nån gång, med tanke på sponsorsunderlaget i Ggb samt ett fullsatt Scandinavium varje hemmamatch. Visar väl bara att man tidigare inte skött ekonomin särskilt bra.
Skulle varit intressant att se hur vår egen ekonomi varit om det ramlat in 1 mille efter varje match i Gavlerinken...
Kommentera

Sylf: Förutsättningarna i Göteborg och Gävle är ju en anning olika oxå vad gäller sponsorer och antal invånare, inte för att det är
försvarbart att ha minus resultat.
Kommentera

Frölundas vinst i år.26 mille !! Bif -5 mille !! det är olika hur man sköter ekonomin........
Kommentera

Makkan: Visst vill vi ha ett eller annat russin i kakan.
Problemet är väl att man har kommit i en situation som kan liknas vid att ta ut ett lag till Aftonbladets DreamTeam.
Du har en viss summa pengar att laborera med. Hur skall du förfara?
Antingen lägger du alla äggen i en korg, dvs värvar 1 eller 2 riktiga toppspelare, om det nu finns några att tillgå och som även är villiga att komma. Då har du inte mkt kvar till de övriga 5 eller 6 platserna. Har man dessutom oturen att få en av dessa russin skadade, då blir det inte roligt.
Eller så sprider du på gracerna, kanske lite klokare. Därför tycker jag ändå att vi gjort rätt vad gäller värvningsstrategi.
Nu har man förmodligen även lite pengar över till ett eventuellt artistkontrakt senare, om det skulle behövas.
Kommentera

aphac: Det bästa som kan hända är väl att man skriver ner oss innan serien startat. Bättre tändvätska finns inte, eller har du redan glömt bort Bäckmans bevingade ord från -99:
"Hemma är vi oslagbara" :-)
Kommentera

P J Davydjoos, 65 Selander: Sex månader är gränsen, helt riktigt. Jag tror det är antalet övernattningar i Sverige som räknas dessutom, så det är ju bara att värva någon spelare under artistskattförhållanden, för att sedan skicka honom i skytteltrafik till Åland på kvällar och morgnar... Pendla går ju! ;)

I vårt fall, Barry Richter, så skulle det kostat föreningen 1,5 miljon i extra skatt och avgifter att ha kvar honom längre än sex månader. Barry hade en rätt bra lön... och har dubbelt så hög lön där han spelar nästa säsong...
Kommentera

65 Selander: ett halvt år är det väl? isåfall är det bara att ta fram kalendern och kulramen och börja räkna 182 eller 183 dagar eller nåt bakåt från sista datumet man vill att han ska befinna sig i landet :)

Önskvärt är väl att värva en klass-spelare utan artistskatsskontrakt, men vart finns såna pengar åt vår kära klubb?
Kommentera

P J Davydjoos: Ang artistskatten är det inte så att vi kan ta han först i senare delen av hösten för att kunna använda oss utav han under ev slutspel. Har för mig att Linköping var tvungen att släppa sin kille unnan kvalspelet annars så skulle dom få pynta en hel del extra.
Kommentera

Tor Karlström: Ja, det råder inget tvivel om den saken, det kommer isåfall att ske, alltså att EN stycke artistskattskontrakts-spelare värvas, inte fler... Men det blir nog ingen artistskattslirare i annat fall...

Förstod att du skrivit fel :)
Kommentera

P J Davydjoos: Om Anger sticker och Mårtensson inte kommer hem.
Då måste man skaffa MINST en ny forward, en spelskicklig klass-spelare.

Jag skrev fel,

M.V.H Tor!
Kommentera

Clarence:
Nej! Helt fel!

1) Brynäs
2) Timrå
3) ....

Man måste tro. Hoppet är det sista som överger en människa. Tror att Brynäs kommer ta 8:e platsen. Tror att Malmö och Linköping går dåligt som vanligt (man kan inte bygga allt för pengar).
Kommentera

Tor Karlström: Förresten, har du ändrat dig igen? ÄR BIF dom bästa igen? :)
Kommentera

Tor Karlström: Man signar nog inte en på artistskattskontrakt om Anger stannar och Mårtensson också ansluter...

