Brynäs IF

727372 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs-Djurgården 22/10

« · 599296 Till forumet

Brynäs-Djurgården 22/10
Faan va skönt med en poäng igår,nu är det DIF på Lördag.
Visst grejar grabbarna tre nya friska hemma,jag tror på 4-3!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Djurgården 22/10
66Berglund: Ja i morgon får man äntligen se gubbarna spela hockey igen. Man blir mer eller mindre ett nervvrak av att lyssna på webbradion.

Jag tror på en säker seger i morgon. Vi har bara förlorat en match hemma så här långt, mot frölunda och 1-3 känns väldigt bra trots förlust just med tanke på hur de öser in mål på andra lag. Sedan väntar tre väldigt tuffa matcher. Frågan är om Linköping kommit ner på jorden eller om de är ännu mer taggade nu efter första förlusten. Jag tror att vi har en bra chans mot dem faktiskt, både hemma som borta.
Kommentera

GävleLasse: Är det nån gång man skall möta topplagen, så här det nu. Topp 3 har alla långa segersviter, varefter det ofrånkomligt kommer svackor. Kan vi hålla ihop defensiven och spela smart har vi klar poängchans i dessa matcher.

Hoppas nu Kupan gör en snar comeback!!!
Kommentera

JanT: Vi kommer nog att få vänta på Kupan. Precis som någon var inne på. Det är mycket mjukdelar som får ta den värsta smällen, ligament och annat. Det kom ju dubbelt olyckligt med just precis när fönstret har stängt. Så jag tror inte att vi kan kalla hem N.A som ersättare. Blir Kupan borta länge så blir det nog att köra på 7 backar eller ta upp Linus Morin.

Jag ska ner på träningen idag och det ska bli intressant att se om Linus är med på träningen. Han har ju två viktiga J20 matcher här hemma i helgen, han lär inte orka spela med A-laget med i morgon...Så vi får se vad som händer...
Kommentera

GävleLasse: Ja det var ju dålig tajming av Kupan att han skulle göra sej illa nu*L*..........jag skulle hellre se att Boorken kör med sex backar framöver,hellre det än sju iaf.Nu f¨r han en anledning att bänka nån av 20 och 29.

Men alternativet kan ju vara att lyfta upp Linus Morin i A-laget,men frågan är ju om han håller för elitserien redan nu,kanske tufft att som debutant möta både LHC och Frölunda på bortais,för där går det undan!!

Morgondagens match är otroligt viktig(igen),vi måste ha en trea där med tanke på vad som väntar därefter,men Brynäs är ju starka hemma så vi får hoppas att det håller i sej!!!
Kommentera

Märkligt att Viitakoski är petad för andra matchen i rad...
Osis för Morin hade hoppats få se honom i morgon.

Brynäs-Leksand den 10/12 är redan slutsåld enligt kansliet.
Men på ticnet kunde jag boka sektion J rad 11 idag!
Nån som vet hur många platser som försvunnit på bänksidan?
Bara översta raden eler?
Kommentera

Bissett19:Måtte inte BIF göra nån jäkla ballerinamatch i morrn mot DIF.Ställa in grillorna och tro att det ordnar sig, har man ju upplevt för många gånger.

På förmiddan satt vi hemma och försökte namnge Brynäs naturliga målskyttar. Kl är nu 22.10 och inget namn har ännu dykt upp. Det är inte bra!!
Kommentera

aphac: Eller så har du blivit senil. Molin blommar upp som en hyacint om julen i morgon.
Kommentera

65selander: Satsa inga pengar på att Molin är nån målspruta mer. Han är en grovjobbare nuförtiden, och han gör det jäkligt bra!!!!!
Kommentera

65selander:Det mest naturliga är nog att Honken avgör med en rensning som tar på Difare och blir självmål och sedan 2 -0 i tom bur. Det skulle jag satsa mina pengar på!!!
Kommentera

aphac: Det stämmer att han är pånytt född som det men i morgon mot DIF så kommer han få två frilägen igenom att han skickar upp folket på läktaren med sina snabba kroppsfinter.

En sak är då säker att är vi inte med 1:a tio i morgon då är det kört eftersom jag tror att DIF tänker chock öppna i morgon.
Kommentera

aphac: Vilka andra mittenlag har andra "naturliga målskyttar",fjantigt uttryck tycker jag!!
Har MODO ngn?Har Timrå ngn? Har Mora ngn?.........

