Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Djurgården

« · 666311 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården
GävleLasse: Så dysterkvistarna har ett litet möte.... Väck inte Huge nu och låt det vara en fridfull stämning idag :-))

Måste ge en eloge åt Mora som stretar på och som tur är så är DIF bara 1p före nu.

DIF har SSK borta och jag hoppas att SSK kämpar för sin heder i morgon.
Mora har Frölunda hemma och där vet man ju inte hur det går eftersom Frölunda är som dom är just nu samt att Mora är ett fruktansvärt bra hemmalag.

Timrå har Leksand hemma och där förväntar man sig en hemmaseger men vem vet, Leksand kanske kan rycka någon poäng.

Själv har vi FBK men som optimist jag är så tror jag på seger men någongång så tar sviten slut....
Kommentera

GävleLasse: Just det, är ju bara Brynäs som drabbas av otur och skador :-)
Kommentera

GävleLasse:
Precis, Brynäs visade att anfall är bästa försvar. Men för att det ska fungera måste spelare ha fart och det hade de igår.
Kommentera

Nu skulle det sitta fint med en nyhet om att Holmqvist
skrivit på för de närmaste 3-4 säsongerna.

Det är väl nästan så att man skulle kunna presentera ett
kontraktsförslag där han får fylla i månadslönen själv. :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det kommer väl nåt i stil med "otur", Skador" och liknande...
Kommentera

GävleLasse: Nu kommer vi att få bassning av "magister" Huge :-)
Kommentera

Enaranger: Å de har ju haft fel någr år nu... men det är ju inget de pratar högt om ;)
Kommentera

Enaranger: AMEN!
Kommentera

För övrigt så är väl vi pesimistiskt lagda ganska så
mycket gladare när vi har fel, än vad optimisterna
är när de har fel. :-)
Kommentera

Enaranger:
7-1 mot dif typ 1999-2000 eller året innan.
Kommentera

brynasaren: "nån som vet när Brynäs senast van med 6 mål eller fler?"

Jag vet att Brynäs vann en bortamatch, mot Björklöven,
med 7-0. Jag tror det var en seriepremiär. Kommer inte
riktigt ihåg när.

Jag tror också att det blev 7-0 eller 7-1 i en hemmamatch,
hemma mot AIK, under Melins tid.

Sen blev det väl 10-1, hemma mot Västerås, när Davydov,
Denisov och Boldin hade lekstuga.
Kommentera

GävleLasse: Precis!!
Kommentera

70 Rodrigues: *skrattar* Som jag sagt till några av spelarna i Brynäs...

"Det bästa sättet att ha en bra defensiv är att hålla pucken borta från egen zon. vinner man pucken i mittzonen skall man vända spelet direkt, inte hjälpa motståndarna att få in pucken i vår zon och sedan låta dem forchecka fast oss"
Kommentera

GävleLasse: Den taktik Brynäs kör idag har ju Boorken fått från dig och mig, vi har ju tjatat om det ända sen i början, han har väl helt enkelt varit här och läst :-)
Kommentera

Snäll kommentar av kommentatorn igår när kupan gjorde mål:"Vad kul för Mikko Kuparinen att få göra mål han gör ju det var 10-år ungefär......
Kommentera

JanT: Jo, eller trodde, jag var hoppfull över laget i stort... Men jag har fortfarande svårt för en del saker som Boorken gjort..Precis som Rodrigues var inne på så är det en helt annan taktik vi ser idag.

Om detta beror på nån planerad linje eller om det helt enkelt är så at Boorken försökte med en taktik och misslyckades.. provade en annan, och en annan... tills han lyckades vet vi inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur som helst har Boork's enträgna arbete gett resultat. Laget har kommit ut ur tunneln och kan äntligen se framåt.
Däremot ska vi nog inte ta ut någon slutspelsplats i förtid. Detta blir stenhårt ända in i kaklet.
Kommentera

GävleLasse: "Allt jag kan säga är att jag har haft fel i mina farhågor och är jävligt glad över det. Jag är man nog att erkänna att jag haft fel."