Men hur ser det ut om Anger sticker och det mest troliga också, att Mårtensson inte signar?
Kommentera

Lulekickan: Men så är han ju en gammal Brynäsare ;)

(När jag mötte Lassie, varning)

Har även träffat på han 3ggr sedan han lämnade Brynäs
-99 Under slutspelet när han var med Modo, dock inte ombytt
-01 29/12 när ni körde över oss med 6-2.
-02 26/10 När DIF manglade över oss med 7-1

och alla gånger så har han varit fruktansvärt trevlig och inga divaliter mm.
Kommentera

65 Selander: Tellström har inte gjort bort sig. Faktum är att han klarade sig bättre än jag vågat hoppas på och mot slutet av säsongen var det fjärdelinen, där han spelar, som var bäst i LHF. Dessutom kan han spela både back och forward om det behövs. 4+6 på 21 matcher måste väl anses som helt ok för någon man plockat från Boden när mer än halva säsongen har spelats. Visst, han är ingen ungdom och inget framtidsnamn, men något år till ska han i alla fall kunna vara till någon nytta.
Kommentera

Tja!
Får vi behålla Anger och Mårtensson kommer. Då ser i alla fall forwardsidan starkare än förra säsongen tycker jag.

Kan man se ta och signa upp en spelare på artistkontrakt under säsongen, så tror jag på en 10-8 plats för Brynäs i slut-tabellen.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Huge:

"man kan lyckas utan att värva, på papperet, kanonspelare el strax därunder."

Visst allt är möjligt. men det brukar behövas några russin i kakan också.

Givetsvis måste spelarna ha som mål att gå till slutspel varje säsong. Annars ska dom inte spela i Brynäs.
Kommentera

Huge: Enligt nån tidning i Sundsvall så får Malmö,Luleå och Brynäs(såklart) kämpa för att undvika KS. Jag tror det ligger en hel del i det!!!
Kommentera

Lulekickan: Vad har du för tycke om Tellström som ni fick från Boden på slutet då och om jag inte har fel har fått kontrakt nu.
Kommentera

Makkan: Tano skulle rimligen inte ta plats i något ES-lag, och vore det inte för Tavve skulle han förmodligen inte ha tagit plats i LHF heller. Miche J blev ju skadad redan i November och följaktligen var han heller inte med när LHF vände uppåt i tabellen. Visst var han en helvetes bra spelare men är ändå en förlust som inte märks desto mer eftersom han hann spela så få matcher med LHF. Burra gjorde inte någon särskilt lyckad säsong i fjol och jag tror han mår bra av att flytta, och Garvey tycker jag varken gjorde till eller från i slutändan. Jag var imponerad i början - framför allt av hans suveräna skridskoåkning - men tyckte sedan att han inte fick ut så mycket av sitt spel som jag hoppats på. Fredde är den jag helst skulle velat ha kvar, framför allt pga hans "beskyddaregenskaper", men inte heller honom klassar jag som oumbärlig. Av nyförvärven är Tuukka Mäntylä naturligtvis "stjärnan" i sällskapet, men även i övrigt anser jag de spelare vi har fått totalt sett vara bättre än de vi förlorat. Framför allt blir det kul att se hur Fabbe och JJ har utvecklats under den tid vi har haft dem utlånade, och om JJ klarar att ta en ordinarie plats. Sedan är det inte alls säkert att det verkligen är färdigvärvat. För tillfället är det det men det är länge kvar till ES-premiären.
Kommentera

Makkan: Min poäng var väl att man kan lyckas utan att värva, på papperet, kanonspelare el strax därunder.
Tror nog inte att Luleå kommer att gå mkt sämre än de övriga 5 jag räknade upp.
Om du tror att man är nöjda med 9-12:a så tror du nog fel.
Jag tror nog att även spelarna har slutspel som krav varje säsong.
Kommentera

Lulekickan:

Jag är inte lika insatt i Lule hockey som du. Men jag har fått den uppfattningen att Lule har tappat bättre spelare än man har värvat.
Jag tycker inte någon av dom 5 som Lule har tappat är något bottennapp. Nu är i och för sig är nyförvärven väldigt unga så slår dom igenom så kan jag ha (lite) fel.

God Natt.
Kommentera

Makkan: Vilka av de spelare vi skeppat anser du har ersatts av sämre spelare? Utveckla gärna tankegångarna eftersom jag själv anser att vi till och med ligger lite plus när vi ersatt gnuggare med skojsigare spelare.
Kommentera

Huge:

Risken är stor att det går åt helvete för Luleå. Jag tycker det är ett jävla tjat om Timrå ifjol. Hur ofta är det ett lag som gör vad Timrå gjorde ifjol. Inte speciellt ofta. Jag kan inte erinnra mig att ett lag som har tippats 12:a har hamnat topp 3. Det kommer förmodligen aldrig att hända igen.

