Brynäs IF

727825 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs årsmöte 2023

« · 2549009 Till forumet

Sv: Brynäs årsmöte 2023
Peja: Sur och dryg attityd har alltid haft tills han känner sig mer bekväm, då är han faktiskt en rätt rolig gubbe.
Låst ämne

SuneMangs:

Nu vet vi ju inte om finnen varit en bråkstake utan det är bara rykten men håller med dig om Larsson även om hans säsong kanske kunde varit bättre sett till " namnet " på tröjan. Rödin däremot, inte för att provocera men där snackar vi en rejäl flopp, han har såklart mycket hockey i sig och han kommer självfallet göra an bättre säsong den som kommer.
Låst ämne

Peja: "Kommer att stänga denna tråd klockan 12 om folk fortsätter att posta inlägg om sådant som inte handlar om årsmötet."

Tror HS har problem med att trådarna flyter ihop på något vis. Har märkt att när jag postat i t.ex tråden "Fotboll" så har inläggen även hamnat i tråden "Superettan". Är inte omöjligt att något liknande sker med våra olika trådar. Har även märkt att när man bara trycker på Brynäsloggan, både på dator och telefon, så är alla våra trådar sammanfogade under klubbmärket och många kanske gör så för enkelhetens skull när dom ska in och skriva och läsa. Bara en tanke.
Låst ämne

SuneMangs:

Tror inte alla kollar vilken tråd de postar i, jag inkluderad. Ber om ursäkt
Låst ämne

SuneMangs: De funkar nog i ett topplag i HA. Åkte ändå med ner efter att ha mött MIF. Var Larsson en gigant där? Vill bara att ni ska vakna. HA är ingen lätt liga heller.
Låst ämne

Costanza: Vi är vakna, tro mig. Ingen härinne går runt och tror att kommande säsong ska bli en walk in the park, men med tanke på truppen och värvningarna ska vi såklart vara ett av lagen som slåss om det, allt annat är orimligt.

Modoiter, media och andra tyckare har sedan uttåget i mars ständigt påtalat att Brynäs inte ska ta lätt på HA och att det kommer bli tufft, vi har fattat detta nu, det räcker. Har inte sett någon härinne skriva något om att vi kommer springa hem med HA och gå upp igen, så jag förstår inte detta ständiga ältande.

Själv hoppas jag att vi är ett topplag och tar platsen till SHL, men jag är långt ifrån säker på att vi klarar av det.
Låst ämne

SuneMangs: Helt rätt tänk. Gå ut och ha kul. Spöa Löven. HA är en rolig liga och ni BIF-fans kommer att upptäcka det. Jag kommer att fortsätta kika på alla klassiska lag där.
Låst ämne

Peja:
Vi behöver kontinuitet på mötesordföranderollen.
Låst ämne

Costanza:

Larsson var Brynäs bästa forward förra säsongen. Fanns många som underpresterade rejält, men inte Larsson.

Rödin, Palve, Timashov, Björninen underpresterade i förhållande till förväntningarna. Hade de presterat på nivån många trodde inför säsongen hade inte Brynäs spelat kval.

Jag skulle aldrig byta Larsson mot Rouhomaa. Tror ni att han är en bra förstacenter i SHL, då underskattar ni SHL.
Låst ämne

Johannes Hedberg: Leksand tyckte att finnen dög. Han kommer bli grymt viktig för MoDo. Larsson är en toppspelare som defensiv spelare så det är helt fel att jämföra grabbarna. Påhlsson var grym i NHL men funkade inte då han kom hem. Helt fel roll där också.
Låst ämne

Costanza:

Han är en av de bästa jag sett att hålla i pucken, dessutom väldigt bra i BP

Blir spännande att följa honom i Modo

Dock kan han kännas lite loj emellanåt.
Låst ämne

SuneMangs: Nej, hockeysnack har inte det smidigaste sättet för användare att hålla tråddisciplinen, men man kan ju inte påstå att ni försöker heller när ni fortsätter att skriva i vet ni uppenbarligen vet är fel tråd.
Låst ämne

mattias - 74: MoDoiter är rätt loja så han har kommit rätt. Han gillar nog att vara självklar etta i MoDo. Tvivlar inte när det kommer till den killen. Verkar vara en vinnarskalle.
Låst ämne

Costanza:

Du verkar ivrig med att jämföra Larsson med Påhlsson, så vi gör det då:

Påhlsson:

Kom hem säsongen 12/13 (35 år gammal, precis som Rouhomaa se på fan!) Han gjorde då 4 poäng för Modo. Inget mål. Han var dock skadad mycket första säsongen men blir sen helt skadefri kommande två säsonger. Då gör han totalt 34 poäng på 98 matcher. På hans tre säsonger i Modo gör han alltså 38 poäng på 120 matcher. Jag minns inte, men tror inte direkt klubbarna stod på kö för att värva honom.

Larsson:

Kom hem säsongen 22/23 (nyss fyllda 30)
På 50 matcher (45 i grundserien, 5 i kval mot Malmö) gör han 38 poäng. Efter säsongen vill flera klubbar i SHL samt Schweiz värva honom.

Påhlsson gör alltså 38 poäng på 120 matcher.
Larsson gör 38 poäng på 50 matcher.

Att du jämför Påhlsson med Larsson är bara ytterligare ett bevis på enögdhet och hybris. Du gör bort dig, kryp hem till Modo-boken igen.
Låst ämne

« · 2549009