Men du trodde ju i alla fall på Boork under serieupptakten. ;-)))
Kommentera

claesw: Jo det VAR fel. I alla fall vad gäller Miettinen. Viitakoski var jag besviken på så jag grät inte direkt. Wahlberg, samma sak där han var ju "återfallsförbrytare". Jag har full förståelse för att Miettinen var besviken över att bli satt i en checkingline med två junisar. Vem skulle inte bli det?

Men det är överspelat nu... man kan bara se framåt.
Kommentera

claesw: Nu har ju faktiskt boorken ändrat på spelsystemet rätt rejält när det gäller uppspelen bland annat och det är det vi får se frukten av, hade han fortsatt på den inslagna "betonghockey" vägen så hade det inte gått så här bra.
Kommentera

70 Rodrigues:
Vem var inte orolig och förbannad när W o M sparkades, fortfarande kan jag tycka det var i fel läge, kanske hade de kunnat talas tillrätta och bidragit av bara fan i nuläget.
Kommentera

GävleLasse:
Jag menar inte att peka ut någon, utan snarare att Boork ska ha cred för att våga köra sin linje konsekvent- det var det länge sedan nån vågade i Gävle.
Kommentera

GävleLasse: Även solen har fläckar :-) Visst är det skönt att ha fel ibland och man måste vara en riktigt man för att kunna erkänna det.Synd att vissa "superoptimister inte har kunnat göra det dom senaste 4 åren.
Kommentera

claesw: Allt jag kan säga är att jag har haft fel i mina farhågor och är jävligt glad över det. Jag är man nog att erkänna att jag haft fel.
Kommentera

65selander: En center måste in, nu kan man inte luta sig tillbaka och tro att allt är lungt bara för att m,an undvikit KS, nu är det slutspel som gäller så jag hoppas verkligen att Sundlöv gör allt för att hitta en center, det behövs i ett slutspel.
Kommentera

GävleLasse:
Ja, vad säger ni Boorkfantaster om det scenariot?
Kommentera

65selander: Jag är rädd för det jag med. Men visst skulle det vara skoj med en till center, absolut. Det kanske är lite lättare för mormor att värva nu.. "We're undefeated in eight straight games at the moment"...
Kommentera

65selander:
Ja, nu är man ju "i hamn" med målsättningen, men varför inte i det läget göra ALLT för att ta sig till slutspel och gå långt där?
Kommentera

claesw: En tanke som far omkring i skallen nu är om Brynäs nöjer sig med ingemansland och ger då upp med att förstärka laget med en center eller forward?
Kommentera

65selander:
Som jag skrev inför matchen så lyfter sig ju alltid de som spelar om en del tongivande spelare är borta.

Blir inte klok på Sjödda, härom veckan sågade jag karln och krävde att han slutade, igår var han ju rent ut av lysande!

I hans fall är jag inte ett dugg bättre än kvällstidningarna- jag totalsågar efter en dålig match och hyllar oreserverat efter en bra match.
Det bjuder jag på i fallet Sjödin!
Kommentera

claesw: Gillar slutklämmen i DN's artikel

"Boork såg dock förklaringen i sitt lags nu så stabila spel på ett annat sätt.
-När en back som Daniel Johansson, en 34-åring, kastar sig och täcker skott när det återstår tio sekunder får jag faktiskt gåshud, sa Boork. "

Jag tror mera på att Danne försökte kasta sig undan :-))
Blir en fröjd att gå på jobbet på Övre Östermalm idag, rumskompisen som är ur Diffare brukar vara snabb och ringa annars, i går slängde han på luren...

Undrar om Brynäs orkar med FBK på lördag, vore mumma om vi kunde få tillbaka Felsner samt Lind men frågan är hur Linds match tempo är?