Någon ny "Naturlig målskytt" tp Bissett får vi nog vänta på tills Bäckis kommer upp i en Janne Larssonnivå!!!
Kommentera

Bissett19:

MODO:s mest naturlige målskytt är Lill-Milo Horava. Han kan nog räknas in i den klassen, tycker jag. Dit räknar jag även Hannula i HV, Kallio i Frölunda, Wallin i FBK, Tarvainen i Linköping och Kopitar i Södertälje.

Klart bäst i den gruppen är väl tveklöst Kallio.

Kommentera

aphac: Har dom ställt in grillorna ngn gång hittills i år?
Vad är det för fel på ett gäng onaturliga målskyttar?
Fundera du till 22.10 imorgon på det, så kanske det klarnar.... ;-)
Kommentera

Poffa: Nu pratade jag om mittenlagen,Hv o Frölunda är väl iaf topplag!!
Sen om Horava blir en goalgetter återstår att se,har han gjort fem baljer eller?
Kommentera

Bissett19:

Ja, men han har alla möjligheter att bli en riktig måltjuv. För han har egenheterna som man vill se hos en sådan. Han går rakt på mål, han har ett bra skott och ham är inte rädd att använda det. Dessutom så vill han göra mål. Det är tydligen det roligaste som finns, enligt honom. En filosofi som jag tror allt för få svenska spelare har.

Kommentera

Ingen Kupa i eftermiddag, det är bara att tömma ett par koppar Gevalia och bita ihop.... Och ställa ratten norrut, ska bli spännande att se om rivningen av väggen innebär nån komfortminskning. Hittills har det ju funkat bra.

Leksand är sämre än Väsby, trodde aldrig att det skulle hända att ett sämre lag skulle dyka upp... Är det inte lika bra att veteranlaget tar hand om huvudmatchen den 5/11?
Kommentera

Clubsport:
Eftersom VIK vann tar du väl med dig flytet till Gävle hoppas jag!! ; )
Kommentera

aphac:
Ja, hackar man på Molin nu så är man en pajas!

Var är förresten alla domedagsprofeter- de väntar väl tills vi ligger på kvalplats, vilket inte sker denna säsong (ber på mina bara knän och sneglar mot Mammon).
Kommentera

claesw:ang DIF och värvnngar så undrar jag vart DIF skall få pengarna ifrån?

Nej ut i regnet för vidare transport mot Gavlerinken....
Kommentera

65selander: de kommer väl att få ex antal miljoner frånNHL som de kan använda...Pengarna är inte det det svåra i nuläget... det är ju spelarbristen som är det stora problemet
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Frågan är ju om inte det adminitrativa måste betalas också, dom lär ju knappast gå i vinst per hemma match nu. Vem vet dom kanske har ett kontrakt liknande AIK och Bajen har, har för mig att dom betalar för 350 åskådare per match och resten får dom i egen ficka. Helt klart är att det behövs två Stockholmlag för att få igång hockeyn i huvudstaden. Sedan så får vi trottoarbönder se BIF 3ggr med SSK inräknat
Kommentera

65selander: Sant, men jag tror inte det kommer att hända inom en överskådlig tid. AIK och Bajen är långt ifrån elitserieklass och det lär inte bli bättre efter nästa säsong då det kommer in ganska stora pengar till elitserielagen genom TV-rättigheterna. En del har pratat om att man skall stänga Elitserien och det kommer i stort sett bli samma verkan då dessa pengar fördelas, det ska mycket till för att lag underifrån ska kunna konkurrera med ES lagen.

