Tycker man borde räkna in eget kapital i såna här graderingar. Där borde vi ligga något bättre till.
Det går ju dock inte att neka till att tendensen är usel.
Enaranger: Genast klarnar situationen i Gävle lite. Om detta är den generella mentaliteten så har vi stora problem.
Det är nog framförallt här som marknadsavdelningar och annat behöver anstränga sig för att få till en attitydförändring. Komplex uppgift, men uppenbarligen behövs det.
Carl Lejonkräk: Ja men det är väl upp till var och en av klubbarna att använda externa finansiärer eller inte? Vare sig det är extern eller internt betald spelare så är han ju betald, så det gör ju varken till eller från. Dock påverkar det såklart personalkostnader som redovisas! =)
Jag förstår inte varför ni inte drar folk på matcherna, Gävle har ju ändå hyffsat bra upptagningsområde. Det är väl inte samma hockeystad som Ö-vik, Leksand eller Skellefteå. Men man tycker att "ströbesökarna" ska kunna väga upp att ni kanske har färre "nördar" som går på varenda match.
"Alla andra lag värvar ju...bla bla bla..."
- Vi har en spelarbudget som är 9,5 milj kronor lägre än under det avslutade verksamhetsåret men har ett konkurrenskraftigt lag som kan vara med och vinna 60 procent av matcherna, påpekade Håkan Loob.
Fö har då Loob givit upp 40 % av matcherna på förhand...däribland Brynäs utgår jag i från...;)
Jajjen:
2012 hade Frölunda 85 msek i personal, alltså dragit ned m -13 miljoner, -15%
När verkligheten kommer i kapp så lägger alltså Brynäs i Frölunda i stort set lika mycket
Sedan vet vi båda att Brynäs har i stort sett lika stor försäljning 126 msek för Frölunda o 124 msek bör Brynäs 142-18 (Arenabol. hyresintäkter, merpart sannolikt fr moderföreningen)
Må vara att intjäningen i Arenabolaget lämnar mer att önska o inte direkt ger några nya spelare, men siffrorna går inte att bortse ifrån
Men tack vare arenan har Brynäs förstklassiga kommersiella lokaler för sponsorer o dyl, förstklassiga utrymmen för publik, restaurangbesökare, barnfamiljer, osv, osv
Skybar, andra barer, jumbotron, mat i hög klass etc etc är ting som Arenabolaget servar moderföreningen med för att den ska kunna sälja mer biljetter, sponsorpaket, souvernier etc etc
Brynäs styr helt själva vad som ska ske i vår arena, hur vi är mest kommersiella/säljande
Den som varit på match i Scandinavium vet hur usla Frölunda är här, om inte matchen är flyttad t Frölundaborg för att hästar sparkat ut hockeylaget