Värva dyrt och framgångar går inte hand i hand, det har jag aldrig påstått. Men det måste in klass-spelare och inte bara breddspelare för att nå framgångar.

För mig är det katastrof om Brynäs missar slutspel. En sån klassisk klubb ska inte vara nöjda att bli 9-12:a. Slutspel minst har jag som krav varje säsong, så även nästa säsong.
Kommentera

Arthur Dent: Ingen hade blivit gladare än jag om Micke kommit hit. Nog har han förmodligen varit med i diskussionerna, hur allvarligt vet jag dock inte. Att det är en kostnadsfråga, bland annat, är väl ingen dum gissning. Landslagsman + utbildningsbidrag är ingen bra kombination när man har begränsad ekonomi, om mna säger så.
Skulle tro att Björck och Kuparinen går jämnt ut med Magnussons driftskostnader, inklusive övergångssumma.
Skulle tro att karln har många lukrativa anbud att välja mellan, utlandet verkar väl mest troligt...
Kommentera

Huge: En fråga till er Brynäsare är just varför inte det visats intresse för våran förre detta lirare Magnusson?? En tuff spelare men som dessutom äger en hel del känsla för spelet...

Låter tyngre det än en halvdan SSK:are =)
Kommentera

Makkan: "Det verkar inte bara vara Brynäs som har dåligt med fläsk.
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom."

Det kommer att gå åt helvete med Luleå nästa år, begriper du väl.
Titta hur det gick för Timrå ifjol, när dom "budgetvärvade".
Katastrof....

Och titta på LHC, som värvade dyrt.
Succe.....
Kommentera

70 Rodrigues: Vill man se tabeller kan man gå till Matchtipssidan.
Själv tycker jag det är ungefär lika intressant att läsa andras tabeller, som att titta på när målarfärg torkar.

Säg så här:
Jag tror att vi kommer att få slåss om 2 slutspelsplatser med Luleå, SSK, Timrå, MoDo och Malmö.
Kan vi knipa 1 av dessa 2 platser, är jag mer än nöjd.
Hoppas dock att vi kan bli nästa års "Timrå".
Ingen lär ju tro på oss iaf, varken några dystergökar här eller några utomstående....
Kommentera

70 Rodrigues: Min tabell får du i alla fall:
1) Djurgården
2) HV
3) Färjestad
4) Frölunda
5) Linköping
6) Södertälje
7) Timrå
8) Luleå
9) Modo
10) Leksand
11) Malmö
12) Brynäs (tyvärr, trots allt...)
Kommentera

Huge: Får vi se din tabell???
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tror nog LHC får det jävligt kämpigt att ta sig till sluspel. Men det kan gå beroende på att det finns förmodligen 4 sämre lag nästa säsong.
Kommentera

70 Rodrigues:

1.Färjestad
2.Frölunda
3.HV71
4.Djurgårn
5.Linköping
6.Leksand
7.Modo
8.Luleå
---------------
9.Södertälje
10.Malmö
---------------
11.Brynäs
12.Timrå

Brynäs kan kanske vara med och slåss om åttonde platsen om laget får vara fritt från skador och nyförvärven överaskar.
Timrå kommer få världens baksmälla, sanna mina ord.
Kommentera

70 Rodrigues: Typ 35 W.O vinster.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tippar att Djurgården vinner både serien och SM -04.
Kommentera

70 Rodrigues: LHC kommer alltid att va ett misslyckat lag.
Kommentera

Sylf: Jävligt mycket flyt menar du väl....:-))
Kommentera

bobbe: LHC gör inte om samma misstag som förra säsongen, var så säker!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Byt också plats på Linköping och Leksand så tror jag du är närmare sanningen.
Kommentera

70 Rodrigues: Så här blir den.

1.FBK
2.VF
3.DIF.
4.BIF
5.LHC
6.HV.
7.SSK
8.TIK
9.MIF
10.Modo
11.LIF
12.Luleå

Med "lite" flyt.
Kommentera

70 Rodrigues: Själv tror jag att Brynäs blir 10:a, 11:a eller 12:a.
Kommentera

« · 286501 · »