Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Djurgården 14/9 i Sala.

« · 749060 Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården 14/9 i Sala.
Clubsport: Tror du att det var startuppställningen på måndag dom körde med i kväll?
Kommentera

65selander:
Ja, det tror jag. Man kan ju bara hoppas på att Alcen tar Spetsens plats. Men Boorken ser uppenbarligen nånting hos Spets som inte vi andra ser...
Kommentera

Clubsport: Ang Spets så är det väl alla nästan säger. Han brukar vara bra aoch slita iaf. Synd att Hulken har spelförbud t o m tisdag, fast å andra sidan så vet man inte hur hans tempo är nu heller.

Kommentera

JanT: Visst är det så att man inte skall dra alltför stora paralleller av försäsongen. Men det är alarmerande att försvarspelet inte fungerar. Det jag har varit lite orolig över är det faktum att Brynäs har för många offensiva backar och allt för få som är duktiga i egen zon.

Nu är det svårt att egentligen veta hur vi står jämfört med andra lag i ES. DIF har som bekant gått som tåget hela försäsongen, frågan är om de är så bra som siffrorna visar? Som du nämner så gick ju Leksand som tåget inför förra säsongen.

Men jag blir lite fundersam över att du kan vara så övertygad om att allt är bra i Brynäs för jag är väldigt skeptisk till att du sett någonting av årets upplaga av Brynäs. Det skall bli spännande att se hur pass mycket de gamla i Brynäs höjer sig när det blir allvar, OM de nu gör det.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att det se otroligt ovisst ut, helt omöjligt att tippa vilka som får kvala och vilka som missar slutspel.
Brynäs har chans på slutspel men samtidigt finns en viss risk för kvalserie.
Viktigt tror jag blir en bra start i den nya arenan så att Brynäs kan spela med självförtroende hemma, borta blir det nog inte allt för många poäng.
Försäsongsresultaten tror jag är helt oväsentliga så oroa er inte allt för mycket.
Kommentera

arnio: Det är inte resultaten som oroar, de är helt egala. Det som oroar är försvarspelet/målvaktsspelet.
Kommentera

GävleLasse: Jag kommer ihåg hur det var med Karol i Modo förra försäsongen, han läckte som ett såll och de flesta supportrar ville skicka hem honom. Sedan blev Sajkowskijs (eller vad han nu heter) skadad och Karol gjorde succe.
Brynäs fixar det här ska ni se, och går det illa så kan vi ju alltid hyra in ett par artister..
Kommentera

Synd att Hulken har spelförbud. Frågan är om inte Spets borde få det med tanke på hur dålig karln är? Isens sämsta aktör ikväll, tyvärr. In med Alcén eller Gynge där, tack.

Tycker att Nolander, Månsson, Bäckis, Dackell, Hermansson etc gör en bra match.

Angell är grym offensivt. Men tyvärr är han nästan lika dålig defensivt som han är bra offensivt.
Kommentera

Peja: Lär tillägga att såna som Malmström och Salmonsson också såg hyfsat pigga ut.

Vad jag inte begriper är varför backsidan är så obalancerad. En sån som Angell behöver en utpräglad defensiv back bredvid sig, och Sundqvist är inte det i mina ögon. Den enda defensiva backen i hela truppen är väl "Hulken"?
Kommentera

« · 749060