Att hålla "nollan" tre gånger utav fyra är inte kattskit.
Kommentera

Huge:
Satt just och funderade på en sak: var är alla glädjespridare som huserade härinne när det gick lite tungt?
Tänker på muntergökar som Ove Myling, Magico, Clarence, Munkas, osv.
Dom måste ha det rätt jobbigt just nu... :-)

Du vet ju att de GIVETVIS inte är Brynäsare. Håller på annat lag och vill sprida skit inom BIF. Just nu har de liksom inte så mycket för det...
Kommentera

GävleLasse: Nog för att hans komposit klubba vilar mot väggen hos mig men den mannen har nog gjort sitt i Brynäs nu om inte han blir snabbare och kommer tillbaka till sin elaka stil. Som ahn är nu är det som Tjuren Ferdinand är ute och lufsar omkring.
Kommentera

brynästigern: "Varför peta Niklas A ? Tycker att han har skött sig bra hitills"

Niklas Andersson var lite småskadad berättade Boorken på presskonferensen,därav Kupans inträde på hans plats,vi får hoppas att Niklas är tillbaka bredvid Sundqvist på Lördag,det skulle kännas något tryggare.
Kommentera

Danne66: Ehh? Med all respekt och beundran för Bäckström, men Almtorp i NHL? Icke!
Kommentera

GävleLasse: Grym insats, fan vad imponerad jag blir av deras aggressivitet och jävlaranamma! Undrar bara om NHL-scouterna som var där nöjde sig med att titta på Bäckis... Nånting säger mig att tex. Almtorp ligger bra till oxå, tyvärr kanske man ska säga.

6-0 var smickrande siffror för DIF !!!??
Kommentera

Bissett19: Ja du , Keb måste ha glömt glasögonen hemma...

Kupan är väl den enda Brynäsare som får Knappt godkänt en kväll som denna.
Kommentera

GävleLasse: Keben börjar bli gammal:

Backen Mikko Kuparinen, som inte spelat så mycket på slutet men som nu gjorde det förtjänstfullt, och som satte 5-0 efter halva slutronden.

Kommentera

Bissett19: En gång Brynäsare, alltid Brynäsare...;) Den enda Djurgårdaren som fick assist ikväll ;)
Kommentera

GävleLasse: Adam Anderssons assist till Björnes mål är ju klockren,ha ha.........
Kommentera

Jonas: Sant. FBK hemma sedan väntar två g r y m t Svåra bortamatcher. Luleå och sedan Timrå...

Det gäller att ta mycket poäng på hemmaplan!
Kommentera

Vilka helt otroligt härliga killar. Härlig nyhet att komma hem till!

Men, inget är vunnet än... Nya tag på Lördag.
Kommentera

Wesley: JO det kanske stämmer...Men, SPELA ROLL Det ryker snart i alla fall ;)
Kommentera

Mitt inlägg blev avklippt tyvärr. Jag undrade bara om det inte var Robert "lill-magic Nilsson som hade det rekordet.
Kommentera

GävleLasse:

--->Bäckström behöver bara 4 poäng till för att bli historisk. Historisk som bäste B junior genom tiderna. Rekordet innhas förnärvarande av Marcus Näslund med 21 poäng
Kommentera

eltifoso: okej,tack!!
Kommentera

Bissett19: Max en assist när det blir mål på målvaktsretur, allt enligt regelboken.

Förövrigt undrar jag om det fortfarande inte är någon som tror mig att detta laget har chans på slutspel iår?
Kommentera

haha kollade på matchen nu efter att man kom hem från den. Skön kommentar på: "Stående ovationer i Gavlerinken, när hände det senast?" Ja dom måste ha delat ut amfetamin här tidigare..
Kommentera

Falken: Då borde väl Bäckis ha en assist till första målet,när han ger pucken till Sjödda som skjuter o Sunken slår in returen!!
Kommentera

65selander: Fantomen e finne han med...Guran med ;)
Kommentera

« · 666311 · »