Jag tror att DIF kommer att inse att de måste skaka fram pengar på något sätt och vidare besparingar på laget inte finns utan de får helt enkelt leta besparingar på annat håll inom organisationen. Sedan kommer det säkert bli lättare för DIF framåt vad gäller avtalet med Globen. Har Globen råd att förlora elitserien under en säsong eller i värsta fall över en lång tid framöver? Det skall bli intressant att se hur händelseförloppet blir i fortsättningen. Det slutar väl med att Hockeyförbundet får kalla fötter och utökar elitserien fort som attan till nästa säsong om det skulle barka åt det hållet för DIF ;) Och jag tror inte att Leksand skulle protestera allt för högljutt om det skulle bli så... ;)
Kommentera

Huge: Spring och ställ dig i hörnet! Det är väl där du har lärt känna många brynäsare de senaste åren, och där gör man ju mycket mål..Stryk ordet naturliga då, men det är alldeles för dåligt med MÅLSKYTTAR i BIF även i år.BIF har ett bättre försvar i år(eller är motståndrna sämre) men det måste åxå göras mer mål. Jag skiter i om ES är sämre denna säsong totalt sett.Vi har inget med toppen att göra, men jag tror inte vi kommer att vara i bottenstriden heller.Överlevnad under föryngring tycker jag är ett bra motto.Kanske kommer tätkänningar inom ett par år?
Kommentera

Nu startar matchen, som VI ska vinna ! 5 - 2 är mitt tips !
Kommentera

aphac: Du har ju svarat själv på din egen undran. Vi satsar ju framåt och håller på att bygga för framtiden och vi har helt klart inte ngn speciellt utpräglad målskytt. Men det har som poffa tidigare visade på inte heller några andra lag i vår egen klass, sas.
När vi också får samma ekonomi som topplagen så kommer ju automatiskt förutsättningarna att skaffa fler toppspelare.
Och då kanske även en och annan s.k målskytt.
Svårare är det inte.
Om man inte sitter och spånar i fyllesoffan en fredagskväll, i stället för att slita i sarghörnen... :-)
Kommentera

Verkar inte vara något vidare spel än så länge, slarv och felpass. Ta tag i taktpinnen nu.
Kommentera

rafalski: Återigen en utv en man mer på isen.....
Kommentera

sylf: Mmm att dom aldrig lär sig !
Kommentera

Verkar lika okoncentrerat i båset som på isen. Höjs inte nivån i andra från Brynäshåll blir det nog torsk idag.
Kommentera

Tycker Boorken redan nu skulle gå ner på tre kedjor för att höja intensiteten. Djurgården kommer inte bjuda till utan är nöjda med matchen så här långt. Dom har redan fått en del ströchanser på Brynässlarv.
Kommentera

0-1, hmmm.
Kommentera

rafalski: Helt jävla otroligt.Nu får han gå ner på folk så dom får lite fart.Beklämmande.
Kommentera

0-1 nu,det känns ostabilt idag
Kommentera

DIF för hela pengen nu,skärpning för fan!!!!!!!!
Kommentera

sylf: Pinsamt PP, nu får det fan hända något i båset. Djurgården dominerar totalt.
Kommentera

sylf: Asså när man lyssnar på matchen så fan tänker man på Kvalserien i år igen, USELT USELT och åter USELT spel !!!! Fyfan asså !
Kommentera

rafalski: Ja,det här är för uselt.Lite mer kan man kräva.
Kommentera

sylf: Va f*n är det här...Har dom fått iväg 1 skott sammanlagt i dag?
Kommentera

Asså nu får Boork ta timeout, dom spelar så kasst att jag snart stänger av radiojäveln !
Kommentera

90Steen_: Straff DIF...Helvete!
Kommentera

Och 0-2....
Kommentera

sylf: 0-2, sämsta jävla insatsen för säsongen.
Kommentera

Nu om någonsin är det väl fan dags att börja trampa igång skridskorna, eller är det backa hem som gäller fortfarande.
Kommentera

Kör på målvakten, ta ett slagsmål mot Bremberg, vaska om i varenda jävla formation, bänka dom som inte ger 100, gå ner på en femma, sug en kuk GÖR NÅNTING!
Kommentera

rafalski: Ja,det här är under all kritik.Trodde ärligt talat att primadonnafasonerna försvunnit.
Kommentera

rafalski: Herrejävlar.
Kommentera

sylf: Det mest skrämmande är att dessa "spelare" försörjer sig på den här skiten. Fy fan.....
Kommentera

Gusten: "sug en kuk"

Hmmm,konstig metod,men va fan,hjälper det så.........
Kommentera

Utbuade efter andra perioden.....Helt rätt.
Kommentera

Tur att det är paus, vi verkar ha kommit undan med blotta förskräckelsen.
Det luktar 0-3 och spiken i.
Kommentera

« · 599296